• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia pyta o lokalizację buspasów

Patryk Szczerba
6 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte. Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte.

Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.



Czy Gdyni potrzebne są buspasy?

Dwa odcinki przeznaczone dla kierowców autobusów i trolejbusów powstaną na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni(1,5 km) oraz Morskiej na odcinku od Zakrętu do Oksywia do Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (300 m). W ramach inwestycji o wartości 39 mln zł powstanie też 21 zatok autobusowych i przybędzie 30 nowych autobusów. 16 mln zł na roboty i zakupy pojazdów będzie pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.

O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.

Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni - Działdowska zobacz na mapie Gdyni w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada zobacz na mapie Gdyni - ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska zobacz na mapie Gdyni - przystanek dworzec zobacz na mapie Gdyni.

Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, 10 lutego zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.

- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.

W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.

- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.

W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdyni


Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • po co to

    przecież w naszym kraju BUSpas to tylko dodatkowy, nieco luźniejszy pas dla kierowców-cwaniaków.
    U nas nie egzekwuje się kar nałożonych na łamiących przepisy więc BUSpasy nic nie dadzą.

    • 0 2

  • Ilu Idiotów jest na etacie w UM ?... (1)

    Tristar , buspas - i co jeszcze ? durnie !!! - drogi budować , poszerzać istniejące ! bezkolizyjne węzły i skrzyżowania budować ! - a nie siedzieć " w pracy" godz. przed komputerami w nosie dłubać i wymyślać gruszki na wierzbie !

    • 8 2

    • Stary szofer zapoznaj się z panem Gehlem to może zrozumiesz dlaczego potrzebne są zmiany.

      • 2 2

  • zmiany jak najbardziej - tak ! tylko trzeba zacząć od tego o czym piszę ! - a nie mówić o locie w kosmos jak niema czym !

    • 3 0

  • buspasy można wyznaczać wówczas jeżeli mamy szerokie ulice- takie jak np ul.. Kielecka !-

    a gdzie zmieścić buspas na jezdni na której mieszczą się ledwo jeden lub dwa pasy ruchu jak to ma miejsce w naszej aglomeracji ?

    • 4 1

  • Szczekać każdy może a pomyśleć to juz tak trudno... (2)

    Przecież kilka propozycji bus pasów ma mieć swoja lokalizację, gdzie wzdłuż dwóch pasów jezdnych normalnie użytkowanych idzie pas dla samochodów zaparkowanych - AM- Dworzec albo, Estakada - Grabowo. Przy Wład. IV są 3 pasy z czego po prawym nikt nie jeżdzi (nawet autobusy) bo w ciąż ktoś parkuje albo wyjeżdza z miejsca parkingowego, tak samo sa 3 na Wójta Radkego. Kielecka szeroka na dwa Krazy. Bicie piany jak zwykle o nic. Wyłączenie niektórych miejsc z ruchu nie zrobi wam żadnej różnicy...

    • 4 2

    • W porządku. Można tak zrobić. Ale gdzie wtedy znaleźć miejsce dla samochodów, które gdzieś muszą mieć możliwość pakowania? Choćby z uwagi na sklepy, szkoły etc. To nie takie proste jak się początkowo wydaje.

      • 2 0

    • a po kiego ch..ja robić takie pasy w miejscach gdzie NIGDY nie ma korków?Od Akademii Morskiej do Dworca PKP nigdy nie występują korki więc po jakiego ch..ja się pytam zabierać miejsca postojowe ludziom?Gdzie mają postawić swoje samochody co cwaniaczku?Pasy na Władysława IV jakiś idiota projektował pod osobówki chyba one są tak wąskie że autobus nie może drugim pasem wyprzedzić innego autobusu bo się zahaczy lusterkiem wyłaczenie miejsc parkingowych zrobi ludziom różnicę bo problem miejscowych korków jest kwestią godziny lub nawet mniej w porannym szczycie a godziny połtorej w popołudniowym

      • 2 0

  • był niedawno remont ul. Morskiej w Cisowie !- tam zmieściły by się po trzy pasy w każdym kierunku i

    jeszcze czwarty buspas !!! to co zrobiono ? - wąskie gardło pokręcone pofałdowane jakby było budowane przez brygadę alkoholików i nadzorowane przez niegramotnych urzędnikow !!! - panowie tam się wykazaliście i tam jest wasza wizytówka co potraficie !!!

    • 6 0

  • Chwarznieńska

    Żądamy buspasów na całej długości ul. Chwarznieńskiej do Wiczlina.

    Kiedy i gdzie mieszkańcy będą mogli zadać parę pytań?!
    np. czy kiedykolwiek będzie normalnie i z myślą o mieszkańcach?
    Czekamy 14 lat.

    • 2 1

  • buspas na Kieleckiej -

    głupota! Autobus podjedzie kilkaset metrów do góry a potem i tak pół godziny spędzi na Rolniczej. Tam nie będzie płynnego ruchu do czasu przebudowania/uporządkowania dojazdu do węzła Rolnicza-Chwarznieńska.

    • 3 0

  • budowa podziemnego przejścia na drodze {ulicy} takiej jak Morska trwa w niemczech dwa tygodnie !jak są problemy z podziemnymi

    wyobrażcie sobie takie przejścia na Morskiej między dworcem a Stocznią przy Kościele św. Rodziny albo w Chyloni między Kcyńską a Kartuską .- wiecie jak to upłynnia i przyspiesza ruch , a pozatem o ile bezpieczniejsi są piesi ? .Może Panowie urzędnicy o tym czas zacząć myśleć . a nie o bzdurach ?...

    • 6 0

  • Praktycznie na każdej głównej drodze powinien być buspas (2)

    Większość głównych dróg (ciąg Morska-Śląska, Zwycięstwa, Wielkopolska itp) gdzie obecnie są dwa pasy ruchu, powinny zostać podzielone.
    Prawy pas dla komunikacji zbiorowej (bus+taxi), a lewym niech się cisną samochody.
    Plus oczywiście surowe kary za jazdę buspasem.

    Dlaczego osoby które są świadome komunikacyjnie i wybierają komunikację zbiorową, która jest ekologiczna i efektywna, muszą stać w korkach spowodowanych tym że garstka niezbyt rozgarniętych ludzi którzy czują chęć wożenia siebie ponadtonowymi pojazdami zakorkowała miasto?

    W ogóle do centrum powinien być zakaz wjazdu samochodami osobowymi, ewentualnie jak ktoś potrzebuje to za opłatą (rzędu 10zł jednorazowo)

    • 3 11

    • zacznij sie leczyc niezwlocznie

      • 3 0

    • Uwaga

      Bo wszy i ebola w tej komunikacji. Bo komunikację zbiorową wymyślili KOMUNIŚCI. Weź do swego domu tych wszystkich meneli niech zamieszkają u ciebie po 50 na pokój będzie ekologicznie i wesoło.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane