• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ul. Wielkopolska może być bezpieczniejsza

Michał Sielski
14 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
aktualizacja: godz. 20:22 (14 października 2011)
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Do groźnych wypadków na ul. Wielkopolskiej dochodzi zbyt często. Do groźnych wypadków na ul. Wielkopolskiej dochodzi zbyt często.

Mieszkańcy i rada dzielnicy Mały Kack chcą, by miasto przebudowało niebezpieczne skrzyżowanie ul. Wielkopolskiej i Łowickiej. Niezbędne są tu też bariery energochłonne.



Kierowca tego samochodu odwieziony został do szpitala. Kierowca tego samochodu odwieziony został do szpitala.
Aktualizacja godz. 20:18. Ledwie kilka godzin po publikacji poniższego tekstu na ul. Wielkopolskiej doszło do kolejnego wypadku. - Do wypadku doszło ok. godz. 19 na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną. Na miejscu są dwa zastępy straży pożarnej, dwa samochody policji oraz karetka pogotowia. Prawdopodobnie samochód Toyota Yaris, wymusił pierwszeństwo podczas skrętu z ul. Wielkopolskiej na ulicę Spokojną i został uderzony przez inny samochód, którym podróżowało małżeństwo z bardzo małym dzieckiem. Kierowca toyoty został przewieziony do szpitala. W stronę centrum ruch odbywa się tylko bocznym pasem, który zazwyczaj wykorzystywany jest przed autobusy - relacjonuje nasz czytelnik, pan Krzysztof.


Czy trójmiejskie drogi są bezpieczne?

O śmiertelnym wypadku na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiejzobacz na mapie Gdyni pisaliśmy przed kilkoma dniami. Do groźnych zderzeń dochodzi tam często, mimo że nieopodal stoi fotoradar. Wiadomo jednak jak reagują na nie kierowcy: hamują tuż przed nim i przyspieszają, gdy go miną.

Na ul. Wielkopolskiej jest niebezpiecznie, o czym doskonale wiedzą radni dzielnicy Mały Kack. Dlatego usiłują przekonać urzędników, że przebudowa skrzyżowania jest konieczna.

- Cały czas trwają negocjacje w tej sprawie - mówi Adam Popiołkiewicz z rady dzielnicy Mały Kack.

Jakie są efekty nacisku dzielnicowych radnych? Na razie niewielkie. W budżecie na ten rok pieniędzy na przebudowę nie ma. Czy znajdą się w przyszłorocznym? Jest na to szansa, bo sporo prac przygotowawczych zostało już zakończonych.

- Projekt przebudowy skrzyżowania jest praktycznie gotowy i czeka na realizację - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik Biura Inżynierii Transportu Urzędu Miasta Gdyni.

Rozwiązaniem tymczasowym mogłyby być bariery energochłonne, które na części ul. Wielkopolskiej zostały już zamontowane. To jednak rozwiązanie połowiczne, ograniczające skutki wypadków, ale nie przeciwdziałające im. Najważniejsze jest zbudowanie brakujących lewoskrętów, a na skrzyżowaniu z ul. Łowicką konieczna wydaje się też sygnalizacja świetlna z odrębnymi cyklami dla skręcających.

- Niezależnie od rozwiązań technicznych, obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 50 km/h. Gdyby wszyscy go przestrzegali, wypadków byłoby zdecydowanie mniej - podkreśla Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (131) 10 zablokowanych

  • ...

    Co znaczy "wydaje się konieczna". Redaktór Sielski został teraz specjalistą od ruchu drogowego? Chyba pan redaktór nie jest od pisania "co mu się wydaje" tylko od przedstawiania faktów. Kolejny wspaniały tekst panie redaktorze. Tak trzymać! Dziennikarstwo na najwyższym poziomie...

    • 1 1

  • najbardziej niebezpieczna ulica w mieście

    cała ulicę Wielkopolską należałoby przebudować! Na każdym skrzyżowaniu zgineli ludzie. Źle zaprojektowana ulica od samego początku. Jest wystarczająco miejsca na wyjątkowo szerokim chodniku, aby utworzyć pasy do zjazdów. Jest to wylotowy szlak na zachód, w którą to stronę wciąż rozbudowuje się miasto, dojazd do obwodnicy, wyjazd na Kaszuby.

    • 4 0

  • Przydałaby się na tym skrzyżowaniu sygnalizacja świetlna

    • 1 0

  • WYPADEK

    Ten sam kierowca toyoty yaris parę minut wcześniej takze na ulicy Wielkopolskiej potrącił 6letniego cłopca przechodzącego na zielonym świetle na przejściu dla pieszych.

    • 2 5

  • Polakowi samochód to jak świni siodło

    niestety taka jest prawda! Nie będę rozwijał tematu długiego jak rzeka bo nie tutaj miejsce. Dobrze tylko czasami przypomnieć sobie powiedzenie " Zyj i daj żyć innym". Mówię to ja ateista i prawie sympatyk spalonego kota zatroskany o przyszłośc nie tylko swoją i mojej rodziny. Amen

    • 0 1

  • Pan Krzysztof (1)

    Pan Krzysztof to skąd ma takie informacje? Wyssał z palca? Troszeczke dramaturgii dodało stwierdzenie: " małżeństwo z bardzo małym dzieckiem". Co oczywiście jest bzdurą...

    • 0 0

    • co jest dosc zabawne w drugim aucie tez bylo male dziecko... i jakos pan redaktor nic nie napisal... juz niedlugo nowy portal w trojmiescie, tym razem profesjonalny i bez takich galganow niewyksztalconych lub wyksztalconych inaczej....

      • 0 1

  • jedno mnie ciekawi (2)

    O co chodzi z tym potraceniem 6 letniego dziecka .. Zyje ??Bylem na miejscu tego zdazenia..chciałem pomoc kobiecie ktora kierowała jeepem grand cheroki ale nietrzeba bylo bo na szczęście nic sie jej niestaloPierwsze wrażenie kierowcy toyoty yaris to takie ze jest nachlany. Tak przynajmniej miś sie wydawałoA pozatym niepotrzebne klutnie tutaj ludzie robią.. To jest miejsce na swoją wypowiedź a nie konwersacje :)

    • 1 2

    • koxu ty ciulasie - ploteczki i sensacje to chyba lubisz, co? (1)

      po co wypisujesz bzdury durna pało? alkomat pewnie miales ze soba i zbadales kierowce.... przezyles kiedys wypadek? moze kierowca byl w szoku, polamany, z obrazeniami - wtedy ludzie moga dziwnie wygladac i sie dziwnie zachowywac. pozatym jak yaris ma spotkanie z jeep'em to co sie dziwisz... No i taka rada, a to tylko moja wypowiedz poćwicz trochę ortografię, bo aż wstyd...

      • 0 2

      • Powiązanie wypadku z yarisem i potrąceniu dziecka w innym miejscu

        Wypadek kierowcy yarisa byl następstwem jego ucieczki po potrąceniu dziecka na przejściu (na dole Wielkopolskiej). Uciekał w górę Wielkopolskiej przed kierowcami którzy chcieli go zatrzymać. Zawrócił na wysokośći stacji Łukoil i pojechał w dół dodatkowym pasem dla trolejbusów a ci co go gonili za nim. Gdy dojechał na wyskości ul. Spokojnej skręcił w lewo, pewnie miał nadzieje że uda mu się przeskoczyć między jadącymi samochodami i uciec. Skończyło się na zderzeniu z jadącym z góry autem i dachowaniu na pasie zieleni. Podobno był pijany.

        • 0 1

  • a na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego-Dąbka

    są światła ,na przystanku autobusowym kierowcy od Kosakowa nadal jeżdżą po chodniku, zgłosiłem sprawę do Rady Dzielnicy Obłuże, patroli nie ma, wypadki będą jeżeli kierowca nadal będzie jeździł jak idiota

    • 1 0

  • LUDZIE, nie pomogą żadne ograniczenia, żadne restrykcje, dopóki ludzi nie naucza się jeździć (2)

    znakomita większość tych,co mają prawo jady, jeździ nie potrafi wcale.Drogówka w pierwszej kolejności powinna się wziąć za zawalidrogi bo to oni przede wszystkim prowokują groźne sytuacje na drodze. Na nauce jazdy nie powinien być obowiązkowy "rękaw" a jazda na przysłowiowy zderzak i ruszanie równoległą zamiast równoległego parkowania.Przynajmniej połowa zmotoryzowanych to "c****" ,mają prawo jazdy, ale jeździć nie potrafią. W weekend jak się wybierze za miasto, to 70 km/h jest dla niego szaleństwem, ciągnie się kawalkada, bo kilku za nim boi się wyprzedzić,jak widzą policję to na wszelki wypadek hamują do 30 km/h...koszmar.Jak widzę radiowóz co pomyka 70 po mieście to jadę 80 dla przekory..a zatrzymajcie mnie...jeszcze nie zatrzymali...

    • 3 4

    • czyli jest ograniczenie do 50, a Ty jedziesz 80... I uważasz, że jest OK, bo Policja jedzie 70 ??? I to dlatego, że znakomita większość nie potrafi jeździć, tak ??Ręce opadają.

      • 0 0

    • hmmm.... glupi jestes czlowieku. szkoda ze nie mamy tutaj szwedzkich przepisow to moze bys sobie pojezdzil... ale na rowerze treningowym w domu :)

      • 0 0

  • Moze wprowadzic...

    przepisy takie jak obowiazuja w Szwecji? Cos czuje ze polowa polakow stracila by prawko pierwszego dnia :) heheheh.... i moze bylo by dobrze... tutaj ludzie nie maja w ogole wyobrazni, a szkoda bo gina ludzie i to w tak glupi sposob

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane