• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Gdynia rzadzi gromada i**otow - ta decyzja to kolejny dowod

    • 14 3

  • Legalizacja nielegalnego przejścia??? (1)

    A to przypadkiem nie jest tak, że zgodnie z przepisami piesi powinni mandaty karne otrzymywać za przechodzenie, a często wtargnięcie, na jezdnię poza wyznaczonym przejściem??? Zróbcie tam przejście, ale ze światłami, będzie bezpieczniej. Nie uczcie pieszych, że nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za swoje zachowania.

    • 15 3

    • Tam przejście przez jezdnię jest jak najbardziej legalne.

      • 0 0

  • Teraz będa slalomy miedzy tymi garbami i ludzmi.... (1)

    Z reszta co to za roznica skoro juz tam zaczynaja sie korki do oksywia

    • 7 4

    • progi zwalniajace

      a co na to drogówka gdyńska?.
      /dotyczyprzejścia w niedozwolonych miejscach do 100m od przejść po obu stronach ul.Jana z Kolna.

      • 0 1

  • Dzisiaj pieszy ma tam wybór. Albo przechodzić na wysokości przystanku lawirując między pędzącymi samochodami albo nadłożyć drogi, pójść do przejścia dla pieszych i... przejść lawirując między pędzącymi samochodami. Wybór pieszych jest racjonalny.

    • 3 8

  • trzeba budowac przejscia podziemne lub nadziemne a nie zwalniac ruch tylko bezmozgi tak mysla

    • 9 5

  • Przejazd przez garb na dwa sposoby

    ...wolno prawie się zatrzymując albo pełna piz..**.

    • 9 3

  • Jaka to poprawa bezpieczeństwa ? (1)

    Takie rozwiązanie tylko będzie jeszcze bardziej prowokować pieszych do wbiegania lub przechodzenia/ wręcz wtargnięcia- przez ul.Jana z Kolna gdy akurat podjeżdżać będzie "mój autobus"-szczególnie tam gdzie kumulują się wszystkie linie w kier.Pogórza, Obłuża i Oksywia...Ja bym zrobił to inaczej.
    W pierwszej kolejności zlikwidował bym przejście dla pieszych usytuowane na skraju budynku Sądu Rejonowego/ na wprost Auto Handlu)-i przeniósł je bliżej przystanków mniej więcej (na wysokość wyjścia z budynku" B" Sądu Rejonowego)-bliżej Hali Rybnej.(skrócenie dystansu o około 35-40 metrów.
    Drugie legalne przejście zorganizowałbym bliżej budynku Hali Targowej od strony ul.3-go Maja co dało by kolejne skrócenie dystansu o jakieś 15 metrów-pomiędzy legalnymi już przejściami dla pieszych,a w tej sytuacji przejście w innym miejscu/wtargnięcia i przebieganie stało by się nielegalne i nie opłacalne.... Nie obniżał bym też tak drastycznie prędkości pojazdów do 30 km/h- i utrzymałbym te chociaż 40 km/h. Gdyby tak uczyniono w rozwiązaniu tego tematu to sadzę, że piesi i kierowcy byli by zadowoleni. Jaka jest różnica w odniesieniu obrażeń u pieszego np.pana/pani w wieku 65-75 przy kontakcie z pojazdem jadącym 30 km/h-a 40 km/h.???

    • 10 3

    • Lepiej się ciesz, że ktoś jeszcze korzysta z komunikacji miejskiej. To dzięki wyborom tych ludzi ty masz luźniej na ulicy w swym aucie. Trochę empatii by się przydało. Jeśli przyhamujesz i przepuscisz kilku pieszych śpieszących na autobus, korona ci z głowy nie spadnie.

      • 1 0

  • przestrzegac przepisow

    od strony wejscia glownego do hali ,caly pas wew. zajety jest przezx wozy wlascicielim stoisk i dostawcze -nikt nie reaguje zeby udroznic ten pas ruchu.

    • 8 1

  • Prawie (2)

    Jak już postawiliscie te progi to może pasy byście namalowali żeby to bydło nie przechodziło jak sobie chce przez ulicę? Poza tym zawieszenie to kto mi naprawi?

    • 9 3

    • (1)

      Bydło, z tego co wiem, leży sobie na hali mięsnej i czeka na kupców. A piesi to i owszem do przystanku dojść jakoś muszą

      • 0 0

      • Jakos - to moze przez przejscie przy sadzie i przy 3 maja?

        • 0 0

  • pod jezdnia

    wybudowac tunel dla pieszych pod jezdnia -tanszy koszt .ale to trzeba myslec .najlepiej blachy na jezdnie i zawieszenia do remontu.

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane