• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ul. Wielkopolska może być bezpieczniejsza

Michał Sielski
14 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
aktualizacja: godz. 20:22 (14 października 2011)
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Do groźnych wypadków na ul. Wielkopolskiej dochodzi zbyt często. Do groźnych wypadków na ul. Wielkopolskiej dochodzi zbyt często.

Mieszkańcy i rada dzielnicy Mały Kack chcą, by miasto przebudowało niebezpieczne skrzyżowanie ul. Wielkopolskiej i Łowickiej. Niezbędne są tu też bariery energochłonne.



Kierowca tego samochodu odwieziony został do szpitala. Kierowca tego samochodu odwieziony został do szpitala.
Aktualizacja godz. 20:18. Ledwie kilka godzin po publikacji poniższego tekstu na ul. Wielkopolskiej doszło do kolejnego wypadku. - Do wypadku doszło ok. godz. 19 na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną. Na miejscu są dwa zastępy straży pożarnej, dwa samochody policji oraz karetka pogotowia. Prawdopodobnie samochód Toyota Yaris, wymusił pierwszeństwo podczas skrętu z ul. Wielkopolskiej na ulicę Spokojną i został uderzony przez inny samochód, którym podróżowało małżeństwo z bardzo małym dzieckiem. Kierowca toyoty został przewieziony do szpitala. W stronę centrum ruch odbywa się tylko bocznym pasem, który zazwyczaj wykorzystywany jest przed autobusy - relacjonuje nasz czytelnik, pan Krzysztof.


Czy trójmiejskie drogi są bezpieczne?

O śmiertelnym wypadku na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiejzobacz na mapie Gdyni pisaliśmy przed kilkoma dniami. Do groźnych zderzeń dochodzi tam często, mimo że nieopodal stoi fotoradar. Wiadomo jednak jak reagują na nie kierowcy: hamują tuż przed nim i przyspieszają, gdy go miną.

Na ul. Wielkopolskiej jest niebezpiecznie, o czym doskonale wiedzą radni dzielnicy Mały Kack. Dlatego usiłują przekonać urzędników, że przebudowa skrzyżowania jest konieczna.

- Cały czas trwają negocjacje w tej sprawie - mówi Adam Popiołkiewicz z rady dzielnicy Mały Kack.

Jakie są efekty nacisku dzielnicowych radnych? Na razie niewielkie. W budżecie na ten rok pieniędzy na przebudowę nie ma. Czy znajdą się w przyszłorocznym? Jest na to szansa, bo sporo prac przygotowawczych zostało już zakończonych.

- Projekt przebudowy skrzyżowania jest praktycznie gotowy i czeka na realizację - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik Biura Inżynierii Transportu Urzędu Miasta Gdyni.

Rozwiązaniem tymczasowym mogłyby być bariery energochłonne, które na części ul. Wielkopolskiej zostały już zamontowane. To jednak rozwiązanie połowiczne, ograniczające skutki wypadków, ale nie przeciwdziałające im. Najważniejsze jest zbudowanie brakujących lewoskrętów, a na skrzyżowaniu z ul. Łowicką konieczna wydaje się też sygnalizacja świetlna z odrębnymi cyklami dla skręcających.

- Niezależnie od rozwiązań technicznych, obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 50 km/h. Gdyby wszyscy go przestrzegali, wypadków byłoby zdecydowanie mniej - podkreśla Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (131) 10 zablokowanych

  • NO i mamy kolejny wypadek godzinę temu skrzyżowanie ulicy wielkopolskiej z ulicą spokojną 3 samochody jeden leży na boku drugi przeleciał 4 pasy i zatrzymał się na chodniku

    • 4 3

  • ok 19 również widziałam wypadek na skrzyżowaniu ze spokojną, ok 4 samochody w kolizji, dachowanie itp. średnia prędkość samochodów jadących z Karwin to 80-90 km/h i jak się tyle nawet jedzie to są mądrzy którzy cisną tych z przodu bo wydaje im się że to obwodnica, postawić przenośny fotoradar w okolicach Cadeny i nabić na stałe radar przy łowickiej i będzie dużo bezpieczniej!

    • 5 2

  • Na szczęście lub nie... (1)

    Były to tylko dwa samochody, faktycznie na początku wydawało mi się że było to więcej aut, ale później reszta odjechała, po prostu zatrzymali się aby pomóc rannym. Zostało wymuszone pierwszeństwo przez młodego kierowcę Toyoty i tyle.

    • 1 1

    • Tak w sumie nic się nie stało tylko jedno auto na boku leży podobno przypadkowi gapie przewrócili to auto na bok bo im się nudziło i okazyjnie przenieśli inne auto 4 pasy dalej a to tak żeby było weselej podobno. Ogólnie beka i się śmiejemy bo był jakiś pseudo wypadek.

      • 0 3

  • śpiący policjant... (2)

    Gdy podróżuję po innych krajach świata i oczy mi się rzuca najprostsze rozwiązanie nawet w krajach zacofanych jak Meksyk - zamiast świateł czy radarów są na ulicach instalowane...progi zwalniające (tzw. śpiący policjant). Uwierzcie mi, ale KAŻDE auto zwalnia do 10 km/h, czy to stare czy nowe. A przejścia dla pieszych - pasy namalowane na wzniesieniach (ok 20 cm nad asfaltem), o szerokości naszych "zebr". Takie pasy widziałem nawet we Francji. Dlaczego nasze państwo nie bierze z innych przykładu? Nie widziałem w Meksyku żadnego wypadku, ale widziałem za to kierowców, którzy dbają o zawieszenia swoich samochodów i jeżdżą wolno. Dlaczego w Polsce by nie można było montować takich progów zamiast wydawać kasę na przebudowę skrzyżowań już istniejących? Pozdrawiam

    • 1 5

    • Progi zwalniające mają racje bytu tylko na trzeciorzędnych ulicach. Gdzie samochód jest w godzinach szczytu raz na minutę.

      Meksyk to ciekawe miejsce. Autobusy miejskie nie mają tam rozkładów jazdy. Tak przynajmniej zapewniła mieszkająca w Polsce Meksykanka w wywiadzie do bardzo znanej telewizji internetowej.

      • 0 0

    • po polska to jeden wielki próg zwalniający

      • 0 0

  • Mieszkanka,kierowca z ul.Olgierda (3)

    Każdego dnia Wielkopolską /Łowicką wożę dzieci do szkoły i przedszkola od 3 lat wypadków widziałam średni mogę powiedzięć 1 na tydzień. Wszyscy się spieszą przed radarem zwalniają aby za nim przyśpieszyć stojąc przed przejściem dla pieszych sprawdzam w tynim lusterku czy samochód za mną się zatrzyma gdy wchodzi pieszy. Nie wyobrażam sobie jak moje dzieci miałyby same przechodzić przez przejście to ruletka uda sie czy nie.Dlaczego kierowcy tak szaleńczo jeźdzą nie patrzą na przejścia. Dwa auta się zatrzymuja a trzeci na ostatnim pasie wyprzedza na pasach .DLACZEGO NIE MA ŚWIATEŁ NA PRZEJŚCIU WIELKOPOLSKA/RACŁAWICKA???? czy ktos zauważyl że z Racławickiej nie ma wyjazdu na Wielkopolską? (tylko przez stację paliw) należy jechac w kierunku karwin aby zawrócic w dół do centrum.To jest normalne.Postawiony zakaz wjazdu na Olgierda ,który jest nagminnie łamany(kierowcy robia objazd korka na Wielkopolskiej).Kierowcy jeżdżą Olgierda aby objechac korek tylko, ze jest tu fragment drogi ,który własciwie nie nadaje siędo jazdy i nie jeden kierowca musiał się zdziwic ze w Gdyni sa taakie odcinki drogi niczy odcinek spcjalny rajdowy w trudnym górzystm terenie.Niech tylko nikt nie zamierza tam jechac zimą bo już dalej nie pojedzie. Gdzie ograniczenie prędkości ?? Gdzie misto buduje nowe drogi na karwiny ? Wielkopolska jeszcze troche i zablokuje sie całkowicie.

    • 2 3

    • Nie jesteś sama my mieszkamy na parkowej i czary się tu odbywają jeśli chodzi o wyjazd od jakiegoś czasu jeździmy przez berbadowo/spokojną żeby było bezkolizyjnie - bezpiecznie.

      • 0 0

    • akurat ci co jeżdżą pod ten zakaz w większości odjeżdżają z tego miejsca z mandatem. Policja stoi tam niemalże codziennie. Bardzo dobrze - NIE drogowym cwaniakom

      • 1 0

    • To przesiądz się na autobus a nie tu marudzisz babo

      • 0 1

  • trzeba jeździć 50 km/h - na całym odcinku fotoradary (3)

    Fotoradary uspokoją ruch i wypadków nie będzie.

    • 3 1

    • Ale prawdziwe a nie puste

      • 2 0

    • jakie fotoradary. Niech Wielkopolską przebudowują czym prędzej! Ta inwestycja (plus krzyżówka Wielkopolska-Sopocka) jest jedną z bardziej potrzebnych dla Gdyni.

      • 0 1

    • las fotoradarów :)

      • 0 0

  • Rozwiązanie - propozycja

    Znakomite rozwiązanie widziałem w kilku miejscach kraju i nie tylko. Każdy wyjazd, boczna ulica czy nawet długi odcinek to postawione światła sprzężone z radarem. Nie chodzi o foto radar. Tylko taki który włącza czerwone światła jak ktoś przekracza dajmy na to 50km/h. Całe sznury samochodów jadą te 50km/h bo jak przyspieszą to stają zaraz na czerwonym świetle. Oczywiście nie zaszkodzi postawić oprócz tego foto radaru dla olewających te czerwone. Ale to juz inna bajka

    • 7 0

  • A może by tak władza Gdyni

    zrealizowała normalne połączenie Gdyni Zachód i Dąbrowy z centrum ? I to nie wpostaci projektu Nowa Chwarznieńska bi to jakaś porażka jest. A doraźnie kłania się:- przebudowa skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska- regulacja świateł na Chwarznieńskiej koło Domu za falochronem- regulacja świateł w ciągu Wielkopolska - Chwaszczyńska- przebudowa Wielkopolska - Sopockajakoś te inwestycje wydają się ważniejsze od lotniska im. W. szczurka

    • 1 2

  • Czy ktos mi powie dlaczego jest tak masakrycznie rano na skrzyżowaniu jadąc z góry (1)

    Brzechwy z Wielkoplską? Gdy któregoś ranka postanowiłam się "nie wciskać" czekałam 4 (słownie: cztery) zmiany świateł. Czemu to skrzyżowanie jest wiecznie zakorkowane?

    • 1 0

    • Bo kierowcy to ciapy i zamiast na zmianie świateł pojechać 10 samochodów

      jadą 3-4.Wszystkie korki powstają przez:- ciapy nie umiejące ruszać- buraków pchających się na skrzyżowania, gdy nie można z niego zjechać- idiotycznie ustawione światła (wiele skrzyżowań stoi w 2 strony, gdyż z jednego kierunku nie ma kto jechać - patrz np rano skrzyżowanie chwaszczyńska/wielkopolska z sopocką)

      • 2 0

  • Najgorsze sa kobiety które kierując autem rozmawieją przez telefon, (1)

    takie daja migacz w lewo a zajezdzają drugiemu pod maskę w prawo .

    • 7 4

    • Szczerze...

      Najwięcej to akurat widuję takich facetów.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane