• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki

neo
6 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.



Kontrapas dla autobusów na przeciwległej jezdni to dobry pomysł?

Prace nad budową kontrapasa autobusowego na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni już trwają. Większość z nich nie wymaga jednak wielkiej ingerencji w nawierzchnię, bo kluczem będzie oznakowanie. Autobusy mają bowiem poruszać się kontrapasem głównie podczas porannego szczytu, gdy ruch w kierunku centrum Gdyni jest duży, a w odwrotnym niewielki. Dlatego właśnie autobusy będą wykorzystywać trzeci pas, a kierowcy jadący od strony centrum w kierunku Chwarzna będą mieli do dyspozycji jeden.

  • Takie znaki będą oznaczać, że po lewym pasie (dla jadących w górę ul. Chwarznieńskiej) będą jechały autobusy.
  • Takie znaki będą oznaczać, że jadących w górę ul. Chwarznieńskiej mogą poruszać się dwoma pasami.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.

Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
neo

Opinie (296) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Chore

    policja pozwala autobusom jeździć pod prąd ? dlaczego wszyscy nie są równi wobec prawa? zwłaszcza urzędasy wymyślające takie "rozwiązania" zamiast inwestowania

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Dobre rozwiązanie (12)

    W pięknym mieście Edynburgu, jeśli chcesz zarejestrować samochód, to musisz przedstawić zaświadczenie o posiadanym miejscu postojowym. Ot takie proste rozwiązanie, które problem przenosi na grupę zainteresowaną. Mam samochód i bardzo by mi takie rozwiązanie pasowało.

    • 71 47

    • a gdzie w tym KOwalski?

      ha ha i co nie mam miejsca postojowego ---blokowiska i co nie moge miec samochodu ale zes wymyslił-

      • 1 0

    • O czym ty piszesz. Jakiej rejestracji w Edynburgu.Byłeś tu kiedyś. (2)

      • 1 2

      • Tak, mieszkałem w Edynburgu przy Easter Dalry Wynd.

        • 0 1

      • on kłamie, nie ma tak w Edynburgu, to zwykły trol

        • 0 1

    • ALE............... (1)

      Ale mieszkasz w Polsce i zapewniam cię że tyle miejsc nie ma w mieście.Powinno budować się parkingi podziemne albo piętrowe.

      • 4 7

      • Skad wiesz,ze mieszkam w polsce?

        • 1 0

    • ale tak jest wielu miastach europy zachodniej i w całej Japoni!! (3)

      • 9 5

      • (2)

        nie, nie jest.

        • 8 2

        • To zarejestruj w Tokyo samochód bez dysponowania miejscem parkingowym ;) (1)

          • 3 2

          • Tokyo nie jest w Europie, po co kłamiesz, że tak jest w wielu miastach Europy? tak nie jest w żadnym mieście Europy

            • 0 1

    • ale o czym mowicie! mam miec miejsce pod domem czy pod praca a moze kolo babci tez gdzie zatrzymuje sie na 2 godziny? wiec

      lepiej budowac parkngi pietrowe i podziemne ale na to wladze gdyni pomyslu nie maja. roweroludki w tkącym deszczu zimą.

      • 8 7

    • Bajki opowiadasz...

      • 10 4

  • Podobne rozwiązanie by się przydało na Janka Wiśniewskiego. (6)

    • 20 46

    • (5)

      Tylko w którą stronę?Tam duży ruch jest w obu kierunkach tak rano,jak i po południu.

      • 11 0

      • wywalic pas zieleni po srodku i masz buspas. (4)

        rano do centrum popoludniu na obluze. zamiast przejscia kladka. dziekuje, pozdrawiam.

        • 0 4

        • Samochód się rzucił na mózg? (3)

          Nie, wystarczy wyznaczyć na każdej jezdni buspas w każdą stronę. Łapy precz od zieleni miejskiej.

          • 8 4

          • wez mnie nie rozsmieszaj (1)

            po 1 pasie w kazda strone to juz bylo i sie nie sprawdzilo. poza tym pamietaj - rozbudowa Janka Wisniewskiego byla wymagana przez NATO - dojazd do portu etc. . Zrobisz po 1 pasie w kazda strone to wszystko stanie. a ta "zielen" miejska na wisniewskiego i tak jest nic nie warta

            • 3 2

            • NATO?

              Chciałbym zobaczyć źródło tej rewelacji.

              • 1 0

          • kolejny społecznik gołodupiec z nadmiarem wolnego czasu

            • 0 0

  • ....chora koncepcja - ludzie jeżdżą w obie strony!

    Autobusy jeżdżą także w przeciwną stronę i nagminnie się spóżniają!!!
    Teraz to się znacząco nasili! Przypominam, że powstała szkoła na Wiczlinie i tam także dojeżdżają ludzie, którzy chcieliby punktualnie dotrzeć na miejsce!
    ...znów poszła łapówa?

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Zmiany muszą iść równolegle. Budowa buspasow, (35)

    ... Ale też egzekwowanie kar od niewłaściwie parkujacych, podniesienie opłat za parkingi, oraz zwiększenie liczby kursów komunikacji, zwłaszcza w szczytach przewozowych. I wtedy będzie widoczny efekt.

    • 100 71

    • lata bez inwestycji doprowadziły do tego, że niewielkie ponad 200 tysięczne miasto, ma problemy jak Nowy Jork (12)

      • 16 7

      • To ty chyba nie byłej w NY (4)

        Mimo, że większość jeździ tam metrem to korki przy wjeździe do miasta są gigantyczne.
        A czemu jeżdżą metrem, bo parkowanie jest drogie i nie ma wielu miejsc, a do tego dotarcie autem na czas jest nie realne, a wyjechanie z centrum w szczycie jest .....
        Stąd też na stacjach końcowych są olbrzymie parkingi, aby ludzie wsiadali do aut poza centrum.

        • 11 1

        • metrem albo promami

          • 1 0

        • to zwykły trol, bredzi co popadnie

          • 0 0

        • (1)

          To take jak u nas!

          • 1 0

          • szczególnie u nas w Gdyni

            Metro jest przepełnione! No i parkingi również.

            • 1 1

      • Na Manhattan wjeżdża i wyjeżdża komunikacją codziennie 1mln ludzi (5)

        My tutaj mamy problem ze zorganizowaniem wjazdu dla może 1/20 tego wolumenu.

        • 9 4

        • Znaj proporcje mocium Panie (4)

          New York się rozwijał i rozbudowywany był na przestrzeni wieków.. Gdynia ma kilkadziesiąt lat.
          Nowy Jork to było centrum i jest centrum.
          Gdynia to jest średnie miasto w Polsce.
          Hamowalbym z tymi porównaniami.

          • 5 5

          • Nie gra roli (3)

            Gdańsk jest o wiele starszy niż NY i tam bajzel jest jeszcze większy. A jak chcesz porównań do miast mniejszych, to zaraz wypłyną zachodnioeuropejskie, gdzie kierowcy są na szarym końcu, jeżli chodzi o dostep do infrastruktury.

            • 4 3

            • brednie i kłąmstwa, porównaj średnie prędkości przejazdowe i Gdańsk czy Gdynia niczym się nie różnią od reszty Europy i świata

              • 0 0

            • kierowcy sami ograniczają dostęp do infrastruktury innym kierowcom

              inwestycje w infrastrukturę dla kierowców powinny polegać jedynie na utrzymaniu juz istniejacej sieci ulicznej lub znajdować się na szarym końcu listy inwestycji w system mobilności miejskiej. Na pierwszym miejscu powinny się znajdować inwestycje w poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej (szynowej) czyli stacji SKM/PKM.

              • 8 3

            • Tyle, że my mieliśmy za dużo komuny, gdzie samochód absolutnie miał pierszeństwo.

              A ludzi - kładki, tunele, nadrabianie po km, żeby przejść na drugą stronę...

              • 2 1

      • po co kłamiesz i zmyślasz?

        no po co?

        • 0 0

    • Nie zes*aj sie..

      • 0 1

    • szczurek i deweloper mówili, że z Wiczlina do centrum jedzie się 10-12 minut:) (2)

      • 11 3

      • (1)

        Mnie mówili to samo, innym zresztą też

        • 6 1

        • Bo sie jedzie, gaz do dechy i rura.

          • 1 0

    • (14)

      Prywatyzacja komunikacji miejskiej i likwidacja dopłat do niej przez miasta. Dlaczego ja z moich podatków mam do tego dokładać skoro nie jeżdżę.

      • 19 37

      • Dlaczego moje dzieci mają mieć astmę, bo ty sobie zachciałeś truć codziennie powietrze? (1)

        Dlaczego mam się dokładać do NFZ i leczenia twoich chorób wywołanych nieaktywnym trybem życia?

        • 12 10

        • Alez ja zyje aktywnie, wystarczy, ze kazdego dnia otwieram oczy

          • 1 0

      • Dlaczego ja się dokładam do budowy dróg (3)

        Jak nimi nie jeżdżę?

        • 9 7

        • dlaczego ja dokładam do służby zdrowia skoro ja nie choruję

          dlaczego dopłacam do szkolnictwa skoro ja się nie uczę, dlaczego dlaczego dlaczego

          • 9 0

        • fruwasz autem, rowerem, autobusem?? (1)

          • 5 5

          • SKM-ką

            • 6 1

      • (7)

        Dlaczego ja mam się dokładać do parkingu pod Twoim domem, jak tam nie parkuję?

        • 37 13

        • mam wykupione miejsce w hali garażowej, nie dopłacasz mi (4)

          • 14 14

          • ale z tego miejsca wyjeżdżasz na drogę miejską, do której on dopłaca... (3)

            • 19 7

            • płace podatki zawarte w paliwie (2)

              • 9 15

              • i tu warto by było wykazać się elementarną wiedzą (1)

                Gdyż 0 (słownie: zero) z tych podatków idzie na drogi miejskie. Są one budowane z udziału w PIT wszystkich mieszkańców. Czyli nieodmiennie, niezmotoryzowany do Ciebie dopłaca.

                • 20 5

              • To niech nie dopłaca

                proste

                • 4 9

        • (1)

          Nie musisz się dokładać, bo parking pod moim domem wybudowała Spółdzielnia Mieszkaniowa, której ja jestem członkiem. A gdybyś wpadł/a na pomysł, żeby tu zaparkować swoją blaszankę, to pogonimy z sąsiadami :P

          • 9 10

          • Spokojnie, mogę ją postawić przed wjazdem, w poprzek, na miejskim gruncie :)

            W końcu ten kawałek drogi jest też z moich podatków :)

            • 8 2

    • OK, a kiedy bedzie karanie urzedasow za nieudolnosc i nie wywiazywanie sie miasta z obowiazkow (2)

      rozbudowy drog i infrastruktury? Moze jak zaczniemy karac urzedasow to w koncu zaczna cos robic. Stepa ten szkodnik juz dawno powinien ogladac swiat w kratke.

      • 1 2

      • od kiedy urzędnik decyduje i odpowiada za budowę dróg i infrastruktury?

        chyba z Moskwy piszesz saszka

        • 0 0

      • Nie ma takiego obowiązku

        Co więcej, np. w Amsterdamie zlikwidowali w tym roku 20 000 miejsc parkingowych. XX wiek się skończył jakiś czas temu...

        • 2 2

  • trzeba poszezyc droge o 4 pasy by polaczyc z droga obwodnicy witomina a ni budowac bzdor

    • 1 1

  • Jezdnia jest dość szeroka... (7)

    ... żeby zrobić tam na stałe buspas w obu kierunkach, więc po co tak kombinować?
    Wszystko jedno, czy samochody będą stały w korku na jednym czy na dwóch pasach.

    • 79 61

    • Bzdura. Dwa pasy stojace to... (4)

      ... dwa razy wiecej samochodow na tym samym odcinku drogi... Dlatego zawsze nalezy dojezdzac do konca pasa ktory sie konczy a nie pakowac sie w kolejke i wtedy na zamek sie wlaczac do ruchu...

      • 18 3

      • (3)

        To fantazja Cię poniosła. Zapomniałeś , że z reguły żaden wać Pan nie chce nikogo wpuścić. Sory ale taki mamy klimat ,że się trzeba ładować w kolejkę inaczej byś stał do wieczora bo nikt Cię nie wypuści. Wiesz czemu na Matarni zjazd w stronę Gdyni na obwodnicy zaczął się korkować? Bo sobie linie domalowali, jest dużo aut , i dużo łosi którzy wyjeżdżają na obwodnice a raczej próboją z prędkością jeża (dosłownie 40 km/h) pod auta które jadą minimum 100 . Obwodnica to droga szybkiego ruchu . Płynne włączanie się do ruchu mówi Ci to coś? I właśnie taki co tak robi jedzie do końca widzi znak ustąp i sobie stoi i czeka aż mu się ktoś zatrzyma na obwodnicy! Codziennie widzę te obrazki . Ręce opadają. I uwaga ! I to nie tylko kobiety tak robią. Uwierz w większości faceci w wieku od 40/50 w wzwyż. Dziękuję za uwagę

        • 3 8

        • Na większości zwężeń (1)

          (nie mówię konkretnie o tym) w pewnym momencie stoi zakaz wyprzedzania. Dojeżdżasz do zakazu zrównując się z jadącym na pasie obok i tak jedziesz do końca, sygnalizując chęć zmiany pasa. Każdy, kto Ciebie nie puści, wyprzedza na zakazie. Dzisiaj co trzeci samochód ma kamerkę, więc hurtem na stop-agresji-drogowej. Oczywiście nie wskażą sprawcy, więc po 5 stówek per samochód. Wystarczy regularnie powtarzać procedurę i populacja chamów się kurczy.

          • 3 5

          • i jeżeli tam jest, to nielegalnie

            Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach zakazu wyprzedzania (znaku B-25) "nie stosuje się na jezdniach, na których istnieją co najmniej dwa pasy ruchu dla jednego kierunku, nawet w tych przypadkach, gdy następuje zmniejszenie liczby pasów ruchu, np. z czterech lub trzech do dwóch oraz z dwóch do jednego".

            Owszem, w wielu takich miejscach znaki B-25 jeszcze są, ale są zastosowane niezgodnie z cyt. przepisem.

            Poza tym, odnosząc się do tego, co napisałeś, cytuję:
            "Na większości zwężeń (nie mówię konkretnie o tym) w pewnym momencie stoi zakaz wyprzedzania. Dojeżdżasz do zakazu zrównując się z jadącym na pasie obok i tak jedziesz do końca, sygnalizując chęć zmiany pasa. Każdy, kto Ciebie nie puści, wyprzedza na zakazie.",
            to sprawa wygląda następująco:
            - jeżeli ktoś Ciebie wpuści (zwalniając), to wtedy to TY wyprzedzasz na zakazie, nawet jeżeli nie zwiększałeś prędkości,
            - jeżeli TY zwolniłeś, bo pas się tobie kończy, a ten ktoś obok Ciebie pojechał dalej swoim pasem, to wtedy to ON wyprzedzał, nawet jeżeli nie zwiększał prędkości.

            Większość kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy, co wynika z nieznajomości przepisów, tu konkretnie z nieznajomości definicji manewru wyprzedzania. "Wyprzedzanie przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku".

            Przy takiej, a nie innej definicji manewru wyprzedzania, niestosowanie znaku B-25 przed miejscem zanikania pasa (pasów) ruchu jest zrozumiałe.

            • 1 0

        • Bez przesady. Zdecydowana większość puszcza :)

          • 12 0

    • Nie

      Bo wtedy korek zatka zjazdy z obwodnicy i sie na nią wyleje. Ćwiczone przed powstaniem 4 pasów w lesie

      • 18 1

    • bardzo dobrze

      jestem za-wszystko dla komunikacji miejskiej

      • 14 15

  • (12)

    Zamiast budować nowe drogi lub poszerzać istniejące, bedą jeździć pod prąd:)

    • 151 23

    • Naprawde? Bzdura? (6)

      A moze sie Panowie wybiora do Holandii/ Belgii?
      Takie rozwiazania ze zmiana koerunku ruchu sa wyokrzystywane tam od lat z sukcesami. To bardzo dobry pomysl. Trzeba wykorzystywac max przepustowosc dojazdowek. Ja poszedl bym dalej i na godziny ranne lub popoludniowe zmienial kierunek calych wylotowek. Taka Wielkopolska w Gdyni, taka Armii Krajowej ... maja potencjal

      • 13 5

      • I z tych wielopasmowych dróg dojazdowych, nagle wszyscy utkną w centum..

        Naraz wszyscy nie wjadą, nawet jak będziemy mieć po osiem pasów w jednym kierunku

        • 0 0

      • To się wyprowadź do Holandii/Belgii (3)

        i będziesz tam jeździł pod prąd razem z muzułmańskimi imigrantami.

        • 8 14

        • I od razu widać co to za opcja zbyt głupia by patrzeć na znaki drogowe (1)

          • 1 0

          • Nie mam co robic tylko patrzec na jakies znaki, bo jakis d**il je sobie poustawial..

            • 1 1

        • Wolę muzułmańskich imigrantów od polskich narodowców.

          No i belgijskie wypłaty.

          • 8 6

      • Tylko tam zmiana dotyczy wszystkich kierowcow a nie tylko autobusy!

        • 0 0

    • Czekamy na pierwsze czołówki heeheh (1)

      znajdzie się jakiś GKA i przywali w autobus.

      • 3 5

      • Albo GA, obetrze, bo "się zmieści"

        • 1 1

    • Normalne rozwiązania w cywilizacyjnie

      zaawansowanych społeczeństwach.

      • 6 5

    • bareja

      • 9 3

    • To przypomina mi pewien dowcip

      O wprowadzeniu w Polsce ruchu lewostronnego, na razie tylko dla ciężarówek

      • 12 3

  • Opinia wyróżniona

    Jeżdzę codziennie autobusem z Chwarzna . (14)

    Korek tworzy się przed Witominem co jest zrozumiałe bo to jest wąskie gardło. Akurat w korku działała jazda na zakładkę i jadący lewym pasem autobus zawsze był wpuszczany , postój w korku autobusu nigdy nie trwa długo a nawet teraz mimo rozpoczecia roku szkolnego nie tworza sie korki więc mamy kolejne 2 mln wyrzucone w błoto. Należało zrobić coś innego. Od Witawy w strone Chwarzna praktycznie do lasu po prawej stronie są parkingi - należało zlikwidować parkingi i stworzyć bus-pus .

    • 115 23

    • Kiedy Rondo na Witominie? (2)

      Zgadzam się. Dodatkowo uważam, że o wiele bardziej przydałoby się w ramach tych pieniędzy wpisać w ten przetarg przebudowę skrzyżowań na Witominie, a zwłaszcza przy Witawie i budowę rond zamiast skrzyżowań ze światłami, które ustawione są fatalnie w godzinach szczytu komunikacyjnego. Witomino obecnie to jedna z głównych tranzytowych dzielnic z tylko 1 pasem w obu kierunkach! bus pas w tym wypadku to kosztowny "mały plaster przyklejony na otwartą i krwawiącą ranę tamtejszej tkanki miejskiej" . Podobny "plaster" przyklejono na Estakadzie Kwiatkowskiego przed skrzyżowaniem w stronę Pogórza i Kosakowa, gdzie do dziś jedziemy 1 pasmową słabą drogą. Czas najwyższy na poważną operacje!

      Drodzy Włodarze Miasta, może jednak mniej imprez masowych, zamykania miasta i ulic oraz bali i zabaw dla kilku lub kilkunastu tysięcy ludzi i czas zrobić coś dla mieszkańców Gdyni? Może to już właściwy czas na koniec polityki zastaw się, a postaw się tylko dla turystów i samych gości? Gdynia to przecież jedna z gospodarczych perełek Polski, korzystajmy z tego co mamy, gdzie doszliśmy jako miasto przez te ponad 90 lat i idźmy dalej z rozwojem naszej infrastruktury.
      Dobra infrastruktura to więcej miejsc pracy, więcej pracy to więcej mieszkańców, więcej mieszkańców to więcej wpływów podatkowych i pieniędzy na kolejne inwestycje oraz rozwój.

      • 4 5

      • przeprowadź się bliżej centrum

        będzie taniej

        • 1 0

      • tal, karuzelę jeszcze

        pacan

        • 0 1

    • Obwodnica Witomina potrzebna jak najszybciej! Tak samo większa przepustowość skrzyżowań na Wielkopolskiej. (3)

      Trzeba działać z większym rozmachem, panie Szczurek. Gdańsk co rusz rzuca szalonymi pomysłami i dostaje kasę z Unii. Jak się chce, to można.

      • 10 8

      • więcej miejsca, więcej samochodów

        wszyscy spotkamy się albo na skrzyżowaniu z Kielecką albo na Chwarzniejskiej. Po prostu będzie więcej miejsca dla czekających na wjazd na te ulice, bo część będzie stała na obwodnicy Witomina, a część na Rolniczej/Chwarznieńskiej. Wyżej d. nie podskoczysz...

        • 1 1

      • I efektem tego rozmachu (1)

        jest spadek średniej prędkości poruszania się samochodem, konsekwentnie odnotowywany w badanich. Bo nadwagi nie leczy się poprzez popuszczanie pasa, ale w Polsce, Rosji i Chinach ludzie się jeszcze nie zorientowali. Wszędzie indziej tak, nawet w USA.

        • 12 1

        • tłumczysz osobnikowi, który ksiązkami w piecu pali

          nie nada

          • 2 1

    • dokładnie

      jeżdżę tamtędy codziennie i myślę tak samo. Potrzebny buspas od Witomińskiej do kładki a nie jakieś kontrapasy - wygibasy... Kasa wyrzucona w błoto.

      • 1 0

    • (2)

      a jadąc autobusem z Wiczlina tracisz dodatkowo kilkanaście minut na korek, który jest jeszcze przed obwodnicą :)

      • 5 3

      • nie rozumiem po co ludzie tworzą korki skoro są dla nich taką przeszkodą później (1)

        bez sensu

        • 14 3

        • Bo stoja, zamiast jechac.

          • 0 1

    • Naprawdę? (1)

      Powiedział jeden człowiek, na podstawie swojej opinii wyrobionej podczas obserwacji jednej trasy.
      #statystyka

      • 3 1

      • wiadomo, na tym portalu "artykuły na zlecenie pisane przez tajemniczego czytalnika"

        klasyk

        • 1 0

    • ok. 10 minut mniej stania dla korzystającychz TZ!

      • 4 0

  • To mistrzostwo świata. (5)

    Tylko w gdyni. Himalaje intelektów. Nigdy większej głupoty nie było. A wystarczyło by zrobić drogę tak jak było to planowane.

    • 154 38

    • Mistrzostwo Gdyni Samorządnej

      Ale "wyskoczyło" lotnisko i plany sie rozmyły o wydumane ambicje prezydenta Przyspawanego.

      • 0 0

    • (2)

      Inzynier ruchu sie odezwal, pewnie horala go uczyl liczyc vat

      • 21 10

      • Już po wyborach (1)

        Pracownicy UM mogą już przestać pajacować.

        • 0 5

        • Coś dzisiaj trolle zaspały :)

          • 3 2

    • Powiedzial medrzec....

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane