- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (132 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (545 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (147 opinii)
- 6 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (165 opinii)
Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?
W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego . Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.
Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.
- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.
Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.
- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.
Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.
- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?
- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.
W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.
Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego i w rejonie ul. Unruga 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.
Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.
Opinie (356) ponad 10 zablokowanych
-
2013-04-15 15:32
Zbieramy tematy do MIŚ 2
na pewno pobijemy Bareje z absurdami, wystarczy poczytać wypowiedzi urzędników, obejrzeć wiadomości i tematów codziennie bez liku, absurd goni absurd
- 12 1
-
2013-04-15 16:08
To zemsta na gdynianach, (1)
za brak 99% procent poparcia w ostatnich wyborach samorządowych dla gości p. Szczurka?
- 11 0
-
2013-04-15 16:11
pewna partia tolerowała tylko 100% poparcia
ale to już było dawno 23 lata temu poległa
- 4 0
-
2013-04-15 16:28
na wybory ? (1)
na wybory rozlicze za :
kolesiostwo
nie wybrali do urzedu . dostał inne stanowisko
likwidacje lini autobusowych - zmiejszenie liczby kursów
można zmienic-zmiejszyc częstotliwosc kursowania lini
przeprowadzone po kilka razy te same remonty :
przebudowy rond
ciagle poprawiane zatoczki autobusowe
remont ulicy w Chyloni - wymiana kostki na aswalt
remonty nie prowadzone 24 h na dobę
bo cisza nocna lub brak mozliwosci oswietlenia
nie liczenie się z opinią mieszkańców
wiadukt nad Pucką
lotnisko w Kosakowie
kładka rowerowa na Obłuzu
infobox na ziemi prywatnej- 21 0
-
2013-04-15 16:32
A na czyjej ziemi?
Proszę więcej danych na ten temat!
Jeżeli Miasto stawia za 6-7 mln blaszaki i to na prywatnej ziemi - to to jest skandal, afera i sprawa dla odpowiednich służb!- 1 0
-
2013-04-15 16:31
Deratyzacja w Gdyni
Szczurek weź swoich przydupadsów i wy......j
- 15 0
-
2013-04-15 17:04
To bardzo dobry pomysl (1)
Zeby wam oszczedzic problemow to dam wam dobra rade wszystko sobie dam zatrzymajcie ja np. bylem w afryce ale nie tak jak wy w Egipcie tylko dalej i tam tez nic nie robia i korkow nie maja i sa mniej nerwowi
- 1 0
-
2013-04-15 17:34
W Egipcie są wielbłądostrady
- 1 0
-
2013-04-15 17:06
infobox na spornej ziemi prywatnej (1)
Wnioski o odszkodowanie za grunty w Gdyni. Kto za tym stoi?
Urząd w Gdyni jest zasypywany wnioskami, w których spadkobiercy dawnych właścicieli gruntów żądają odszkodowania lub zwrotu nieruchomości. Takich spraw jest ponad 600, większość dotyczy śródmieścia. Za wieloma z nich stoi były urzędnik magistratu, który miał dostęp do ważnych dokumentów, a dziś reprezentuje spadkobierców.
Katarzyna Fryc: Coraz więcej jest spraw, w których spadkobiercy dawnych właścicieli gdyńskich nieruchomości domagają się od miasta wykupu, zamiany, odszkodowania lub zwrotu gruntu. Skala tych roszczeń jest olbrzymia.
Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości UM Gdyni: Pieniądze na odszkodowania pochodzą ze skarbu państwa, bo obowiązuje zasada, że płaci albo oddaje nieruchomości ten, kto je zabierał, czyli polskie państwo. Więc można by sądzić, że Gdyni to nic nie kosztuje. Ale tak nie jest. Najpoważniejszą konsekwencją dla miasta jest zmarnowany czas, w którym sporna nieruchomość przez lata jest niezagospodarowana. W odbiorze mieszkańców powstaje przeświadczenie, że miasto nie dba o teren. Takie przykłady można mnożyć.
Podajmy kilka.
- Największym problemem dla miasta - jeśli chodzi o skalę gruntu - są Kolibki, a także Park Rady Europy, gdzie ma powstać Forum Kultury. Pomimo przyjętego planu zagospodarowania przestrzennego i rozstrzygniętego konkursu architektonicznego nic się tam nie dzieje, bo o ziemię upomnieli się spadkobiercy dawnych właścicieli. Podobna sytuacja dotyczy terenu na rogu ulic Świętojańskiej i 10 Lutego, gdzie powstaje Infobox. Nie możemy zagospodarować go w sposób trwały i docelowy z uwagi na niewyjaśnione sprawy własnościowe. W podobnej sytuacji jest sporo terenów zielonych, które od lat pełniły charakter publiczny: ciągi piesze wzdłuż alei Piłsudskiego czy teren parku Kilońskiego w Chyloni.
To, co najbardziej boli, to patowa sytuacja, gdy przez lata w danej sprawie nic się nie dzieje, a możliwość odwoływania się do kolejnych organów i nawał spraw rozpatrywanych przez te organy powodują, że postępowania toczą się latami- 8 0
-
2013-04-15 17:43
COOO?!
Grunt nie jest Miasta, a mimo to budujecie INFOBOX?
Skandal! Miasto ma za dużo pieniędzy? Jak widać, o jakieś 6-7 mln!
A panią Annę S. rozliczyć z "zakupu" mieszkania na Piłsudskiego oraz pociągnąć do odpowiedzialności za wykorzystanie dokumentów z UM.
Takie rzeczy tylko w Polsce?!- 2 0
-
2013-04-15 17:33
codziennie jest ruletka jak wrócić do domu (1)
polska to kraj hazardzistów, pokerowa twarz włodarzy, zagrywki, blefy i dziwne ruchy, a ty obywatelu i tak utkniesz w korku
- 8 1
-
2013-04-16 08:40
jak rozważysz opcję rower lub SKM
to nie koniecznie
- 0 0
-
2013-04-15 17:49
normalnie ręce opadają... śmigałem do domu 15 min a teraz godzina to mało... może szanowny sztab kryzysowy coś jednak wymyśli bo tu żyć się nie da.
- 4 1
-
2013-04-15 17:58
Samochody na tory (1)
Wina samochodów
- 3 2
-
2013-04-15 18:22
hahaha dobre :)
- 0 0
-
2013-04-15 18:23
Ruch z Estakady do Obwodnicy puścić przez Morską (wjazd na Chyloni)
Puścić ruch przez Morską do wjazdu na Chyloni, 30 lat tak jeździliśmy i nie było aż tak źle. Były 2 pasy do skrętu z Estakady na Morską i korki były na kilka minut a co najważniejsze nie było problemów z wjazdem na Hutniczą, który obecnie sprawia, że stoi Estakada (Obłuże - Hutnicza), Unruga oraz Wiśniewskiego. Również Morska była bardziej przejezdna ponieważ cykl świateł był dłuższy na skrzyżowaniu z Estakadą, bo pojazdy jechały dwoma a nie tak jak teraz jednym pasem z Estakady. Do tego część kierowców uciekała na Chylońską oraz Rozewską. A tak to TIRy wyjadą z Elektrociepłowni i jadą do Estakady (bo przejazdy i tak są zamknięte) a Hutnicza stoi w obu kierunkach od Estakady do Piaskowej).
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.