• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowa droga rowerowa w Orłowie

Michał Sielski
6 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po przejeździe przez kładkę w Redłowie i dokończeniu drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa, będzie można dojechać do samej plaży w Orłowie. Po przejeździe przez kładkę w Redłowie i dokończeniu drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa, będzie można dojechać do samej plaży w Orłowie.

W Orłowie powstanie kawałek drogi rowerowej. Część trasy będzie jednak trzeba pokonać po ulicy obok samochodów. Urzędnicy nie czekają jednak na projekt pozostałego frgmentu, bo za właśnie projektowany zapłaci budujący obok osiedle deweloper.



Warto budować kawałek drogi rowerowej?

Chodzi o część część ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni za skrzyżowaniem z al. Zwycięstwa. Tuż obok "Nowe Orłowo" zbuduje bowiem Invest Komfort.

- W ramach umowy drogowej pomiędzy miastem a inwestorem, powstanie tam też droga dla rowerów. Dlatego chcemy przygotować projekt, bo za wykonanie zapłaci deweloper. Stanęliśmy przed dylematem czy jest sens budowy drogi, z której będzie trzeba zjechać na ulicę, ale uznaliśmy, że warto skorzystać z tej okazji. W przyszłości dokończymy połączenie z miejskich środków - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dróg rowerowych.

To jedna z inwestycji, które będą zrealizowane w pierwszej kolejności. Podobnie jak parkingi dla rowerów, których projekty zostaną jeszcze minimalnie zmodyfikowane przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. W efekcie powstanie siedem parkingów. Trzy przy przystankach SKM: w Orłowie, na Chyloni i Wzgórzu św. Maksymiliana. Pozostałe usytuowane zostaną przy molo w Orłowie, plażach w Śródmieściu i na Babich Dołach oraz centrum handlowym Batory.

Co dalej? W poniedziałek pierwsze spotkanie nowej Rady Rowerowej. Wszystkie projekty zostaną przejrzane, bo często ZDiZ nie wie nawet w jakiej fazie realizacji są prace prowadzone przez wydział inwestycji gdyńskiego magistratu.

- Chcemy też wyznaczyć priorytety, sprawdzić czy gotowe już projekty są najważniejsze dla samych rowerzystów, których przedstawiciele zasiadają w Radzie Rowerowej - podkreśla Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Miejsca

Opinie (203) 3 zablokowane

  • (4)

    po co robi się drogi rowerowe wydzielone przy takich ulicach jak Orłowska?To tylko idiotyczne narażanie rowerzystów na kolizje z autami wyjeżdżającymi z garaży posesji bocznych ulic po co to komu?

    • 5 2

    • Dokładnie. (3)

      Tym bardziej, że na bieżącą drogę rowerową nie można normalnie wjechać.

      Potem się ludzie dziwią, że rowerzyści jeżdżą po chodniku - a gdzie mają jeździć, skoro na każdym kroku urzędnicy ich do tego zachęcają.

      • 2 1

      • (2)

        jak ktoś nie jeździ często i się boi niech się kula 10 km/h chodnikiem ale nie można powodować zabierania przestrzeni pieszym Orłowska miała od Spacerowej do mole być jak deptak zwęzili ją zamontowali garby i tam powinno być tak piesi szerokimi chodnikami rowery i auta jezdnią i tak powinno być na całym odcinku tej drogi.Jak tak dalej pójdzie to jakiś baran zbuduje wydzieloną ddr wzdłuż ulicy Mickiewicza na Kamiennej Górze do samego krzyża każdy kto umie szperać w necie znajdzie sobie badania naukowe mówiące o tym że wydzielona droga rowerowa z chodnika ma uzasadnienie tylko przy drogach o wielkim ruchu czy wysokiej prędkości dopuszczalnej budowa ddru przy ulicy osiedlowej a taką jest Orłowska przez 10 miesięcy w roku pusta lub tylko w weekendy nieco bardziej zaludniona to wyrzucenie miejskiej kasy w błoto a ddr przy Morskiej przed Warszawską dziurawy jak ser szwajcarski,połaczenia rowerowego Grabówek-Obłuże nie ma bo tory za pebuchem to przeszkoda nie do pokonania legalnie ale to nowych pełnomocników nie interesuje w Gdyni zawsze ucieka się od poważnych spraw na rzecz picówy

        • 2 0

        • (1)

          założę się z Tobą, że po Orłowskiej jeździ więcej rowerzystów niż wzdłuż Morskiej

          • 2 0

          • ale profil ulicy jest inny mnie to lata bo po Morskiej jeździłem wiele razy i z Cisowej pod dworzec można dojechać rowerkiem w niecały kwadrans dla mnie tam żadnej drogi rowerowej może nie być a Orłowska jest uliczką lokalną gdzie jest obniżona prędkość od dawna ale wiadomo ktoś chce jeszcze coś zrobić na siłę

            • 1 0

  • Fantastycznie! (1)

    Jedyny fragment, który w ogóle nie jest potrzebny zostanie zbudowany... Super. Co z Wielkopolską? Co z nieoznaczonymi nawet formalnie ścieżkami tuż przy Orłowskiej? Chyba że mówimy o dojedzie ulicą, ale to przecież już było możliwie co najmniej od kilkunastu lat.

    Gdzież to osiągnięcie?

    Czy będzie chociaż zrobiony zjazd na ulicę (i przejazd), żeby można było legalnie i bezpiecznie włączyć się do ruchu?

    • 4 0

    • Dla tych co nie wiedzą jak się kończą ścieżki rowerowe w Gdyni...

      ...zwłaszcza te budowane przez developerów:

      W sam raz na wyjazd rodzinny - dziecko nauczy rodziców podrzucać koło na krawężnik ;-/. A tu inna fajność z tej serii:


      To mi przypomina planowanie godne systematycznego tworzenia naszych autostrad ;-P.

      • 4 0

  • Ścieżki rowerowe w Gdyni? Że co???

    I co tu jeszcze dodawać

    • 6 0

  • teraz BASEN ! CZEKAMY !

    • 0 0

  • Ale z tego, co widać na zdjęciu, namalowana "czerwona droga rowerowa", kończy się

    na takim czarnym, poprzecznym pasie. Czy może, jak zwykle źle widzę i się czepiam ?

    • 2 0

  • Gdyńskie drogi rowerowe...aż żal pupe ściska !!!!

    dno

    • 4 0

  • Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dróg rowerowych.

    kolejny celebryta z telewizji?

    • 5 2

  • (2)

    W jednym z ostatnich numerów The Journal of Sexual Medicine przeczytałam, że częsta jazda na rowerze sprzyja impotencji u mężczyzn. Z lekką rezerwą podchodzę do tej informacji ale publikuje to poważny dziennik medyczny. Teraz więc, kiedy widzę rowerzystę od razu myślę "impotent".

    • 1 2

    • niezawodni amerykańscy naukowcy (1)

      z pewnością po wydaniu odpowiedniej ilości kasy znajda się fachowcy podważający tę teorię.

      moze jakiś link do tego jednego z ostatnich?

      • 1 0

      • Dostęp do tych stron jest płatny i w języku angielskim. Mam poważne wątpliwości czy zrozumiesz.
        Możesz natomiast zapoznać się (mam nadzieję, że zrozumiesz) z dostępnymi w internecie pracami Dr Marsha K. Guess z Yale School of Medicine oraz dr Steven M. Schrader z National Institute for Occupational Safety and Health.

        • 0 1

  • Ztego co widze Gdynia za rok juz wyprzedzi Gdańsk!!W Gdańsku mimo wszystko niema ani jednej takiej drogi rowerowej!!

    Widać ze wGdyni są przemyslane drogi rowerowe i wykonane 100razy lepiej niz w Budyniowie!!Ale co sie dziwic W Budyniowie mamy tylko przydupasów Budynia a w gdyni biora sie do roboty!!Oby tak dalej.

    • 0 3

  • "Część trasy będzie jednak trzeba pokonać po ulicy obok samochodów." Tak, bo akurat rowerzyści tego przestrzegają.
    Jak wejdzie im się na ścieżkę rowerową, a nieraz trzeba aby przejść na drugą stronę, to zjadą jak burka, ale jak oni jeżdżą po chodniku bez ścieżek, to już nie pamiętają, że powinni wtedy ulicą jeździć. Tak samo jak kierowcy, widzą tylko czubek własnego nosa.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane