- 1 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (58 opinii)
- 2 Kierowca prysnął gazem w radnego (279 opinii)
- 3 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (169 opinii)
- 4 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (266 opinii)
- 5 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (193 opinie)
- 6 Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga (61 opinii)
Gdańsk wytycza osobne pasy dla autobusów
Jest szansa, by w centrum Gdańska autobusy poruszały się sprawniej. Miasto planuje wyznaczyć dla nich specjalne pasy na głównych trasach. Czy ucierpią na tym inni kierowcy?
Gdański ZTM opracowuje projekt, który wskaże miejsca, gdzie powinny zostać wykonane pasy ruchu dla autobusów. Opracowanie nie jest jeszcze gotowe, ale kilku pewniaków już jest.
- Dwa pierwsze buspasy powstaną w czerwcu i lipcu. Nie będziemy czekać do chwili, aż autobusy miejskie i podmiejskie utkną w korkach na dobre - zapowiada Maciej Lisicki, wiceprezydenta Gdańska.
Pierwszy z nich pojawi się przy prawej krawędzi jezdni Podwala Przedmiejskiego w kierunku centrum Gdańska, pomiędzy ul. Długie Ogrody a ul. Zbytki . Dalej, do ul. Okopowej , będą mogły jeździć już wszystkie auta.
Drugi pas zostanie wyznaczony na ul. Wały Piastowskie i ul. Podwale Grodzkie . Tam autobusy bez przeszkód pojadą skrajną prawą częścią jezdni od Placu Solidarności do Dworca Głównego PKP .
O ile z pasów dla autobusów zadowoleni będą pasażerowie komunikacji miejskiej, o tyle kierowcy będą ciskać gromy na ten pomysł. Czy urzędnicy biorą to pod uwagę? - Zwężenie jezdni w celu wytyczenia pasa dla autobusów nie zmieni czasu stania w korku. Zmieni się on wyłącznie optycznie. Czas przejazdu w pobliżu wydzielonego pasa nie ulegnie wydłużeniu, a zapewni szybszy przejazd podróżującym komunikacją miejską - tłumaczy Maciej Lisicki.
Eksperci z zakresu inżynierii ruchu podkreślają, że buspasy, prócz ułatwiania przejazdu autobusom, umożliwiają przemieszczanie się innym autom. Po wydzielonym pasie mogą poruszać się również pojazdy uprzywilejowane: policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. Często z nich korzystać mogą również taksówkarze.
W Gdańsku buspasy to nie nowość. Jeden z nich zlokalizowany jest naprzeciwko Dworca Głównego PKP. Kolejny na ul. Sikorskiego na Chełmie. Po otwarciu pętli tramwajowej w pobliżu ul. Ptasiej , zlikwidowano linie autobusowe w kierunku centrum Gdańska, ale osobny pas pozostał.
Opinie (434) 5 zablokowanych
-
2010-04-26 12:51
dlaczego kto kogo nie stac na samochod ma jechac szybciej ode mnie???
- 6 11
-
2010-04-26 12:51
i bardzo dobrze!
za granicą bus pasy świtnie się spisują. przy czym są 2-3 pasy ruchu dla samochodów osobowych
- 10 1
-
2010-04-26 12:49
samochody i tak dojada
- 2 4
-
2010-04-26 12:38
faktycznie
zblizajace sie wybory to jak kokaina dla Adamowicza i jego swity.
Mnostwo pomyslow. Ciekawe czy im sie je uda wprowadzic przed wyborami bo jesli nie to juz inna ekipa bedzie sie musiala tym zajmowac- MAM nadzieje- 11 1
-
2010-04-26 12:22
byl remont, nie bylo myslenia.. tylko bezmyslna robota, teraz na najblizsze 30 lat nic sie nie zmeini, bo inwestycja byla (1)
gruntowna i pochlonela oblrzymie naklady. rondo przy urzedzie rady miesta jest NAJWIEKSZYM problemem i moglo byc przeprojektowane tak by tramwaje sie miescily w kole i nie blokowaly 2/3 jezdni.. ale inzynierowie zmienili tylko nawierzchnie
w gdyni glownej przeprojektowuja cale skrzyzowania pod ocecne czasy, by ulatwic prepustowosc, a nie tylko klada nowa nawierzchnie.. brawo dla szczurka, bo nasz adamowicz jest totalnym palantem.- 25 3
-
2010-04-26 12:27
wiesz szczurek adamowicz mozna tak gadac ale geodetow projektantow i tych co te projekty akceptuja w gdansku to powinnismy za wory powiesic na dlugiej!a bus pasy bedzie okazja dla zlotow zeby szybciej przeskoczyc jak telepak nie bedzie blokowal:)
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.