• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańszczanin zrobi porządek na kolei?

Robert Kiewlicz
22 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Pochodzący z Trójmiasta dr inż. Andrzej Massel ma zostać nowym wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej. Massel na tym stanowisku zastąpi zdymisjonowanego Juliusza Engelhardta.



Dr inż. Andrzej Massel Dr inż. Andrzej Massel
- Za wcześnie jeszcze na komentarze. Nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, że obejmę fotel wiceministra - powiedział portalowi Trojmiasto.pl. Andrzej Massel.

Co do tego, że Massel byłby świetnym kandydatem na to stanowisko wątpliwość nie mają ludzie związani z kolejnictwem.

- Środowisko przyjmuje tą kandydaturę z dużym zadowoleniem. Doktor Massel to człowiek o dużym doświadczeniu i dużej wiedzy - mówi Paweł Wróblewski, specjalista ds. ruchu kolejowego w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - To osoba, która ma mnóstwo niebanalnych pomysłów. Wie nie tylko, co dzieje się w branży kolejowej w Polsce, ale także na świecie.

Andrzej Massel to gdańszczanin i absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Po studiach pracował w oddziale drogowym PKP w Gdyni. W 1990 roku rozpoczął pracę w Centrum Naukowo - Technicznym Kolejnictwa, obecnie Instytucie Kolejnictwa. W chwili obecnej pełni funkcję zastępcy dyrektora Instytutu Kolejnictwa ds. studiów i projektów badawczych.

Oprócz pracy w IK, Andrzej Massel jest także adiunktem na wydziale inżynierii lądowej i środowiska Politechniki Gdańskiej. W latach 2000-2001 był pełnomocnikiem marszałka województwa pomorskiego ds. transportu kolejowego, a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście. Massel jest także członkiem zarządu Krajowej Sekcji Kolejowej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP i członkiem Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Dotychczasowy wiceminister infrastruktury odpowiedzialny w resorcie za kolejnictwo - Juliusz Engelhardt - został odwołany przez premiera Donalda Tuska 21 grudnia 2010. Powodem był chaos jaki nastąpił na kolei po ataku zimy.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • może i zrobi jeżeli nie jest to kolejny układ kolesiowski

    • 0 0

  • Tak naprawdę nie zima jest przyczyną haosu ale zmiana rozkładu jednej spółki powoduje walkę pozostałych o wciśnięcie swoich pociągów tuż przed pociągami konkurencji. To już było w Anglii za Margaret pociągi albo wcale nie jechały bo sprzedanano za mało biletów albo jak chciały żeby uzbierać pasażerów ,tuż przed zajeżdżąjącymi im konkurencyjnymi autobusami. Do dzisiaj nie mogą się pozbierać mimo ponownego upaństwowienia,a nasi chcą prywatyzować coś co nie możę przynieść zysku chyba ,żę się sprzeda kolejowe grunty pod markety i autostrady?

    • 0 0

  • Kolejka dla chłopaka (18)

    Niech sie chłopak zajmie SKM-kami w Trójmieście, a nie sie rzuca od razu na głęboka wodę.

    • 98 27

    • sk działa OK

      skm działają rewelacyjnie w porównaniu z resztą transportu... Metra raczej w ciągu 100 lat nie bedzie..
      wiec o co chodzi? widziałeś filmy amerykańskie?

      • 0 0

    • Facet jest hiperutytułowany! (12)

      Gdyby ilość zdobytych tytułów i dyplomów przekładała się jeszcze na jakość pracy :(

      • 10 9

      • ? (8)

        Facet jeszcze nie zaczął urzędować, a ty już go oceniasz za jakość pracy? Żałosne...

        • 11 5

        • oceniam po tym czego dokonał, więc siedź cicho! (7)

          "...a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście." Masz coś do dodania?

          • 4 6

          • Tak, mam. (4)

            I co miał zrobić przez tak krótki okres? Wymienić całą flotę przestarzałych jednostek na TGV? Czy już zapomniałeś, że w tamtych czasach kolej dostawała od państwa najmniej dotacji i co miesiąc raczono nas informacjami o kolejnych zamknięciach lokalnych linii kolejowych? Nie pamiętasz, że właśnie na przełomie tysiącleci SKM wyglądała jak ostateczny obraz nędzy i rozpaczy? Zabazgrane przez grafficiarzy pociągi, wnętrza składów zdemolowane i rozszabrowane z wszystkiego, co dało się upłynnić lub po prostu dla sportu zdewastować? Właśnie w okresie krótkiego epizodu z SKM pana Massela zaczęto walczyć z grafficiarzami, wprowadzono nowy wzór malowania składów i z pociągów zaczęły znikać bohomazy. Zaraz po tym SKM zaczęła wychylać się poza "swoją" linię Wejherowo - Gdańsk Gł. i zaczęła zapuszczać się do Tczewa a nawet i dalej, za co potem została skarcona przez warszawską centralę PKP. Przy totalnej mizerii finansowej starano się uczynić chociaż drobne kroki w celu poprawienia sytuacji. Z pustego i Salomon nie naleje...

            • 13 5

            • Nie pamiętasz, że właśnie na przełomie tysiącleci SKM wyglądała jak ostateczny obraz nędzy i rozpaczy? (1)

              A teraz to wygląda lepiej?

              Absolutnie nie zauwazyłem tego.
              Lenistwo i obiboctwo

              • 0 1

              • Widać cierpisz na krótkowzroczność...

                • 0 0

            • (1)

              Pamiętam-dobre i szybkie połączenia SKM do Malborka, Iławy i do Smętowa. W dogodnych porach puszczane i zawsze komplet pasażerów.Kończyłem wtedy studia i często korzystałem z tych SKM-ek.Komu to przeszkadzało ze je wszystkie za jednym razem "wycięli"?!

              • 2 0

              • Nie podobało się to PKP Przewozy Regionalne (podkreślam, wtedy w nazwie był jeszcze ten nieszczęsny przedrostek PKP), którym SKM podbierało pasażerów dzięki korzystniejszej ofercie. PKP Przewozy Regionalne poskarżyły się "Warszafce", i poszedł nacisk na natychmiastowe zawieszenie przewozów przez SKM na wybranych trasach.

                • 0 0

          • ty co zrobiłeś dla PKP? Po twoim wpisie mogę ocenić ze jesteś nieukiem i życiowym niedorajdą

            który potrafi tylko pisać bzdetne posty na forum.

            • 1 1

          • Tylko że właśnie w tym czasie powstała oficjalnie spółka-córka PKP SKM Sp. z o. o. i w tych latach na SKM nie było tak żle niż to co teraz możemy sami doświadczyć.

            • 5 0

      • A ja się boję geniuszy z PG (1)

        Kiedyś czytałem na Trójmieście opinię jakiegoś przemądrzałego dr inż. coś tam dalej, udowadniającą, że wprowadzenie pulsującego zielonego światła w systemie sygnalizacji drogowej nie daje żadnych korzyści.
        Jeździłem samochodem po wielu krajach UE i kilku innych, gdzie ten system działa i twierdzę, że pan dr inż. coś tam albo sam nie jest kierowcą albo ma jakiś defekt intelektualny.
        Oby Messel był bardziej rozgarnięty niż wspomniany dr inż. do wkrótce kolej szynowa w RP przestanie istnieć.

        • 1 1

        • ???

          a co to jest pulsujące zielone światło w systemie sygnalizacji drogowej? Jak nie wiemy w jakim dzwoni kościele - lepiej się nie wypowiadajmy bo stajemy się żałośni....

          • 0 0

      • brakuje mu tylko jednego tytułu..

        ..ekonomisty

        • 10 4

    • Miałem okazję poznać p. Massela (3)

      i uważam, że to specjalista jakich mało, który wie na co chorują polskie koleje. Pytanie tylko czy skostniałe "układy" w polskiej kolei pozwolą mu robić swoje. Bo jeśli nie to jestem przekonany, że sam poda się do dymisji aby jego osoba nie była kojarzona z tym całym bajzlem.

      Życzę powodzenia Panie Andrzeju!

      • 20 3

      • Obawiam się, że 99% forumowiczów "wie na co chorują polskie koleje" ale co z tego?

        • 5 1

      • Dlaczego od 21 lat nie uzdrowil SKM? (1)

        Skoro taki specjalista.

        • 5 13

        • Bo poza krótkim epizodem nie pracował dla SKM!

          Przeczytaj dokładnie artykuł, obecnie jest zatrudniony w Instytucie Kolejnictwa w Warszawie.

          • 11 2

  • do tego stary kawaler - czyli tez niebyt zyciowy człowiek (2)

    • 1 5

    • (1)

      Żenujący wpis... Chyba zabrakło argumentów?

      • 3 1

      • a jednak coś jest na rzeczy

        Ludzie z dziećmi mocniej trzymają się ziemi. Nowy wiceminister zaś jak słyszałem roi coś natomiast o TGV

        • 0 0

  • jak wy to robicie - w niemczech kolej jest chluba a w Polsce kolej jest syfem (10)

    niemiecka DB jest sprawna czysta i pachnaca a w Polsce PKP jest niesprawna brudna i smierdzaca

    • 16 4

    • Powiem Ci jak to robimy. (8)

      Najpierw Niemcy trzepali nas 6 lat, zabijając nasze dzieci i grabiąc,
      Potem Ruski to samo robili przez 45 lat.
      W Katyniu zabito wielu inteligentów, w tym być może inżynierów, którzy rozwinęliby sieć dróg kolejowych i nie tylko.
      Dopiero 20 lat raczkujemy, podczas gdy wy (jesteś Niemcem?) nie mieliście takiego najeźdźcy.
      Bez urazy do Niemców, ale tak właśnie postrzegam korzenie sytuacji.

      • 8 4

      • Tak, tylko że w 1989 jechałem do Bydgoszczy 1h40

        Teraz raczkujemy i jedziemy 2h30

        O podróży powrotnej litościwie nie wspomnę (1h40 3h)

        • 0 0

      • co za bzdury (2)

        Akurat za czasów PRL to polska kolej rozwijała się bardzo dobrze jak na nasze możliwości. To właśnie ostatnie 20 lat ją zniszczyło.

        Przez ten czas kolej nawet nie raczkowała a COFAŁA się! Po dziewięćdziesiątym roku zaniechano praktycznie jakichkolwiek większych inwestycji a to co było, zostało w znacznej mierze zaniedbane i zniszczone.

        Dopiero ostatnio trochę się ruszyło, zaczęto modernizować niektóre linie (wcześniej co najwyżej zamykano), powoli kupowany jest nowy tabor...

        Wiąż jednak jest to kropla w morzu potrzeb, zwłaszcza w obliczu dwudziestoletnich zaległości.

        • 5 2

        • heheheh kolejny baranek (1)

          tak w prl rozwijala sie kolej..budowano wszedzie chyba za wyjatkiem zulaw i co z tego?? skoro wszystkie inwestycje w prl byly bez jakiegokolwiek pokrycia fianansowego... nabudowac, zrobic z rozmachem i przecinac wstegi... ot cala prawda o prl.. a i mozna smialo glosic ze w polsce na 1 czlowieka przypada 1 traktor czy cos tam innego... gospodarka prl byla z rozmachem rozwijana przez bezmozgich mutantow

          • 1 6

          • Lepiej popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem zamiast nazywać innych barankami!

            Co ma do rzeczy jak za PRL były prowadzone inwestycje i czy miały pokrycie?

            Ktoś napisał, że w Polska jako niepodległy kraj dopiero raczkuje co jest prawdą i że właśnie przez to nie ma porządnych kolei jak np te w Niemczech co jest ewidentną bzdurą.

            Demokratycznie wybrane władze od 20 lat nie widzą potrzeby inwestowania w kolej. Nie ma też podstaw by twierdzić, że interesowały by się nią wcześniej gdyby miały taką możliwość.

            • 1 0

      • Co za bzdury opowiadasz... Swego czasu Berlin był bardziej roz*ny od Warszawy... (3)

        Ale spójrz na Berlin i spójrz na Warszawę! Mniejsze o to... Skoro Polacy dali się j*ać w d*ę, to nikt na to nic nie poradzi.

        P.S. Dubaj przez ostatnie 20 lat rozwinął się tak, jak Polska nie rozwinie się nigdy. Można? Można!

        • 3 11

        • (2)

          A wiesz jak odbudowali Berlin i zachodnie Niemcy? wiesz co to był plan Marshalla? Wiesz ile USA wpompowały kasy?
          A z Dubajem to pojechałeś na maxa!

          • 10 2

          • Proste pytania: (1)

            Dlaczego amerykanie wpompowali kasę Niemcom a nie Polakom? Dlaczego Stany liczą się ze zdaniem Niemców, a Polacy wchodzą w d*ę Amerykanom nie mając w zamian nawet wiz?

            • 1 5

            • Dlatego,ze po Jalcie dziadzia Stalin zainwestowal wiecej w marketing i zarzadzanie.

              • 3 1

    • Ta, tylko, że tej chlubie rząd pokrywa straty, a i tak DB musiało zwolnić w zeszłym roku kilka tys. pracowników

      • 6 0

  • Hahah, pewnie, w 3mieście mamy super tory, super dworce, pociągi wyjeżdżają zgodnie z rozkładem... (2)

    A teraz PKP się przepięknie rozwinie i przy najbliższym mrozie wszystko p*lnie znów :)

    • 30 7

    • gość był członkiem Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce (1)

      A ja się pytam, co to k*wa jest??? Dużych prędkości, czyli takich powyżej 30km/h??? Na co idą moje podatki? Na utrzymanie fikcyjnych komitetów??

      • 4 6

      • Racja, panie dzieju

        z Bydgoszczy 50 km/h, ale wielkie prędkości bedą już za 5 lat...

        • 0 0

  • nana

    A synek Premiera jakie korytko dostanie. Bo przecież przeszedł szkolenie w Chinach:)))))))))) Baran

    • 3 0

  • tusk

    Michał Tusk, syn premiera i dziennikarz "Gazety Wyborczej", pojechał na początku grudnia do Chin, gdzie wziął udział w światowym kongresie na temat kolei dużych prędkości. W programie było m.in. zwiedzanie Wielkiego Muru. Za przelot syna premiera zapłaciło PKP

    • 2 0

  • Zrobi porządek na kolei

    Prędzej w zrobi w spodnie,jak dobrze pamiętam zawsze ci mądrzy z Gdańska to
    tylko bajzel robili,np;w oświacie mozna by wymieniać jeszcze więcej ale po co,tylko
    ciekawe kto temu biednemu Tuskowi podsuwa takie kandydatury,aż szkoda
    człowieka że potem musi tyle nakręcić żeby wytłumaczyć ciemnemu ludowi o co
    chodziło kolejnemu ministrowi i czemu znowu nie wyszło.

    • 0 1

  • sprostowanie (1)

    chaos nastąpił nie po ataku zimy, a po zmianie rozkładów, która nastąpiła 12.12. Panie Redaktorze.

    • 1 0

    • dokładnie

      bo kto wymyślił trase pociągu TLK z Kołobrzegu do Krakowa. I owszem jedzie do Gdyni-Gdańska ale tu skreca na południe do Bydgoszczu tam sie cofa do Torunia i znów na południe do Włocławka Kutna i kolejny wiraz Łowicz Warszawa i juz sie wydaje ze pojedzie do Krakowa ale gdzie tam bo pociag przejezdza most na Wisle i kieruje sie w strone ... Lublina. Na szczęście w Deblinie jest most kolejowy wiec jakby sobie ktoś cos przypomniał bo tu pociag przekracza z powrotem Wisłe i przez Radom jedzie do.... uff Krakowa

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane