• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowa droga rowerowa w Orłowie

Michał Sielski
6 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po przejeździe przez kładkę w Redłowie i dokończeniu drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa, będzie można dojechać do samej plaży w Orłowie. Po przejeździe przez kładkę w Redłowie i dokończeniu drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa, będzie można dojechać do samej plaży w Orłowie.

W Orłowie powstanie kawałek drogi rowerowej. Część trasy będzie jednak trzeba pokonać po ulicy obok samochodów. Urzędnicy nie czekają jednak na projekt pozostałego frgmentu, bo za właśnie projektowany zapłaci budujący obok osiedle deweloper.



Warto budować kawałek drogi rowerowej?

Chodzi o część część ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni za skrzyżowaniem z al. Zwycięstwa. Tuż obok "Nowe Orłowo" zbuduje bowiem Invest Komfort.

- W ramach umowy drogowej pomiędzy miastem a inwestorem, powstanie tam też droga dla rowerów. Dlatego chcemy przygotować projekt, bo za wykonanie zapłaci deweloper. Stanęliśmy przed dylematem czy jest sens budowy drogi, z której będzie trzeba zjechać na ulicę, ale uznaliśmy, że warto skorzystać z tej okazji. W przyszłości dokończymy połączenie z miejskich środków - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dróg rowerowych.

To jedna z inwestycji, które będą zrealizowane w pierwszej kolejności. Podobnie jak parkingi dla rowerów, których projekty zostaną jeszcze minimalnie zmodyfikowane przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. W efekcie powstanie siedem parkingów. Trzy przy przystankach SKM: w Orłowie, na Chyloni i Wzgórzu św. Maksymiliana. Pozostałe usytuowane zostaną przy molo w Orłowie, plażach w Śródmieściu i na Babich Dołach oraz centrum handlowym Batory.

Co dalej? W poniedziałek pierwsze spotkanie nowej Rady Rowerowej. Wszystkie projekty zostaną przejrzane, bo często ZDiZ nie wie nawet w jakiej fazie realizacji są prace prowadzone przez wydział inwestycji gdyńskiego magistratu.

- Chcemy też wyznaczyć priorytety, sprawdzić czy gotowe już projekty są najważniejsze dla samych rowerzystów, których przedstawiciele zasiadają w Radzie Rowerowej - podkreśla Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Miejsca

Opinie (203) 3 zablokowane

  • ścieżka rowerowa na Al. Zwycięstwa (1)

    dlaczego nie można zbudować ścieżki między Redłowską a Wzgórzem? Jest tam wystarczająco dużo miejsca... przecież to jakaś paranoja żeby wieżdżać na kładkę i jechać na około do centrum obok obiektów sportowych i reala.

    • 14 3

    • Szczur się chce pochwalić obiektami sportowymi i Realem ;)

      • 2 3

  • budowanie tam drogi rowerowej to.... Wyrzucanie Pieniędzy!

    bez tej drogi spokojnie można dojechać do mola!
    kiedy za to będzie można dojechać do łazienek Północnych??
    Sopot swoje zrobił... Gdynia hmm :(((
    wydaje tylko na utrzymanie Biurwokracji :((((

    • 10 3

  • Im więcej ścieżek rowerowych, tym mniej rowerów na ulicach - i bardzo dobrze. (9)

    Uważam, że rowerami powinno się jeździć TYLKO i WYŁĄCZNIE po wytyczonych do tego ścieżkach - zabroniłbym wjazdu rowerzystom na ulice i chodniki.

    • 5 10

    • Na zachodzie, rowerem, można i po ścieżce i po ulicy. (5)

      Tak wiem, nie dogonimy zachodu. Mentalnie na pewno nie.

      • 6 0

      • dlaczego nie? nawet Halewicz da się przekonać, jak kiedyś wybierze się na rower

        • 1 0

      • naszym rowerzystom mentalnie brakuje bardzo dużo do zachodnich (3)

        tam rowerzyści nie pędzą na złamanie karku po chodnikach slalomem pomiędzy ludźmi, nie blokują samochodów na ulicach, po prostu inna kultura jazdy

        • 2 4

        • (2)

          a o samochodach coś napisz cwaniaczku czy na zachodzie jest do pomyślenia wyprzedzanie na trzeciego kiedy z przeciwka jedzie rower?Może tak szerzej patrzeć co?A nie typowa polska zakichana gadka wszystko złe to rowerzyści bo biednych pieszych potrącają a biednym kierowcom utrudniają jazdę 80 tką po wąskich ulicach no jacy oni źli i niedobrzy trudno mieć zachodnią mentalność kiedy ulice polskich miast to azja

          • 4 2

          • nasi rowerzyści to azja (1)

            • 2 1

            • nasi kierowcy to elegancja francja?

              najważniejsze umieć się porozumieć

              • 0 0

    • bardzo śmieszne..

      jakbyś zabronił, to rower z Gdyni do Sopotu trzeba byłoby prowadzić. Oczywiście ma to sens jak powstaną ścieżki rowerowe przynajmniej na głównych trasach.

      • 2 0

    • na chodniki - zgoda. Ulice są jednak dla wszystkich pojazdów (dopóki znaki nie stanowią inaczej)

      • 3 1

    • a jak sciezka sie nagle urywa, to rower na plecy?

      • 1 0

  • Tyle tu już pisałem, ale (11)

    Do znudzenia będę pisał, aby opracowano dokładne Studium koncepcyjnego budowy trasy rowerowej a wcześnie przedstawiano syntezę potrzeb i wyniki - rowerowego połączenia nowej drogi rowerowej w Orłowie część z pomocą wiaduktów nad dolinką Potoku w Kolibkach i innych tudzież np. z kończącej się sopockiej ścieżki rowerowej. Należy właściwie opracować całość przez dobrze przygotowane w tym zakresie biuro projektowo-konsultingowe na zamówienie Biura Drogownictwa i Komunikacji m.Gdynia.

    Zwłaszcza , że projekt będzie zlokalizowany w prestiżowej dzielnicy Orłowo a do tego jeszcze sam wjazd musi świadczyć o bezkompromisowych nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązaniach w obszarze na pograniczu Sopotu i Gdyni
    Głownie w rejonie Parku Kolibki. Rozumie się ta trasę rowerowa powinna posiadać nie tylko wysokie parametry projektowe, ale najwyższe i mieć nawierzchnie asfaltową koloru niebieskiego do tego umożliwiającą osiąganie wysokich prędkości podróży z balkonami widokowymi i postojowymi. Powinna ona być poprowadzona w planie i w profilu tak by zminimalizować liczbę kolizji na trasie oraz zużycie energii potrzebnej na jej pokonanie. Celem jej powstania ma być uczynienie trasy atrakcyjną dla odbywania codziennych podróży m.in. do pracy i do szkoły, ale także a może przede wszystkim dla turystyki i rekreacji więc w współfinansowanie w znacznym stopniu winien się włączyć Urząd Marszałkowski
    Należy ją tak zaprojektować, aby była nie skąpliklowana w eksploatacji i w prosty sposób można było by ją odśnieżać i sprzątać. Dzięki temu możliwe będzie zdecydowane wzmocnienie atrakcyjności systemu transportowego dla ruchu rowerowego w tym korytarzu transportowym co w konsekwencji ułatwi zmiany w zachowaniach komunikacyjnych i zmianę podziału zadań przewozowych (ograniczenie roli samochodu).
    W celu wyznaczenia przebiegu tej trasy należy zastanowić się razem z Urzędem Morskim czy nie zamaskować pod wodą łamacze fal a równo z wodą poprowadzić ścieżkę obok Klifa w odległości bezpiecznej gdzie nawet przy mniejszej fali można byłoby ją pokonywać a całość stanowiłaby doskonałe zabezpieczenie przeciw erozji brzegu już o tym kilka razy pisałem.

    Ponieważ obszar ten od potoku w Kamiennym Potoku poprzez Park w Kolibkach liczne doliny (m.in. obserwatorium Maryśieńki wraz z granicznym obszarem Orłowa
    po Polankę Redłowską może być naszym największym atutem turystycznym. Fakt należy się zastanowić jak nie wchodzić w konflikt z Naturą 2000 i Rezerwatem, ale moim zdaniem obejścia są możliwe. Taką propozycję rozwiązania tej trasy rowerowej należy poprzedzić analizami, które obejmowałyby: pomiary ruchu rowerowego, inwentaryzację dróg rowerowych rozpoznanie istniejących tak krytykowanych tu powiązań rowerowych także o charakterze międzydzielnicowym i możliwości przy okazji ich rozwoju. Na podstawie właściwie przeprowadzonych badań celem sformułowania konstruktywnych wniosków i najnowocześniejszych wskazań aby wyeliminować całkowicie wady natomiast zostawić tylko zalety systemu rowerowego w analizowanym obszarze ze szczególnym uwzględnieniem powiązań ekologicznych logistycznych

    • 3 18

    • bestronny

      gdyński oficer narciarski z alpejskiego ośrodka na górze Donas:-))))

      PS Taki wykształcony, taki wykładowca, taki trener, w ogóle och ach i pisze skĄplikowany....Żenada

      • 5 6

    • po negatywach jasno widać, że ścieżka nadmorska jest

      zupełnie niepotrzebna. I słusznie. Po co tyle kasy jak wymyślił sobie Bezstronny w nią miasto ma pchać.

      • 4 1

    • Bezstronny = Radny Żmuda Trzebiatowski

      Fuj!

      • 4 4

    • dałem 9-ty minus

      bo ścieżka z Sopotu do Gdyni i odwrotnie nie jest potrzebna. W Gdyni jest tylko 200 rowerzystów, więc dla Gdańszczan na rowerach nie ma potrzeby budować

      • 5 4

    • Przypadłość jedno czy dwubiegunowa ?

      • 1 1

    • i o to chodzi i o to chodzi (3)

      Świetny wstęp do analizy! Daje do myślenia.
      Ps. tylko niestety tego typu głosy w większości giną gdzieś między jedną a drugą szarą komórką urzędasów i nie tylko (patrz liczba minusów), lepiej siąść, włączyć TV i obejrzeć kolejny odcinek "czegoś tam".

      • 3 1

      • Bo widzisz najlepiej porozumieć się pomiędzy "oficerem rowerowym", stowarzyszeniem a urzędasem do "niemyślenia" (2)

        i potępianie oraz minusowanie wszelkich nowacji i dobrych rozwiązań a cieszyć się BYLEJAKOŚCIĄ, a przykład mamy w Gdańsku i Sopocie. Byłoby strasznie źle Gdyby i w tej dziedzinie Gdynia była lepsza, więc mają tu sforę "jednomyślnych i politycznie dobrze zorientowanych do miin. internetowego UWALANIA" . Każdy wie, że rower ma swoje ograniczenia. Nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych. To jasne. Ale to najtańszy ze sposobów na walkę z korkami. Co robić, by mieszkańcy naszej metropolii Gdyńskiej i Gdańskiej chcieli jeszcze częściej go używać?
        Ano dać im coś naprawdę dobrego a do tego "to coś" w nieodległej przyszłości wygeneruje także ogromne zyski w postaci napływu turystów. Nie chcę dywagować ile przyniesie zdrowia - bo głębsza analiza spowodowałaby zaminusowanie mnie do końca;))
        No ale znając przypadłości naszego społeczeństwa, że tak jest nie muszę się wcale dziwić.

        Pozdrawiam tym razem jedynego interlokutora;))

        • 2 5

        • (1)

          wszytko OK, ale rower w żaden sposób korków nie zmniejsza

          • 3 3

          • chyba nie zdarzyło ci się nim jechać

            wystarczy że skumasz, że więcej samochodów= więcej korków

            • 0 0

    • łamacze fal przy klifach są bardzo potrzebne niezależnie od ścieżki rowerowej !! (1)

      • 1 0

      • OK

        ale można połączyć jedno z drugim z korzyścią dla środowiska naturalnego

        • 0 0

  • Gdańsk-Gdynia rowerem nad morzem (3)

    Ciekawe czy doczekam (mam 64 lat) dnia, gdy będę mógł dojechać z Nowego Portu na Skwer Kościuszki rowerem nad morzem. Będzie to dowód, że włodarze 3 miast nie biorą pieniędzy za nic.

    • 12 4

    • Pierdzielicie emerycie

      Ścieżka z GDA do SOP jest od wielu lat. Pytaj GDY kiedy albo w ogóle czy zrobi ?

      • 3 4

    • Żadnej śmieszki

      po co tracić pieniądze. Kup sobie zamiast roweru auto.

      • 4 3

    • Myślę, że jest szansa...

      alce raczej dzięki szybkiemu postępowi medycyny ;-|.

      • 1 0

  • A ZJAZD Z TEJ KLADKI JEST CENTRALNIE NA SCHODY (2)

    smiech na sali

    • 9 2

    • phi. (1)

      to chyba nie byles na tej kladce ;/ bo z jednej strony kladka nie ma wgl schodow a drugiej sa i schody i specjalnie szerszy pas zjazdowy dla rowerow wozkow itp... wiec sprawdz zanim napiszeszz

      • 1 3

      • chlopak ma racje od strony stacji zagle , jak zjezdzasz mozna sie pomylic i na schody wpadasz

        • 1 1

  • Jaj cd (1)

    Jeszcze nie zrobili , a już się chwalą. Nieprawdopodobne, a jednak w Gdyni Szczurka wszystko da się przekuć w sukces i medialne zadęcie.

    • 10 3

    • Jest nawet lepiej...

      Jeszcze nie wiedzą jak zrobić, a już się chwalą, że w zasadzie jest :-/

      • 3 1

  • mer

    ... co myślicie o p.Szczurku? Tak w ogóle? Nie tylko odnośnie ścieżek...

    • 1 7

  • GDYNIA NAJWIEKSZY SYF ROWEROWY (2)

    OTO SZCZUR i jego komanda!!! nie potrafia nawet polaczyc WZGORZA MAXYMILIANA z ul.Pilsudskeigo !!!! rozsypujace sie chodniki ,drogi donikad >CZLOWIEKU ocknij sie ,przestam zatrudniac nowych urzednikow,tylko rusz d*pskoi zacznij dzialac !!!! NAJGORSZE drogi rowerowe w calej POLSCE MA GDYNIA!!!!ciagle cholera maja problem urzedasy , a czy ktos da w lape czy nie da!!!!

    • 16 3

    • Gdynia to miasto modernizmu (1)

      a modernistyczna urbanistyka zachłysnęla się transportem samochodowym. Wyobrażasz sobie, jak rower będzie kłuł w oczy modernistycznych urbanistów? ;)

      • 3 1

      • no tak ale jak się robi remont wzgórza za 60 mln to warto plan przejrzeć i nie robić skrawka który mnie rozwala a mianowicie od ulicy Partyzantów wzdłuż Świętojańskiej 30 m w stronę UM.Dalej jest przystanek i nie ma miejsca więc po co zbudowano DDR która nie ma logicznego sensu przecież koleś co to rysował projektował musiał to widzieć i powinien pomysleć dokąd ma tym czymś dojechać rowerzysta nie zrobi się z tym nic poniewaz w tym miejscu zawsze był i raczej zawsze będzie przystanek

        • 2 0

  • Chylonia... (2)

    Szczerze, to ja przed SKM Chylonia bym roweru nie zostawiła.. (Jestem z Chylonii)

    • 13 2

    • dlaczego ? (1)

      • 2 1

      • bo tam sama patola

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane