• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia planuje rozładować korki na Dąbrowie

Patryk Szczerba
28 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ruch na skrzyżowaniu jest utrudniony zwłaszcza popołudniami, kiedy mieszkańcy wracają do domów z pracy. Ruch na skrzyżowaniu jest utrudniony zwłaszcza popołudniami, kiedy mieszkańcy wracają do domów z pracy.

Władze Gdyni doszły do wniosku, że tylko poszerzenie ul. Nowowiczlińskiej przy skrzyżowaniu z Rdestową zobacz na mapie Gdyni na Dąbrowie rozładuje powstające w tym miejscu korki. Projekt przebudowy drogi ma być gotowy do końca listopada.



Czy w wakacje zmniejszyły się korki na ulicach Trójmiasta?

To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Jeden pas służy tam do jazdy w dwóch kierunkach. Chcący wjechać na ul. Wiczlińską muszą dzielić go z tymi, którzy zamierzają skręcić w lewo, w kierunku osiedli na Dąbrówce.

Auta obok siebie

Kierowcy, którzy znają bolączki próbują ustawiać swoje auta obok siebie, tak by jak najwięcej samochodów jadących w lewo i prosto zmieściło się na wąskim odcinku.

- Nie wszyscy jednak mają na tyle rozwagi, poza tym w przypadku autobusu lub ciężarówki nie da się takiego manewru zastosować. Korek czasami sięga aż do obwodnicy, a na przejazd trzeba czekać nierzadko nawet przez kilka zmian świateł - wyjaśniał rok temu Ireneusz Bekisz, radny miasta.
Przy okazji zwracał uwagę na regulację świateł, która mogłaby poprawić przepustowość na krzyżówce.Postulował wydłużenie po południu w tym kierunku zielonego światła o ok. pół minuty, przy jednoczesnym skróceniu czasu dla jadących z przeciwnego kierunku.

Odpowiedź, czy takie zmiany rzeczywiście pomogą, miały dać analizy. W tle cały czas wybrzmiewały jednak propozycje kompleksowego rozwiązania problemu, czyli poszerzenia ulicy Nowowiczlińskiej przy skrzyżowaniu.

Decyzja o poszerzeniu

Władze miasta przez długi czas tłumaczyły, że nie ma na ten cel pieniędzy. W ostatnich dniach został jednak ogłoszony przetarg na projekt poszerzenie drogi o około metr, dzięki czemu w przyszłym roku otworzy się szansa do stworzenia osobnych pasów dla jadących prosto i w lewo.

- Uznaliśmy, że tylko takie rozwiązanie pozwoli na to, by rozładować korki w tym miejscu. Obecne nie przystaje do zwiększającego się wciąż ruchu samochodów, do którego trzeba także doliczyć transport publiczny, silnie obecny w tym miejscu - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie miasto szuka projektanta rozwiązania w przetargu. Jego zakończenie planowane jest na pierwsze dni sierpnia. Gotowy projekt na biurkach urzędników ma się pojawić do końca listopada.

Miejsca

Opinie (281)

  • "Władze miasta przez długi czas tłumaczyły, że nie ma na ten cel pieniędzy. W ostatnich dniach został jednak ogłoszony przetarg (1)

    To pokazuje tragikomedię tej całej szczurkowej bandy.
    Przez lata nie było pieniędzy, aby poszerzyć drogę o około 1 METR!! na odcinku 30-50 m??? Przecież to jest raptem 50 m2 nawierzchni, a w tym czasie przepultane grubo ponad 100 mln zł na lotnisko i inne bzdety.

    • 25 3

    • W pierwszej chwili się śmiałam ale później zrobiło mi się smutno.

      Szczurek daj nam już spokój!

      • 10 3

  • O! "Gdynia" znowu planuje. I znowu te bezmozgowe z***y szczurasy niczego nie zrobią a jeśli nawet to będzie to kolejny knot jak zdublowana estakada rowerowa albo ten benkart stempy TriStar lub kolejny benkart samego "ekscelencja" szczurka tzn. szczurodrom Kosakowo. A tymczasem sąsiedzi oddają do użytku całkiem fajny aquapark....

    • 19 3

  • Brakuje mi ankiety

    Mieszkańcu, kiedy ostatni raz widziałeś inną firmę niż MTM robiącą remont

    1. Grubo ponad rok
    2. Nie pamiętam, ale z 5 lat juz będzie
    3. Dycha minimum
    4. Panie, w życiu nie widziałem innej firmy, MTM jest najlepszy
    5. Niech żyje MTM i przetargi

    • 22 5

  • (3)

    Sytuację rozwiąże tylko szeroka debata na temat zrównoważonego rozwoju oraz potwornego stygmatyzowania osób popierających alternatywne środki transportu. Likwidowanie korków za pomocą likwidowania dróg jest jak leczenie anoreksji za pomocą zaciskania paska w spodniach.

    • 3 1

    • A kto chce likwidować drogi?

      • 4 0

    • Za dużo tych debat u nas w Gdyni. (1)

      Lepiej niech Szczurek weźmie się do roboty.

      • 8 2

      • witamy ruskiego trola z ośmioma kontami

        • 0 0

  • Szkoda kasy. Wspolczesna nauka twierdzi, że w dluższym okresie czasu SYTUACJA SIĘ NIE POPRAWI (4)

    Poczytajcie o prawie Lewisa-Mogridgea http://urbnews.pl/prawo-lewisa-mogridgea/

    Zgodnie z teorią zakładana przed poszerzeniem drogi poprawa przepustowości trwa jedynie kilka tygodni lub kilka miesięcy. Z czasem korki zaczynają się tworzyć na drodze pomimo większej liczby pasów ruchu, a czas przejazdu zmniejsza się. Prawie każdy naprawiony odcinek drogi zostanie przez kierowców automatycznie wypełniony. Zdarzać mogą się sytuację, że poszerzenie ulicy zmniejszy korki na niej, jednak w takich przypadkach tworzenie się korków jest najczęściej przesuwane na inne skrzyżowania. Zaobserwowane zostało także zjawisko zwiększenia przepustowości przy zwężeniu ulicy. Zachodzi to dzięki zmniejszonej prędkości samochodów i mniejszym odstępom między pojazdami (większa gęstość pojazdów).

    • 4 10

    • Ten luis mordrydż bezczelnie zerznął to z elementarza polityki komunikacyjnej rozdział kierunek szacunek.

      • 2 0

    • Niestety większość ludzi tego nie rozumie (2)

      i myślą że jak zrobią więcej miejsca dla samochodów to się zrobi luźniej i korki znikną. Praktyka pokazuje co innego. Aut i tak przybywa w tempie geometrycznym i żadne zabiegi polegające na "poszerzaniu" nie pomagają. Wręcz szkodzą ponieważ takie "ułatwianie" powoduje że coraz więcej ludzi zaczyna korzystać właśnie z samochodu a nie MZK czy rowerów.

      • 0 7

      • prośba (1)

        ale tu chodzi tylko o to, aby osoby jadące prosto nie stały na zielonym, bo autobus czy większe auto skręca w lewo. po co te wywody.

        • 7 0

        • Tak? A to:

          W ostatnich dniach został jednak ogłoszony przetarg na projekt poszerzenie drogi o około metr, dzięki czemu w przyszłym roku otworzy się szansa do stworzenia osobnych pasów dla jadących prosto i w lewo

          • 0 2

  • Na skwerek było

    Na skwerek w tym miejscu ok300 tys było nie wyrzucać w błoto,od razu trzeba było zrobić skręt z Rdestowej w Nowowiczlińską i poszerzyć ten zjazd w Rdestową.
    Rozładować też korki by mogło zainstalowanie świateł na skrzyżowaniu Rdestowej z Chwaszczyńską ( to że tam nie było żadnego poważnego wypadku to cud)

    • 12 1

  • czego sie nie dotkną to spie .... tacy specjaliści

    • 14 3

  • Budować jak najszybciej (1)

    Co to jest ten 1 metr

    • 8 2

    • czytać z większą uwagą i zrozumieniem

      co to jest jeden tekst i kilkadziesiąt komentarzy

      • 2 1

  • (1)

    Nie jeżdżę tam często ale pamiętam, że przecież tam niedawno był remont który miał rozladować sytuację.. Dlaczego nie zrobiono od razu tak jak trzeba.

    • 10 1

    • No to pytanie mogłoby odpowiedzieć tylko CBA.

      • 4 2

  • (2)

    W Gdyni koniecznie potrzebne są inwestycje drogowe, przez ostatnie lata wiele spraw zostało zaniedbanych, wiadomo że to ciągnie za sobą koszty, ale jak nie teraz to kiedy? Jednym z priorytetów jest zrobienie czegoś w okolicach estakady, portu Obłuża, Pogórza. W tym rejonie straszne korki i zapraszam na ulicę Kwiatkowskiego jak ktoś ma wątpliwości.

    • 12 1

    • 50 milionów na propagandę 2 miliony na inwestycje. (1)

      Odpowiedź tylko jedna: NIE DA SIĘ!

      • 4 3

      • witamy ruskiego trola z ośmioma kontami

        znów kopiuj-wklej uprawiasz?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane