• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukt i tunel na ul. Puckiej za 100 mln zł

Patryk Szczerba
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Gdynia porozumiała się z PKP PLK w sprawie udrożnienia przejazdu ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni. Kolej zobowiązała się do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a władze miasta do sfinansowania budowy dróg w okolicy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy termin wykonania inwestycji jest realny?

  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Chyloni i Pogórza.
  2. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK.
  5. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy, musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie - ostatnio w grudniu 2017 roku, gdy podpisywano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej



Wiadukt na Puckiej w Gdyni: porozumienie uzgodnione



W ostatnich dniach porozumienie w sprawie budowy wiaduktu zostało ostatecznie uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej.

Rozkład PKP


- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt powstanie w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".

Na ukończeniu są prace przy tworzeniu koncepcji tunelu pod torami SKM. Ta inwestycja powstaje w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk".

SKM - rozkład jazdy



Ponad 100 mln zł za wiadukt i tunel



PKP PLK zajmie się budową tunelu i wiaduktu. W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Film z listopada 2017 roku


Gdynia zapłaci za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Realny harmonogram będzie znany po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu to ponad 100 mln zł.

Miejsca

Opinie (324) 7 zablokowanych

  • W 2023 wizualizacja - realizacja 2030 jak dobrze pójdzie

    • 6 0

  • Miasto Gdynia (1)

    Gdynia-Wielkie miasto, którym panuje komunizm komunikacyjny i drogowy

    • 14 0

    • oraz mentalny

      w odmianie biurowej mentalności referenta...

      • 2 1

  • oni wydaja 21mln rocznie na dotacje dla i**otycznego biurowaca dla wybranych PPNT

    I placa to od lat. Wiec te 100mln juz dawno by mieli zaoszczedzone.

    • 11 0

  • Piekło zamarzło

    • 5 0

  • likwidacja przejazdu na Północnej - halo (1)

    Na mapie czarnymi kółkami zaznaczono trzy przejazdy i opisano "planowana likwidacja przejazdów"
    Północna, Piaskowa, Hutnicza
    Na Hutniczej od lat jest możliwość wybudowania tunelu pod torami ale tutaj jest mowa o likwidacji przejadzu - czyżby Hutnicza miała być nieprzejezdna w kierunku Rumi?

    W artykule mowa o likwidacji przejazdów na Północnej i Piaskowej
    ale na czym to ma polegać? w tych miejscach nie będzie przejazdu dla samochodów?
    czy może zapewnią nam przeprawy na latającym dywanie? Piaskową bym jeszcze jakoś przebolał ale Północnej sobie nie wyobrażam - przecież ciągle się mówi o trasie Via Maris zamienniku OPAT, a teraz taki news - "likwidacja przejazdu na Północnej"

    • 12 0

    • Dokładnie

      Dokładnie tak, zgadzam się w 100%, co z tą infrastrukturą bo ten plan jest jakiś chyba na kolanie pisany i bez pomyślenia. Zrobią jeden tunel i to ma odkorkować całą tą część Gdyni i Rumi i drogi dojazdowe?!

      • 2 0

  • Kiedy? (1)

    Wszystkie inwestycje kręcą się wokół Centrum Gdyni tak jakby miasto Gdynia to tylko śródmieście bylo a reszta to slums
    Tymczasem wszyscy placimy podatki , ktore powinny juz dawno pokryc rozbudowe drog

    • 14 0

    • "reszta to slums"

      To właśnie punkt widzenia UM.
      Na granicy "centrum" zostaną postawione rogatki a habitanci będą do niego transportowani gondolami...

      • 1 0

  • Ble ble ble i tak nikt nieczyta (1)

    Zmodernizować to tam trzeba drużników bo 30 minut stania to tam jest taka minimalna norma, a niektórzy to tam lubią podbijać prawie do godziny ... wystarczyło by go zautomatyzować ...

    • 2 3

    • właśnie zostali zautomatyzowani

      Zwróć uwagę, że zniknęły budki na Piaskowej.
      Problemem jest duży ruch pociągów. Stoję czasami nawet do godziny i nie przed pustymi torami...
      Ruch na torach będzie większy. I dobrze, bo to miernik koniunktury.

      • 5 0

  • sr*ły

    Muchy będzie wiosna.mydlenie ludziom oczów.stolec będzie z tej inwestycji

    • 6 1

  • SKM-KE na oksywie niech odpalą i też by estakade odciazyli. I to taniej.

    • 7 0

  • Droga (1)

    Jesli, ktos pracuje w Urzędzie Miasta i kończy prace o 15 to nie pozna nigdy bolu tych , ktorzy po pracy następna godzinę stoją w korku a czasem i dłużej.....choc akurat w tych rejonach Gdyni , to godzina nie ma znaczenia bo ciagle stoisz w korku

    • 13 1

    • Nie z UM

      Ja kończę czasem o 15, a czasem o 16 i szczerze... Jeden dziad. Tu i tu korki.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane