- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (97 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (152 opinie)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (50 opinii)
- 4 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (38 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (704 opinie)
- 6 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (62 opinie)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 07:21
Ten peron to porażka
Z punktu widzenia pasażera po remoncie nie jest lepiej niż przed remontem. Jest inaczej.
- 10 0
-
2012-01-10 07:23
A który ćwok zatwierdził projekt takiego peronu?
Wykonawca robi tylko to, co jest w projekcie. Tak samo z kretyńskim ustawieniem drogowskazów na węźle Karczemki, o czym już była mowa w jakimś artykule.
- 15 0
-
2012-01-10 07:24
(3)
to ilu rzeczników ma gdańskie PKP? - bo już naliczyłem co najmniej dwóch
im więcej rzeczników - tym bardziej nie wiadomo o co chodzi
z resztą gdyński dworzec to zabytek klasy UNESCO i być może twórcy 5. peronu mają może coś głębszego na myśli- 6 1
-
2012-01-10 07:28
ilu rzeczników PKP (2)
Odpowiedź - ile spółek - tylu rzeczników. Ja widzę w artykule dwóch rzeczników jeden z Centrum Realizacji Inwestycji PKP, a drugi z Min. Transportu.
- 2 0
-
2012-01-10 07:32
(1)
ale zapomniałeś o pani rzecznik z PLK, która kilka dni temu wypowiadała się nt. elektryfikacji linii Gdynia - Osowa
tak PKP - co rzecznik to niedorzecznik- 1 1
-
2012-01-10 07:41
mówisz o innym artykule, niedorzeczne jest to że Koleje Metropolitarne, zamiast dogadywać się z PLK co do elektryfikacji kolei metropolitarnych - założyli że nie zelektryfikują i wolą zrobić fuszerkę bez prądu. Ile prawdy a ile propagandy w wypowiedzi rzecznika PLK dowiemy się wkrótce.
- 1 1
-
2012-01-10 07:25
To nie wyglada jak peron
Ale jak ława fundamentowa pod słupy.
- 10 0
-
2012-01-10 07:27
REMONTAMI ZAJMUJA SIE AMATORZY I CWANIACY A NIE FACHOWCY ! TO ZBIERANINA CWANIAKOW BYLE SZMAL ZGARNAC ! (1)
Przyjrzalem sie wykonczeniom na peronie WZORZE i zwroccie uwage jak przy "" slupach '' podtrzymujacych wiate jest polozona kostaka.... jest z kawalkow i resztek ulozona bo zaden gno....ek sobie nie zadal trudu zeby ladnie z calej plyty dopasowac i przyciac i wepchneli resztki kostki . Takim gno...om sie powinno kazac zwrocic szmal a tego cwaniaka ktory jest od odbioru technicznego wywalic na zbity pysk bo to tez pewnie jakis miejski palancik z urzedu co tyle wie co zje byle sie cholota szmalem opchala .
- 6 5
-
2012-01-10 07:32
to jest nic - w pierwszy deszcz lało się ciurkiem na zegar z tej nowej wiaty
sikawica jak z pompy
- 2 0
-
2012-01-10 07:31
Gdynia miastem za kotarą !
- 8 2
-
2012-01-10 07:34
PKP jest dla PKP- to tyle
wiejskie dzieci które przed II wojna biegały bez pole aby zaobaczyc jak jedzie pociag, w komunie zasiadła za sterami tej instytucji. mamy efekt. Awans społecznu ku...mać
- 7 1
-
2012-01-10 07:36
(1)
najwiekszy bubel jaki sie Gdyni przytrafil, to kupa wioskowych przesiedlencow w danzig oraz ichniejsze dziennikarstwo, tekst o Gdyni, a szczekaczki szczekaja........
- 0 12
-
2012-01-10 07:58
Odezwał się gdyński potomek
tych co w latach 20. i 30. wozami na drewnianych kołach ze szkieletczyzny, małej Polski i Kaszub ciągnęli za chlebem do rybackiej wiochy Gdynia przekształcanej w miasteczko.
- 4 0
-
2012-01-10 07:47
Gdynia - stolica światowego modernizmu i designu emanującego polskością. No i miejsce narodzin światowej koszykówki i PR w UM Gdynia.
- 10 1
-
2012-01-10 07:48
Do Pana/Pani anonim
Nie szukam innej pracy :) czy tez innej posady. Za bardzo kocham moja obecna prace, bym mial zmieniac. Tylko wychodze z zalozenia, ze lepiej jest zapobiegac niz leczyc, i pragne by choc pozostale perony byly funkcjonalne i przede wszystkim zeby dworzec byl przyjazny i sluzyl podroznym. A co do odleglosci wiat, ktos w komentarzu "nie kolejarz" napisal ze wiaty zostaly tak rozstawione, poniewaz z jednej krawedzi moga odjezdzac pociagi w dwoch kierunkach. Zgadza sie ale to i tak przesadnie za daleko i z pewnoscia nigdy nie zostanie w pelni wykorzystana.mimo to bede sie trzymal swojej tezy. Lepiej by bylo, gdyby byla jedna dluga.
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.