• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe ustawienie świateł pod estakadą nie podoba się kierowcom

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża. Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża.

Kierowcy narzekają, że zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu Estakady Kwiatkowskiego z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmniejszyła bezpieczeństwo i zaczęły pojawiać się zatory. Urzędnicy odpowiadają, że policyjne statystyki tego nie potwierdzają, a korekta świateł miała na celu poprawę przejazdu.



Czy po zmianach cyklu sygnalizacji na skrzyżowaniu jeździ się lepiej?

Zmiany cyklu sygnalizacji zostały wprowadzone 19 kwietnia. Korekcie uległa kolejność wyświetlania sygnału zielonego na łącznicach z Estakadą Kwiatkowskiego. Teraz w pierwszej kolejności obsługiwana jest łącznica od obwodnicy Trójmiasta, a następnie od Obłuża.

Zmiany na lepsze? Kierowcy mają wątpliwości

Oficjalnej informacji na stronie Zarządu Dróg i Zieleni na ten temat nie było, ale kierowcy szybko zorientowali się, że na ruchliwym skrzyżowaniu Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego jeździ się inaczej. Czy lepiej? Jest co do tego sporo wątpliwości.

- Po przeprowadzonej zmianie cyklu najpierw zapala się czerwone światło pod Estakadą na Morskiej w stronę centrum. Samochody stoją na lewoskręcie w stronę Obłuża. Gdy zapala się zielone dla zjeżdżających z Estakady od strony Gdańska, samochody nie mają gdzie wjechać na skrzyżowanie, bo tam stoją pojazdy czekające na światło zielone w stronę Obłuża - wyjaśnia jeden z kierowców.
Dodaje, że z tego powodu dochodzi tam co najmniej do niebezpiecznych sytuacji, nietrudno także o stłuczkę.

Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie. Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie.
- Ta kwestia była nawet zgłaszana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej, ale bez rezultatu. Apeluję do kierowców, by uważali w tym miejscu, a do urzędników, by zastanowili się nad sensem wprowadzonych zmian - dodaje.
Cel? Udrożnienie ruchu na wprost ul. Morską

Miasto odpowiada, że przed wprowadzeniem zmian była prowadzona analiza, która doprowadziła do finalnego rezultatu. Powodów było kilka. Wśród nich rozpoczęta niedawno rewitalizacja w Chyloni, skutkująca zamknięciem ul. Opata Hackiego, ale głównych przyczyn trzeba szukać przede wszystkim na samym skrzyżowaniu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach. Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach.
- W porannym szczycie obserwowaliśmy długie kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Estakadę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża. Powodowały one blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku centrum. Problemem były także kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy w szczycie popołudniowym. Te powodowały z kolei blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku Chyloni - tłumaczy Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zdarzenia? W policyjnych statystykach jedna kolizja

Urzędnicy przekonują, że w decyzji o zmianie programu pomogło stosunkowo niewielkie natężenie ruchu pojazdów zjeżdżających z Trasy Kwiatkowskiego od strony obwodnicy. Głównym celem było to, by łatwiejsza była jazda na wprost ul. Morską i wydłużenie zielonego światła dla najbardziej obciążonych relacji.

Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską. Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską.
Na dowód, że zmiana była słuszna, urzędnicy podają oficjalne statystyki policyjne.

Czytaj też: Nocny kwietniowy wypadek pod estakadą

- Po zmianie programu sygnalizacji nie odnotowano zwiększenia liczby kolizji. W kwietniu przed zmianą funkcjonowania sygnalizacji odnotowano jeden wypadek ze skutkiem śmiertelnym i jedną kolizję, natomiast po zmianie miała miejsce jedna kolizja - opowiada Małgorzata Omachel.

Film ze zdarzenia na ul. Morskiej sprzed wprowadzonych po Wielkanocy zmian

Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • (11)

    Uwaga.
    Światła są wszędzie źle ustawione.
    Z Gdyni do Gdańska trzeba mieć 120km/h żeby dostać zielona falę. Jeżdżę tam prawie codziennie i jak jadę 50 70 czy 90 to zawsze, zawsze czerwone.

    Kiedy wystartuje ten tristar?

    • 71 12

    • W niektórych miejscach są czujki przy światłach i jak wykryją, że jedziesz za szybko niż powinieneś to zmienią się na czerwone. Zdarza się, że zanim wyhamujesz do 0 to już masz zielone znowu.

      • 0 0

    • A to różnie bywa

      Z Kamiennego Potoku do Wrzeszcza np wczoraj przejechałem bez czerwonego światła. Prędkość około 70km/h, czasem przed skrzyżowanie trzeba zwolnić, ale ani razu stanąć

      • 0 0

    • tak ma byc (2)

      Tristar nie zostal zbudowany aby usprawniac ruch, ale po to by go blokowac. Ma zatrzymywac ruch z dala od centrum aby w centrum nie robily sie korki. Jest to jeden z etapow szykanowania kierowcow aby przesiadali sie na cos innego. Najlepiej na rowery i nieistniejące sciezki rowerowe i nieistniejące w Gdyni nie blokujace ruchu tramwaje.

      • 2 4

      • a konkretnie (1)

        w którym miejscu?

        • 1 0

        • W trójmieście :)

          • 0 1

    • (1)

      A to różnie. Bo między 4 i 5 światłami (licząc od dworca w Gdyni) to warto mieć 35km/h, ale później faktycznie przez 2 cykle powinno przyspieszyć się do 77km/h, żeby potem zwolić przy 7/8 światłach do 11km/h (chyba, że właśnie miga zielone u pieszych, to przyspieszyć jak tylko się da). Wtedy do Sopotu dojeżdżasz na zielonej fali.

      • 13 2

      • Jak miga zielone i jadę motocyklem to wskazówka obrotomierza jest na czerwonym polu, a w baku robi się wir.

        W tym pomylonym kraju nie da się zrobić świateł

        • 1 1

    • bo jechałeś wielokrotność 60km/h, która jest prędkością dla zielonej fali. (2)

      Zamiast 120 pojedź 60. Prędkościomierz masz jak wszyscy zawyżony, więc w rzeczywistości będziesz jechał jak Bozia przykazała 50km/h.

      • 2 15

      • Buhahahaa - gratuluję rozumu.

        @bo jechałeś wielokrotność 60km/h, która jest prędkością dla zielonej fali.

        Mam nadzieję że IQ osób odpowiedzialnych za ten stan jest większy , ale jeżdżąc po drogach trójmiasta to właśnie taki poziom logiki prezentują zarządzający ruchem.

        • 2 1

      • na krótkich odcinkach tak to nie działa, niestety

        w dodatku w weekendy całą tą zieloną falę wuj strzela. Można sobie jechać i 220, a czerwone jest tak ustawione żeby Cię upitolić na co drugich światłach (Wielkopolska w weekend albo w nocy).

        • 6 1

    • Najlepiej na wjazd do Sopotu, tam to już nie ważne ile jedziesz tam czerwone się wyłączy dopiero jak ktoś podjedzie pod linie

      • 11 1

  • (8)

    A gdzie w Gdyni są dobrze światła ustawione?

    • 66 7

    • (5)

      Nigdzie, zwłaszcza na Karwinach. Światła co 100 metrów, stoi się na każdych. A korki z jednej od Polifarbu a z drugiej od samej Łużyckiej.

      • 11 2

      • karwiny (2)

        ustawienie świateł ma odcinku pomiędzy Górniczą a wjazdem na obwodnicę (i w odwrotnym kierunku) codziennie inne. Jeżdżę codziennie o tej samej porze do pracy ( zakładam, że większość użytkowników tego odcinka to też regularnie jeździ do pracy) i codziennie jest inaczej. W pn w miarę płynnie do obwodnicy, z Dąbrowy również ; we wtorek stoją we wszystkich kierunkach, w piątek do obwodnicy prawie bez stania, ale stoi za to Dąbrowa i zjazd z obwodnicy. Kierowcy na Chwaszczynskiej (również autobusów miejskich) w większości ignorują czerwone światło na przejściu dla pieszych przed skrzyżowaniem z Górniczą, Jak nie ma pieszych to jadą w stronę obwodnicy na czerwonym , ale nie patrzą, że Górnicza w tym czasie ma zielone. I z tego powodu skrzyżowanie jest zablokowane, że nie ma gdzie zjechać, albo dochodzi do niebezpiecznych sytuacji. Kto analizuje i przestawia światła w tym miejscu, na pewno nie mieszka w tym rejonie.

        • 3 1

        • ?

          Na Witominie stoi się trzy razy na zielonych , aby skręcić w lewo do Witawy w Niską . Jakas dziwna zagrywka. Stoisz godzinę w korku i do domu nie możesz skręcić.Korków to nie zmniejszyło, a ludziom spaprało dojazd po ludzku do domu.Jeszcze budowa (na starym Tesco) wymusiła objazdy uliczkami zarośniętymi krzakami do bloku przy Pionierów, wyjechać nie można bo nic nie widać, krzaki zasłaniają kompletnie cały wyjazd w prawo,a ruch jak w Rzymie , ulicami szerokimi na jeden samochód. Wszystko zastawione autami, bo parking pod Tesco zlikwidowano, a tu ryneczek przecież jest. JEST NIEBEZPIECZNIE.URZĘDNICY puknijcie się w czoło. Nic nie umiecie, a niektórzy nic nie robią.Żal.

          • 0 0

        • bo codziennie

          Jest inne natężenie ruchu....

          • 1 0

      • urzędasa który zminusował (1)

        wysłałbym na wielkopolską żeby jeździł nią tam i z powrotem przez cały dzień

        • 5 1

        • idź ofiaro losu płakać gdzie indziej nad sobą

          parobku bez kręgosłupa,
          na prostej drodze też się przewracasz kaleko?

          • 0 3

    • szczurek do dymisji! (1)

      • 1 1

      • kolejny debil

        • 0 0

  • Ciekawe jest to że... (7)

    Jak się skręca z Trasy Kwiatkowskiego w prawo do Centrum to ze środkowego pasa w prawo skręcić nie można (nawet przy zielonym świetle!) bo niby względy bezpieczeństwa.
    Ale jak z Zakrętu do Oksywia skręcając w prawo trzeba od razu wskoczyć na pas środkowy lub trzeci zewnętrzny (bo wewnętrzny jest kawałkiem jakiegoś wymuszonego buspasa) to wtedy już jest bezpiecznie...

    • 95 3

    • Buspasy, buspusy to przyszłość ludzkości :) (1)

      Europa ma to i Szczurek chociaż kilka musi mieć.
      Idiotyzm buspasa na Morskiej aż boli nawet samych kierowców trolejbusów, którzy od razu z przystanku uciekają na środkowy pas.

      • 2 0

      • Równie dobry jest buspas na Władka IV

        W miejscu gdzie nie było korków po namalowaniu inwestycji nagle się pojawiły.
        Za to buspas na Kieleckiej - szacun, autobusy żwawo omijają 2km korka.

        • 0 0

    • Dodajmy, że jest to niebezpieczne miejsce. Jak nie wymusisz, albo jak cię ktoś nie wpuści to się naczekasz. (1)

      Ale miasto uważa, że tak jest lepiej. SUPER!

      • 14 1

      • Analizy trwają

        • 9 1

    • Taa. (1)

      Jeszcze kwestia tego 3 pasa ile sie naczekac trzeba. A te biedne egzaminy ile sie nastresuja. A dalej ile my sie naczekamy jak 3 Lki pod rzad stoja.

      • 10 1

      • dla L to akurat najmniejszy problem

        dłużej będzie czekać na skrzyżowaniu - krócej będzie parkować na mieście

        • 2 3

    • w ppłdn szczycie nie da się wyjechać z zakrętu do oksywia

      nie korzystając z buspasa jako rozbiegówki

      • 10 1

  • Urzędnicy swoje a życie swoje - cała Gdynia (11)

    Policyjne statystyki nie potwierdzają? Co ma ktoś zginać??? Wyjdź za biurka o zobacz jak jest!

    • 92 5

    • Nie wiem jak jest po zmianach

      Ale argumentowanie przez 2 tygodniowe statystyki wyglada niepowaznie.

      • 0 0

    • no ale kto ma więcej racji? (9)

      ten kto coś policzy, czy ten któremu coś się wydaje?

      • 3 0

      • ten kto pomyśli zanim coś napisze... (8)

        skoro nowe ustawienie jest od tygodnia i nikt nie zginął to nie znaczy jeszcze że jest lepsze od tego co było przez ostatnie 5 lat , bo w miarę obiektywnie to będzie można porównać to za lat 5.

        • 2 3

        • no to doszliśmy do wniosku, że za wcześnie na krytykę ze strony kierowców (7)

          więc za wcześnie na takie "artykuły"

          • 4 3

          • na krytykę to już raczej za późno.... (6)

            Problem tego skrzyżowania jest taki że bezkolizyjny przejazd powinien być ulicą Morską , ale jakiś debil wymyślił dawno temu żeby zrobić go na drodze z lasu na cmentarz , po drugie od 10 lat powinniśmy już jeździć OPAT-em i drogą czerwoną , ale zamiast tego mamy lotnisko i tristara. Podziękujmy.

            • 2 3

            • Pitolisz chłopie. Lotnisko ponad 100 mln, Opat prawie 2 miliardy. Różnicę chyba dostrzegasz? Czy okulary pozyczyć? (2)

              • 1 1

              • haha, ależ się miotasz

                jak kurczak bez łba,
                az miło popatrzeć na bezsilność PiSu

                • 1 0

              • całkowicie nie na temat - ty załóż okulary i przeczytaj o co tu chodzi

                • 1 1

            • mijasz się z prawdą i to dużo - na dodatek obrażasz człowieka (ludzi) którzy są odpowiedzialni za ruch (2)

              ponadto wplatasz to zupełnie inne kwestie do tematu i jeszcze na dodatek dajesz wyraz swoim niechęciom do władz miasta.

              A twój argument odnoszący się do istoty sprawy, ginie wśród niezasadnych zarzutów i uprzedzeń.

              • 2 1

              • nie rozśmieszaj mnie - "odpowiedzialni" dobre , naprawdę dobre. (1)

                Odpowiedzialność to ponoszenie konsekwencji za swoje błędne decyzje wskaż mi proszę tego odpowiedzialnego urzędnika , którego niby obraziłem...

                mylisz zajmowanie stołka z odpowiedzialnością

                • 0 2

              • i jeszcze bardziej oddalasz się od tematu...

                czyli kolejny krok dalej od sensownych wniosków

                • 2 0

  • Nie tylko kierowcy

    Nie tylko kierowcy maja przechlapane. Piesi tez traca przy tym. Zeby przejs "po ukosie" trzeba czekac 3 zminy swiatel. Ktore trwaja sporo czasu...

    • 0 0

  • Jak niema stłuczek wczoraj wieczorem trzy auta sie zdeżyły u pieszych też dobrze niejest bo na drugie światło trzeba biegać jak w maratonie masakra

    • 0 0

  • siedzą leniwe urzędasy w biurach i jak za komuny tylko idiotyczne polecenia wydają !!! (1)

    A ruszyć dudupska z za biurek i ruszyć w teren raz ,drugi ,trzeci - postać popatrzeć ,podotknąć, posłuchać ,powąchać ! - wówczas się otwiera oczy , powiększa się horyzonty i dostrzega istniejące fuszerki i Buble !!! .A jeżeli chodzi o opinie Policjantów , to - od kiedy funkcjonalnosć skrzyżowania mierzy się i ocenia pod względem ilości zdarzeń i kolizji występujących na nim?.Zdaję się ,że po to jest sygnalizacja świetlna aby na skrzyżowaniu ruch odbywał się w miare szybko , bezkolizyjnie a przede wszystkim płynnie !

    • 0 2

    • kolejny Janusz specjalista dał głos zza klawiatury

      • 0 0

  • (2)

    W Gdyni,za światła,odpowiada jakiś śmieszny urzędniczyna pokroju MisiaAntka,Tristar miał pomóc..yhy,chyba w dorobieniu się tym co go zakładali... Prosty przykład,wyjazd z Chylońskiej na Morską,korek że końca nie widać,a cykl zielonego trwa 8-14 sekund,czerwone to 2:45....... Trajtki opóżnione po 10-12 minut po wyjezdzie z Chylońskiej,co najlepsze to mimo tego że trajtek opóźniony,to pptem czerwone zapala mu się prawie na każdym skrzyżowaniu.... Super Tristar,super kasa.... Tym sie niech pan zajmie panie Szczerba,komunikacja,która kiedyś uchodziła za najpunktualniejszą,dzieki zabawom z sygnalizacją świetlną przez jakiegoś niedorobionego urzędnika,teraz jest katorgą,rozkład to można sobie o kant....obić....... Ale kogo obchodzi plebs jeżdżący komunikacją?

    • 8 2

    • Brawo! Konkretny tekst. (1)

      Dokładnie to samo zauważam. Nie chodzi nawet o komunikację miejską, ale o zwykły transport. Ulice takie jak były - tylko coraz bardziej dziurawe, żadnych nowych (za wyjątkiem wiczlina - tam gdzie mieszka szef wybierany od lat) tylko wymyśla i maluje się pasy i buspasy w celu poprawy bezpieczeństwa, a prawda jest taka, że g*wno to daje a wręcz pogarsza. Szczególnie tam w tych rejonach estakady i chylońskiej, o których mowa w artykule. Tylko co my tu możemy... sobie powyżalać się i nic więcej. I tak tego nikt z urzędasów nie czyta, a Trójmiasto.pl najwyżej może napisać kolejny artykuł, ale co to da?

      • 4 1

      • nie ma to jak samemu ze sobą podyskutować

        co na to psychiatra

        • 0 0

  • (1)

    Miasto analiz i planów, a kiedy wniosków?

    • 3 1

    • następny dureń bez szkoły próbuje zabłysnąc w internecie

      wody się napij i roboty poszukaj

      • 0 0

  • Kuźwa, znowu urzędnicy wiedzą lepiej. (1)

    Trudno tak stanąć jednego dnia w okolicy i poobserwować? Tak samo latami monitujemy o wykonanie prawoskrętu ze Swarzewskiej w Morską - cisza! A skrzyżowanie Morska - Kartuska w godzinach szczytu to dramat do pokonania.
    Ale oczywiście urzędasy tylko rubryczki studiują!

    • 7 1

    • kolejny internetowy znawca dał głos

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane