- 1 Nocna komunikacja do poprawki (148 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (355 opinii)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (68 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Gdańskie ulice będą bezpieczniejsze?
Zarząd Dróg i Zieleni chce, by na gdańskich ulicach powstały kolejne progi zwalniające, wyniesienia przejść dla pieszych, wyspy segregujące jezdnie i barierki ochronne. Będzie też więcej skrzyżowań równorzędnych, co jest ostro krytykowane przez wielu kierowców.
Kolizja samochodów na ul. Długie Ogrody, gdzie występują skrzyżowania równorzędne.
- Pojawią się nowe progi zwalniające, wyniesione przejścia dla pieszych, wyspy segregujące i barierki. Koszt całości to ok. 270 tysięcy złotych - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.
Gdańscy drogowcy sukcesywnie wdrażają strategię zwiększenia bezpieczeństwa w mieście poprzez przypisanie poszczególnym ulicom tzw. zadań przewozowych. Zmiany w ruchu można było w zeszłym roku zauważyć m.in. w Śródmieściu, a także na Zaspie.
Założeniem programu jest poprawa przepustowości ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na głównych ulicach w osiedlach - na przykład ul. Kościuszki czy al. Hallera - poprzez obniżanie lub podwyższanie dopuszczalnych prędkości, z jakimi mogą poruszać się pojazdy. Natomiast na ulicach lokalnych - osiedlowych - w celu zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców tworzona jest sieć tak zwanej "niewidzialnej infrastruktury", czyli - skrzyżowań równorzędnych przy równoczesnym obniżeniu dopuszczalnej prędkości do 30 km/h.
Sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście - czyli ok. 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. - Obecnie skrzyżowania równorzędne w połączeniu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h funkcjonują na ok. 35-40 proc. ulic - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek.
Jednak pomysły gdańskich drogowców krytykowane są przez część kierowców. Uważają oni, że zmiany na drogach wprowadzają duże zamieszanie i potęgują niebezpieczne sytuacje. Dlaczego? Część głównych dróg zamienia się w ulice równorzędne, a wielu kierowców jeździ z przekonaniem, że skoro jedzie ulicą szeroką lub o dużym natężeniu, nie musi ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej strony pojazdu. Tak jest chociażby na ul. Długie Ogrody lub ul. Morenowej.
- ul. Hynka - dwa progi z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Opacka - dwa progi wyspowe oraz wyniesione przejście dla pieszych (Rada Osiedla finansuje 2 progi wyspowe),
- ul. Polanki (rejon skrzyżowania z ul. Tetmajera) - dwa progi wyspowe z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Chałubińskiego - wyniesione przejście dla pieszych plus wymiana nawierzchni (Rada Osiedla finansuje przejścia),
- ul. Raduńska - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Gościnna-ul. Dworcowa - strefa ograniczonej prędkości, wyniesione przejście dla pieszych,
- ul. Raduńska (przy ul. Diamentowej) - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Radarowa-ul. Radiowa - strefa ograniczonej prędkości plus dwa progi wyspowe,
- ul. Pstrowskiego - szykana i próg płytowy,
- ul. Gospody - dwa zestawy progów wyspowych z wyspą segregującą na istniejącym oraz na nowym przejściu dla pieszych, nowy chodnik, obniżenie krawężnika, barierki,
- ul. Dmowskiego - dwa progi wyspowe z azylem na przejściu dla pieszych, korekta krawężnika.
Miejsca
Opinie (191) 5 zablokowanych
-
2012-08-04 09:24
niech ten zarząd
weźmie się za likwidację tablic na wiatach dezinformujących mieszkańców i gości w naszym mieście
- 0 3
-
2012-08-03 14:56
Sygnalizacja świetlna z czujnikiem prędkości (1)
Dlaczego nie zainwestować w w/w sygnalizacje tylko w progi niszczące zawieszenie ? Przekraczasz prędkość - zapala się czerwone światło. Zbyt proste ?Czy tylko ja zauważyłem, że autobusy i samochody ciężarowe jeżdżące po takich progach, maksymalnie rozjeżdżają okolice progu tak, że zamiast wymaganej wysokości jest sporo wyższy ? Drogowcy oczywiście mają to gdzieś.
- 5 3
-
2012-08-04 09:24
światła zmniejszają przepustowość
uspokojenie ruchu powoduje, że ludzie jeżdżą wolniej, ale płynniej
- 1 1
-
2012-08-03 14:10
Wydaje się, (1)
że ruch usprawniliby policjanci patrolujący ulice. Po wprowadzeniu "usprawnień" drogowych policjanci będą jeździć do stłuczek a nie będzie czasu na "przyglądanie się" ruchowi i wykroczeniom.
- 2 2
-
2012-08-04 09:21
uspokojenie ulic zmniejsza liczbę stłuczek
- 1 0
-
2012-08-03 13:57
I po co wydawać miliony na budowanie bezsensownych spowolnień. (3)
Kiedyś budowano drogi aby przyspieszyć przemieszczanie się, a teraz chcą aby jeździc wolniej... Gdzie tu logika ?
A jezeli musza juz zwalniać, to nie lepiej postawić znaki z ograniczeniem do np. 30 ? ruch będzie wolniejszy, a za zaoszczędzone pieniądze będzie mozna naprawić/zrobić nowe drogi.- 15 5
-
2012-08-04 09:20
ktoś poszedł po rozum do głowy i zmienił politykę komunikacyjną
tylko krowa nie zmienia poglądów na podstawie przekonujących argumentów
- 0 0
-
2012-08-03 13:59
Czy kolego nie wydaje sie Tobie ze rzad nas robi w balona? Ponad 50% ceny paliwa to podatki? Tylko na co? Bo chyba nie na drogi?
Jak by nie ciagnal kazdy do kieszeni to by drogi super byly a tak mamy ser szwajcarski!- 4 1
-
2012-08-03 13:59
W dzikim kraju nie można liczyć na rozsądek tubylców
tylko batem można wymusić...
- 2 4
-
2012-08-04 09:18
dzień bez ZDiZ to dzień stracony
tylko ciągle w jakimś głupim kontekście...
- 1 3
-
2012-08-03 13:40
Gdzie są wielopoziomowe parkingi dla aut dookoła centrum? (4)
Gdzie jest SIEĆ ścieżek rowerowych PO CENTRUM? Pierwszego nie ma, drugie jeszcze w powijakach. Dajcie nam, mieszkańcom MOZLIWOŚĆI to skorzystamy, a nie tylko ograniczenia, zakazy, opłaty itepe.
- 72 14
-
2012-08-04 09:14
budowa wielopoziomowych parkingów w centrum
zwiększa korki na dojazdach do niego. Nie pomyślałeś o tym? wyłącz silnik, włącz myślenie
- 1 1
-
2012-08-03 23:26
ani jedno ani drugie nie ma sensu
zapraszanie ruchu do centrum skończyć może się tylko większymi korkami. Ścieżki rowerowe na Głównym Mieście nie mają sensu - niska dopuszczalna prędkość, szerokie ulice.
- 5 0
-
2012-08-03 15:01
Gdzie jest centrum?
No?
- 3 3
-
2012-08-03 14:36
Znalazł się
stoliczku nakryj się
- 3 4
-
2012-08-03 13:33
Wąsalom w Golfach i tak się nie spodoba (11)
od kiedy po 1989 prawie każdy może sobie pozwolić na samochód trwa ten ślepy zachwyt i ekscytacja motoryzacją, w normalnych krajach proces ten zaczął się w latach 40' i skończył jakoś w 70-80' u nas też niedługo mam nadzieję się skończy. W najbogatszych krajach świata to nie samochód a sprawna komunikacja miejska jest podstawowym środkiem transportu w mieście
- 111 28
-
2012-08-03 14:27
(2)
widac nigdy nie byles w usa
- 3 2
-
2012-08-03 14:30
A ja znam kogoś kto był. (1)
I kto był ten wie, że w polityce transportowej to antywzór.
Często nawet chodników nie ma, wszyskie grubasy do siedzeń przyrosły.- 21 0
-
2012-08-04 09:02
zależy w jakim mieście
w miastach realizujących nowe trendy polityki transportowej/rowerowej sytuacja się zmienia szybciej niż ktokolwiek by przypuszczał jeszcze 10 lat temu. Ale to nie jest kwestia tylko mieszkańców, ale woli politycznej: ona może być skierowana w różne kierunki.
- 0 0
-
2012-08-03 14:18
Ano właśnie... (4)
...sprawna
...czysta
...punktualna
...nieawaryjna
...uprzejma.
A u nas? Po prostu komunikajcja MIEJSKA.- 19 3
-
2012-08-03 14:28
Czysta? (1)
Sprawdź jak cuchnie metro w Paryżu czy Londynie. W Gdańsku - nie do pomyślenia.
- 8 4
-
2012-08-03 14:36
nie narzekam, ale...
nieeee, nasze perony pachną czystością....
- 5 1
-
2012-08-03 14:29
Każdy zapomina
że zmiany powinno się zacząć od siebie.
- 5 0
-
2012-08-03 14:18
A jakie miasto taka komunikacja.
- 5 4
-
2012-08-03 14:18
To trzeba by pogonic SKM z Gluszkiem na czele
Zlikwidowac ta firme, tabor sprzedac na zlom, zamowic nowy, wyremontowac perony, dworce, trakcje, tory, nasypy, jednym slowem totalna rewolucja. Inaczej bydlowozy SKM dalej beda osmieszac transport publiczny.
- 5 9
-
2012-08-03 14:17
co bzdura to bzdura
- 6 24
-
2012-08-03 13:47
co prawda to prawda
- 17 5
-
2012-08-04 08:44
Na Radarowej i Radiowej proponowałabym najpierw wybudować chodniki (aby dzieci do szkoły poboczem nie chodziły) i załatać dziurawą jak ser drogę! A później robić ograniczenie do 30 i budować progi. Jak na razie bezpieczeństwo na tych dwóch ulicach sprowadza się do tego, że przy prędkości 45km/h policja daje mandant bo to ich ulubione i miejsce i zajęcie. I niech nikt mi o bezpieczeństwie nie mówi!
- 1 2
-
2012-08-03 21:39
Progi tak - ale dopiero po remoncie nawierzchni
Będzie ładna nowa droga lokalna - proszę bardzo - kładziemy progi. Ale kilka konkretów na dzisiaj:
Raduńska - krajobraz księżycowy od kiedy pamiętam....ale zróbmy próg, bo te kratery nie wystarczają
Gospody - podejrzewam, że znani z protestów tamtejsi mieszkańcy zasypali ZDiZ wnioskami o spowalniacze na tej ulicy - a wcześniej miała być dwupasmówka....sielanki w 10pietrowcu się zachciewa.
Ale Polanki? Chałubińskiego? Hynka? - to przecież nie są lokalne dróżki, tylko jedne z ważniejszych dojazdówek. Bo takich z prawdziwego zdarzenia nadal brakuje...
Logika porównywalna z sytuacją, w której dostajemy rozwolnienia po czymś, co niewiadomo kiedy, o ile wogóle - zjemy.- 2 2
-
2012-08-03 20:48
MARTWA I CIEMNA MATARNIA !!!
Nie ma światła i nie na nie nadzieji...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.