- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (63 opinie)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (134 opinie)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.
Prace przy budowie węzła Karwiny, rozbudowa ul. Chwarznieńskiej, remont ul. Starowiejskiej, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym Kackiem - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.
Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.
Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.
Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.
Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
- budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
- stworzenia nowej pętli autobusowej,
- przebudowy ul. Sopockiej,
- przebudowy ul. Strzelców.
Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.
Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku
Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i Rogali na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.
W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.
Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji
Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku
Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.
W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.
Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.
- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Obwodnica Witomina: więcej informacji
Starowiejska i Abrahama do remontu
Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.
Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.
Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie
Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:
- budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
- budowa ul. Arabskiej,
- budowa ul. Nad Potokiem,
- budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
- rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
- przebudowa ul. Zielonej,
- rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
- budowa ul. Fredry.
Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami
Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i Strzelców.
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.
Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.
Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.
W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.
Miejsca
Opinie (228) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-10 17:29
Andrew
A co z ul. Zamenhofa??? Muldy i trawa po pachy!!!
- 7 3
-
2021-09-10 16:55
Hahaha
Znowu farba pójdzie w ruch, tylko zróbcie odpowiedni zapas, bo ceny rosną... :) a, i zamknijcie całe miasto dla samochodów i rozdajcie w preferencyjnych cenach balkoniki dla mieszkańców, bo coraz więcej młodych ludzi z tego miasta ucieka...
- 10 1
-
2021-09-10 08:35
Woonerf na Pawiej. (2)
Wielkie zapowiedzi, artykuły w mediach, plany, konsultacje z mieszkańcami i co ? g*wno ! Czyżby wygrało lobby syfiarzy i patobiznesmenów ? Sam uważam, że woonerf na Pawiej to nieporozumienie, przynajmniej nie z tymi ludźmi. Strefa zamieszkania i ruch jednokierunkowy to jedyne, racjonalne rozwiązanie za niewielkie pieniądze.
- 21 3
-
2021-09-10 08:53
Może mieszkańcy nie chcieli? (1)
Bo jak się skończyła sprawa Wajdeloty, to już wiadomo.
- 3 1
-
2021-09-10 16:52
Na Pawiej nie było referendum. Miasto nie ma kasy.
- 1 0
-
2021-09-10 16:39
Będą projekty, znajomy architekt zarobi i na tym koniec. Reszta nieistotna.
Efekt wymagany został osiągnięty.
- 11 0
-
2021-09-10 15:59
witomino (1)
To trzeba jak najszybciej tę drogę robić aby rozkorkować no bo jest po 15 katastrofa!!!!!!!!!!!!
- 3 6
-
2021-09-10 16:37
To nic nie da, wylot obwodnicy jest na... Chwarznieńskiej
Masz do wyboru: postoisz na Rolniczej albo w lesie
- 5 4
-
2021-09-10 08:05
Witomino (1)
trzeba jak najszybciej robić drogę aby rozkorkować bo jest po 15 katastrofa !!!!!!!!!!
- 43 1
-
2021-09-10 16:33
Będą dwa korki równocześnie
Jeden na Chwarznieńskiej, drugi w lesie.
- 6 0
-
2021-09-10 16:16
Za mało białej farby, chcecie by główny inwestor splajtowal
- 14 1
-
2021-09-10 16:15
Ja mam lepszy plan. Zrobić zakaz ruchu w całej Gdyni a ulice zamienić w bus-pasy.
Jeżeli zostanią mimo wszystko jakieś pasy wolne - zrobić tam płatne parkingi. Pięknie i tanio. Oczywiście zakaz ruchu nie dotyczy Łucyka, Szczurka, radnych i pracowników UM. Dla nich zrobić dodatkowo wielkie bezpłatne parkingi dookoła urzędu.
- 16 4
-
2021-09-10 16:05
Kiedy droga rowerowa na Oksywie?!
Koniec DR jest na Pogórzu pod Estakadą, a rowerzystów jak na bulwarze, całe mnóstwo. Jedni ryzykują na dziurawej Unruga, Śmidowicza, inni utrudniają pieszym poruszanie się po chodniku. Brakuje 300m na najniebezpieczniejszym odcinku. Dobrze, że chociaż Bosmańska pod górę ma wyznaczoną, bo byłby już kompletny cyrk. Tak samo cała Dąbka jest nieprzyjazna.
- 13 0
-
2021-09-10 15:57
budzet
budzet nie realny
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.