• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańszczanin zrobi porządek na kolei?

Robert Kiewlicz
22 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Pochodzący z Trójmiasta dr inż. Andrzej Massel ma zostać nowym wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej. Massel na tym stanowisku zastąpi zdymisjonowanego Juliusza Engelhardta.



Dr inż. Andrzej Massel Dr inż. Andrzej Massel
- Za wcześnie jeszcze na komentarze. Nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, że obejmę fotel wiceministra - powiedział portalowi Trojmiasto.pl. Andrzej Massel.

Co do tego, że Massel byłby świetnym kandydatem na to stanowisko wątpliwość nie mają ludzie związani z kolejnictwem.

- Środowisko przyjmuje tą kandydaturę z dużym zadowoleniem. Doktor Massel to człowiek o dużym doświadczeniu i dużej wiedzy - mówi Paweł Wróblewski, specjalista ds. ruchu kolejowego w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - To osoba, która ma mnóstwo niebanalnych pomysłów. Wie nie tylko, co dzieje się w branży kolejowej w Polsce, ale także na świecie.

Andrzej Massel to gdańszczanin i absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Po studiach pracował w oddziale drogowym PKP w Gdyni. W 1990 roku rozpoczął pracę w Centrum Naukowo - Technicznym Kolejnictwa, obecnie Instytucie Kolejnictwa. W chwili obecnej pełni funkcję zastępcy dyrektora Instytutu Kolejnictwa ds. studiów i projektów badawczych.

Oprócz pracy w IK, Andrzej Massel jest także adiunktem na wydziale inżynierii lądowej i środowiska Politechniki Gdańskiej. W latach 2000-2001 był pełnomocnikiem marszałka województwa pomorskiego ds. transportu kolejowego, a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście. Massel jest także członkiem zarządu Krajowej Sekcji Kolejowej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP i członkiem Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Dotychczasowy wiceminister infrastruktury odpowiedzialny w resorcie za kolejnictwo - Juliusz Engelhardt - został odwołany przez premiera Donalda Tuska 21 grudnia 2010. Powodem był chaos jaki nastąpił na kolei po ataku zimy.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Proponuję zrobić przy okazji porządek z zarządem SKM

    Nowy rozkład - kpina z pasażerów. Ciekawe co by powiedział ktoś z zarządu gdyby przyszło mu czekać codziennie 40 min albo półtorej godziny (poniedziałek 20 grudnia SKM rozkładowo 7:59 a przyjechała o 9:20) na mrozie w Pruszczu na SKM a potem wejśc do zimnego, nieogrzewanego składu w którym drzwi się nie domykają i pełno śniegu w środku. Pruszcz i inne gminy dopłacają do interesu a SKM a głęboko w poważaniu wszystkie stacje na południe od Gdańska Głównego i na północ od Gdyni Głównej a miasta przecież dopłacają do interesu...

    • 26 2

  • wróblewski specjalista od kolei metropolitarnej na księzycu!!!

    ..przestańcie głupotami karmić tych biedaków

    • 16 1

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    na rok przed wyborami postawić swoją kariere pod znakiem zapytania, to trzeba mieć parcie na władze
    przecież odwołany wice to ty POwy kozioł i osioł ofiarny
    wszystkich prezesów spółek PO obsadziła w 2008 roku swoimi ludźmi, większość to chyba ani razu nie jechała koleją
    kolej potrzebuje około 50 mld żeby zmienić ten stan rzeczy
    żaden nowy wiceminister nie jest w stanie tego zmienic, to jest jak kopanie się z koniem
    jednym słowem żałosna próba pokazania silnego i zdecydowanego tuska
    to już z dopalaczami wyszło znacznie lepiej:-) tylko że tam było kilku małolatów, a tu sitwa i kolesie

    • 16 7

    • Co Pan powie ... 50 mld

      żeby rozkład pojawił się z wyprzedzeniem, a nie opóźnieniem?
      Gadasz jak kolejarze. Nie ma pieniędzy to niczego nie można zrobić.
      A to bzdura. Są rzeczy, które można poprawić tanio. Nie spowoduje to oczywiście, że do Wawy pojedziemy

      • 8 2

  • .. dobry fachowiec, skutecznie ro.....zył SKM, czas na kraj (2)

    po nas tylko kartofliska

    • 13 10

    • (1)

      Zamiast rzucać sloganami, lepiej podaj konkrety. A znaleźć chyba nie będzie tak łatwo, co?

      • 3 2

      • działał w SKM, jej wagoniki jezdziły za komuny i dziś jezdzą, tylko, ze brudne

        i spoźniają sie - to sa dokonania

        • 0 2

  • PKP jest wybitne - jak w warunkach monopolu ponosić straty (5)

    tak to tylko kolesie -fachowcy po solidarności potrafią

    • 18 3

    • Kolej monopol to miała w XIX wieku. Teraz to musi rywalizować z transportem drogowy, a miejscami nawet z lotniczym i morskim.

      Porównaj jaką kasę rząd ładuje w drogi, a jaką w kolej, to będziesz miał odpowiedź dlaczego kolej traci pasażerów i ponosi straty.

      • 5 3

    • jaki monopol? (3)

      PKP (znane nam z czasow komuny) jako monopolista nie istnieje juz od paru dobrych lat. poczytaj, zapoznaj sie w temacie, zanim sie wypowiesz

      • 3 3

      • (2)

        szczególnie na rynku przewozów towarowych, gdzie PKP Cargo straciło już połowę rynku.

        • 0 3

        • (1)

          Akurat PKP Cargo ten rok ma bardzo dobry

          • 1 0

          • co faktu nie zmienia, że połowę rynku już stracili

            • 0 1

  • a co ty sie tak przejmujesz Naszym krajem. skoro sie z nim nie utozsamiasz to o co tyle krzyku.równie dobrze możesz krytykować Białoruś,Afganistan czy Kongo. jak ci nie pasuje Nasz kraj to tu nie przyjezdzaj i już . W Polsce wszystko jest brudne bo nie ma kto sprzatać za marne grosze. Co inego np na wyspach.Tysiace Polaków zamiatają brud i błoto wiec pewnie jest czysto.

    • 0 0

  • jak wy to robicie - w niemczech kolej jest chluba a w Polsce kolej jest syfem (10)

    niemiecka DB jest sprawna czysta i pachnaca a w Polsce PKP jest niesprawna brudna i smierdzaca

    • 16 4

    • Powiem Ci jak to robimy. (8)

      Najpierw Niemcy trzepali nas 6 lat, zabijając nasze dzieci i grabiąc,
      Potem Ruski to samo robili przez 45 lat.
      W Katyniu zabito wielu inteligentów, w tym być może inżynierów, którzy rozwinęliby sieć dróg kolejowych i nie tylko.
      Dopiero 20 lat raczkujemy, podczas gdy wy (jesteś Niemcem?) nie mieliście takiego najeźdźcy.
      Bez urazy do Niemców, ale tak właśnie postrzegam korzenie sytuacji.

      • 8 4

      • Co za bzdury opowiadasz... Swego czasu Berlin był bardziej roz*ny od Warszawy... (3)

        Ale spójrz na Berlin i spójrz na Warszawę! Mniejsze o to... Skoro Polacy dali się j*ać w d*ę, to nikt na to nic nie poradzi.

        P.S. Dubaj przez ostatnie 20 lat rozwinął się tak, jak Polska nie rozwinie się nigdy. Można? Można!

        • 3 11

        • (2)

          A wiesz jak odbudowali Berlin i zachodnie Niemcy? wiesz co to był plan Marshalla? Wiesz ile USA wpompowały kasy?
          A z Dubajem to pojechałeś na maxa!

          • 10 2

          • Proste pytania: (1)

            Dlaczego amerykanie wpompowali kasę Niemcom a nie Polakom? Dlaczego Stany liczą się ze zdaniem Niemców, a Polacy wchodzą w d*ę Amerykanom nie mając w zamian nawet wiz?

            • 1 5

            • Dlatego,ze po Jalcie dziadzia Stalin zainwestowal wiecej w marketing i zarzadzanie.

              • 3 1

      • co za bzdury (2)

        Akurat za czasów PRL to polska kolej rozwijała się bardzo dobrze jak na nasze możliwości. To właśnie ostatnie 20 lat ją zniszczyło.

        Przez ten czas kolej nawet nie raczkowała a COFAŁA się! Po dziewięćdziesiątym roku zaniechano praktycznie jakichkolwiek większych inwestycji a to co było, zostało w znacznej mierze zaniedbane i zniszczone.

        Dopiero ostatnio trochę się ruszyło, zaczęto modernizować niektóre linie (wcześniej co najwyżej zamykano), powoli kupowany jest nowy tabor...

        Wiąż jednak jest to kropla w morzu potrzeb, zwłaszcza w obliczu dwudziestoletnich zaległości.

        • 5 2

        • heheheh kolejny baranek (1)

          tak w prl rozwijala sie kolej..budowano wszedzie chyba za wyjatkiem zulaw i co z tego?? skoro wszystkie inwestycje w prl byly bez jakiegokolwiek pokrycia fianansowego... nabudowac, zrobic z rozmachem i przecinac wstegi... ot cala prawda o prl.. a i mozna smialo glosic ze w polsce na 1 czlowieka przypada 1 traktor czy cos tam innego... gospodarka prl byla z rozmachem rozwijana przez bezmozgich mutantow

          • 1 6

          • Lepiej popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem zamiast nazywać innych barankami!

            Co ma do rzeczy jak za PRL były prowadzone inwestycje i czy miały pokrycie?

            Ktoś napisał, że w Polska jako niepodległy kraj dopiero raczkuje co jest prawdą i że właśnie przez to nie ma porządnych kolei jak np te w Niemczech co jest ewidentną bzdurą.

            Demokratycznie wybrane władze od 20 lat nie widzą potrzeby inwestowania w kolej. Nie ma też podstaw by twierdzić, że interesowały by się nią wcześniej gdyby miały taką możliwość.

            • 1 0

      • Tak, tylko że w 1989 jechałem do Bydgoszczy 1h40

        Teraz raczkujemy i jedziemy 2h30

        O podróży powrotnej litościwie nie wspomnę (1h40 3h)

        • 0 0

    • Ta, tylko, że tej chlubie rząd pokrywa straty, a i tak DB musiało zwolnić w zeszłym roku kilka tys. pracowników

      • 6 0

  • Boże chroń kolejarzy przed (1)

    Andrzejem Masselem.

    • 11 10

    • Raczej chroń zwiącholi, bo mogą nastać dla nich trudne czasy

      • 7 5

  • Rozumiem, że (1)

    ten pan także dojeżdża pociągiem do pracy? A może nawet SKM...

    • 16 2

    • I tu się zdziwisz!

      Regularnie dojeżdża wiecznie opóźnionymi pociągami do Warszawy. Zna więc sytuację na kolei od podszewki.

      • 4 2

  • A co z managerami spółek. (2)

    Zarabiają podobno 18 tys. miesięcznie.
    Czy to nie oni są bardziej odpowiedzialni niż minister?

    • 20 0

    • w samo sedno

      • 6 0

    • Dlaczego

      rudy nie dobierze sie do pupy menagerom społek , powpychali na siłe kolesi bezmózgowcow to teraz nie chcą ich ruszać !!!

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane