• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: plan odbudowy J. Wiśniewskiego

Patryk Szczerba
1 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.

Dokumentacja projektowa odbudowy odcinka ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni będzie pierwszym krokiem do naprawy zniszczonego w czerwcu 2019 roku odcinka drogi. Jej koszt ma wynieść blisko 150 tys. zł. Jesienią urzędnicy chcą wyłonić wykonawcę robót, by droga była przejezdna w pierwszym kwartale 2021 roku.



Czy gwałtowne ulewy powodowały w twoim otoczeniu szkody?

Przypomnijmy: uszkodzony fragment ulicy Janka Wiśniewskiego znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Estakady Kwiatkowskiego. W tym miejscu Potok Chyloński wpada do basenu portowego. Intensywne opady w czerwcu 2019 roku spowodowały, że doszło do podmycia terenu. Osunęła się skarpa wraz z fragmentem chodnika i jezdni. Na miejscu w trakcie opadów nikogo nie było.

Autobusy objazdem, piesi i rowerzyści z pozwoleniem na przejazd



Droga została zamknięta. Po kilku tygodniach urzędnicy zdecydowali się udostępnić ulicę dla rowerzystów i pieszych. Autobusy muszą jeździć objazdem. Ich trasy i rozkład zmieniano kilkukrotnie - ostatnie korekty wywołały opisywane przez nas kontrowersje wśród pasażerów.

Po analizach okazało się, że uszkodzeniu uległ nie tylko wlot, ale i przepust. To oznaczało, że w naprawę muszą zaangażować się finansowo oprócz ZDiZ także Energa Operator i Zarząd Morskiego Portu w Gdyni.

Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok. Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
- Każde działanie Urzędu Miasta oraz jednostek miejskich wymaga zastosowania procedur urzędowych, które zabezpieczają przeprowadzenie inwestycji. Również w tym przypadku musieliśmy poczynić szereg prawnych kroków, których efektem są zawarte porozumienia - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Blisko 150 tys. zł za dokumentację projektową



Ustalono, jaki zakres prac musi zostać wykonany i rozpisano przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Zgłosiła się jedna firma ARKOBI Maciej Malinowski z Sopotu. Oferta opiewa na kwotę blisko 150 tys. zł i będzie teraz analizowana przez gdyński ZDiZ.

Zgodnie z zawartymi porozumieniami Energa-Operator S.A. zapłaci za część dokumentacji dotyczącej przebudowy kabli energetycznych. Pozostałe koszty pokryją w równych częściach Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Prace budowlane: czas do pięciu miesięcy



Jeśli oferta zostanie przyjęta, umowa zostanie podpisana w połowie marca. Wykonawca będzie będzie miał pięć miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Jeśli nie będzie przeszkód, dokumentacja trafi na biurka urzędników pod koniec lata.

- Po tym terminie projekt zostanie złożony do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który ma 30 dni na wydanie postanowienia. Przewidywany czas wykonania robót budowlanych potrwa do pięciu miesięcy od przekazania placu budowy, po wyborze wykonawcy i podpisaniu umowy - opowiada wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Gdyńskie budowy dróg tzw. "plan Szczurka"

    Spoko, projekt się zrobi i wyjdzie w nim, że trzeba najsolidniejszego gdyńskiego budulca użyć. Czyli???
    Tak proszę państwa, dobrze myślicie.
    FARBA!
    Tu się kreskę domaluje, tam zmieni i gotowe. 5 mln PLN jak nic wyjdzie.
    Trudne zadanie to będzie i pochłonie przynajmniej 2 lata.

    • 7 0

  • kawałek drogi a bedą naprawiać latami, to żart

    w Japoni potrafią odbudowac zawaloną ulicę w tydzień, a u nas dziurkę latami, zresztą do dopiero plany

    • 9 0

  • Oczywiste jest ze szczurek woli ta kase wydac na biegi czy wyscigi kolarskie.

    • 10 0

  • Dwa lata mijają a tu nic. Nie da się trochę białej farby i....?

    Kilka wizualizacji, piętnaście projektów...

    • 9 0

  • Katastrofa Szczurka

    już się z nas śmieją w Polsce

    • 8 0

  • Piękna Gdynia z marzeń

    A w "Magistracie" przybyło pracujących tam urzędników tyle że efektów ich pracy jakby coraz mniej.
    Statystyki nie kłamią panie prezydencie a jak tak dalej pójdzie to taczka coraz bardziej widoczna.

    • 7 0

  • to nie wina opadów, tylko wykonania remontu !!!

    Ktoś, kto klepnął, że to wina opadów i że droga została uszkodzona przez opady, to chyba ma 20 lat. I nie pamięta, że były większe ulewy i to miejsce przez 40 lat przed remontem nie miało problemów. Winny jest remont tego miejsca, na który pewnie była gwarancja jak na byle zabawkę ze sklepu - 2 lata. To powinno być naprawione w trybie pilnym w ramach gwarancji, która na prace budowlane powinna wynosić min. 10 lat!

    • 8 0

  • Jedna droga... (1)

    Gdyby to była jedna jedyna droga prowadząca do terminala kontenerowego to też 2 lata byście naprawiali???

    • 7 0

    • Na szczęście nie jest, bo Port zadbał o alternatywne drogi które w tym rejonie buduje za własne pieniądze i dzięki temu mieszkańcy również mają jak dojechać do domu i do pracy.

      • 1 0

  • 150 tys 2 lata to już rekord dla Gdyni

    Nie wiem jak skomentować powyższą sytuację, żałosne?
    Czy to już kwestia przyzwyczajenia, że prezydent ma w d*pie problemy mieszkańców ,, nie z centrum,,
    Odcinek drogi który spełnia istotną rolę podczas godzin szczytowych nie dość, że zamknięty jest od czerwca 2019 roku to jeszczs kolejny rok mamy czekać na naprawę tak małego odcinka... Gdzie w centeum każda dziura wyklepywana jest na bieżącą. Może zróbmy z niej bus pas albo drogę dla rowerzystów bo ostatnimi czasy Gdynia zaczyna słynąć z tak zarąbistych pomysłów.
    A Pana Prezydenta zapraszam na tydzień żeby pomieszkał za odcinkiem estakady, zobaczymy czy bus pas na tym odcinku tak Pana zadowoli na powrocie do domu jak chyba miał zadowolić Nas na estakadzie. Przy okazji może trochę Pan pozwiedza i zaczerpnie nowych nauk odnośnie rozwoju Pańskiego miasta. Iiii w końcu może ktoś przejrzy na oczy, że po zakończeniu nowego osiedla w kierunku stoczni /oksywia przejazd od godziny 15 w stronę pogórza czy centeum, bądź gdziekolwiek będzie niemożliwy. Już powoli tak się dzieje... Więc zamiast remontu 2 letniego odcinka pod estakada który jest do zrobienia w 2 miesiące max to te dwa lata poświęćcie na wdrożenie obiecanej SKM bo za niedługo ludzie nawzajem będą się wybijać czekając w 2h korkach.

    • 8 0

  • Prezydent Szczurek oddelegował do tej roboty same asiory z UM, i już w 2021 będzie po robocie. Czy wy wiecie, co my robimy tym wyremontowanym przepustem? Otwieramy oczy niedowiarkom......

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane