- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (214 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (60 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Gdynia chce lepszej turystycznej promocji
Zwiększenie atrakcyjności miasta poprzez wspólne planowanie i lepszą promocję jest celem nowo powołanej Gdyńskiej Rady Turystycznej. W skład grupy - oprócz samorządowców - weszły muzea, teatry, uczelnie z Gdyni ale także hotelarze i prywatni inwestorzy.
Nowa inicjatywa, dzięki której kilkanaście podmiotów rozpocznie regularną współpracę, ma pomóc w przyciągnięciu ich na dłużej, pokazaniu miasta z ciekawych stron, także poza sezonem letnim, gdy trudno zachęcić do przyjazdu tylko plażą i morzem.
Plany i wymiana poglądów
W skład rady, zgodnie z podpisanym listem intencyjnym, wchodzi razem z samorządem, prawie 30 podmiotów. Wśród nich hotele, wyższe uczelnie, muzea, teatry, a nawet centra handlowe. Całość ma funkcjonować jako platforma współpracy marketingowej i turystycznej - bez biur, dodatkowych etatów, ale z perspektywą regularnych spotkań i powołania grupy roboczej, którym zajmie się gdyński referat promocji i PR.
- Rada jest platformą współpracy. Nie jest żadnym sformalizowanym ciałem, tylko miejscem wymiany poglądów, wspólnego snucia planów i realizowania przedsięwzięć. Takie rady często są w miastach turystycznych - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Celem jest także planowanie działań turystycznych oraz promocyjnych w mieście. W jej zakres wchodzi także wspólna działalność w zakresie wydawniczym i wystawienniczym oraz prowadzenie kalendarza imprez. Na razie miasto zaprezentowało promocyjny film. Inne konkrety mają być znane niebawem, tak jak sposób wykorzystania współpracy.
- Jednym z pomysłów, z którym noszę się od dawna i chciałabym zrealizować, jest pomysł stworzenia platformy rezerwacji pobytów pakietowych. Tak to funkcjonuje w krajach niemieckojęzycznych, gdzie na stronach gmin można zarezerwować pakietowy pobyt. Oczywiście jeśli nie będzie woli ze strony partnerów, odstąpię od tego zamierzenia - tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kto będzie realizował?
Rada w żaden sposób nie ograniczy ani nie będzie powieleniem działalności Forum Kultury mającej za zadanie m.in. "wdrażanie projektów strategicznych w obszarze budowania produktu turystycznego miasta Gdyni". Jak tłumaczą władze miasta, obydwa podmioty mają się uzupełniać. Nie jest więc wykluczone, że ustalenia nowego gremium będzie w ramach projektów realizowała m.in. miejska spółka.
Czytaj też: Gdynia: mniej turystów, bo zabrakło spektakularnych imprez
- Forum Kultury jest podmiotem wykonawczym, który czasami przedstawia projekty autorskie, a czasami tylko ma wykonać to, co autorsko powstało w mieście. Gdyńska Rada Turystyczna nie będzie zajmowała się wykonywaniem konkretnych działań i takiego wykonawcę będzie musiała znaleźć. Nie potrafię dziś powiedzieć czy będzie to dowolny wykonawca z rynku, czy Forum Kultury - przyznaje Gruszecka-Spychała.
Pierwsze efekty działania rady mają być widoczne już w tym roku, a długofalowe za minimum trzy lata.
Miejsca
Opinie (306)
-
2016-02-20 09:35
Promocja (1)
Zróbcie wieże widokową z kawiarnią na Kamiennej Górze będzie promocja
- 18 0
-
2016-02-20 11:47
podoba mi się pomysł ale to nie przejdzie
gdybym mieszkałna kamiennej górze bym się nie zgodził na to,
tam jest kameralnie i tak powinn opozostać- 5 1
-
2016-02-20 09:48
Akwarium Gdyńskie
A ja myślę, że zamiast na infoboxy itp. można zainwestować w porządne rozbudowanie dotychczasowego Akwarium na poziomie tych np. super hiszpańskich, gdzie ciągną całe rzesze turystów. Przy wejściu mapka z planem na przynajmniej pół dnia i fotograf, gdzie robi rodzinie zdjęcie, które możesz kupić przy wyjściu. Wielkie akwaria z atrakcyjnymi okazami, tunele, rekiny, płetwonurkowie, atrakcje dla dzieci, przy tym przystępny cenowo super punkt gastronomiczny na wysokim poziomie, przy wyjściu super sklep z pamiątkami. A do tego potężna promocja tego miejsca. W hotelach trójmiejskich ulotki Akwarium z rozkładem jazdy specjalnych autobusów. Czy nikt z urzędników nie był nigdy na wakacjach w np. Hiszpanii i nie widział jak funkcjonują takie duże akwaria? Gdynia ma jedno zacne małe, dlaczego nie postawić na jego rozwój? I tym się wyróżnia od Sopotu i Gdańska, gdzie akwarium nie ma. Byłaby to super atrakcja i propozycja dla rodzin z dziećmi i nie tylko.
- 19 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.