• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańszczanin zrobi porządek na kolei?

Robert Kiewlicz
22 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Pochodzący z Trójmiasta dr inż. Andrzej Massel ma zostać nowym wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej. Massel na tym stanowisku zastąpi zdymisjonowanego Juliusza Engelhardta.



Dr inż. Andrzej Massel Dr inż. Andrzej Massel
- Za wcześnie jeszcze na komentarze. Nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, że obejmę fotel wiceministra - powiedział portalowi Trojmiasto.pl. Andrzej Massel.

Co do tego, że Massel byłby świetnym kandydatem na to stanowisko wątpliwość nie mają ludzie związani z kolejnictwem.

- Środowisko przyjmuje tą kandydaturę z dużym zadowoleniem. Doktor Massel to człowiek o dużym doświadczeniu i dużej wiedzy - mówi Paweł Wróblewski, specjalista ds. ruchu kolejowego w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - To osoba, która ma mnóstwo niebanalnych pomysłów. Wie nie tylko, co dzieje się w branży kolejowej w Polsce, ale także na świecie.

Andrzej Massel to gdańszczanin i absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Po studiach pracował w oddziale drogowym PKP w Gdyni. W 1990 roku rozpoczął pracę w Centrum Naukowo - Technicznym Kolejnictwa, obecnie Instytucie Kolejnictwa. W chwili obecnej pełni funkcję zastępcy dyrektora Instytutu Kolejnictwa ds. studiów i projektów badawczych.

Oprócz pracy w IK, Andrzej Massel jest także adiunktem na wydziale inżynierii lądowej i środowiska Politechniki Gdańskiej. W latach 2000-2001 był pełnomocnikiem marszałka województwa pomorskiego ds. transportu kolejowego, a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście. Massel jest także członkiem zarządu Krajowej Sekcji Kolejowej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP i członkiem Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Dotychczasowy wiceminister infrastruktury odpowiedzialny w resorcie za kolejnictwo - Juliusz Engelhardt - został odwołany przez premiera Donalda Tuska 21 grudnia 2010. Powodem był chaos jaki nastąpił na kolei po ataku zimy.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • kolejny rosół:-) przecież PKP już tak mają i mieć będą (21)

    • 37 50

    • Dokładnie, (5)

      co on może zmienić jak tabor muzealny, tory w większości do wymiany, a kasy na ulepszenia NIE MA. Te kilka remontowanych odcinków za kasę z UE, to kropla w morzu potrzeb.

      • 9 4

      • (3)

        A 20 Pendolino zamówionych przez PKP to też kropla??????

        • 4 4

        • Pendolino? (2)

          As, o czym ty marzysz? :)
          Na razie PKP zrobilo przetarg, NIC jeszcze nie zamówiło.

          • 3 0

          • W dodatku te pendolino nie będą miały wychylanego pudła, bo wg PKP byłyby za drogie. (1)

            • 7 0

            • a w rzeczywistości PKP się bało, że nie będzie potrafiło utrzymać ich w należytym stanie

              zbyt to dla nich skomplikowane

              • 2 0

      • może wyeliminować błędy organizacyjne i logistyczne

        to, że ktoś wpisuje w rozkładzie peron którego nie ma to nie kwestia pieniędzy tylko nadzoru nad bałaganem od samego dołu do samej góry.
        to, że nikt nie wyciąga konsekwencji z opóźnień pociągów to też brak należytego nadzoru.
        to, że stary sprzęt się psuje to norma ale fakt, że nikt nie opracowuje planów awaryjnych na wypadek takiego zdarzenia to złe zarządzanie.

        można by wymieniać długo rzeczy, które realizowane są w każdej prywatnej firmie bez wielkich pieniędzy, zwyczajnie jako odpowiednio ułożony proces zarządczy.

        • 10 0

    • (9)

      Wszystkie rządy wolnej Polski boją się kolejarzy podobnie jak górników i dlatego nic się nie zmieni dopóki nie będzie rządów tzw. "terrorystycznych". Na Białorusi nikt się protestami nie przejmuje, po prostu wsadzają do więzienia. A u nas jak protestujący demolują wszystko co napotkają to trzeba na wszystkich chuchać i dmuchać. Jeśli tylko władza próbuje ich powstrzymać to podnoszą lament że ich pacyfikują. Za naszą wschodnią granicą szybko by zrobili porządek na kolei

      • 10 10

      • (6)

        Tak, ale Łukaszenko nosi zegarek, na który musiałbyś pracować całe życie, a społeczeństwo biede klepie.

        • 10 4

        • (5)

          Mam rodzinę na Białorusi i wcale nie jest tak źle jak to jest u nas pokazywane. I nie jest to tylko opinia mojej rodziny ale i ich znajomych. To tylko nasze media kreują taki wizerunek naszego sąsiada

          • 15 7

          • (1)

            Jasne, u nas tez media kreuja sie jestesmy zielona wyspa, tylko wiekszosc społeczenstwa zyje w ubóstwie.

            • 16 3

            • chyba ty

              • 1 1

          • (2)

            Dokładnie jest tak jak piszesz. Na studiach mieliśmy 3 białorusinów i mówili że są w szoku jak oglądają TV w Polsce i słyszą jakie bzdury na temat ich kraju się pokazuje.

            • 8 2

            • (1)

              Mi Chińczycy mówili to samo. Bo byli dziećmi Chińskiej elity i jak to przyjęte w innych krajach na świecie (za wyjątkiem Grodu Kraka) nie walą kupki do własnego gniazda. :D

              • 0 0

              • gród kraka to kraków

                i co z tego

                • 0 0

      • (1)

        czego się brać górników jak dwie kopalnie już sprzedane Czechom, kolejne czekają
        już kupujemy własny węgiel od Czechów :D
        tu jest PL tu się ciężko oddycha

        • 6 3

        • Wyprowadź się będziesz oddychał lżej

          • 4 6

    • liczymy na pana dr

      • 8 2

    • Za bajzel głównie odpowiadają prezeci spółek PKP i to ich należy wymienić. Sam minister nie będzie się przecież zajmował takimi pierdołami jak rozkład jazdy.

      • 6 3

    • zobaczcie jak się to robi gdzie indziej... (1)

      Niech idą do obcych po naukę, a nie eksperymentują na zywym ciele własnego kraju i rodaków

      • 1 0

      • Alutka do garów kobieto!

        • 0 0

    • Obawiam się, że facet z Trójmiasta w Wawie będzie miał pod górkę

      Po 21 latach najazdów różnych politycznych oszołomów z 3city, warszawiacy chyba mają dosyć serdecznie ludzi z tej części kraju.
      W końcu dlaczego właśnie pociągi relacji Warszawa-3city należą do najwolniejszych "dalekobiegów" w kraju? Ja w tym dopatrują się celowej zemsty.

      • 2 1

  • Kolejka dla chłopaka (18)

    Niech sie chłopak zajmie SKM-kami w Trójmieście, a nie sie rzuca od razu na głęboka wodę.

    • 98 27

    • Facet jest hiperutytułowany! (12)

      Gdyby ilość zdobytych tytułów i dyplomów przekładała się jeszcze na jakość pracy :(

      • 10 9

      • brakuje mu tylko jednego tytułu..

        ..ekonomisty

        • 10 4

      • ? (8)

        Facet jeszcze nie zaczął urzędować, a ty już go oceniasz za jakość pracy? Żałosne...

        • 11 5

        • oceniam po tym czego dokonał, więc siedź cicho! (7)

          "...a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście." Masz coś do dodania?

          • 4 6

          • Tak, mam. (4)

            I co miał zrobić przez tak krótki okres? Wymienić całą flotę przestarzałych jednostek na TGV? Czy już zapomniałeś, że w tamtych czasach kolej dostawała od państwa najmniej dotacji i co miesiąc raczono nas informacjami o kolejnych zamknięciach lokalnych linii kolejowych? Nie pamiętasz, że właśnie na przełomie tysiącleci SKM wyglądała jak ostateczny obraz nędzy i rozpaczy? Zabazgrane przez grafficiarzy pociągi, wnętrza składów zdemolowane i rozszabrowane z wszystkiego, co dało się upłynnić lub po prostu dla sportu zdewastować? Właśnie w okresie krótkiego epizodu z SKM pana Massela zaczęto walczyć z grafficiarzami, wprowadzono nowy wzór malowania składów i z pociągów zaczęły znikać bohomazy. Zaraz po tym SKM zaczęła wychylać się poza "swoją" linię Wejherowo - Gdańsk Gł. i zaczęła zapuszczać się do Tczewa a nawet i dalej, za co potem została skarcona przez warszawską centralę PKP. Przy totalnej mizerii finansowej starano się uczynić chociaż drobne kroki w celu poprawienia sytuacji. Z pustego i Salomon nie naleje...

            • 13 5

            • (1)

              Pamiętam-dobre i szybkie połączenia SKM do Malborka, Iławy i do Smętowa. W dogodnych porach puszczane i zawsze komplet pasażerów.Kończyłem wtedy studia i często korzystałem z tych SKM-ek.Komu to przeszkadzało ze je wszystkie za jednym razem "wycięli"?!

              • 2 0

              • Nie podobało się to PKP Przewozy Regionalne (podkreślam, wtedy w nazwie był jeszcze ten nieszczęsny przedrostek PKP), którym SKM podbierało pasażerów dzięki korzystniejszej ofercie. PKP Przewozy Regionalne poskarżyły się "Warszafce", i poszedł nacisk na natychmiastowe zawieszenie przewozów przez SKM na wybranych trasach.

                • 0 0

            • Nie pamiętasz, że właśnie na przełomie tysiącleci SKM wyglądała jak ostateczny obraz nędzy i rozpaczy? (1)

              A teraz to wygląda lepiej?

              Absolutnie nie zauwazyłem tego.
              Lenistwo i obiboctwo

              • 0 1

              • Widać cierpisz na krótkowzroczność...

                • 0 0

          • Tylko że właśnie w tym czasie powstała oficjalnie spółka-córka PKP SKM Sp. z o. o. i w tych latach na SKM nie było tak żle niż to co teraz możemy sami doświadczyć.

            • 5 0

          • ty co zrobiłeś dla PKP? Po twoim wpisie mogę ocenić ze jesteś nieukiem i życiowym niedorajdą

            który potrafi tylko pisać bzdetne posty na forum.

            • 1 1

      • A ja się boję geniuszy z PG (1)

        Kiedyś czytałem na Trójmieście opinię jakiegoś przemądrzałego dr inż. coś tam dalej, udowadniającą, że wprowadzenie pulsującego zielonego światła w systemie sygnalizacji drogowej nie daje żadnych korzyści.
        Jeździłem samochodem po wielu krajach UE i kilku innych, gdzie ten system działa i twierdzę, że pan dr inż. coś tam albo sam nie jest kierowcą albo ma jakiś defekt intelektualny.
        Oby Messel był bardziej rozgarnięty niż wspomniany dr inż. do wkrótce kolej szynowa w RP przestanie istnieć.

        • 1 1

        • ???

          a co to jest pulsujące zielone światło w systemie sygnalizacji drogowej? Jak nie wiemy w jakim dzwoni kościele - lepiej się nie wypowiadajmy bo stajemy się żałośni....

          • 0 0

    • Miałem okazję poznać p. Massela (3)

      i uważam, że to specjalista jakich mało, który wie na co chorują polskie koleje. Pytanie tylko czy skostniałe "układy" w polskiej kolei pozwolą mu robić swoje. Bo jeśli nie to jestem przekonany, że sam poda się do dymisji aby jego osoba nie była kojarzona z tym całym bajzlem.

      Życzę powodzenia Panie Andrzeju!

      • 20 3

      • Dlaczego od 21 lat nie uzdrowil SKM? (1)

        Skoro taki specjalista.

        • 5 13

        • Bo poza krótkim epizodem nie pracował dla SKM!

          Przeczytaj dokładnie artykuł, obecnie jest zatrudniony w Instytucie Kolejnictwa w Warszawie.

          • 11 2

      • Obawiam się, że 99% forumowiczów "wie na co chorują polskie koleje" ale co z tego?

        • 5 1

    • sk działa OK

      skm działają rewelacyjnie w porównaniu z resztą transportu... Metra raczej w ciągu 100 lat nie bedzie..
      wiec o co chodzi? widziałeś filmy amerykańskie?

      • 0 0

  • dobrze byłoby zacząć od rozgonienia tej watachy na SKM, co nie umie zapobiec awariom co 2-3 dni na SKM...już nie pamietam (8)

    zresztą kiedy odjeżdżałem SKM wg rozkładu i bez awarii...

    • 87 9

    • Ja też nie pamietam

      Ja też już nie pamietam kiedy dojechałam na czas pociagiem pkp przewozy regionalne

      Zmienił sie ROZKLAD ale jazda została ta sama.

      W dzien w dzien to samo !!!

      Zapraszam p.Andrzeja Massel na podroz relacji Gdynia-Chojnice.
      Zasniezone drzwi i szyby,brak ogrzewania i pociag który codziennie sie spoznia od 15 do 90 min.
      Spyta sie Pan ile osób nocowało na dworcu w Chojnicach bo nie zdarzyło na pociag do Szczecinka lub Piły !!!

      Tylko w pkp trasa 60 km zajmuje prawie 2 h !!!

      • 8 1

    • CO TRZEBA ZROBIĆ NA SKM (3)

      Na SKM-ie potrzebny jest znający się na rzeczy, o silnej osobowości, mający mocne oparcie w samorządach, władzy centralnej i nie związany z układami kolejowymi zarząd, a zwłaszcza prezes tego zarządu. Tylko taka osoba może doprowadzić tę firmę do porządku i spowodować realizację zapisanej w dokumentach tej firmy strategii, zgodnej z wyznaczoną dla niej misją. Na początku niezbędne są personalne zmiany w kierownictwie i ograniczenie roli związków zawodowych w zarządzaniu tą spółką, co będzie możliwe tylko przy silnym wsparciu zewnętrznym, ponieważ związki natychmiast wytoczą swoją broń strajkową, zwłaszcza najsilniejszy tam związek zawodowy maszynistów. Następnie niezwłocznie powinien zostać obrany zdecydowany kurs modernizacyjny, do którego będą potrzebne znaczne środki finansowe pozyskane z różnych źródeł zewnętrznych, w tym unijnych i również samorządowych (przed czym nasze samorządy dotychczas skutecznie uciekały). Wymagać to będzie znacznego zaangażowania się kapitałowego samorządów gminnych, powiatowych i wojewódzkiego. To powinno być zrobione już 10 lat temu, ale jeżeli w Trójmieście ma funkcjonować sprawna kolej miejska, to obecnie jest ostatni dzwonek na podjęcie zdecydowanych działań, aby do tego doprowadzić.

      • 15 0

      • jestem za (1)

        Nie jestem fachowcem ale to co napisał "m" brzmi rozsądnie!
        Ja bym dorzucił jeszcze prywatyzację - by spółka SKM nie miała NIC wspólnego z PKP. Nawet pół % udziałów! :-)

        • 7 0

        • re

          Moim zdaniem, udział kapitału prywatnego w tej spółce nie jest konieczny. Ale zgadzam się z tym, że PKP nie powinna mieć tam udziałów. Dominującymi udziałowcami SKM-ki powinny być samorządy i ewentualnie Skarb Państwa.

          • 7 1

      • i jeszcze spolki

        polikwidowac. po co tyle prezesow? bo stołki potrzebne...

        • 5 0

    • watachowiec (1)

      to wyjedz do japoni baranie

      • 0 3

      • Baran

        nazywa kogoś baranem?

        • 0 0

    • Obecne rządy PO

      są najbardziej kumoterskimi po 1989 roku, sytuacja PKP jest na to kolejnym dowodem

      • 3 0

  • ciekawi mnie czy po tym jak usiadzie na fotelu szefa - bedzie bezmyślnie obsadzać podległe mu stanowiska kluczem koleżeńskim - (2)

    niezależnie od kompetencji

    • 33 11

    • On w tym temacie nie ma nic do gadania! (1)

      To minister jest odpowiedzialny a nie jego zastępca

      • 8 4

      • jasne, a praktyki opisane powyżej nigdy nie miały miejsca w naszym rządzie :)

        • 4 3

  • Zmieniają pionki... (1)

    Odwołać ministra, sprywatyzować kolej, to może za 50 lat będziemy mieć taki stan, jak obecnie w Japonii czy Niemczech...

    • 46 9

    • heh

      optymista

      • 15 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeśli do warszawy pojedzie pociągiem ... (3)

    to jest duża szansa, że zanim dojedzie skończy się zima i po problemie ...

    • 72 3

    • błąd (2)

      Tak się składa, że Pan Andrzej jeździ do Warszawy kilka razy w tygodniu i zawsze pociągiem. Zna polskie realia doskonale, jest prawdopodobnie najczęstszym użytkownikiem kolei. Każdą wolna chwile spędza w pociągu, bo po prostu to lubi, porusza się liniami kolejowymi, o których wszyscy już zapomnieli, nie tylko w Polsce ale i na świecie. To po prostu prawdziwy pasjonat. Kolej jest całym jego życiem.
      Nie zmienia to jednak faktu, że sam zdziałać wiele nie może.

      Trzymamy za Pana kciuki, Panie Andrzeju!!

      • 18 3

      • "Każdą wolna chwile spędza w pociągu, bo po prostu to lubi,..."

        Ale ubaw! Każdą wolną chwilę spędza w pociągu, bo jedzie tak długo, że nie ma wolnych chwil!!! LOL

        • 11 5

      • pasjonat

        to za malo aby zmienic cos na kolei. tak to juz jest w naszym kraju ze albo wiedza praktyczna albo teoretyczna a z ta pierwsza niekiedy krucho na PG.

        • 0 3

  • Hahah, pewnie, w 3mieście mamy super tory, super dworce, pociągi wyjeżdżają zgodnie z rozkładem... (2)

    A teraz PKP się przepięknie rozwinie i przy najbliższym mrozie wszystko p*lnie znów :)

    • 30 7

    • gość był członkiem Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce (1)

      A ja się pytam, co to k*wa jest??? Dużych prędkości, czyli takich powyżej 30km/h??? Na co idą moje podatki? Na utrzymanie fikcyjnych komitetów??

      • 4 6

      • Racja, panie dzieju

        z Bydgoszczy 50 km/h, ale wielkie prędkości bedą już za 5 lat...

        • 0 0

  • on by musialbyc supermenem zeby cos poprawic... (3)

    a w to ze sie cos zmieni jakos nie wierze... niech cudzoziemcy sie za ten balagan wezma...

    • 18 9

    • (2)

      nie przesadzaj, mamy wielu własnych fachowców, wystarczy ich ściągnąć do PL i pozwolić działać zgodnie ze sztuką i posiadaną wiedzą, a nie wg.politycznych rozgrywek

      • 4 1

      • jesli musisz ich sciagac do PL oznacza to ze ich nie mamy... (1)

        • 1 1

        • czepiasz się

          • 1 0

  • To prawdziwa mission impossible (1)

    Najpierw trzeba by rozgonić te dziesiątki związków zawodowych działających na kolei

    • 55 6

    • Tak jest !
      to była chyba największa głupota prywatyzacyjna ...

      • 2 1

  • .. nie znam tego pana, ale od 30-lat trwa najazd POmatołków z AWS na stolice (7)

    i muszę im przyznać że skutecznie orzą kraj!!!

    • 41 33

    • Wybory były mogłeś kandydować i pokazać co potrafisz innego poza sapaniem na forum!

      • 8 4

    • wypisywanie POwiększonych liter staje się już żenujące kolego ...

      • 6 1

    • a ja znam tego pana

      i akurat jest specjalista, a nie jakims synem ministra, wiec slaby watek wybrales na swoje gorzkie zale.

      • 6 1

    • 30 lat temu PZPR rządziło baranie, zanim coś napiszesz pomyśl jak masz czym! (3)

      • 0 1

      • .. rzadziło i zostawiło ci w spadku SKM, uzywane do dziś (2)

        zostawili ci jeszcze obwodnice, wiadukt na Okopowej, osiedla Przymorze, Zaspa, Zabianka, Morena - dziś bys był na zielonej wyspie w Lostowicach lub na Srebrzysku!!

        • 2 0

        • chyba ty

          • 0 0

        • się znalazł prorok od siedmiu boleści, jak ci się władza nie podoba za rok wybory KANDYDYJ!

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane