• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych

Michał Sielski
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Remont przystanku Hutnicza/Estakada na ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego, 21.09.2020, Gdynia Remont przystanku Hutnicza/Estakada na ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego, 21.09.2020, Gdynia

Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.



Często korzystasz z komunikacji publicznej?

Prace wykonują trzy firmy, które już podobne prace w Gdyni prowadziły: MTM, Eurovia oraz WPRD Gravel. Prace kosztować będą 7 mln zł. 3/4 kwoty pochodzi z dotacji Unii Europejskiej.

- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.

Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku



Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.

- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:

  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
  • Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
  • Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
  • Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana


Zatoki - potrzebne czy nie?



Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.

- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.

Miejsca

Opinie (265) 6 zablokowanych

  • inwestycja na skalę prowincji i jej urzędników

    • 14 0

  • z700 (1)

    Czyżby bimberek wcześniej dzisiaj odkorkowany?

    • 13 1

    • jeszcze dzisiaj muszę pojechać

      Za to Ty możesz sobie małpkę dziabnąć na przystanku czekając na autobus, jak inni pasażerowie.

      na zdrowie!

      • 2 0

  • Obowiązkowo doliczyć odpowiednią ilość farby!

    • 12 0

  • jak w tym kraju może być jak na zachodzie, skoro wszytko jest przepłacane? (1)

    jak położenie paru kostek chodnika, krawężnika itd, postawienie jednej wiaty i tablicy informacyjnej (led) może kosztować prawie milion złotych?

    na zachodzie juz dawno by zbankrutowali

    • 22 1

    • kiedyś w Szwajcarii jechałem pociągiem, bodaj z lat 50 tych... oczywiście utrzymanym w doskonałym porządku, to samo niektóre tramwaje w Mediolanie (najbogatsze miasto Włoch, gdzie Ferrari parkują na ulicach) ,

      teraz rozumiecie dlaczego Szwajcarzy są bogaci?

      • 1 0

  • Rece opadaja - co to za blazen kajetan? (4)

    Czy on nie rozumie, ze jak za stojacym na drodze autobusem utworzy sie korek to w tym korku tez beda stac autobusy znajdujace sie za tym zatrzymanym? Skad wy bierzecie taki i**otow? Przeciez to co on mowi jest absurdalnie glupie. Osmiesza tego nawiedzenca i wasz portal

    • 28 7

    • To nie autobusy tworzą korki (2)

      jak autobusy jadące w odstępie co 15min mogą tworzyć korek. pomyśl człowieku.

      • 3 14

      • Trzy autobusy na przystanku to czesty widok w Gdyni (1)

        Naprawde wczesniej nie wiedziales, ze autobus jak inne pojazdy na drodze tworzy korki? Uwierz na slowo, nie trzeba.likwidowac zatok zeby zrozumiec, ze korki wywolane przez stojace na drodze autobusy beda tez dokuczaly jadacym za nim innym autobusom. Zamiast likwidowac zatoczki zainwestujcie w biletomaty i skonczcie ze sprzedaza biletow przez kierowcow to akurat zdecydowanie skroci czas jaki spedzaja autobusy na przustankach

        • 13 1

        • autobusy nie. inne pojazdy wożące leniwe d*pska tak.

          • 1 4

    • Też sie zastanawiam co to za typ ten Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego ?

      Chłop totalnie odleciał.

      • 0 0

  • Bez zatok na buspasach (2)

    Tam gdzie nie ma buspasa zatoka obowiazkowo musi byc

    • 13 6

    • Zaprawdę, nie wiem jak ocenić twoją sprzeczną w treści wypowiedź (1)

      ...skoro po buspasach poruszają się również elektryki, taryfy, służby miejskie, pogotowie ratunkowe, straż pożarna i policja. Mają za każdym razem czekać aż Janusze z dotowanego przez wszystkich zbiorkomu raczą sobie wsiąść i wysiąść?

      • 3 2

      • Toz juz jakis aktywista pisal, ze autobusy nie powoduja korkow

        A karetka, policja, elektry nie musi jechac buspasem

        • 5 0

  • Proponuje eksperyment, zlikwidowac zatoczki przy buspasach

    Jakis pionek napisal tu, ze autobusy nie tworza korkow. Trzeba to koniecznie sprawdzic. Moze zlikwidowac zatoczki przy buspasie na wladyslawa iv, aktywisci do roboty!

    • 13 3

  • Chyba Nowak , ON sam ! im to POliczył !!!!!!!!!

    Najdroższe drogi w Europie . Koszt POrównywalny do dróg Alpejskich , gdzie trzeba ryć w litej skale !! Koleś przeniósł ten styl z nierządów tuska na Ukrainę , a teraz niczym wzorzec kopiowane są w Gdyni! 700 tys na jedną zatokę ???? Mają rozmach s..........y.

    • 8 5

  • Zrobie za 6 mln. (1)

    • 16 0

    • Kupę?

      • 0 3

  • Na takie pierdoły są pieniądze A dla pracowników już niema żenada

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane