- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (110 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (85 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (58 opinii)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (189 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (452 opinie)
Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum
Gdynia oraz grupa Polski Holding Nieruchomości podpisały list intencyjny, który ma owocować ścisłą współpracą przy realizacji zaplanowanych inwestycji drogowych w okolicach Mola Rybackiego. Firma - oprócz realizacji projektów deweloperskich - ma partycypować w kosztach modernizacji dróg, które będą finansowane w sporej części przez miasto.
Rewitalizacja gdyńskiego nabrzeża wciąż jest w początkowej fazie. W planach jest realizacja dużych projektów deweloperskich. Jednym z nich jest inwestycja "Port Rybacki", której patronuje PHN SA. Na działce o powierzchni ponad 10 ha ma powstać kompleks mieszkalno-biurowy. Na razie trwa wybieranie partnera do realizacji projektu.
By jednak obiekty wybudowane na terenach byłego Dalmoru mogły odpowiednio funkcjonować, potrzebne są nowe rozwiązania drogowe. Wszyscy zainteresowani podkreślają, że ich prace muszą być ściśle połączone z inwestycjami na nabrzeżu. W innym wypadku mieszkańców czeka paraliż komunikacyjny Gdyni.
Zobacz też: Wieżowce SwedeCenter, które staną na nabrzeżu
Wspólne działania PHN i Gdyni mają objąć przebudowę ul. Waszyngtona i jej przedłużenie do ul. Węglowej oraz poszerzenie jezdni do czterech pasów ruchu. O wiele istotniejsza jest jednak budowa ul. Nowej Węglowej. Droga połączy ul. Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego . Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Pojawi się także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami.
Koszt stworzenia dokumentacji projektowej oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. Umożliwi budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe. Budowa drogi ma ruszyć w latach 2015-2020 i pochłonąć nawet 100 mln zł.
- Chcemy zmieniać oblicze Dalmoru. To część miasta, która powinna stać się wizytówką całego Wybrzeża. Ważne jest jednak, żeby w tym przypadku nowym inwestycjom towarzyszyło również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury drogowej. Na tym nam i miastu zależy w równym stopniu, dlatego chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji naszego projektu, jednocześnie zobowiązując się do partycypowania w kosztach budowy miejskich dróg - podkreśla Wojciech Papierak, prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości SA.
Niewkluczone, że podobne dokumenty podpiszą także inne podmioty chcące inwestować na terenach po byłym Dalmorze.
- Czekamy na nich. Otrzymuję sygnały, że jest tym zainteresowana Agencja Rozwoju Przemysłu, której podlega Stocznia Nauta. To dobry znak. Wierzę, że odpowiednia współpraca miasta z biznesem przełoży się na realne obustronne korzyści - zaznacza Wojciech Szczurek.
Miejsca
Opinie (146) 1 zablokowana
-
2013-05-10 07:51
TUNEL PUCKA-CHYLOŃSKA TO JEST POTRZEBNE
- 5 1
-
2013-05-10 08:13
Ciekawe z czego wybuduje?
Bo, jak powszechnie wiadomo w branży, PHN groszem nie śmierdzi :-)
- 2 1
-
2013-05-10 11:27
odwracamy się od morza
by Rychlicki itp. mieli lepsze widoki na morze
gratulacje Panie Prezydencie
port proponuje rozbudowac na chwarznie- 4 2
-
2013-05-10 11:44
Może gdynianie opamiętają się przy najbliższych wyborach samorządowych (1)
Mam nadzieję, że po najbliższych wyborach samorządowych skończą się szkodzące Gdyni harce prezydenta Szczurka i jego świty. Może uda się jeszcze coś uratować dla portu i tego miasta.
- 3 2
-
2013-05-10 12:11
zgłaszasz się?
no, przedstaw się geniuszu, reformatorze
- 0 1
-
2013-05-10 12:09
(1)
Takie informacje oczywiście są bardzo pozytywne. Niestety nie o wszystkie dzielnice Gdyni dba obecna władza samorządowa. W głębokim poważaniu obecne władze mają wszystkie dzielnice północne. Oksywie, Obłuże, Pogórze, Babie Doły - dla pana Szczurka nie istnieją. To co się tam dzieje pozytywnego jest tylko wynikiem działań prywatnych i ewentualnie firm. Miasto nie zauważa problemów tych dzielnic i nic od wielu lat w nich nie inwestuje.
- 2 1
-
2013-05-10 12:13
nie miągwaj
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.