• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: pasy dla rowerzystów przy Urzędzie Miasta

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na wysokości skweru Plymouth można już jechać pasem rowerowym.
  • Na początku drogi rowerowej na al. Piłsudskiego rowerzyści będą "spotykali się" z pieszymi.
  • Zlikwidowano strzałkę dla jadących w prawo z ul. Świętojańskiej w al. Piłsudskiego.
  • Na zbudowanej wyspie przy UM pojawił się kolejny sygnalizator.

Pasy rowerowe na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, nowy cykl sygnalizacji na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni to zmiany, które zaszły w ostatnich dniach w centrum Gdyni. Kierowcy nie są do nich przekonani, za to urzędnicy przekonują, że są potrzebne, by rowerzyści mogli bezpiecznie i swobodnie tędy przejechać.



Przypomnijmy:

  1. Zmiany dla rowerzystów w okolicach Urzędu Miasta zaczęły się przed wakacjami. Wtedy zaczęto prace przy wymianie nawierzchni na drodze rowerowej na ul. Piłsudskiego, których wartość to 750 tys. zł.
  2. Pod koniec lipca skończyły się też roboty przy bulwarze, gdzie w okolicach parkingu powstała m.in. wyspa do przejazdu, której - jak tłumaczą urzędnicy - nie można mylić z rondem.
  3. Wymalowano też pasy łączące bulwar z istniejącą drogą rowerową wzdłuż al. Piłsudskiego.
  4. Ostatnim elementem miały być prace przy ul. Świętojańskiej. Tam przejazd rowerowy urywał się na wysokości skweru Plymouth, gdzie budowany jest biurowiec Square firmy AB Inwestor.


Jak oceniasz rozwiązania dla rowerzystów przy UM w Gdyni?

Od kilku dni rowerzyści mogą jeździć po pasie rowerowym, który powstał na środku jezdni. Dzięki niemu przejeżdżający przez przejazd na wysokości Partyzantów mogą wjechać na pas i dalej jechać prosto pasem przez skrzyżowanie i kontynuować jazdę ul. Świętojańską bądź skręcić w prawo w kierunku al. Piłsudskiego, gdzie zaczyna się droga rowerowa.

Rozwiązanie, choć dopiero wdrożone, zdążyło już wzbudzić sporo kontrowersji wśród kierowców. Obawiają się, że rowerzyści na osobnym pasie wcale nie będą bardziej bezpieczni niż na ulicy. Urzędnicy przekonują, że to najlepsze wyjście i przy okazji przypominają, żeby pamiętać o zasadach ruchu.

Śluza rowerowa pozwoli ominąć korek



- Rowerzyści włączający się do ruchu z ul. Partyzantów w kierunku centrum muszą ustąpić jadącym ul. Świętojańską kierowcom, ale mają dodatkowy bonus w postaci śluzy rowerowej umiejscowionej za sygnalizatorem przy przystanku - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik rowerowy prezydenta Gdyni.
Gdy światło jest zielone, rowerzyści jadą swoim pasem, ale skręcając w prawo muszą zjechać z pasa rowerowego i włączyć się do ruchu kołowego. Gdy dla aut jest czerwone, mogą skorzystać ze śluzy umiejscowionej przed sygnalizatorem i przejeżdżając po niej dojechać do początku drogi rowerowej przy al. Piłsudskiego.

Dzięki zmianom została zachowana ciągłość dróg rowerowych w tym miejscu. Dzięki zmianom została zachowana ciągłość dróg rowerowych w tym miejscu.
To rzadko spotykane w Gdyni rozwiązanie wymusiło likwidację zielonej strzałki w tym miejscu oraz dopuściło przez kilka sekund równoczesną jazdę pojazdów w dół ul. Świętojańskiej i z naprzeciwka, skręcających najczęściej w al. Piłsudskiego, co spowodowało już pierwsze kolizje. Do jednej z nich doszło we wtorek po południu.

17:01 20 LISTOPADA 18 (aktualizacjaakt. 17:49)

Wypadek przy urzędzie miasta w Gdyni (23 opinie)

Wypadek na Świętojańskiej przy urzędzie miasta. Karetka, policja, ulica zamknięta.
Wypadek na Świętojańskiej przy urzędzie miasta. Karetka, policja, ulica zamknięta.

Inżynierowie ruchu tłumaczą, że taka organizacja ruchu pozostanie na stałe, a dzięki detekcji pojazdów sytuacja powinna się z czasem stabilizować. Kierowcy zaś powinni zachować w tym miejscu czujność.

- Liczymy, że bezpieczeństwo rowerzystów i komfort pieszych idących przez ul. Świętojańską na wysokości apteki podniesie dodatkowy sygnalizator na wyspie przy Urzędzie Miasta - dodaje Jakub Furkal.

Piesi i rowerzyści razem, bo musi być parking



Nierozwiązanym problemem pozostanie przejście pieszych po wąskiej drodze rowerowej pomiędzy skwerem Plymouth i parkingiem dla 10 aut. W teorii powinni tu jeździć wyłącznie rowerzyści, w praktyce to najkrótsza droga dla pieszych wracających lub udających się na bulwar z ul. Świętojańskiej.

Miejsca jest mało, więc wzajemne oskarżenia o pierwszeństwo w trakcie sezonu rowerowego gwarantowane. I tak pozostanie przynajmniej do czasu zabudowy terenu w ramach Parku Centralnego. Rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie ok. 10 miejsc skośnych parkingowych przy drodze rowerowej i zamiana ich na ok. 4-5 równoległe, na co nie było jednak zgody władz miasta.

Opinie (453) 8 zablokowanych

  • proponuje posadzic wiecej drzew na miejsach postojowych a na tych co zostana

    wymalaowac na blekitno miejsac dla inwalidow , wkoncu jak widze inwalide w suvie za 160 tys wylatujacego zwawo ze swojego wehikulu i pedzacego do silowni w Batorym to az zal serce sciska ze nie mam ukladow w ZUSIE i komisjach lekarskich

    • 10 7

  • Jak z tego rowerowego pasa skręcić w Piłsudskiego? (8)

    Nie da się? Czy może z prawego razem z samochodami i dalej myk na ścieżkę koło parku?

    • 26 3

    • (6)

      zjeżdżasz z pasa na lewy. W czym masz problem?

      • 2 10

      • nie kompromituj się błaźnie (5)

        • 2 9

        • (4)

          ale co źle napisał?
          właśnie dokładnie tak należy zrobić.
          pasem dla rowerów masz obowiązek jechać jeżeli jedziesz prosto. Skręcając w lewo wcześniej zjeżdżasz na lewy pas i z niego skręcasz. Nie ma w tym nic skomplikowanego

          • 9 0

          • temu dżentelmenowi chodziło o prawo, więc sparafrazuję, coby dopasować do jego intelektu: (3)

            zjeżdżasz z pasa na prawy. W czym masz problem?

            pasem dla rowerów masz obowiązek jechać jeżeli jedziesz prosto. Skręcając w prawo wcześniej zjeżdżasz na prawy pas i z niego skręcasz. Nie ma w tym nic skomplikowanego

            • 6 4

            • Jeżeli masz ścieżkę/drogę rowerową to za jazdę po pasie dla samochodów masz mandat :) (2)

              • 6 5

              • i to jest właśnie poziom wiedzy "kierowcy" (1)

                tylko i wyłącznie, jak obowiązuje dla Twojego kierunku ruchu!

                • 6 3

              • A co widzisz na tych zdjęciach ?

                • 6 0

    • Ludzie !!! Macie znak pionowy. Nakaz jazdy na wprost. Koniec tematu.

      Jak chcesz jechać na bulwar to musisz wcześniej wjechać w park.

      • 6 4

  • proponuje na wiosne wyslac grupe dzieci 1-2 klasistow na eskapade po Gdyni

    oczywiscie na rowerkach a opiekunow na tych rowerkach elektrycznych po 100 tys dzialajacych na aplikacje sr*j-fona 3 gr. za minute

    • 18 3

  • widac po wpisach i czerwonych minusach ze niedorozwoje

    czytaja opinie i zatrudnili swe rodziny do negowania -trzeba byc albo po narkotykach albo z uposledzeniem umyslowym aby cos takiego wymyslec na srodkowym pasie ruchliwej jezdni ,kazda smierc na tym krwawym pasie bedzie zasluga urzedasow z um-gdynia co to wymyslili . zgroza

    • 19 4

  • Wszystkie ulice w centrum powinny byc pomalowane na czerwono.Brawo temu od infrastruktury drogowej no ale coz tak rzesmy wybrali

    • 17 3

  • Jaki kretyn to wymyślił?

    • 18 6

  • Jedno jest pewne. Na tej ścieżne mnie nie zobaczycie :) (2)

    Życie mi się nie znudziło.

    • 19 8

    • A mnie zobaczycie

      • 3 3

    • skoro się boisz, to rzeczywiście lepiej zostań pieszym. pamiętaj tylko, że pieszych ginie najwięcej.

      • 6 1

  • Drodzy mieszkańcy (3)

    Napisze może nie ładnie,bo brakuje mi słów jak to ująć.A po krótce napisze tak.Czas albo spie....ć z tego miasta,albo gryzonia wcisnąć w gdyńską kanalizacje.Toż to chory człowiek bez grama pomysłu!!!!!!!!!

    • 21 8

    • (2)

      Dokładnie, dochodzę do tych samych wniosków.

      • 7 0

      • cieszymy się, dwóch troglodytów mniej (1)

        • 4 3

        • Wyjedź teź - będzie czterech mniej.

          • 4 1

  • (2)

    Może rowerzyści przesiądzie się na komunikację miejską jak was nie stać na samochód a nie jakieś cyrki wymuszacie żeby wam malować. To nie ma sensu i jest przejawem biedy intelektualnej.

    • 18 6

    • normalny rower kosztuje więcej niż statystyczny rzęch (1)

      poruszający się po polskiej ulicy (najwyższa średnia wieku w UE)

      • 3 8

      • Tym bardziej nie widzę sensu kupowania roweru.

        • 4 5

  • Gdyńscy urzędnicy Dubaju Północy powinni wybrać się do Radomia

    Zobaczyć jak wygląda infrastruktura dla rowerzystów i jak działa system roweru miejskiego w Radomiu.
    W gębie Dubaj, a w rzeczywistości Sosnowiec.
    Jak się wydało pieniądze na nieczynne lotnisko, dopłaty do PPNT i zasłużyło miasto na setki milionów to trzeba inwestycje przeprowadzać farbą.

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane