- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (70 opinii)
- 3 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (59 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (315 opinii)
- 6 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
Gdynia planuje pętlę autobusową w "strefie prestiżu"
W okolicach przyszłej "strefy prestiżu" Gdyni, która ma powstać na tzw. międzytorzu, będzie też autobusowa pętla. Czy kumulacja transportu publicznego wśród wysokościowców i apartamentów to dobry pomysł?
Władze Gdyni marzą, by właśnie ten teren wraz z przebudowanym dworcem PKP, stanowił nowe serce miasta. Tylko tam (nie licząc Sea Towers i jego możliwego bliźniaka na terenach podalmorowskich) będzie można stawiać wysokościowce, które otoczone będą budynkami użyteczności publicznej.
Nieopodal ma jednak również pojawić się autobusowa pętla. W okolicach ul. Wendy będzie zaczynać trasę kilkanaście linii autobusowych. - To wprawdzie plan na przyszłość, ale inwestycja w tym miejscu jest potrzebna. Wiele autobusów jeździ przecież tą okolicą - mówi rzecznik ZKM Marcin Gromadzki.
Również nieopodal centrum miasta pętlę autobusową chce wybudować Gdańsk. Sprzeciwia się jednak temu część mieszkańców i urbanistów. Twierdzą, że okolice śródmieścia można wykorzystać ciekawiej. Czy gdyńska lokalizacja jest już przesądzona?
- Trzeba zacząć od tego, że pętla w tym miejscu będzie miała więcej plusów niż minusów. Przecież lepiej wsiadać do autobusu na pierwszym przystanku niż na którymś z kolei i potem stać przez całą drogę. Siatka komunikacji miejskiej w tym rejonie jest mocno nasycona, więc pętla jest potrzebna. Warto też pamiętać, że pętla to nie zajezdnia, a po prostu nieco bardziej rozbudowany przystanek - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa. - Jednak nikt nie upiera się, że będzie tam na stałe. Jeśli pojawi się więcej minusów niż plusów, to oczywiście ją przeniesiemy. Zależeć to jednak będzie od szybkości rozwojów terenów dzisiejszego międzytorza. Na razie nie sposób jej przewidzieć - dodaje.
Opinie (138) 3 zablokowane
-
2010-03-01 15:10
To jakiś fetysz Stępy: zajezdnie, pętle, autobusy i trajtki ;)
- 9 2
-
2010-03-01 15:01
U nas są tak przecudne i pachnące wszelkiego rodzaju dworce, pętle
i przystanki, że jedyne dobre rozwiązanie to podziemne budowle.
- 2 1
-
2010-03-01 15:00
ja nie mam kanalizy na kacku a oni jakieś strefy prestiżu chcą robić
strefa
- 21 2
-
2010-03-01 14:46
Trojmiasto w gore, Pomorskie w gore, Polska w gore! (1)
Nie robi czy to Gdynia, Sopot czy Gdansk, oby Polska rosla w sile!
- 154 12
-
2010-03-01 14:58
Bezrobocie
Dodam jeszcze, bo nie wszyscy pewnie o tym wiedza, ze:
"W województwie pomorskim liczba osób bezrobotnych wzrosła w 2009 r. o prawie 48 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Był to największy wzrost w kraju – poinformował dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Tadeusz Adamejtis."
Zrodlo: http://www.qpracy.pl/page,,Bezrobocie-pomorskie-bezrobocie-Polska-bezrobocie-pomorskie,2d63382cc9094bc33a94cc9cc95ca679.html
No i powiaty, ktore sobie nie radza, co dalej przy takim bezrobociu?
Najwięcej osób bez pracy jest w powiatach: nowodworskim (25,7proc.), sztumskim (23,8proc.) i człuchowskim (23,6 proc).- 6 5
-
2010-03-01 14:57
Faktycznie dobry pomysł, to zbudowanie podziemnej pętli autobusowej.
- 4 1
-
2010-03-01 14:52
Ot temat - baju baju będzie u nas jak w raju - przed wyborcza kiełbasa
A po wyborach zanik pamięci inwestycyjny :(
- 14 4
-
2010-03-01 14:52
Taka pętla to doskonały pomysl. Klasa wyższa musi mieć zapewniony łatwy
dojazd klasy sprzatajaco-gotujaco-opiekującej ktora, jak wiadomo, z reguły nie posiada własnych samochodów.
- 11 5
-
2010-03-01 14:52
nie widze nic w tym zlego. To na razie teren przemyslowy i jeszcze z dobre 50 lat zajmie jego calosciowe pelne zagospodarowanie i przez ten czas moze spokojnie dzialac taka petla. To zupelnie inna sytuacja niz w Gdansku, gdzie Plac Zebran Ludowych istnieje w rejonie z wypelnionymi strukturami przestrzennymi.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.