• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki

neo
6 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.



Kontrapas dla autobusów na przeciwległej jezdni to dobry pomysł?

Prace nad budową kontrapasa autobusowego na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni już trwają. Większość z nich nie wymaga jednak wielkiej ingerencji w nawierzchnię, bo kluczem będzie oznakowanie. Autobusy mają bowiem poruszać się kontrapasem głównie podczas porannego szczytu, gdy ruch w kierunku centrum Gdyni jest duży, a w odwrotnym niewielki. Dlatego właśnie autobusy będą wykorzystywać trzeci pas, a kierowcy jadący od strony centrum w kierunku Chwarzna będą mieli do dyspozycji jeden.

  • Takie znaki będą oznaczać, że po lewym pasie (dla jadących w górę ul. Chwarznieńskiej) będą jechały autobusy.
  • Takie znaki będą oznaczać, że jadących w górę ul. Chwarznieńskiej mogą poruszać się dwoma pasami.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.

Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
neo

Opinie (296) ponad 10 zablokowanych

  • Zrobic jak najszybciej bus pasy na całej trasie autobusowej w trójmiescie!!A blchos mrody niech stoja w korkach

    • 4 2

  • Chcieliście p.Szczurka,to macie,dawne ukladziki , dużo białej farby, za miliony,a festyny jako igrzyska dla ludu,a g..no na wierzch wypływa.tak trzymajcie gdynianie

    • 10 3

  • (1)

    Zrobione skrzyżowanie Pl Dabka a przy tym zniszczyli cała długość Kwiatkowskiego ...jedna wielka fala i podskoki.

    • 11 0

    • Ja stawiam na jakiegoś nuworysza w suvie bmw.

      • 0 1

  • Szczurek robi sobie i swoich szybki dojazd

    A innych ma w pal.. Ce

    • 1 2

  • Brawo (11)

    Panie Prezydencie czas odejść !Może pochwali się Pan jak często korzysta z komunikacji miejskiej ?Wiczlino zakorkowane ,karwiny zakorkowane ,Obluze Korek wszystko co się dzieje w tym mieście to remonty a gdzie nowe inwestycje ?co zostawicie po sobie ?kolejke na kamienna górę ?a może MTM panu postawi jakiś pomnik bo dom napewno

    • 161 22

    • Tutaj nie ma odpowiedniego elektoratu

      Będzie rządził wiecznie....

      • 1 1

    • Po co. Jeżdżę służbowym superbem 7026. (7)

      • 12 2

      • dlaczego to auta w najbogatszych wersjach? (3)

        • 9 0

        • (1)

          A czemu nie? Prezydent miasta to nie Zdzisław alkoholik po zawodówce.

          • 6 7

          • w tym przypadku niewiele sie rozni

            • 4 3

        • 120 tysi to najbogatsza wersja?

          Ludzie prezesa nawet by nie wsiedli do czegoś tak biednego :D

          • 3 2

      • Łooo, służbowa 4 letnia Skoda :D (2)

        Już naprawdę nie było się do czego przywalić, co? :D

        • 3 12

        • A choćby była i dziesięcioletnia (1)

          Ale przy najlepszej w całym Wszechświecie komunikacji miejskiej?

          • 8 2

          • Jest lepsza, niż w dowolnym mieście zarządzanym przez PiS :)

            • 4 6

    • pamietaj - 67% (1)

      więc porannegorzkie żale skieruj do sąsiadów

      • 5 2

      • Ale jego sąsiedzi nie głosowali w tych wyborach.

        Tylko siedzą i klepią komentarze w farmie, tak jak on...

        • 2 2

  • (9)

    Poroniony pomysł! Autobusy zaoszczędzą 5 minut a kierowcy "osobówek" w jeszcze większych korkach.

    • 46 24

    • Jakich większych jak nadal będziesz miał dwa pasy na odcinku leśnym? (4)

      • 16 3

      • (3)

        Dwa pasy, to znaczy autobus będzie fruwał nad jednym z pasów?

        • 0 10

        • przecierz korek jest w kierunku centrum, a nie od centrum (1)

          Stąd też przeniesienie autobusów na inny pas akurat zmniejsza korki.

          • 5 0

          • nie puszczać autobusowego dziada na lewy pas i tyle

            • 0 3

        • czy ty naprawdę jesteś tak głupi, że nie rozumiesz jakie zmiany zajdą w ruchu?

          ,

          • 9 0

    • Skad niby wiekszy korek skoro autobusy znikna z drogi? (2)

      • 9 2

      • (1)

        Znikną z drogi, to którędy pojadą?

        • 0 3

        • pojadą kontrabuspasem. Rozumiesz czy jeszcze trzeba coś dodać?

          • 3 2

    • Pal 6 korek. Czesc kierowcow przegapi znaki i informacje o tej glupocie i beda grozne wypadki. Oby nie smiertelne.

      • 4 3

  • "ominą korek" to pojęcie względne bo ominą tylko 1 km i utkną w nim na witominie

    • 14 0

  • Bardzo dobrze (5)

    Korki mamy większe niż w Berlinie, czas zmienić myślenie o aucie

    • 11 19

    • (2)

      Ile linii metra jest w Berlinie? Oby było jak w Berlinie.., dobre! W jakim innym polskim mieście są takie przewyzszenia terenu jak w Gdyni czy w Gdańsku? Tutaj mamy śmigać rowerami jak w wielokrotnie przytaczanym Amsterdamie czy Kopenhadze? Klimat też całkowicie inny i nie można tego nie brać pod uwagę.

      • 6 2

      • klimat nie jest całkowicie inny (1)

        rowery wspomagane elektrycznie są coraz bardziej popularne i dają radę w wielu miastach z większymi przewyższeniami. Najwazniejsze, by spokojnie kwestionować dotychczasową rolę samochodu w mieście.

        • 3 8

        • Jadę na rowerze...

          Też bym chciał mieć wiecznie 20 lat, zdrowie, głowę pełną ideałów, zero własnych obowiązków i zobowiązań rodzinnych. Pomarzyć zawsze można

          • 7 0

    • Żeby było jak w Berlinie, (1)

      To musielibyśmy usunąć z dróg połowę naszych samochodów. Tam jest zwyczajnie o połowę mniej samochodów na mieszkańca niż w Gdyni.

      • 5 4

      • Właśnie to miałem na myśli

        • 4 1

  • absurd (1)

    jak sie buduje osiedla trzeba budowac drogi a nie robic pozornych rozwiazan siec autobusowa tez do niczego wiekszosc mieszkancow bez samochodu nie jest w stanie przemiescic sie w wybranym kierunku

    • 33 3

    • nie drogi ale połączenia transportem szynowym trzeba budować i poprawiać jakość taboru SKM i PKM

      • 1 1

  • (2)

    I teraz zaczną się korki jak jeden pas będzie masakryczne rozwiązanie

    • 9 6

    • korki już są. Poszerzanie jezdni ich nie likwiduje.

      trzeba szukać innych rozwiązań

      • 1 1

    • Jakie korki?

      O 8 rano z witomina w kierunku chwarzna? Dobrze sie czujesz?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane