- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (160 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (70 opinii)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (134 opinie)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 5 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (243 opinie)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (66 opinii)
Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum
Gdynia oraz grupa Polski Holding Nieruchomości podpisały list intencyjny, który ma owocować ścisłą współpracą przy realizacji zaplanowanych inwestycji drogowych w okolicach Mola Rybackiego. Firma - oprócz realizacji projektów deweloperskich - ma partycypować w kosztach modernizacji dróg, które będą finansowane w sporej części przez miasto.
Rewitalizacja gdyńskiego nabrzeża wciąż jest w początkowej fazie. W planach jest realizacja dużych projektów deweloperskich. Jednym z nich jest inwestycja "Port Rybacki", której patronuje PHN SA. Na działce o powierzchni ponad 10 ha ma powstać kompleks mieszkalno-biurowy. Na razie trwa wybieranie partnera do realizacji projektu.
By jednak obiekty wybudowane na terenach byłego Dalmoru mogły odpowiednio funkcjonować, potrzebne są nowe rozwiązania drogowe. Wszyscy zainteresowani podkreślają, że ich prace muszą być ściśle połączone z inwestycjami na nabrzeżu. W innym wypadku mieszkańców czeka paraliż komunikacyjny Gdyni.
Zobacz też: Wieżowce SwedeCenter, które staną na nabrzeżu
Wspólne działania PHN i Gdyni mają objąć przebudowę ul. Waszyngtona i jej przedłużenie do ul. Węglowej oraz poszerzenie jezdni do czterech pasów ruchu. O wiele istotniejsza jest jednak budowa ul. Nowej Węglowej. Droga połączy ul. Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego . Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Pojawi się także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami.
Koszt stworzenia dokumentacji projektowej oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. Umożliwi budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe. Budowa drogi ma ruszyć w latach 2015-2020 i pochłonąć nawet 100 mln zł.
- Chcemy zmieniać oblicze Dalmoru. To część miasta, która powinna stać się wizytówką całego Wybrzeża. Ważne jest jednak, żeby w tym przypadku nowym inwestycjom towarzyszyło również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury drogowej. Na tym nam i miastu zależy w równym stopniu, dlatego chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji naszego projektu, jednocześnie zobowiązując się do partycypowania w kosztach budowy miejskich dróg - podkreśla Wojciech Papierak, prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości SA.
Niewkluczone, że podobne dokumenty podpiszą także inne podmioty chcące inwestować na terenach po byłym Dalmorze.
- Czekamy na nich. Otrzymuję sygnały, że jest tym zainteresowana Agencja Rozwoju Przemysłu, której podlega Stocznia Nauta. To dobry znak. Wierzę, że odpowiednia współpraca miasta z biznesem przełoży się na realne obustronne korzyści - zaznacza Wojciech Szczurek.
Miejsca
Opinie (146) 1 zablokowana
-
2013-05-09 17:13
Jak widzę jak to widzę szerzej to mam dość włazidupa bezstronnego
- 17 3
-
2013-05-09 17:37
rowerowe poprosimy
- 2 6
-
2013-05-09 17:39
A uwieńczeniem będzie most zwodzony łączący Oksywie z Centrum.
Byle by nasze dzieci dożyły tych czasów.
- 9 0
-
2013-05-09 17:50
stoję w korku
"W innym wypadku mieszkańców czeka paraliż komunikacyjny Gdyni" Hahahaha. A teraz co niby mamy?
- 12 1
-
2013-05-09 17:51
a kiedy tunnel łaczacy obwodnice z Hutniczą!!!!!!!!!!
chyba to jest ważniejsze
- 11 1
-
2013-05-09 18:41
3 golodupcow
podpisalo wirtualne porozumienie o niczym.
- 13 2
-
2013-05-09 18:42
To tylko list intencyjny, to po pierwsze
a po drugie to może tymi terenami warto spłacić długi Gdyni, a przede wszystkim w zamian oddać właścicielom wcześniej zagrabione grunty, bo i tak Gdyni będzie musiała się z tego rozliczyć.
- 7 1
-
2013-05-09 18:51
czemu nie było informacji o takiej atrakcji (1)
lepiej napiszcie co i dlaczego zawitało do Gdyni i cumuje przy wieżach?
- 5 1
-
2013-05-09 19:36
widać , że trzeba przyspieszyc
budowę Infobox-u
- 3 0
-
2013-05-09 19:37
Drogi (1)
A co z wylotami z Gdyni, brak odpowiedniej ilości wjazdówek i zajazdówek Obwodnicy Gdyni. A Ratusz milczy i udaje że nie słyszy. Korki na Karwinach i Witominie. Do roboty "władzo"
- 9 3
-
2013-05-10 12:03
zjazdówki z Gdyni na obwodnicę
Są trzy ,a w Gdańsku?
- 0 0
-
2013-05-09 19:42
No to porozmawiaj z
Polskim Holdingiem Nieruchomości może za sponsorują?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.