• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • Rowiązanie - szlaban i opłata (1)

    i po kłopocie - komu nie pasuje - mozna dojechać na około przez pogórze , żelistrzewo lub wpław

    • 28 19

    • Święta racja. Problemem są nie samochody osobowe, lecz TIR-y,

      bo za samochody osobowe powinno płacić miasto (droga w aglomeracji jak każda inna), ale za wykorzystujące trasę wielkie i ciężkie TIR-y należy się kasa dla miasta (bądź co bądź firmy transportowe nie zawsze pochodzą z Trójmiasta, a nawet te trójmiejskie tylko parę % CIT-u tutaj zostawiają). Wtedy nie byłoby potrzeby wprowadzania eurokomunizmu do modelu gospodarczego. Jak tak dalej pójdzie, to Polska będzie dorzucać się głównie do korytarzy transportowych nie mających z Polską nic wspólnego, bo właściwie jedynym korytarzem z prawdziwego zdarzenia jest w Polsce właśnie korytarz morsko-drogowo-kolejowy przez Trójmiasto (są też inne pośledniejsze).

      • 0 0

  • Gdynia chce oddać Prezydenta Szczurka (1)

    nareszcie

    • 5 0

    • a ile dopłacicie? bo utrzymanie takiego sporo kosztuje - lubi się promować ;-)

      • 3 0

  • Nie tylko do Pani Joanny Grajter.....

    Drodzy Państwo - proszę upomnieć i przypomnieć kierownikowi (-) Gawinowi, by przywołał do porządku służby odpowiedzialne za oczyszczanie terenów gminnych. Zalegają tam sterty śmieci, a woda stoi po kolana po opadach deszczu (ul. Warszawska), pozatykane studzienki odpływowe (ul. Morska). Czy to dlatego,że jest w referacie oczyszczania jest bajzel?. Kierowcy niszczą chodniki, trawniki i pobocza, ogólny bałagan na każdym kroku.

    • 4 0

  • od czasu gdy.... (4)

    W Uni Europejskiej - ślimak to ryba, a marchew to owoc - już niczemu się nie dziwie.
    Kolejny dowód na to jak fatalnie poszczególne Rządy "zarżnęły" porty, przemysł okrętowy i scentralizowały "samorządność". Miasto rezygnuje z dochodów jakie powinno otrzymywać z wybudowania dobrego skomunikowania z resztą kraju - a może w przyszłości i z Europą.
    No jest jeszcze pewne wytłumaczenie, że to podobnie jak w Gdańsku było ze sprzedażą elektrociepłowni i wodociągów. Ktoś zrobił na tym interes, ale na pewno nie miasto i jego mieszkańcy.

    • 2 4

    • Piotr I: jakie dochody?? (3)

      Dobrze się czujesz? Może sugerujesz postawienie bramek na Estakadzie?

      • 1 0

      • czuje sie świetnie :) (2)

        Dziękuje za troskę ;)
        A co do pytania - jakie dochody to odpowiem najprościej jak można.
        Jak sadzisz czy społeczeństwo zamieszkujące miasto nic nie þłaci - chociażby za czynsz, za usługi, za każdą czynność związana z byciem gdynianinem. Pośrednio i bezpośrednio. To jest składnik później rozdzielanego budżetu.
        Analogicznie przedsiębiorstwa. Płacą i składają się na pieniądze przydzielane miastu. Inaczej nie byłoby żadnej motywacji do budowy nowych dróg, kolei (sparszywiałych) czy nawet internetu. Przecież to wszystko jest opodatkowane z myślą o wsparciu budżetu miasta zarządzającego daną struktura.
        Tak wiec chyba nie tak chciałeś postawić kwestie. Chodziło ci o przydzielany fundusz dyspozycyjny z budżetu państwa, ale to już inna bajka.
        Czuję się zobowiązany zapytać z grzeczności; a jak ty się czujesz ?

        • 0 1

        • Piotrze,..... sprzedarzą elektrociepłowni i wodociągów? (1)

          co sugerujesz? Gdynia to nie Gdańska nie ma tu Hevelusa, tyle ziemi do opchnięcia, czy zamiany:))? Stadionów i hal do rozdawania w prezencie, itd..

          A przekazanie drogi uważam za słuszne, choć mam osobisty niesmak, że Gdynia tyle kasy (dołożyła)wyłożyła, aby tę trasę wybudować. Widzisz Gdynia nie ma tyle układów POlitycznych co Gdańsk i jej nikt obwodnicy nie wybuduje, nawet z unijnymi programami pomocowymi ma kłopoty, nie dostała też schetynówki a niektórzy dostali już kilkakrotnie.

          Nasuwa się pytanie, czy warto być w dzisiejszej Polsce dobrym zapobiegliwym gospodarzem ? Ja uważam, że warto, ale pozostaje POlityczny niesmak i jednak to ale....:((

          • 1 0

          • sugeruje,

            że nie jest to decyzja dobrze skalkulowana. Zamiast przybyć w budżecie miasta to ubędzie. A obecny uĸład inwestowania, finansowania czy w ogóle promocji miasta - jako podstawę do analizy opłacalności bierze pod uwagę jakimi pieniędzmi dysponuje miasto. Jaka jest Gdynia to wiem bo się tutaj właśnie urodziłem, ale .... akceptuje pojecie Trójmiasta. Duży może więcej. I znowu w tym układzie wyskakuje sprawa pieniędzy jakimi dysponuje miasto w układzie zespołu trójmiejskiego. Nie ważne, że jednym ze składnikow tych pieniędzy będzie część przeznaczona na remont Kwiatkowskiego. Ważne, ze będzie powiększał ten budżet. Problem CHYBA polega na tym, że miasto nie umie się dogadać z przedsiębiorstwami zainteresowanymi użytkowaniem tej ulicy. Oni też maja specjalne pieniądze na remonty dróg dojazdowych i kwestia właśnie polega na wskazaniu iż brak współdziałania z ich strony to dla nich większa szkoda niż współudział w remontach. A może jest inaczej, że Urząd jest zbyt chciwy i za dużo żąda. Nie wiem już teraz jak to wygląda, bo nie pracuje , jak dawniej, w dobrze poinformowanych układach.

            • 0 1

  • po co> (8)

    po co było budować a teraz oddawać? warszawa jak weźmie to nie odda!

    • 33 38

    • pocą to się giry nocą

      • 0 1

    • to może opłaty niech wprowadzą

      10zł od tira za jazdę do i z portu. Może problemu nie rozwiąże, ale na pewno zmniejszy. Oczywiście przy jednoczesnym wprowadzeniu zakazu poruszania się TIR-ów innymi okolicznymi drogami, żeby ruch nie przeniósł się do centrum.

      • 5 1

    • (1)

      po co ... to sie nogi nocą pocą:P

      • 1 2

      • chyba tobie :P

        • 0 1

    • nie odda

      postawi mur na wjeździe!

      • 1 0

    • to ja wezmę sobie, od przybytku, no wiecie :D (1)

      • 5 1

      • a pozniej w pomaranczowej kamizelce bedziesz łatał dziure jak sie zrobi po zimie

        • 3 1

    • Gdynię też oddajcie

      I Bałtyk, a ludzi w euro-jasyr. Stocznię oddaliście to oddajcie jeszcze tlen i ustanowcie podatek od myślenia.

      • 8 8

  • I tym się różni Gdańsk od Gdyni ze tu się drogi buduje realnie a tam wirtualnie

    Droga Różowa powstawała przez 20 lat nie mówiąc właśnie o Trasie Kwiatkowskiego pamietajacej gierkowskie czasy i zeby nie było lubię Gdynie tak samo jak Sopot i Gdańsk

    • 5 1

  • GDYNIA- MIASTO NIE DLA ROWERÓW. W GDAŃSKU BUDUJĄ ŚCIEŻKI I STO RAZY WIĘCEJ OSÓB JEŹDZI NA ROWERACH (4)

    Dzięki Szczurkowi i Stępie.

    • 13 5

    • idz do adamowicza na jego dziurawe drogi,i przestańcie juz p.......ć o tych drogach rowerowych, wszystko w swoim czasie. (1)

      • 2 5

      • CZYLI NIGDY

        • 2 0

    • przeprowadz się do Gdańska (1)

      i tam możesz jeździć tymi ścieżkami znikąd donikąd.Bo wybudowane są zazwyczaj tam gdzie ludzie nie jeżdżą tak po prostu dla szpanu:))
      A tam gdzie są potrzebne to ich nie ma:))

      • 2 6

      • Stąd taka duża liczba rowerzystów w Gdańsku, i zerowa w Gdyni, palancie???

        Nawet w Rumi jest 10 razy więcej ścieżek rowerowych niż w Gdyni.

        • 4 1

  • może ktoś weźmie prezydenta?

    • 4 1

  • Kiedy w Polsce zacznie się budować raz a dobrze?? (8)

    Po co budować z założeniem, że po roku trzeba będzie przeprowadzać roboty modernizacyjne z milionowymi wkładami finansowymi??? Kto zarazbia na takiej fuszerce? Przecież tak powstaje zamknięte koło!!

    • 58 13

    • nigdy, bo to się nie opłaca. Nowe zlecenia, prowizje, itp.

      do szkoły nie chodziłeś?

      • 1 0

    • trasa kwiatkowskiego jest juz leciwa, wiec wymaga remontow.

      nie narzekajcie, jak nie myslicie lub nie wszytko w swoim myslaniu uwzgledniacie, bo jeden z drugim tworzycie zamet.

      • 2 1

    • (3)

      Bylejakość to nasza cecha narodowa.
      Najlepiej wychodzi nam modlitwa, machanie szabelką i maszerowanie z ziemi polskiej do Wolski.

      • 28 8

      • (2)

        Idź leczyć swoje kompleksy gdzie indziej!

        • 3 12

        • on nie ma, ale ty za to wyraźnie masz kompleks (1)

          i to duuuuuuży, wpadnij do mnie na wizytę

          • 10 3

          • Do niego nie wpadaj...on udaje że jest Psychiatrą

            • 3 0

    • stara częsc estakady powstała ponad 30 lat temu i jej remonty sa konieczne- to jednak most po którym codziennie przejeżdza setki tirów- nic nie jest przecież niezniszczalne

      • 12 4

    • jakbyś nie zauważył to remontuje się "starą" część Estakady Kwiatkowskiego

      • 7 3

  • Gdyńska Trasa Kwiatkowskiego ZSOTAŁA ZBUDOWANA DLA PRYWATNEGO CWANIAKA!!!

    WŁAŚCICIELA `BCT` Z AZJI!!! ZA POLSKIE PIENIĄDZE PRYWATNY CWANIAK MA KANAŁ TRANSPORTOWY!!!
    KOMUNIKACJA DZIELNIC OBŁUŻE, POGÓRZE ITP JEST UTRUDNIONA!!! OPTYMALIZACJA RUCHU NA WĘŹLE JEST SKIEROWANA TYLKO I WYŁĄCZNIE DO TERMINALA!!!
    TO NIE JEDYNY PRZYKŁAD FINANSOWANIA POTWORNIE BOGATYCH I TAK CWANIAKÓW Z POLSKICH !!! PIENIĘDZY!!!
    POLSKA TO JEDYNY, TAK BYDLACKO OKRADANY KRAJ NA ŚWIECIE!!!

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane