• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Maciej Korolczuk
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W pierwszej kolejności nawierzchnia zostanie wymieniona na przystanku Przeróbka w kierunku Stogów.
  • W opłakanym stanie jest też nawierzchnia przystanku w kierunku centrum. Ona także zostanie wymieniona - z płyt na masę bitumiczną.

Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce Mapka. Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.



Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:

Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.

Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.

84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku



Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.

  • Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe pod kołami jeżdżących przez Przeróbkę ciężarówek.

- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. SiennickiejMapka w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. LenartowiczaMapka w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

30 nowych wiat na przystankach



Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.

W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • Projektant amator (1)

    już pierwszego dnia po oddaniu było wiadomo że ktoś dał d*p... powinno tam być od razu wylane asfaltem a teraz podwójna robota ważne że ktoś zarobi.

    • 5 1

    • Widze kolejny ekspert

      Już dawno zrezygnowano z asfaltu na przystankach bo się latem robią koleiny.

      Równie durny pomysł co te płyty.

      • 0 0

  • najgorszy pomysł ever (3)

    Dla czekających pod taką wiatą przystankową na tramwaj czy autobus niezapomniane wrażenie jak przed nosem śmigają auta...

    • 14 0

    • Bo ten przystanek jest chyba najgorszy i najniebezpieczniejszy w całym Trójmieście nie tylko w Gdańsku.

      • 1 0

    • taa to jest super. Auta przejeżdżają po stopach czekającym na przystanku

      • 1 0

    • szczególnie gdy od wiaty do pasa ruchu jest jakieś 1,5m

      a z drugiej strony ścieżka rowerowa...

      • 5 0

  • trojmiasto pl powinno zrobić materiał wideo o tym (1)

    jak kierowcy zachowują się w okolicach przystanków wiedeńskich. Np tramwaj lub autobus jeszcze stoi i ludzie ledwo weszli do środka, a kierowca jedzie na przód, podczas gdy nie ma prawa ruszyć z miejsca, dopóki tramwaj/autobus nie odejdzie.

    • 12 2

    • I dlatego twierdzę,że te przystanki to porażka.

      • 0 0

  • Tylko po co bitumiczna?! (19)

    W Gdyni wszystkie przystanki autobusowe sa zrobione z betonu/zelbetonu. To jest o wiele lepsze i trwalsze. Autobus wazy kilkanascie ton i i zawsze niszczy nawierzchnie gwaltownie hamujac i ruszajac.

    • 122 7

    • Autobus nie wierzdża na przystanek tylko obok

      • 1 0

    • Po to by trzeci raz na tym zarobić.

      • 3 0

    • W Gdyni wcale nie jest tak idealnie (1)

      Betonowy przystanek na Wiśniewskiego już był w całkowitej naprawie bo się ten super beton mocno zapadł.

      • 0 0

      • bo z**bano podbudowe

        • 4 0

    • (2)

      Autobusy nie jeżdżą po tej kostce tylko zatrzymują się na torowisku.

      • 11 2

      • już

        nie jeżdżą...

        • 0 0

      • Autobusy nie, ale ciężarówki tak.

        • 4 0

    • Istnieje też coś takiego jak beton asfaltowy :) (1)

      Beton to kruszywo zmieszane z czymś co je zlepia. Może to być cement, może być asfalt.

      • 1 0

      • Beton to kruszywo, czy kruszywo betonowe?

        • 1 0

    • (1)

      Klepisko powinno być albo kocie łby jak na 10 lutego.

      • 1 0

      • Kocie lby to bzdura.

        • 1 0

    • Chidzi o to zeby kaskę skubać (2)

      a poza tym masa bitumiczna jest eko-vege bo z ropy naftowej taka naturalna a gda jest czołowym przedstawicielem nurtu ekologicznego, zwłaszcza jeśli chodzi o takie ekologiczne przedsięwzięcia jak Portservice :)

      • 30 7

      • Dwa tysiące pensji

        Od ojczyma

        • 0 0

      • Jeśli ropa to w domyśle Orlen.

        Wspieramy w ten sposób spółki skarbu państwa. W TVPiS padło, że te spółki wspierają społeczeństwo, to trzeba się odwdzięczyć!

        • 8 4

    • Ale wiesz, że autobus nie wjeżdza na tę powierzchnię?

      • 0 1

    • Zgadzam się. Przystanki z betonu są świetne.
      Natomiast urzędnicy który zatwierdzili budowę przystanku z kostki brukowej lub co gorsza małych kamieni, powinni ponieść konsekwencje.
      Autobusy na do hamowaniu wyrywają z flakami zawieszenie a pasażerowie podskakują jak pacynki z Mauppet Show.

      • 19 1

    • Tak,tylko przedtem w Gdyni robili przystanki z kostki i to nie brukowej,jeszcze parę takich bubli pozostało,na szczęscie wyciągnięto odpowiednie wnioski i teraz robią betonowe.

      • 11 0

    • Wszystkie nie, bo ktoś mądry na węźle wyklętych pomyślał, że z małych kosteczek brukowych można to zrobić

      kto ciekawy, niech sobie zobaczy jak wygląda zatoka z kostek bauma po kilku latach. To jest niebezpieczne.

      • 12 0

    • W gdansku zrobili betonowy przystanek przy galerii manhattan i tez dziala. To dobre rozwiązanie

      • 24 0

  • Czy osoba która to projektowała nie przewidziała, że będą tam zatrzywały się ciężkie pojazdy?

    • 1 0

  • Proponuję zamontować wagę z fotoradarem.

    Będziemy mieli odpowiedź dlaczego tak szybko przystanki niszczeją.

    • 2 0

  • Zróbcie wreszcie coś z tymi przystankami, które zamiast być blisko skrzyżować i przejść dla pieszych...

    Budowane są z daleka od wszystkiego, dla wygody kierowców aut. Przykład? Focha n/ż, Hucisko w stronę D. Głównego, Abrahama (przesiądź się człowieku z dziećmi na tramwaj), G. Bałtycka w stronę Oliwy.... itd itd

    • 3 1

  • (1)

    jeszcze Stogów nie skończono ( też układana jest kostka) a już Przeróbka będzie zamknięta.
    Szkoda słów, może wysiedlić cała wyspę - od ponad dwóch lat mieszkańcy Stogów przechodzą gehennę a jak widać ciągle coś w drodze nie tak. Już były zapowiedzi, że most siennicki do przebudowy.

    • 13 0

    • BRUK

      jestem świadkiem jak w kilku miejscach na stogach wymieniano bruk, to jest chore. zatrudniają ludzi bez pojęcia o robocie za grosze. końca nie widać. wybrano niepraktyczne rozwiązania. kto to projektował? za chwilę to co na przeróbce jest do wymiany będzie na stogach ,chociaż jeszcze nie oddane. wąskie pasy , mniej miejsc postojowych , ale bajer musi być - zobaczymy jaki będzie efekt końcowy.

      • 0 1

  • kesz bejbe kesz.........

    kto zapłaci? MY!!!!

    • 4 1

  • Nie wiem, kto to wymyśla

    Projektant, czy inwestor, ale stosowanie 5 cm płyt (tam mogły być pewnie grubsze, bo pod autobusy), zawsze się tak kończy. Czy to wyniesiona platforma, przejście dla pieszych, czy próg zwalniający. Kolejne nowe tego typu inwestycje marnowania pieniędzy są w Gdańsku kontynuowane.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane