- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (84 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (279 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (116 opinii)
- 4 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (106 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (376 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Gdańsk ponownie szuka wykonawców Nowej Warszawskiej
Po kilku tygodniach oczekiwania urzędnicy wreszcie zapowiedzieli ponowne ogłoszenie przetargu na trasę tramwajową wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W pierwszej kolejności będzie poszukiwany wykonawca dla krótkiego odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r.
Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 66,7 mln zł (najdroższa - ok. 79,3 mln zł), podczas gdy miasto rezerwowało na ten cel zaledwie 38 mln zł. Z tego powodu przetarg unieważniono.
Pod koniec stycznia postanowiono podzielić realizację na dwa etapy:
- od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania,
- od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej - al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej).
Ponowne ogłoszenie przetargu tylko na I etap
Nowy przetarg na I etap miał być rozpisany jeszcze w lutym, ale ostatecznie dopiero w piątek 13 marca wysłano do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumentację, która niebawem będzie dostępna na platformie przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
- W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto zostanie wybudowany przystanek przy ul. Łódzkiej - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Dodatkowe tory do skrętu w Nową Warszawską
Przebudowany układ torowy będzie przypominał połączenie rozwiązań zastosowanych na skrzyżowaniu Pomorska-Chłopska oraz w rejonie Opery Bałtyckiej.
- Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
- Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice Swiętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
- Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.
Przystanki przed i zaraz za skrzyżowaniem
W efekcie tramwaje jadące na trasie Nowa Warszawska-Havla-Cienista będą dwukrotnie zatrzymywały się na przystankach w obrębie skrzyżowania. Jedynie tramwaje jadące pomiędzy pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nową Warszawską będą miały jeden postój (nie licząc oczywiście oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie).
Udogodnienia tylko dla rowerzystów, ale nie dla pieszych
Na przebudowanym skrzyżowaniu z al. Havla dobudowany zostanie dodatkowy przejazd rowerowy po południowej stronie (czyli bliżej pętli Łostowice Świętokrzyska). Nie przewidziano jednak po tej stronie przejścia dla pieszych, więc nadal będzie trzeba obejść cały układ drogowy, do którego dojdą jeszcze przejścia przez tory tramwajowe.
I etap do końca 2020 r., cała trasa rok później
- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r. - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Ogłoszenie przetargu na drugi etap robót planowane jest w drugiej połowie br. z terminem realizacji do grudnia 2021 r.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej
Miejsca
Opinie (138) 1 zablokowana
-
2020-03-16 09:18
brawo WY, a moze wybetonowane tory dla busów odrazu
czy nie lepiej wybetonowac tory dla busów
- 1 3
-
2020-03-16 08:47
Najpierw Bulońską dokończcie (2)
Bałagan inwestycyjny i niekompetencja. Jak brak kasy to rydwan opędzlować.
- 18 2
-
2020-03-16 09:01
Bulońska będzie ukończona zgodnie z projektem i w terminie zgodnym z umową
- 1 1
-
2020-03-16 08:59
Nie czepiaj się:)
- 1 1
-
2020-03-16 08:59
A ja to się dziwie ze są jeszcze ludzie którzy chcą coś budować czy o czymś decydować dla i w sprawach tego wiecznie ze wszystkiego niezadowolonego społeczeństwa . Co by nie zrobić ,co by nie zaplanować o czym by nie zadecydować zaraz zastępy niezadowolonych przystępują do boju . Kiedy tych niezadowolonych zapytać jak oni by rozwiązali problem i skąd pieniądze -cisza. Oni wiedzą ze źle ale nie powiedzą jak zrobić żeby było dobrze , to ludzie którzy swoje dotychczasowe niepowodzenia chcą przykryć przed swymi bliskimi krytyka innych.
- 5 2
-
2020-03-16 08:04
Dulska Chinczykow niech zatrudni
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.