• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia kupi 24 elektryczne autobusy i zbuduje siedem stacji ładowania

Michał Sielski
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektryczne autobusy były już w tym roku testowane na ulicach Gdyni. Elektryczne autobusy były już w tym roku testowane na ulicach Gdyni.

Niemal 70 mln zł unijnej dotacji pozwoli Gdyni na zakup 24 całkowicie elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania - głównie na pętlach autobusowych i w zajezdni. Nowe pojazdy zastąpią najbardziej wysłużone, napędzane olejem napędowym.



Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Autobusy elektryczne będą mogły jeździć tam, gdzie nie ma trakcji trolejbusowej. Pojadą na starannie wyselekcjonowanych trasach, by pasażerów i kierowców nie spotkała przykra niespodzianka - czyli rozładowane baterie. Będą obsługiwać linie nr 128, 133, 150, 190 i 282 oraz nocne N40 i N94.

- Zasięg autobusów limitowany jest pojemnością baterii trakcyjnej, stąd też dokładna i precyzyjna selekcja linii, na których te pojazdy będą funkcjonować - wyjaśnia Marcin Wołek, ekspert ds. transportu i wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Gdynia będzie mogła zakupić 24 elektryczne autobusy: osiem przegubowych i 16 o standardowej długości.

Stacje ładowania w siedmiu miejscach na terenie Gdyni



W projekcie znalazło się też dofinansowanie siedmiu stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi. Staną one przy pięciu pętlach autobusowych i na przystankach końcowych. Dwie przy przystanku Dom Marynarza, dwie przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców na Witominie i po jednej przy Dworcu Morskim, przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego na Oksywiu oraz przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego przy placu Kaszubskim.

Inwestycja będzie kosztowała 81 mln 34 tys. zł, a unijna dotacja pokryje 68 mln 649 tys. 400 zł.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Autobusy bardzo dobre. Są napewno nowocześniejsze i bardziej wydajne od (klasyków). No ale z kolorami to się mogli postarać . Biało- niebieskie powinny być, nie jakieś czerwono- biało- żółte. Ku*** małopolska?

    • 3 3

    • Czytanie nie boli

      Ten autobus należy do MPK Inowrocław, był testowany przez PKA jesienią tego roku.

      • 3 0

  • A tak serio to jaką

    tym razem wesprzemy gospodarkę (chodzi o kraj producenta ) ?
    Jak ta unia tak hojnie coś daje to zazwyczaj w kierunku wsparcia konkretnego producenta. A bywało też tak , że z jednego-wydanego (1 E) to 0.70 ecenta wracało lub trafiało do sąsiada po zachodniej stronie naszej granicy..
    Czy ktoś wie ile emitują spalin statki wchodzące/ wychodzące do portu w Gdyni +ew.praca holowników ? A ile emituje spalinowy tabor kolejowy i tysiące operujących w rejonie centrum i okolicznych dzielnic ciągników siodłowych z naczepami/przyczepami i innego ciężkiego tranzytu ?

    • 5 0

  • (1)

    No to teraz czas na decyzję z jajami: zmniejszajmy ilość miejsc parkingowych w centrum.

    • 4 1

    • Na szczęście już tam nie jeżdżę

      I niedługo mawet turyści przestaną

      • 1 0

  • to teraz trzeba powołać nową spółkę

    • 7 1

  • Mają rozmach....

    Tylko patrzeć jak po Gdyni-będą śmigać autobusy/trolejbusy- w pełni autonomiczne co oznacza ,że udział kierowcy stanie się zupełnie zbędny....A te "stacje ładowania" to z jakiego żródła będą zaopatrywać się w energię elektryczną ?

    • 3 1

  • Ankieta

    Rozumiem, że ci eko, gdy podjedzie autobus z silnikiem diesla nie wsiądą za nic w świecie?

    • 6 4

  • A jak dlugo takie ladowanie rozladowanych baterii trwa?

    W przypadku autobusu i w przypadku samochodu osobowego. Pytam bo nie wiem mimo ze jestem...

    • 4 3

  • hej

    a co mnie to interesuje czym jadę bilet i jazda a czy to elektryczny czy spalinowy to mi lata

    • 3 0

  • Nie zamydlicie oczu gdynianom... (1)

    Dla pasażera nie ma znaczenia, czy jedzie trajtkiem, autobusem na gaz czy na prąd. Ale to, że 150, 105, 125 robi ogromną pętlę przez Kontenerową, bo nowoczesna Gdynia nie jest w stanie od prawie roku naprawić zarwanego mostku - już tak. Te cudeńka będą dalej stały w korku na zapyziałej estakadzie i na innych drogach. Nic was nie uratuje w 2023 roku.

    • 8 1

    • Czas na buspasy

      • 1 0

  • W mieście trolejbusów? (1)

    Autobusy elektryczne ładowane z dodatkowych, im tylko dedykowanych systemów w mieście z trakcją trolejbusową? Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić ten fenomen? Gdzie tu sens i logika?

    • 6 3

    • najpierw przeczytaj artykuł ze zrozumieniem

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane