• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Patryk Szczerba
21 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku. Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku.

Wiadukty kolejowy i drogowy w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni mają rozładować korki na dojeździe do północnych dzielnic Gdyni. Ich budowa pochłonie ok. 60 mln zł, a kosztami miasto podzieli się z PKP PLK. Obiekty powstaną nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wiadukty na Puckiej rozwiążą problem korków w okolicy?

Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej doprowadzają od lat do sporych nerwów mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz ostatni test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórze.

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy w maju 2016 roku.

Jest porozumienie w sprawie wiaduktu kolejowego



Według przyjętej koncepcji kierowcy, którzy jadą od strony Pogórza, najpierw trafialiby na wiadukt drogowy nad torami, a zbliżając się do ulicy Chylońskiej wjeżdżaliby pod wiadukt kolejowy. Pociągi przejeżdżałyby nad jezdnią

Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów. Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów.
W ostatnich dniach sfinalizowano wreszcie rozmowy z kolejarzami dotyczące budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Puckiej, który pozwoliłby swobodnie przejechać pociągom i pojazdom.

- W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK, które przewiduje, iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego połowę pokryje miasto, zaś drugą połowę kolejarze - informuje Agnieszka Janowicz z referatu relacji z mediami UM w Gdyni.
Czytaj również: Kolej w Trójmieście. Planowane inwestycje

Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Puckiej ma być realizowany w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk", współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.

Wiadukt drogowy: 18 mln od miasta, 12 mln od PLK



Z kolei projekt pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III" pozwoli na budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad grupą torów stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.

Oficjalne porozumienie w tej sprawie dopiero zostanie podpisane.

- W celu realizacji inwestycji Gdynia i PKP PLK podpiszą list intencyjny, który przewiduje, iż miasto przedstawi koncepcję programowo-przestrzenną wiaduktu, wraz z oszacowaniem kosztów. Wstępnie planowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego 18 mln zł pokryje miasto, a 12 mln kolejarze - dodaje Agnieszka Janowicz.
Według wstępnych założeń wiadukty na ul. Puckiej powstaną najwcześniej za 4 lata.

Zobacz test drogowy z obwodnicy na Pogórze

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia potrzebuje rewolucji przemysłowej i gospodarczej - ludzie obudźcie się bo wam III RP i PO wszystko zlikwidowało (4)

    • 14 16

    • (3)

      Właśnie zlikwidowano wolne sądy kretynie.

      • 4 10

      • (1)

        nadal wierzysz w ten kodowski bełkot? Zrzuć się na Mariuszka i idź poskakać

        • 5 3

        • Wszyscy się zrzucamy na Mariuszka.

          Błaszczaka.

          W podatkach.

          • 1 0

      • KODiarski czubku za duzo ogladasz TVNu

        • 1 1

  • a skad kasa. ? z konta pisu ?

    bo unia koreczek zakrecila :)

    • 11 5

  • Najwcześniej w 2021? Znając tempo prac w Gdyni to o ile w ogóle powstaną to nie wcześniej jak w 2030.

    • 16 3

  • Nie Wiadukt Kolejowy nad Drogą, a Tunel Drogowy pod torami!

    logiki trochę

    • 16 0

  • Nareszcie

    chciało by sie rzec - nareszcie. Choć inwestycja spóźniona o jakieś 15 lat.

    • 16 1

  • Inwestycja pilnie potrzebna. (4)

    Ale chciałbym zauważyć, że gdy zacznie się budować tunel na Puckiej to tenże przejazd będzie zamknięty dla samochodów. Wtedy dopiero będzie armagedon w Chyloni...a do 2021r liczba aut się jeszcze zwiększy...
    Trzeba było budować 30 lat temu tak jak w Wejherowie! A na dodatek to tam wybudowano tunel w osobnym miejscu i istniejące przejazdy funkcjonowały!

    • 20 0

    • myślę, że po oddaniu do uzytku wiaduktów zwiększą się też zatory na skrzyżowaniach z Chylońską i Morską. A tam juz teraz jest słabo z powodu długiego oczekiwania z powodu świateł.

      • 2 0

    • Jak zwykle u nas model opóźniony

      • 3 0

    • W Wejherowie to za chwilę zacznie się budowa kolejnych dwóch tuneli + jednego w Rumi Janowie.

      • 3 0

    • Nie musisz się o to martwic

      - nie zaczną budowac przez najbliższe 10 lat. Nie da się.

      • 1 0

  • Budowa dróg i ułatwienia dla kierowcow nie w Gdyni (1)

    Tu wszystko się robi by utrudnić przejazd przez miasto.Rozumiem ze można by było realizować strefy 30 czy 15 ale takie rzeczy robi sie gdy istnieją drogi szybkiego ruchu pomiędzy dzielnicami , poza tymi drogami to można tworzyć strefy z ograniczonym ruchem. W Gdyni odwrotnie niż w samolocie - na drogach gdzie można by było poruszać się szybko stawia sie światła co 50 metrów, progi zwalniające lub zwęża drogę do jednego pasa. Szczytem finezji rozwiązania jest skrzyżowanie Władysława IV z Al. Piłsudskiego skręt do ulicy Śląskiej - tam żeby dostać się na prawy pas w zasadzie trzeba złamać przepis a rozwiązanie jest proste wystarczy oznakować że w prawo można skręcać z dwóch prawych pasów ale po co władze Gdyni mają kierowców gdzieś a obecne rozwiązanie służy wyższym celom tzn. zablokowaniu ruchu na ulicy Władysława IV.

    • 11 2

    • z estakady w prawo na Morską i na Unruga taż kiedyś były dwa prawoskręty i nie było takich korków więc ulepszyli i teraz są

      • 0 0

  • W końcu

    Ten wiadukt juz dawno powinnien być zbudowany .Juz się nie mogę doczekać kiedy będzie oddany.Dobrze ,że znalazły się na to pieniądze...

    • 10 0

  • A gdzie przedłużenie obwodnicy do ulicy Hutniczej

    Droga ktora powinna powstać 40 lat temu - czyżby zaplanowana jest na następne stulecie?

    • 29 0

  • adrian- długoPiS.

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane