• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: remont chodników przy ul. 10 Lutego na półmetku

Patryk Szczerba
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.

Do końca roku zakończy się remont chodników przy niemal całej ul. 10 LutegoMapka w Gdyni. Chodniki zyskają nową nawierzchnię, rowerzyści - drogę rowerową, a wszyscy - donice z nowymi nasadzeniami. Na remontowanych odcinkach znikną miejsca postojowe.



Co sądzisz o remoncie chodników przy 10 Lutego?

Metamorfozę przechodzą chodniki na niemal całej długości ul. 10 Lutego, gdzie ostatni poważniejszy remont prowadzono w 2018 r.. Wymieniano wtedy nawierzchnię fragmentu ulicyMapka. Było to możliwe dzięki 200 tys. zł, które z funduszu inwestycyjno-remontowego przekazali radni dzielnicy Śródmieście.

Obecny remont jest finansowany ze środków ZDiZ. Obejmuje dwa etapy, które odpowiadają dwóm stronom ulicy.

Etapy modernizacji odcinków po północnej stronie ul. 10 Lutego:




Ta część remontu trwa już od blisko miesiąca. Dla rowerzystów przygotowano blisko 150 metrów drogi rowerowej.

- Do spięcia wszystkich okolicznych ścieżek rowerowych w jednolity ciąg pozostaje nam już coraz krótszy odcinek. Priorytetem jest tu zwiększenie bezpieczeństwa i wygody pieszych oraz wygospodarowanie z ograniczonej przecież przestrzeni drogi dla rowerów - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności.
Na chodniku jest układana kostka betonowa z zastosowaniem systemów fakturowych dla osób z niepełnosprawnościami. Całość uzupełnią uliczne donice z nowymi nasadzeniami.

Etapy modernizacji po południowej stronie ul. 10 Lutego:




Na długości około 300 m, od ul. Podjazd aż do ul. Władysława IV, pojawią się drzewa oraz donice z zielenią, o których pisaliśmy miesiąc temu. Nawierzchnia chodnika od ul. 3 Maja do ul. Władysława IV będzie wymieniona na kostkę betonową z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Na wysokości przystanku pojawią się krawężniki peronowe.

Miejsca parkingowe tylko dla niepełnosprawnych



Po zakończeniu prac na remontowanych odcinkach znikną dostępne przez lata miejsca postojowe.

- Realizacja wszystkich elementów wymagała pewnych kompromisów. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastąpić miejsca postojowe wygodnymi chodnikami, ścieżką rowerową oraz nowymi nasadzeniami. Oczywiście zadbamy o kilka miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie wszystkim ta polityka odpowiada. W poniedziałek, 23.11, opublikowaliśmy artykuł naszego czytelnika, który skarży się, że w centrum Gdyni coraz trudniej jest zaparkować samochód - także mieszkańcom tej dzielnicy.

Prace mają zakończyć się w połowie grudnia. Ich szacowany koszt to ok. 2,5 mln zł.

Czytaj też: Zieleń i piesi najważniejsi w centrum Gdyni

Miejsca

Opinie (269) 10 zablokowanych

  • Dlatego też zdecydowaliśmy się zastąpić miejsca postojowe wygodnymi chodnikami, ścieżką rowerową oraz nowymi nasadzeniami. (3)

    Kpina! to gdzie mają parkować mieszkańcy śródmieścia? na Karwinach?!?
    DR mogli puścić po stronie bez miejsc parkingowych.

    • 7 3

    • tam gdzie sobie wykupisz miejsce, tam parkuj (2)

      ja za garaż dałem 30 000, do tego co miesiąc opłaty do administracji, a co roku podatek od nieruchomości. To koszt utrzymania samochodu w mieście. Nie ma nic za darmo Panie.

      • 2 2

      • A jak przyjadę do Śródmieścia załatwić sprawę (bo większość instytucji tu się mieści) (1)

        to mam zaparkować w Twoim garażu, czy w Chwaszczynie?

        • 4 2

        • to się zdecyduj

          jesteś mieszkańcem śródmieścia czy Chwaszczyna

          • 2 4

  • Nigdy nie głosowałem na szczurka

    szczurek od kilkudziesięciu lat systematycznie niszczy Gdynię,
    kto spłaci długi które zaciągnął,
    na razie jest koło miliarda, ale są plany brać następne kredyty,
    pójdzie na emeryturę i nich się martwią następcy

    • 9 3

  • jedyne działania szczurka to nieustanne utrudnianie życia mieszkańcom

    • 9 2

  • Absurd goni absurd

    Najpierw wysprzedać tereny zielony deweloperom by potem tworzyć parki kieszonkowe w imię walki o przestrzeń dla pieszych ... Posadzić drzewka, aby ładnie było i zgodzić się na ustawienie baraków przy fontannie na skwerze ... Wybudować baraki (knajpki na odcinku od Róży Wiatrów do dawnego kina) które nijak mają sie do nadmorskiego miasta i postawić jedną, ciągle zamkniętą toaletę męską ...

    • 9 3

  • baaardzo dziwne decyzje (4)

    Władze Gdyni ogarnęła jakaś chora mania by wyrzucić samochody z centrum miasta. W normalnym mieście w którym wielu mieszkańców utrzymuje się z turystów, walczy się o przysłowiowego każdego turystę który przywozi swoje pieniądze do wydania. I co ma zrobić ktoś kto przyjedzie samochodem do Gdyni np. z południa kraju? Ma zostawić samochód na peryferiach nieznanego miasta i dojechać do centrum autobusem, albo rowerem !!!!! totalna bzdura. ktoś taki pokręci się w poszukiwaniu wolnego miejsca w mieście i odjedzie.a czy myśli się o mieszkańcach centrum którzy też są zmotoryzowani ?. Jest to pewnie trudne do policzenia ale taka polityka przyniesie spore straty w dochodach wielu drobnych przedsiębiorców i w kasie miejskiej. Przydał by się kubeł zimnej wody na niektóre głowy w Urzędzie Miejskim, głowy przekonane o własnej wspaniałości i nieomylności

    • 11 4

    • Tak, np. Kraków (3)

      który już dawno wyeksportował auta z centrum i całe miasto tylko na tym zyskało. Podobnie Poznań. Gdynia jest pod tym względem w szarym ogonie - zacofana.

      • 0 2

      • I tu jest chyba błąd w założeniach ... (1)

        Porównywanie sezonowej turystycznie Gdyni do Krakowa, który w normalnych warunkach żyje z turystów przez cały rok ... Nie ukrywajmy - do Gdyni turyści przyjeżdżają latem, "nad morze" lub gdy jest np. zlot żaglowców czy Opener. W pozostałą część roku Gdynia nie jest turystycznie atrakcyjna ... Nie odbywają się tu też żadne targi czy wydarzenia ściągające ludzi w interesach (patrz np. targi w Poznaniu). Nie można również Gdyni przyrównywać do Gdańska odwiedzanego przez Niemców. I tej różnicy zdają się niektórzy nie dostrzegać.

        • 2 1

        • to do czego chcesz przyrównać Gdynię

          do Bangladeszu?

          • 0 0

      • bzdura, wobu miastach parkowalam w centrum, bez kłopotu, do tego miejsca dla gości

        pensjonatów, autokarów, wszystko z głową i dla aut i turystów i fantastyczne ścieżki rowerowe, przemyślane, z dala od ulic, logiczne i ciągłe..u nas kończa się w polowie ulicy...

        • 0 0

  • Potrzebny kompromis czyli takie rozwiązanie

    z którego po części zadowoleni będą wszyscy i po części wszyscy będą grymasić ... Mieszkańcy Śródmieścia (część) krzyczy, że chce spokoju i zieleni ... Rozumiem. Tyle, że dlaczego nie wyprowadzą się za granicę miasta, gdzie tego spokoju, zieleni i ciszy jest więcej? Z drugiej strony w Śródmieściu jest sporo instytucji, urzędów gdzie trzeba pozałatwiać sprawy, a nie każdy ma czas aby robić to spacerem. Moim zdaniem jeśli chcemy ograniczyć ruch w Śródmieściu to trzeba wprowadzić maksymalne stawki za parkowanie, wybudować parkingi na wjeździe do Śródmieścia i zapewnić dobrą komunikację publiczną po Śródmieściu. Te krytykowane parkingi są potrzebne bo inaczej przyjeżdżający do śródmieścia będą parkować na sąsiednich dzielnicach przenosząc problem właśnie tam ...

    • 5 1

  • znikną miejsca postojowe (2)

    Miasto Jest nasze i dla nas, a nie dla samochodów, które są tylko środkami transportowymi i po użyciu powinny być ukrytymi gdzieś pod ziemią. Chyba, że ktoś ma McLarena to niech sobie wstawia do salonu. Do tego kwestia estetyki ulicy i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, samochód, który stoi czterema kołami na chodniku i pozostawia pieszym ok.1,5 metra, przeszkadza o wiele bardziej niż samochód, który również pozostawia 1,5 metra pieszym, ale na chodnik wjechał tylko przednimi kołami lub kołami jednego boku. Jak matka z wózkiem dziecięcym i trzymającym następne za rękę ma się przemieszczać ? Każdy po drodze chce doznać trochę estetyki, natury, zieleni, a nie dymu z rury ropniaka.

    • 3 9

    • Większe niebezpieczeństwo dla tej matki stanowi rowerzysta (1)

      który uważa, że chodnik jest dla niego ... A tak swoją drogą ... dlaczego miłośnicy ciszy, spokoju i zieleni pchają sie aby mieszkać w Śródmieściu miasta?

      • 2 3

      • To dlatego budowana jest scieżka rowerowa i piękny chodnik o który wnioskowało tu wielu interlokutorów

        sam codziennie czytam powtarzające się posty o uporządkowaniu nie tylko w centrum chodników i ścieżek rowerowych, zmniejszaniu szerokości jezdni i ograniczeniu prędkości do

        • 0 0

  • Gdynia potrzebuje remontu wszystkiego, ale chyba najbardziej nierównych i dziurawych dróg!

    • 2 0

  • zrobią ??????kostkę, nie mogę się doczekać...

    • 2 0

  • parkingi!!!!

    Nie za bardzo rozumiem obecne działania Urzędu Miasta w sprawie chodników, miejsc postojowych. Zniknęły miejsca postojowe na ul. 3-maja (dlaczego?), znikają miejsca postojowe na ul. 10-lutego (dlaczego?), zlikwidowany jest parking samochodowy przy Muzeum Miasta Gdyni (dlaczego?).... A Gdynia chlubi się sporym wskaźnikiem samochodów na głowę mieszkańca! To gdzie maja właściciele samochodów parkować? A w sezonie wakacyjnym , jak przyjeżdża sporo turystów, gdzie oni bedę parkować????? To, że będą miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, to tylko "śmiech na sali", a pełnosprawni właściciele samochodów, to nie sa mieszkańcy Gdyni?! Dlaczego niepełnosprawni mają być uprzywilejowani? Dlaczego dzieli się ludzi? Pozwólcie parkować wszystkim mieszkańcom Gdyni!!!!!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane