• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum

Patryk Szczerba
9 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
W planach jest m.in. przebudowa ul. Jerzego Waszyngtona, która ma prowadzić do ul. Węglowej. W planach jest m.in. przebudowa ul. Jerzego Waszyngtona, która ma prowadzić do ul. Węglowej.

Gdynia oraz grupa Polski Holding Nieruchomości podpisały list intencyjny, który ma owocować ścisłą współpracą przy realizacji zaplanowanych inwestycji drogowych w okolicach Mola Rybackiego. Firma - oprócz realizacji projektów deweloperskich - ma partycypować w kosztach modernizacji dróg, które będą finansowane w sporej części przez miasto.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Rewitalizacja gdyńskiego nabrzeża wciąż jest w początkowej fazie. W planach jest realizacja dużych projektów deweloperskich. Jednym z nich jest inwestycja "Port Rybacki", której patronuje PHN SA. Na działce o powierzchni ponad 10 ha ma powstać kompleks mieszkalno-biurowy. Na razie trwa wybieranie partnera do realizacji projektu.

By jednak obiekty wybudowane na terenach byłego Dalmoru mogły odpowiednio funkcjonować, potrzebne są nowe rozwiązania drogowe. Wszyscy zainteresowani podkreślają, że ich prace muszą być ściśle połączone z inwestycjami na nabrzeżu. W innym wypadku mieszkańców czeka paraliż komunikacyjny Gdyni.

Obawiasz się znacznego zwiększenia ruchu samochodów za kilka lat w centrum Gdyni?

- Pamiętamy o tym i na pewno będziemy przedstawiali inwestorom w kolejnych etapach odpowiedni harmonogram prac. Nie wyobrażam sobie, by tereny Dalmoru zostały zagospodarowane w momencie, gdy nie ma odpowiedniej infrastruktury drogowej w mieście. Tworzy się tam praktycznie nowa dzielnica Gdyni, gdzie zamieszka 8 tys. osób, a pracę znajdzie 3 tys. kolejnych. Poprzez podpisanie dokumentu chcemy pokazać naszą determinację do współpracy - wyjaśnia Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Zobacz też: Wieżowce SwedeCenter, które staną na nabrzeżu

Wspólne działania PHN i Gdyni mają objąć przebudowę ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni i jej przedłużenie do ul. Węglowej zobacz na mapie Gdyni oraz poszerzenie jezdni do czterech pasów ruchu. O wiele istotniejsza jest jednak budowa ul. Nowej Węglowej. Droga połączy ul. Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Pojawi się także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami.

Koszt stworzenia dokumentacji projektowej oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. Umożliwi budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe. Budowa drogi ma ruszyć w latach 2015-2020 i pochłonąć nawet 100 mln zł.

- Chcemy zmieniać oblicze Dalmoru. To część miasta, która powinna stać się wizytówką całego Wybrzeża. Ważne jest jednak, żeby w tym przypadku nowym inwestycjom towarzyszyło również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury drogowej. Na tym nam i miastu zależy w równym stopniu, dlatego chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji naszego projektu, jednocześnie zobowiązując się do partycypowania w kosztach budowy miejskich dróg - podkreśla Wojciech Papierak, prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości SA.

Niewkluczone, że podobne dokumenty podpiszą także inne podmioty chcące inwestować na terenach po byłym Dalmorze.

- Czekamy na nich. Otrzymuję sygnały, że jest tym zainteresowana Agencja Rozwoju Przemysłu, której podlega Stocznia Nauta. To dobry znak. Wierzę, że odpowiednia współpraca miasta z biznesem przełoży się na realne obustronne korzyści - zaznacza Wojciech Szczurek.

Miejsca

Opinie (146) 1 zablokowana

  • Prawdopodobnie pracownicy Biedry i Lidla już ostrzą sobie zęby na te nowe apartamenty.

    • 19 1

  • A co może my mamy zapłacic za droge gdzie PRYWATA robi sobie inwestycje?:) (10)

    A co może my mamy zapłacic za droge gdzie PRYWATA robi sobie inwestycje?:)...Powinno być że jak chcą dojechać i zarabiać niech sami sobie wybudują droge!!

    • 10 7

    • Mają płacić podatki i budować drogi miejskie ? (3)

      • 5 0

      • Każdy płaci wielokrotny podatek!! I ty! (2)

        Budując osiedle biurowiec nie wolno oczekiwać że miasto wybuduje mi droge!! To ma być w koszcie inwestycyjnym całosci a nie robić kukułcze jajo! Mi nikt nic nie dał gratis ...I płace cięzkie podadki ....Więc niech deweloper pomysli o podstawach jak dojechać do własnej inwestycji....Im atrakcyjniej to zrobi sam tym szybciej i drożej ją sprzeda...Elementy logiki i.....Uczciwosci biznesowej!!

        • 4 3

        • To na co płacisz podatki lokalne ? (1)

          • 4 0

          • Choćby na rewitalizacje biedniejszych dzielnic , naprawe dróg a nie budowanie autostrady dla biednego dewelopera! Tak naprawde

            • 5 1

    • Za to, że inwestują to pewnie powinni jeszcze ciebie i twoją rodzinę wziąść na utrzymanie (5)

      a urzędnikom wypłacic premię.

      • 3 2

      • A jak budujes dom i bedziesz za niego płacił podatki to idziesz do GMINY aby wybudowała Ci droge? (4)

        Puknij się w GLOWE:) Ja płace więcej podatku w roku niż TY ZARABIASZ PRZEZ PIEC LAT!!! TA sama sytuacja była CH wzgóże....wybudowali i miasto musiało budować drogi dojazdowe! A podatki takich deweloperów i ulgi dla nich lądują w 70% poza granicami kraju! My guzik mamy z tego!

        • 2 3

        • No to jesteś frajer albo mitoman, bo bogaci płacą niskie podatki za granicą albo ich nie płacą w ogóle (3)

          • 4 1

          • Mosze frajej ale uczciwy i w terminach w zębach zanosze grubą kase do US (2)

            A ty widać z pisu.....Dla ludu...Byle był z parytetu i z twoimi poglądami. Widać uczciwość biznesowa jest ci obca... No ak...Etacik w um 12, 13 i wszystko w czapce...:) brawo....:)

            • 1 5

            • I kącząc bezsensowny dialog z nieprzemakalną osobą na wiedze jak TY....przywoluje do tego. (1)

              Prywatny biznes w kraju daje 3/4 miejsc pracy ...więc gdyby nie my Twoja praca była by zbędna UrzĘDASKU:)

              • 1 1

              • Nadchodzi wieczór zaparz sobie herbatkę z melisy i idz spać prywaciarzu

                bo jutro może zjawić się kontrola i sprawdzi czy prawidłowo naliczasz składki ZUS i przestrzgasz prawa pracy.

                • 5 0

  • autostrada Waszyngtona (6)

    Poszerzenie Waszyngtona do czterech pasów ruchu to jakaś pomyłka I bzdura!!!!!!!Jak można w samym centrum planować taki "pas startowy" przez który nie będzie można przejść!Miasto I jego ciągi komunikacyjne szczególnie w centrum muszą być DLA LUDZI A NIE SAMOCHODÓW!!!Ostatnimi czasy niektóre posunięcia Gdyńskich włodarzy mnie osłabiają, może są już zmęczeni I pora na przewietrzenie gabinetów.

    • 26 5

    • Sam jesteś pomyłka. Najlepiej byłoby w Gdyni uklepać tylko drogi gruntowe,co nie?. (4)

      O ile część ostatnich decyzji może budzić wątpliwość bądź sprzeciw, o tyle wizja poprawy komunikacji broni się bezwzględnie.

      • 1 7

      • Wyrocznia wyluzuj majty (3)

        Nie popadaj w skrajności!Przecież nie chodzi o to aby stać w korkach na klepisku ale o to aby nie rozjechać ścisłego centrum Naszego miasta autami!I nie odcinać pasa nadmorskiego "autostradą czteropasmową" od reszty centrum!!!Drogi TAK ale dla wszystkich a przede wszystkim DLA LUDZI!!!

        • 5 2

        • Wyluzuj majty to możesz zarzucać do swoich kolegów gimbusie. (2)

          Byłeś kiedyś w dużym i nowoczesnym mieście? Wiesz jak ma się zmienić charakter centrum Gdyni? Waszyngtona to dla Ciebie ścisłe centrum miasta i odcięcie pasa nadmorskiego? Skończyły Ci się recepty?

          • 1 8

          • gim...-CO? (1)

            Widzę że prowadzisz strasznie nerwowy tryb życia.W chwili kiedy zostanie zrealizowana zabudowa mola rybackiego pas nadmorski nieco się rozciągnie-nieprawdaż?I w tym sensie będzie to odcięcie.Od 10 lat mieszkam w UK I widzę jak są realizowane inwestycje drogowe w naprawdę wielkich aglomeracjach.Dlatego nie stresuj się.Przeczytaj dzisiejszy artykuł na trójmiasto.pl poświęcony właśnie tej kwestii

            • 4 3

            • Mam alergię na głupotę.

              • 1 2

    • Dokładnie..

      I będą kolejne przejścia ze światłami i guzikami, żeby było więcej okazji do łapania pieszych przechodzących na czerwonym przy pustej drodze. W Gdańsku w ścisłym centrum są dwie szerokie drogi - od południa i od zachodu otaczające Główne Miasto. Na samym głównym mieście są wąskie drogi, skrzyżowania równorzędne i żadnych świateł. Bo tam się myśli, a u nas się ledwo ludzie mieszczą na chodnikach. Zwłaszcza w sezonie na ulicy Świętojańskiej, 10 lutego, Skwerze Kościuszki.

      • 3 1

  • Wiwat Urząd Miejski w Gdyni

    największy pracodawca w mieście.

    • 21 2

  • Gdynia Moje Miasto!

    Tu mieszkam, pracuję, wypoczywam a

    zakupy robię w Gdańsku Szadółkach

    • 14 2

  • Obawiasz się znacznego zwiększenia ruchu samochodów za kilka lat w centrum Gdyni?

    Wasze artykuly trojmiasto.pl sa kretynsko niespojne.
    W jednych piszecie o przyszlych ulicach jako wizytowkach estetycznych miasta, o malym natezeniu ruchu i zieleni wokol oraz o przodujacej roli komunikacji miejskiej na tych ciagach komunikacyjnych, a w innych jak ten zapytujecie o obawy mieszkancow z powodu prawdopodobnie zwiekszonego ruchu w centrum

    • 11 1

  • proponuje zlikwidowac port handlowy, port wojenny i stocznie, po co to nam? (2)

    a zamiast tego zrobic marine, bylaby najwieksza na Baltyku, ba najwieksza w swiecie, dookola oczywiscie powinny powstac same apartamentowce, wiadomo prestiz
    deweloperka jednym slowem - przyszlosc Gdyni, drugi Dubaj, moze nawet jakis szejk zechcialby zakupic apartament w Sea Tower XXVI

    • 17 3

    • i jeszcze niech dodadza zasilki dla bezrobotnych po 5 tysiecy i bedzie good

      • 0 0

    • I niech podciągną równik bliżej Gdyni, bo tu zimno przez większość roku.

      Wtedy może przybędą turyści i obsługujące ich firmy.
      Póki co, to i biznes ucieka z Gdyni. Za to mnożą się utopijne plany władzy miejskiej, która zamiast portu wymarzyła sobie szklane domy Żeromskiego.

      • 1 0

  • dotyczy "autostrady Waszyngtona"

    Wydany w 2007 roku w Wielkiej Brytanii dokument rządowy był zbiorem wytycznych projektowania ulic jako przestrzeni urbanistycznych, a nie zbiorem technicznych warunków, jakim powinny one odpowiadać. Zgodnie z zapisami tego dokumentu, hierarchia użytkowników, na których należy się skupić przy projektowaniu, zaczyna się od pieszego (najważniejszy) przez rowerzystę, użytkownika transportu miejskiego, pojazdy uprzywilejowane, a kończąc na ruchu kołowym (jako najmniej ważnym)

    • 12 3

  • Tunel to Wy moze zbudujcie wpierw w Chyloni

    na Polnocnej. Gdynia czeka nan juz 50 lat !!!
    Pozniej myslcie o tunelu pod Morska.
    Tunel i ostatni odcinek Drogi Czerwonej tez czekaja. Co ????????? Czyz juz o nich zapomnieliscie ???
    TAAAAK ????? To jazda do dziela, bo wyp.....Was wszystkich z tych MIEJSKICH urzedow. Czas wladzy sie konczy, w Gdyni trzeba bedzie chyba jakies powazne pospolite ruszenie zorganizowac, bo zyc sie juz nie daje.

    • 21 2

  • Ja widzę to szerzej Panie Prezydencie (12)

    To tak cenne miejsce i z nią związana cała gospodarka powinna być ukierunkowana na morze i dobre skomunikowanie. Gdynia, musi pokazać najlepszą logistykę i swój morski charakter. - Morze i transport powinno u nas mieć zawsze pierwsze miejsce. Kiedyś port zacznie przeładowywać nawet trzykrotnie więcej.
    Sam port w dzisiejszej postaci utraci dalszą możliwość rozwoju i konieczne będzie stworzenie nowych możliwości i terminali przeładunkowych zwłaszcza na zatoce.

    Jak ja to widzę? Otóż projekt ul. Waszyngtona nie może kończyć się na Nowej Węglowej i tylko wyprowadzaniem transportu samochodowego poprzez ul. Janka Wiśniewskiego, ale bezwzględne wydłużenie jej w stronę Redy. Natomiast od włączenia na skrzyżowaniu z N.Węglowej powinna ul.Waszyngtona zacząć się wgłębiać w ziemię tak aby przy Kapitanacie Portu wejść w tunel podwodny(który w postaci szerokiego rowu - należy wybagrować przy okazji pogłębienia gdyńskiego Portu i w to miejsce metodą zatapiania i łączenia betonowych kesonów połączyć tunelem podwodnym z Oksywiem). Niezbędnym, a nawet pilnym jest stworzenie przejazdu (tunelu) pod głównym wejściem do portu, aby Śródmieście właściwie skomunikować z Północnymi dzielnicami i planowanym tam Północną Strefą Rozwoju. Jest to najtańsza metoda lecz projekt należy już pilnie przygotować, a także wykop w dnie akwenu portowego oraz jego zabezpieczenie, aby nie zostało zamulone.
    Należy także pomyśleć nad przedłużenie Trasy Kwiatkowskiego do lotniska w GDY-Kosakowie, które ma zacząć intensywnie działać gospodarczo i integrować logistycznie. Jak również w 2020 zacząć intensywnie obsługiwać także ruch rozkładowy i wiele innych.

    Należny zastanowić się nad wariantem lub pomysłem czy nie powinna tam powstać nowa linia kolejowa (lub inna forma np.dwu-systemowy tramwaj szynowy lub inny) do rozbudowujących się dzielnic Chwarzno, Wiczlino i Dąbrowy. Jednak by tam dotrzeć trzeba pokonać wzgórza morenowe, a to jest raczej niemożliwe. Więc do tego potrzebny jest wykorzystanie gdańskiego kreta i budowa pojedynczego tunelu. Na początek, aby było taniej z mijankami na przystankach.
    Nie powinniśmy tylko budować na czas pięć lat do przodu, ale jak podkreśla artykuł "pokazać naszą determinację do współpracy - wyjaśnia W.Szczurek".
    Dlatego dynamiczne działania i dyskusja powinna nie być pozbawiona gdyńskiej użyteczności i odwagi, musi także być odpowiedzialna, by ta nasza futurologia nie okazała się czymś nierealna a spełniała nasze istotne oczekiwania.

    Przez takie tak potrzebne projekty musimy pokazać, że Gdynia jest miejscem, które przyciąga i daje ludziom szanse żeby się wzbogacili i rozwijali. A gdy już się dorobią i znacznie wzbogacą, to stać ich będzie na wybudowanie sobie wspaniałych hacjend na brzegu w Rewie, Michalinkach,... lub domów na obrzeżach naszego wspaniałego miasta. Gdynia musi robić wszystko, aby móc w stanie przyciągać tych, na których nam najbardziej zależy, czyli ludzi z pomysłami, ludzi kreatywnych i pracowitych.

    Co nie oznacza to wcale, że miasto rezygnuje z wewnętrznych planów mieszkaniowych budowa Śródmieścia Prestiżu jest tego najlepszym przykładem. Lecz musimy myśleć także o skomunikowaniu Dzielnicy Prestiżu z największymi sypialniami Jak Chylonia czy Gdyni Zachód z Chwarznem i Wiczlinem, które będą się także rozrastać gdzie liczba mieszkańców zwiększy się o kolejne 35-45 tys.Gdynian.

    Musimy myśleć także o turystyce, gdzie Gdynia również musi postawić na bliskość morza i z nimi związane destynacje.

    • 8 24

    • Ty fascynata.... (9)

      a moze tak wreszcie miasto znajdzie czas i kase,
      by zrobic lad i porzadek we wszystkich obecnie zyjacych, funkcjonujacych, eksploatowanych zakamarkach Gdyni. Roboty multum, kasy potrzebnej do zagospodarowania dzikich dzielnic, brakujacych ulic etc. masa. Moze czas wreszcie zaczac myslec o obecnych, zyjacych tutaj mieszkancach.
      A ten wilczy samczy ped zostawcie sobie na za powiedzmy 50 lat.
      Rozwoj to nie wszystko, ludzie "zdychaja"

      • 5 2

      • Mamy różne pojęcia urbanizacji i miastotworzenia. (8)

        A jako przykład podam Ci Londyn, tam City odbiega całkowicie od dzielnic peryferyjnych, ale to ono przyciąga kasę, biznes, kulturę itd.

        Dlaczego Gdynia ma wyważać drzwi które świat już dawno otworzył. Niemniej masz racje, nie można zapominać o żyjących w dzielnicach"zaniedbanych". Tylko ludzie tam mieszkający muszą sami pilnować porządku, nie niszczyć a przejawiać inicjatywy społeczne. Masz Radę DZielnicy wspólnymi siłami można zdziałać naradę wiele a włożona praca naprawdę ubogaca także uczłowiecza.

        • 2 7

        • Alez, alez ........... (7)

          Tez sie z Toba zgadzam, ze nalezy budowac w Gdyni tzw. strefy prestizu. Cos musi przyciagac przeciez potrzebna kase do Gdyni.
          Zgadzam sie tez z przedstawiona przez Ciebie wizja urbanistyczna - tzw. miastotworzeniem.
          Pomysl z przygotowaniem "oksywskiego" tunelu uwazam za bardzo trafiony. Co wiecej caly czas kibicuje przyszlej budowie tego bezposredniego polaczenia.
          Ono musi powstac i tak wreszcie kiedys sie stanie.
          Na to wszystko jednak trzeba miec spora kase, bardzo duza. Wiem tez, ze pieniadz robi pieniadz, ale gdy go w kasie miasta jest za malo to takie wizje choc b. pozytywne, nalezy odlozyc na polke i zajac sie w pierwszej kolejnosci uporzadkowaniem spraw biezacych, obecnej nienajlepszej sytuacji "na miescie".
          Mamy straszny balagan w dzielnicach i postepujaca biede mieszkancow. Przybywa nam emerytow i ubywa mlodziezy. Liczba mieszkancow Gdyni maleje i nikt nie dba o to by trend ten zatrzymac. Socjal tez lezy na lopatkach, ZUS zamiera, bezrobotni bezdomni szwedaja sie po ulicach.....Czy tak ma wygladac Gdynia???
          Ja rozumiem demokracja, kapitalizm, ale nie mozna dopuszczac by ludzie lazili po ulicach z kata w kat nie majac co ze soba zrobic. Prace trzeba im dac. Zajecie. To powinien byc priorytet Gdyni.
          Mamy niestety takiego "Misia na miare naszych czasow" i trzeba cos z nim zrobic, a nie pchac nos tylko w przyszlosc, zupelnie zapominajac o terazniejszosci.
          Pomine tu kladke na Obluzu, wariacki sposob prowadzenia naprawy estakady i ciagly brak tunelu w Chyloni - samorzadowe kompromitacje za wielka kase.
          Zdaje sobie sprawe, ze masa gdynian tych problemow nie dostrzega, a czesc swiadomych patrzec i mowic o tym zwyczajnie nie chce. Przeciez tak lepiej...

          Lecz w Gdyni NIESTETY !!!, nie mamy tyle pieniedzy, by moc rownoczesnie zaspokoic wszystkie biezace szeroko rozumiane potrzeby i realizowac rozwoj nowoczesnych dzielnic prestizu.
          No niestety, cos trzeba wybrac jako pierwsze.
          I dlatego ZAJMIJMY SIE NAJPIERW ZYJACYMI MIESZKANCAMI GDYNI, tymi obok nas i naszymi obecnymi wspolnymi problemami (w tym komunikacyjnymi - remonty, przebudowy) a pozniej myslmy o przyszlosci.
          Inaczej DOPROWADZIMY DO OLBRZYMICH KONTRASTOW, na kazdym tle.

          • 2 4

          • Ja rozumiem władze Gdańska, które chciałyby z Gdyni zrobić podrzędną dzielnicę. (6)

            ale dziwię się mieszkańcom? Więc dobrze, że mnie rozumiesz a nawet się cieszę, ponieważ nienawidzę pesymistów. Już teraz sytuacja w Gdyni przypomina tą z większości rozwijających się miast Europy i naprawdę nie mamy się czego wstydzić - miasto obrasta w sypialnie poza swoimi granicami i dobrze, bo zawsze tam taniej w utrzymaniu się a przecież dalej nie możemy tolerować osiedli typu; Pekin, Meksyk, Drewniana Warszawa, czy DZiałki - bo one chluby miastu nie przynoszą.
            A mieszkańcy nawet gdy wyprowadzają się po za granice Gdyni nie tracą swojego emocjonalnego stosunku do miasta, bo wszystko tu jest OK. Tutaj pracują, spędzają czas i korzystają z atrakcji a nawet Gdynia jest trampoliną dla najzdolniejszych, którzy po krótkim stażu pracy uciekają stąd do Warszawy lub zagranicę, ale tam zarobią dużą kasę i powrócą do APARTAMENTOWCÓW w dzielnicy prestiżu. Bo Gdynia jest jedynym miastem o którym się nigdy nie zapomina i najlepszym pomysłem było stworzenie Muzeum Emigracji - Myślę, że większość zwłaszcza tych ze stolicy będzie chciała tu wrócić i spędzic tu starość.
            Ja za pewne wiesz każda rzecz, o jakiej mówimy nie jest traktowana w kategorii marzeń tylko planów, które w końcu zostaną zrealizowane tylko trzeba mocno chcieć mówił dzisiaj zresztą o tym w TVG prezyd. Szczurek odnośnie OPAT.

            > W dzielnicach bieda - po takich zwolnieniach i rozwaleniu przez rząd gospodarki morskiej? To i tak jest sukces. Zobacz co jest na wsiach PO pegerowskich? W dzielnicach muszą powstać projekty społeczne i socjalne, ale nie takie kuroniowskie tylko aktywizujące, aby wyeliminować strukturalne bezrobocie. Po to są Rady DZielnic NGO, grupy inicjatywne i różne alianse z UP

            > zajęcie trzeba im dać? kto to ma dać??Jeszcze trochę i będzie przymus pracy - jeśli odrzucisz ofertę urzędu pracy, koniec. Gdynia robi wiele aby pozyskać jak najwięcej etatów w samym bieżącym roku będzie ok. 2 tys. dla kreatywnych inż. itd. w PPN-T, a i dla kobiet drugie tyle w C.H."Wzgórze". Na Lotnisko Gdynia_Kosakowo są ciągłe nabory a i w porcie. o innych nie wspomnę?

            > nie znam technologii naprawy TK, choć kiedyś podyplomowi w tym zakresie skończyłem na P.Częstochowskiej odpowiednie kwalifikacje i zajmowałem się z 10 lat eksploatyką, teoriami katastrof, resursami remontowymi i regeneracyjnymi itd.

            > poruszyłeś istotny problem"braku pieniędzy" każdy projekt/program a zajmowałem się nie jednym musi mieć swój budżet i wpływy muszą się miej więcej pokrywać z wydatkami.
            Najgorsze są właśnie te wpływy, których pozyskaniu są największe problemy dlatego robi się jak w wypadku"Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum" KONSTRUKCJE FINANSOWĄ na którą składa się ogromna ilość załączników, porozumień, możliwości finansowych i obszarów wydatkowania, ... do tego trzeba to robić z głową i procedurami, bo w innym wypadku RIO, NIK, ABW,......., a jeszcze obowiązują w niektórych wypadkach tajemnice handlowe.
            Więc jak toś tu pisze dlaczego nie ul.Pucka no to szkoda nawet dyskutować?
            Ja piszę, aby z tych środków przygotować plany proj. poszerzone, bo to są też wysokie koszty i musi na to być źródło finansowania.

            • 2 10

            • czy ty bezstronny jesteś dywersantem ? (5)

              Powiadasz, że miasto obrasta w sypialnie poza swoimi granicami i dobrze, Czyli mieszkańcy sypialni poza granicami Gdyni nie płacą podatku PIT w Gdyni, ale poza jej granicami. Czyli z udziału w ich podatku PIT Gdynia nie korzysta, korzystają inne gminy.

              • 2 2

              • Będzie ich stać przeprowadzą się do Gdyni (4)

                Mieszkanie w Redzie kosztuje połowę tego co w Gdyni więc myślą, że zaoszczędzą, ale ile czasu zajmuje im dojazd i jakie koszty, ich dzieci będą mniej wyedukowane, i wiele, wiele innych wad takiej decyzji.
                Na sile nikogo nie zmusisz na zamieszkanie, każdy ma wybór. Ja się cieszę, że wyprowadził się z Gdyni np. Skucha,...... i inni a z ich PIT, CIT i innych to tyle co by kot napłakał;))

                • 2 4

              • A po co wracać? (3)

                Płacić więcej za brudniejsza okolicę i bardziej zaniedbaną?

                • 1 1

              • No wiesz .....? (2)

                Gdynianie zawsze wracają do ukochanego miasta z morza i swoich marzeń, a także w nim do urokliwych miejsc - to normalne prawo ciążenie naszych serc.
                Tylko Ty tego nie rozumiesz, ale ja mogę zrozumieć Ciebie.

                • 2 3

              • Ale wracam, odwiedzic kogś, pozwiedzać, powspominać. (1)

                Co wcale nie znaczy, że chcę tam mieszkać.

                • 1 0

              • jesteś typem EMIGRANTA

                tak naprawdę źle się z tym czujesz, ale się nie chcesz do tego przyznać. Na dodatek chcesz jakąś mi kłamliwą teorie wciskać.
                Wybacz ale ja się na to nie łapię;)))
                Pozdrawiam, bądź sobą - idzie weekend!

                • 1 2

    • Bezstronny, skoncz juz z ta wazelina do UM Gdynia (1)

      • 4 3

      • Wazelina albo i nie wazelina, tak czy owak Bezstronny ma sporo racji

        No moze nie do konca zgadzam sie z ta wyprowadzka krzykacza Skuchy, bo taka kontrsila-opozycja od czasu do czasu sie przydaje....Ktos czasem musi do sluchu przywalic. Czasem robil to moze zbyt nerwowo, ale bledy Ktos musi wytykac, inaczej nie ma poprawy.
        No dobrze, czas wrocic do tematu..a wiec budowy drog.

        "Przyszla budowa drog w kooperacji np. z PHN".

        I znowu mowie TAK, Zgadzam sie. O przyszlosci trzeba myslec, ale, ale dlaczego juz, dlaczego na cito.
        Jak mozna rzucac wszystkie realizowane inwestycje drogowe w kat i rozpoczynac kolejne nowe.
        Halloooo, po kolei......Ta "strefa prestizu" poczeka.
        No moze 5, albo 10 lat (nie 50) ale, juz, teraz, dzis.
        Postepowanie takie kojarzy mi sie z wyborami,
        i owczym pedem z tym zwiazanym. Tak nie mozna.

        Najpierw trzeba skonczyc cos, co sie rozpoczelo. Powiedzialo sie A....to trzeba kontynuowac, np. Budowe Drogi Rozowej. To przeciez jedna z tych inwestycji zbawiennych dla miasta. Dlaczego jest tak dlugo przerwana? Jakie by to nie byly utrudnienia, trzeba pchac temat dalej, a nie zarzucac. Wyglada
        mi na to, ze miasto odpuscilo sobie. Czy jest jakis inny powod?
        Co z druga nitka Kwiatkowskiego do Plk. Dabka.
        Oj, jaki ten temat stary......
        Co z Chwarznienska? Strasznie spowolniono i to juz na drugim etapie. A co z trzecim?????? Tam tez bedzie przerwana inwestycja, bo........no wlasnie, bo co?
        A Co z tym tunelem na Polnocnej?
        Takie problemy mamy teraz przez jego brak na estakadzie, no i jeszcze ten wypadek.
        A tak, bylby juz dawno zbudowany.....
        Taki dwukierunkowy tunel, o dwoch pasach jezdni od Obwodnicy do Hutniczej, bez skrzyzowania z Chylonska, jako element przyszlego OPAT.
        Warunki glebowe w okolicy dosc dobre, Morska-Chylonska sucho, dalej za torami do Hutniczej troche wymiany gruntu. To byloby mniejsze przedsiewziecie od budowy dojazdu do Ergo Areny, no i zapewne mniej kosztowne. Na co czekamy?
        No jaki gospodarz tak robi?
        Tak po chlopsku: Skonczta jedno, wtedy bierzta sie
        za drugie

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane