- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (127 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (63 opinie)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 12:14
Przecież mieszkańcy wielokrotnie mówili, że są problemy z dworcem, równiez na tym forum.
Mieszkańcy Gdyni są mądrymi ludźmi, również nie brak tu dobrych fachowców: robotników, projektantów i menadżerów. Jednak władza jest głucha, bo dla niej nie jest ważne co dobre, tylko co tanie, nie jest ważne co jest rozsądne, ale co jest spektakularne i będzie mogła sobie przypisać.
- 1 0
-
2012-01-10 09:47
Estetyka kontra Praktyka (1)
Zawsze było mówione, że to co ładnie wygląda "z rzutu" na papierze ni jak się ma do praktycznego zastosowania.
Po prostu jak w 99% przypadków inżynier, który to rysował albo tam nawet nie był albo był ale nie myślał jak podróżny.- 6 0
-
2012-01-10 12:10
dam ci milion przykładów gdzie jest i ładnie i praktycznie. oczywiście nie w polsce bo u nas tandeta króluje
- 0 0
-
2012-01-10 12:07
peron 5 jest mało uużytkowany, przeważnie jest peron 3.Dlatego oszczędności przy remoncie.
Takie moje zdanie.
- 1 3
-
2012-01-10 12:01
To i tak cud, że problemy wyszły w trakcie budowy
Zazwyczaj w tym kraju dopiero po oddaniu obiektu do użytku okazuje się, że jest on g. wart. Tym razem mieliśmy szczęście i tylko jeden peron będzie do bani.
- 2 0
-
2012-01-10 11:43
Gwoli przypomnienia.
Peron nr. 5 budowany był przez 9 miesięcy, tydzień po oddaniu malowali konstrukcje zadaszeń (ludzie stali na peronach!) a już mija kolejny miesiąc od odbioru a peronowi daleko do ukończenia! W pierwszym rzędzie polecieć powinien ten skorumpowany odbiorca! w następnej kolejności wykonawca i projektant.
Mamy XXI wiek praktycznie nieograniczone technologie projektowania i wykonywania wszelkich budów a u nas jest gorzej niż za komuny - wtedy chociaż planowo obiekty oddawali.- 6 0
-
2012-01-10 11:42
tanim kosztem, bo tanio nie jest inwestycja warta kilka mln zł a tam taka fuszera
na tym dworcu jest tak wszystko spaprane że nie wiadomo od czego rozpocząć wymienianie minusów, najlepiej zburzyć i rozpocząć od nowa z projektem bo to chyba na plastyce w zerówce dzieci projektowały i brały pod uwagę to co bedzie za 50 lat czyli 15 mln ludzi w PL. Te perony powinny byc zadaszone jedną wielką "wiatą" a zrobili taki prymityw że zacina deszcz śnieg i jak by ich wcale nie było, generalnie niezły cyrk tam panuje i powinna się tym zająć prokuratura. A REDAKTORÓW PROSZĘ ABY NIE UŻYWALI SŁOWA KOLEJARZE BO ZWYKŁY PRACOWNIK KOLEI NIE MA NIC Z TYM WSPOLNEGO, DZISIAJ ROBIĄ TO PRYWATNE FIRMY , A NA STOŁKACH SIEDZĄ MENAGEROWIE I PREZESI Z "CYWILA"
- 5 0
-
2012-01-10 11:41
Wszystkie inwestycje robione przez pkp za miliardy euro są źle zrobione.
Ludzie żeby przez 3 lata wymienić jedynie 3 tory między Tczewem a Pruszczem. Nieźle to śmierdzi, kto jeździ to wie jak krzywe są tam nowe tory pociągi muszą zwalniać bo mogłyby wypaść z nowych torów! Zobaczycie jak się to wszystko rozleci, będą szukać winnych jak wiatru w polu! Brawo Polacy! Napiszcie mi co tu w tej Polsce nieudanej Solimarnej jest dobrze zrobione? Co? NIC!
- 6 0
-
2012-01-10 10:48
WYKONANIE JEST DOBRE (1)
WIATY WYKONANE SĄ ZGODNIE Z PROJEKTEM. WYMIARY, KSZTAŁT I MATERIAŁ SĄ Z GÓRY NARZUCONE. WIEM BO BRAŁEM UDZIAŁ W ICH PREFABRYKACJI. WSZELKIE WĄTPLIWOŚCI CO DO FUNKCJONALNOŚCI ORAZ KOLORYSTYKI ITP POWINNY BYĆ KIEROWANE DO OSÓB PROJEKTUJĄCYCH ORAZ DO TYCH KTÓRZY TEN PROJEKT ZATWIERDZILI I ZA NIEGO ZAPŁACILI. WYKONAWCA NIE MA NA TO WPŁYWU BO DOSTAJE GOTOWY PROJEKT KTÓREGO MUSI SIĘ TRZYMAĆ. PODEJRZEWAM ŻE PODOBNIE JEST Z RESZTĄ DWORCA. WYKONANE ZGODNIE Z NARZUCONĄ DOKUMENTACJĄ . NIE WIEM JAK MOŻNA CZEPIAĆ SIĘ WYKONAWCÓW SKORO ZROBILI TO CO W PROJEKCIE POD KTÓRYM KTOŚ INNY SIĘ PODPISAŁ.
- 12 6
-
2012-01-10 11:37
rzeczywiście, w artykule nie ma mowy o usterkach w wykonaniu, ale o błędach, niedoróbkach w projekcie.
- 3 0
-
2012-01-10 10:48
A co ze zbabranym b.Węzłem Wzgórze obecnie "Bubel ? (1)
kiedy poprawki i przebudowa . Kiedyś zjeżdżając ze Śląskiej na Bulwar mijało się trzy skrzyżowania świetlne , dziś dziewięć !!!
- 6 5
-
2012-01-10 11:14
i tak miało być. więcej skrzyzowań - więcej świateł - większa kasa w kopercie pod stołem. juz mamy światła co 50 m - zapewne ktos z UM ma w rodzinie producenta sygnalizatorów świetlnych
- 1 0
-
2012-01-10 10:50
Kiedy wreszcie bedzie można przejść z Morskiej na Pl. Konstytucji bez " skakania"
po peronach - organizacja placu budowy uniemożliwia to "od lat".- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.