• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zatoki autobusowe wyremontowane za 7 mln zł

Patryk Szczerba
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego. Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego.

Zakończyła się modernizacja zatok autobusowych w Chyloni, Leszczynkach oraz centrum Gdyni. Zamontowano na nich wiaty dla oczekujących pasażerów oraz tablice wyświetlające czas pozostały do odjazdu. Wykonano też prace kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.



Modernizację przeprowadziły trzy firmy: MTM SA, Eurovia Polska SA oraz WPRD Gravel Sp. z o.o.

Co sądzisz o autobusowych zatokach?

Przystanki ze zmodernizowanymi zatokami:

  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04 / Hutnicza kierunek Rumia,
  • Kilińskiego 02 / ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia


Oprócz zatok na przystankach zamontowano nowe wiaty, przysiadaki i ławki oraz tablice z elektronicznym rozkładem jazdy. W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

Blisko 7 mln zł za prace



Prace kosztowały blisko 7 mln zł. Gdyńscy urzędnicy informują, że modernizację zatok sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

W ramach modernizacji zostały też wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

- Spora część robót wymagała niekiedy skomplikowanych ingerencji w strukturę podziemną. Tego typu prace pochłaniały najwięcej czasu. Nawierzchnia każdej zatoki autobusowej wykonana jest na wytrzymałej konstrukcji, dzięki czemu posłuży na lata i zapewni pojazdom stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego - wyjaśnia Tomasz Krzak, z Zarządu Dróg i Zieleni.

Zatoki autobusowe nie wszystkim się podobają



Z każdą informacją o modernizacji zatok autobusowych pojawiają się opinie, że pomagają jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów.

Czytaj też: Zatoki? Potrzebne czy nie

- Każda zatoka to dla autobusu jednak strata czasu przejazdu. Jeśli to zsumujemy, to opóźnienie przez wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatok jest duże. Dodatkowo zatoki wtłacza się często w infrastrukturę kosztem chodnika, drogi rowerowej. Ruch pieszy czy rowerowy przez to koliduje z przystankiem, a pasażerowie często muszą przechodzić pod wiatą - mówią nam administratorzy funkcjonującego na Facebooku profilu "Zatoki? To się leczy".

Krytyka lokalnych społeczników



Głos zabierają także lokalni społecznicy, dodając, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Nie brakuje też głosów, że zdarzają się kierowcy, którzy nie podjeżdżają do krawędzi, utrudniając wyjście - zwłaszcza mniej sprawnym - pasażerom.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Za 2 lata znowu beda remontowac i ppjdzie kupa szmalu

    • 5 0

  • (1)

    lokalni społecznicy i rowerowcy dbają o subiektywne odczucia kierowców w taki sposób żeby samochodziarzą utrudniać życie

    • 9 0

    • A może zacznij od swojej pisowni, bo oczy bolą od błądów, Panie samochodziarzOM.

      • 3 0

  • a ile wykonwcy dali gwarancji na te prace? (1)

    czy może za 6mies. wszystko będzie jak było?

    • 36 8

    • A ja się zachwycam zatoczką przy ul. Okoniewskiego.

      Naprawdę w europejskim stylu.

      • 0 0

  • Gdynianin (3)

    Miliony za remont 9 zatok. Szok i niedowierzanie.
    W ogóle mnie zatem nie dziwi, że miasto jest tak zaniedbane. Musiało by mieć bilionowy budżet, żeby sobie z wszystkim poradzić skoro raptem kilka zatok kosztuje 7 mln.

    • 31 1

    • A ile to powinno kosztować, (2)

      żebyś nie był w szoku? To profesjonalna i kosztowna praca z użyciem ciężkiego sprzętu, a nie układanie chodniczka na ROD...

      • 1 7

      • To prawie milion za zatokę. Za tyle można dom wybudować i wyposażyć.

        • 6 0

      • I zapewne robotnicy mają pracować za darmo.

        • 0 4

  • Lepiej niech wstrzymają ruch na 50 sekund, napewno zmniejszy to korki. (5)

    Ludzie którzy chcą likwidacji zatok chyba nigdy nie jeździli autobusami ani samochodami.

    • 51 13

    • Jeździli autobusami, także w Berlinie czy Londynie, gdzie ruch jest nie mniejszy niż w Gdyni, a zatok nie ma (oprócz przystanków węzłowych).

      • 4 0

    • korki czy tak czy siak będą. (1)

      różnica jest jedynie w tym ile w tym korku autobus z setką ludzi będzie stał.
      zatoki autobusowe powinny być polikwidowane !!!!!1

      • 9 8

      • I zabrany jeden pas ruchu na Buspas.

        Jeżeli jest po jednym pasie na jezdni, zabrać całą ulice na buspasy, a nawet ulice okoliczne zlikwidować. Postawić dużo donic z dużymi drzewami i zrobić las kieszonkowy.

        • 6 4

    • Ludzie którzy chcą zatok, chyba nigdy nie jeździli autobusami...

      Korek jest jak był, tylko autobus stoi w nim dalej...

      • 13 8

    • No tak, bo to obcisłe...rowerzyści!

      • 7 7

  • "sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19"

    Co ma covid 19 do zatok autobusowych???

    • 11 1

  • Szczególnie ta na Energetyków... (1)

    • 3 0

    • Ta na Energetyków. ...

      Jest fachowo wyremontowana w stylu lat 80. Na kostkę yeb paski z bitumu

      • 3 0

  • Haha...w Gdyni wszystko już w miliony idzie:) (1)

    Szkoda tylko że w centrum nie da się już stanąć.... nawet będąc mieszkancem...:) A alternatywy w postaci darmowej komunikacji po centrum ni ma:) W koncu na słomiane inwestycje trzeba odkładać:)

    • 26 3

    • Mieszkacie we dwoje, to musicie mieć trzy samochody?

      • 0 2

  • 7 milionów za farbę? (3)

    Jak można wydać 7 milionów na farbę...

    • 21 5

    • Tym razem ci nie wyszło... (1)

      Wiem, że masz ten tekst przygotowany i tylko czekasz na okazję, ale tym razem nie udało się. Może następnym razem?

      • 2 1

      • Jemu ta farba śię śni, bo nowe przystanki musi pobazgrać.

        • 3 0

    • jaką farbę ?

      • 5 0

  • Kajetanie zrób sobie specjalistyczne badanie !... (1)

    • 23 0

    • Pewnie nie raz ktoś go badał...

      "ja mam rączki tutaj" :)

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane