• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i Sopot reklamują konkrety, Gdańsk buduje markę

Michał Sielski
23 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Ubiegłoroczny Zlot Żaglowców Gdynia reklamowała nawet w Berlinie. Teraz skupi się na promocji inwestycji infrastrukturalnych. Ubiegłoroczny Zlot Żaglowców Gdynia reklamowała nawet w Berlinie. Teraz skupi się na promocji inwestycji infrastrukturalnych.

Nie będzie już znanych aktorek, mistrzostw świata w odpoczywaniu i podobnych haseł, zachęcających do odwiedzenia Trójmiasta. W tym roku Gdynia i Sopot skupią się na przedstawianiu konkretnych inwestycji i wydarzeń. Gdańsk nadal będzie budował markę.



Czego powinna dotyczyć promocja miasta?

W ostatnich latach Gdynia prowadziła kampanię promocyjną w całej Polsce. Hasła: "Wiej do Gdyni" czy "Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni" są znane nie tylko w Trójmieście. Bilbordy wisiały w wielu miastach Polski, kampanie kosztowały setki tysięcy złotych.

Teraz także nie będą tanie, ale całkowicie zmieni się grupa docelowa. Gdynia już nie będzie na tak wielką skalę promować się jako cel turystycznych wojaży. Ważniejsi od letników będą teraz mieszkańcy Trójmiasta, a nawet sami gdynianie.

- Trwają duże inwestycje. Chcemy o nich informować i poprzez nie kreować pozytywny wizerunek miasta. Rozbudowywany jest Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, powstaje nowy stadion piłkarski czy lotnisko cywilne w Babich Dołach - wylicza Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości UM Gdyni. - Przygotowujemy też wizualizację nowego Węzła Wzgórze, bo wielu gdynian nie wie, jak on docelowo będzie wyglądał.

Promocja miasta będzie dotyczyła konkretnych inwestycji. Nadal trwała będzie też szeroko reklamowana akcja edukacyjna "Pies w wielkim mieście", promowane będą też festiwale i inne letnie imprezy.

Sopot także - jak co roku - będzie promował konkretne imprezy i miejsca. - Nasze miasto jest rozpoznawalne, więc skupiamy się na pokazaniu naszej całorocznej oferty. Wybieramy najważniejsze wydarzenia sportowe, kulturalne, biznesowe i je reklamujemy. Podobnie jak choćby nowe Centrum Haffnera, które gości najważniejsze osobistości z całej Europy - mówi Magdalena Jachim z sopockiego magistratu.

Gdańsk, który przed dwoma laty wydał prawie 2 mln zł na promocję miasta w kanałach Discovery, internecie i prasie, zdaje sobie sprawę z pozycji lidera regionu i chce nadal budować swoją markę - także w Europie.

- Będziemy konsekwentnie działać zgodnie z naszą strategią budowania marki. Poszczególne wydarzenia czy inwestycje staną się wprawdzie elementami promocji, ale będzie ona miała szerszy wydźwięk. Takie podejście jest zdeterminowane przez wielkość naszego miasta, które jest ważne nie tylko na mapie Polski. Mamy europejskie ambicje, stawiamy na promocję także za granicą, a w ten sposób pomagamy też naszym sąsiadom. Turyści przyjeżdżający do Gdańska odwiedzają przecież również Sopot i Gdynię - mówi Anna Zbierska, odpowiadająca za promocję w gdańskim magistracie.

Opinie (113) 8 zablokowanych

  • Uśmiechnij sie--jestes w Gdynii!.....MIASTO TYLKO DLA OPTYMISTÓW!

    Rozbudowywany jest Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, powstaje nowy stadion piłkarski czy lotnisko cywilne w Babich Dołach, nowy Węzeł Wzgórze, zakaz samochodów na skwerze kosciuszki,deptak na ul.świetojańskiej--itp--itd!-BRAVO

    • 5 7

  • ale maja glowe - to tylko w polsce mozliwe (1)

    rozne formy promocji to sposoby wyprowadzenia kasy na jakies zamierzone cele zgodnie z prawem - a efektu bedzie brak bo to miasto jest brudne, pelne ruin, spalenizn, smieci. jak mozna wypromowac brudne ulice i brudne samochody w miescie oraz brudnych ludzi

    • 4 1

    • jak sprzatnac i umyc gdansk

      to brudne i syfiaste miasto gdansk trzeba umyc i posprzatac wowczas turysci tu przyjada poniewaz obecnie wszystko tu jest umazane umeczone nieswieze brudne syfiaste smierdace fruwajace beznadziejne - to mnie boli jako syna tego miasta

      gdanszczanin

      • 0 1

  • policja straz miejska prasa radio tv - zrobia wiecej niz wasza promocja

    tu niewazna jest polityka tu wazna jest ciezka praca na rzecz mista wszystkich jego mieszkancow urzedow firm instytucji oraz brudasow i szkodnikow.
    przyjedzie gosc z zachody czy z polnocy to zaraz widzi ten syf, brud, brak koszy na smieci, wc

    • 4 1

  • Sopockie"piękne" nowe budowle Centr. H., Dom Zdr., Hotel S. jako atrakcje turystyczne-pękam ze śmiechu, chyba że jako modelowy przykład tego jak zeszpecić urocze miasteczko na wiele długich lat. Szkoda,że obrażanie uczuć estetycznych nie jest tak karalne jak obrażanie uczuć religijnych, a złego gustu nie da się wyleczyć.

    • 4 0

  • (1)

    ""Wiej do Gdyni" czy "Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni" są znane nie tylko w Trójmieście. Bilbordy wisiały w wielu miastach Polski, kampanie kosztowały setki tysięcy złotych."

    Zamiast budowac nowe drogi, łatać stare, polepszać życie to topi się pieniądze w hasełka reklamowe. WSTYD i za takie coś powinni was sądzić za niegospodarność!
    To megalomania i rozrzutyność!! I kto na tym kasę zbija?- agencje reklamowe kuzynków i pociotków z UM. DOŚĆ tego powinieen tez urzad antykorypcyjny to sprawdzic!

    • 5 3

    • A Sielski jeszcze przyklaskuje - typowy włazi....pa

      • 0 2

  • do brudu i syfu nikt niejedzie

    • 3 1

  • Kulinaria Gdanskie Przepis na budyn (1)

    Do pustej areny dodac ESC, chale ,tunel, slowackiego i inne inwestycje podgrzewac powoli okolo30 lat mieszajac po ostygnieciu podawac w malych porcjach zadluzony mieszkancom UWAGA spozycie moze grozic niewyplacalnosci miasta W przypadku wystepujacych objaw konsultowac sie z dr. adamowiczem

    • 5 1

    • chale - haahhahaahah hah hahahahaha ha hahh h

      • 0 0

  • Zapomnialem

    Najlepiej podawac z orderem

    • 4 1

  • Adamowicz z przypiętym medalem św. Wojciecha to marka sama w sobie

    Po prostu bezcenne. :)

    • 8 1

  • GDAŃSK buduję markę

    na Trakcie Św. Wojciecha

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane