• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum

Patryk Szczerba
9 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
W planach jest m.in. przebudowa ul. Jerzego Waszyngtona, która ma prowadzić do ul. Węglowej. W planach jest m.in. przebudowa ul. Jerzego Waszyngtona, która ma prowadzić do ul. Węglowej.

Gdynia oraz grupa Polski Holding Nieruchomości podpisały list intencyjny, który ma owocować ścisłą współpracą przy realizacji zaplanowanych inwestycji drogowych w okolicach Mola Rybackiego. Firma - oprócz realizacji projektów deweloperskich - ma partycypować w kosztach modernizacji dróg, które będą finansowane w sporej części przez miasto.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Rewitalizacja gdyńskiego nabrzeża wciąż jest w początkowej fazie. W planach jest realizacja dużych projektów deweloperskich. Jednym z nich jest inwestycja "Port Rybacki", której patronuje PHN SA. Na działce o powierzchni ponad 10 ha ma powstać kompleks mieszkalno-biurowy. Na razie trwa wybieranie partnera do realizacji projektu.

By jednak obiekty wybudowane na terenach byłego Dalmoru mogły odpowiednio funkcjonować, potrzebne są nowe rozwiązania drogowe. Wszyscy zainteresowani podkreślają, że ich prace muszą być ściśle połączone z inwestycjami na nabrzeżu. W innym wypadku mieszkańców czeka paraliż komunikacyjny Gdyni.

Obawiasz się znacznego zwiększenia ruchu samochodów za kilka lat w centrum Gdyni?

- Pamiętamy o tym i na pewno będziemy przedstawiali inwestorom w kolejnych etapach odpowiedni harmonogram prac. Nie wyobrażam sobie, by tereny Dalmoru zostały zagospodarowane w momencie, gdy nie ma odpowiedniej infrastruktury drogowej w mieście. Tworzy się tam praktycznie nowa dzielnica Gdyni, gdzie zamieszka 8 tys. osób, a pracę znajdzie 3 tys. kolejnych. Poprzez podpisanie dokumentu chcemy pokazać naszą determinację do współpracy - wyjaśnia Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Zobacz też: Wieżowce SwedeCenter, które staną na nabrzeżu

Wspólne działania PHN i Gdyni mają objąć przebudowę ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni i jej przedłużenie do ul. Węglowej zobacz na mapie Gdyni oraz poszerzenie jezdni do czterech pasów ruchu. O wiele istotniejsza jest jednak budowa ul. Nowej Węglowej. Droga połączy ul. Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Pojawi się także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami.

Koszt stworzenia dokumentacji projektowej oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. Umożliwi budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe. Budowa drogi ma ruszyć w latach 2015-2020 i pochłonąć nawet 100 mln zł.

- Chcemy zmieniać oblicze Dalmoru. To część miasta, która powinna stać się wizytówką całego Wybrzeża. Ważne jest jednak, żeby w tym przypadku nowym inwestycjom towarzyszyło również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury drogowej. Na tym nam i miastu zależy w równym stopniu, dlatego chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji naszego projektu, jednocześnie zobowiązując się do partycypowania w kosztach budowy miejskich dróg - podkreśla Wojciech Papierak, prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości SA.

Niewkluczone, że podobne dokumenty podpiszą także inne podmioty chcące inwestować na terenach po byłym Dalmorze.

- Czekamy na nich. Otrzymuję sygnały, że jest tym zainteresowana Agencja Rozwoju Przemysłu, której podlega Stocznia Nauta. To dobry znak. Wierzę, że odpowiednia współpraca miasta z biznesem przełoży się na realne obustronne korzyści - zaznacza Wojciech Szczurek.

Miejsca

Opinie (146) 1 zablokowana

  • Ratusz (1)

    jest gospodarzem miasta i jest niestety głuchy lub udaje że nie słyszy problemów drogowych, czas odkorkować te nieszczęsne wyloty drogowe z gdyni, czas na nowe niedrogie rozwiązania a sadzenie kwiatków i innych roślinek odłużmy na później

    • 9 2

    • popieram

      ta ukwiecona Wielkopolska i Chwaszczynska mnie oslabia, a wszedzie obok dziury i zal zalosny

      • 3 1

  • Oczywiście "odłóżmy" a nie "odłużmy" przepraszam!!!

    • 3 0

  • Oby tylko nie zapomnieli studzienek w zygzak pomontować

    bo przecież nie przystoi nam prosto i spokojnie tam jeździć, tylko kombinować slalomem - jak np.na ul.Morskiej

    • 9 0

  • nieruchomości cd

    W samym centrum powinny być w pierwszej kolejności hotele, skwery,parki rozrywki, a dopiero potem apartamentowce i biurowce.Tym bardziej, ze tereny Dalmoru są nad samym morzem i trzeba mądrze je zagospodarowac.A nie tylko brac ławpówki od dewelperów i zabudowywac najdroższe działki w Gdyni np. róg ulic Orłowska i Aleja Zwycięstwa-tam miał powstac hotel z prawdziwego zdarzenia i co, wyszło jak zawsze.

    • 9 2

  • Budujcie OPAT

    OPAT

    • 7 1

  • "Rewitalizacja gdyńskiego nabrzeża wciąż jest w początkowej fazie." I - niestety - nigdy się to nie zmieni dopóki w Gdyni rządzi Śzczurek i klika samorządność. Kolejne narracje z "mchu i paproci" z jakich jeszcze nic pożytecznego (poza wizualizacjami) nie wynikło. Ta ekipa nie jest zdolna do czegoś więcej ponad wirtualne twory. Fakty są takie, że ekipa Śzczurka skutecznie tworzy jedyni popaprane byty jakie później obsadza kolesiostwem typu śzczurodrom Kosakowo (obsada już jest od co najmniej 1,5 roku a nie odbył się żaden komercyjny lot), czy śzczuroboks (ten co to niby miał się zająć budową mediateki na gruntach o niuregulowanej klarownie hipotece). Nie głosujmy na samorządność i Śzczurka! To wydmuszka: z wierzchu miła powierzchowność mieniąca się kolorami tęczy a w środku pustka. Są niezdolni do efektywnego działania, co pokazują kolejne kadencje.

    • 10 0

  • Kolej miejska

    Jak będzie wyglądał dojazd SKM lub Kolei Metropolitalnej?

    • 3 0

  • już widzę te 8 tyś. mieszkańców... (1)

    w Sea Towers są dziesiątki wolnych mieszkań do sprzedaży, ba nawet dzielą duże na mniejsze aby tylko sprzedać bo ceny odstraszaja nawet odważnych.
    A tu jeszcze 3 tys ludzi ma znaleźć pracę? To jakaś hipokryzja.
    Dopiero co opublikowano news że w Parku Technologicznym ,,tysiące" ludzi znalazło pracę w 300 firemkach.
    A bezrobocie dalej jak było tak i jest wysokie.

    • 7 2

    • i dlatego nigdy nie bedziesz prezydentem

      ani człowiekiem, który ma wpływ na rozwój miasta, tylko zaślinionym marudą klikającym na forum.

      • 1 1

  • Koszt stworzenia dokumentacji projektowej oszacowano na 1,9 mln zł :)))))) (1)

    Za ok 6 mies. pracy prawie 2 mln zł. za stworzenie dokumentacji??? Tylko w Polsce. Póżniej 100 mln zl za ok 2 km drogi. HAHAHA. Będą jeździć i szukać parkingu:))) taka nowa atrakcja Gdyni:)

    • 6 3

    • Gdynia-Dalmor-N.Waszyngtona

      Tej N.waszyngtona plus zabudowa terenów dalmoru gryzoń nie zbuduje w ciągu najbliższych 10 lat bo nie ma na to pieniędzy/potrzebne sa na to miliardy/ poza tym jest wiele ważniejszych inwestycji.Niech ta ekipa się opGdy,
      amięta albo odejdzie .

      • 5 0

  • Szybka Gdynia

    wolne miasto Gdansk ;) Zawsze to podkreslam

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane