• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i piesi najważniejsi w Śródmieściu

Patryk Szczerba
22 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zielone centrum bezpieczne dla pieszych  to priorytety radnych dzielnicy Śródmieście w Gdyni. Zielone centrum bezpieczne dla pieszych  to priorytety radnych dzielnicy Śródmieście w Gdyni.

Regulacja parkowania m.in. przy ul. BatoregoMapka, Zygmunta AugustaMapka, Armii KrajowejMapkaMściwojaMapka, postawienie ograniczników parkowania przy placu KaszubskimMapka, skwerze KościuszkiMapka, stworzenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: 3 Maja - Armii KrajowejMapka, Armii Krajowej - ks. JastakaMapka oraz Władysława IV - Armii KrajowejMapka i wprowadzenie kolejnych elementów zieleni to najważniejsze zadania, jakie wyznaczyli do realizacji radni gdyńskiego Śródmieścia. Łącznie do wydania jest blisko 1,8 mln zł z dzielnicowego budżetu.



Podoba ci się kierunek zmian w Śródmieściu Gdyni?

Radni zaakceptowali inwestycje do realizacji do roku 2023 na ostatniej sesji. Przyznają, że skupili się przede wszystkim na tym, by zmieniać Śródmieście zgodnie z założeniami projektu Klimatyczne Centrum, ogłoszonego przez władze miasta na początku roku.

- Rada dzielnicy Śródmieście dostrzega potrzebę przemiany przestrzeni publicznych, uwzględniającą wprowadzanie zieleni oraz elementów poprawiających bezpieczeństwo, stąd taki dobór zadań i nadanie im priorytetów realizacyjnych - tłumaczy Andrzej Ryński, przewodniczący rady dzielnicy Śródmieście.

Zieleń i bezpieczeństwo pieszych



Radni przeznaczą środki m.in. na wyposażenie w elementy do zabawy i upiększenie parku kieszonkowego zrealizowanego w tym roku na splocie ul. Abrahama i ul. KilińskiegoMapka. Chcą zagospodarować skwer przy ul. 10 Lutego i ul. 3 MajaMapka, gdzie są remontowane chodniki. Staną tam kwietnik i rabaty. Park kieszonkowy powstanie przy ul. 3 Maja, pomiędzy ul. Starowiejską a ul. Jana z KolnaMapka. Dodatkowo, przy ulicach Batorego, Wójta Radtkego, Abrahama, 10 Lutego, Portowej i al. Piłsudskiego znajdą się nowe nasadzenia zieleni.

Czytaj też: Drzewa zamiast aut w centrum Gdyni

Inwestycje zwiększające bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego:
  • regulacja parkowania przy ul. BatoregoMapka, Zygmunta AugustaMapkaArmii KrajowejMapka oraz Mściwoja,Mapka
  • postawienie ograniczników parkowania przy pl. Kaszubskim, skwerze Kościuszki i ul. Armii Krajowej, 10 Lutego, Kilińskiego oraz Żwirki i Wigury,
  • uspokojenie ruchu zaplanowano także na ul. Zygmunta Augusta.

Na skrzyżowaniu ulic: 3 Maja - Armii Krajowej, Armii Krajowej - ks. Jastaka oraz Władysława IV - Armii Krajowej, przy przystanku komunikacji miejskiej powstaną nowe przejścia dla pieszych.

Oznaczenie historycznej linii brzegowej



Inwestycją finansowaną z budżetu rady dzielnicy niezwiązaną z drogami i zielenią będzie oznaczenie historycznej linii brzegu morskiego sprzed 1931 r. na skwerze Kościuszki w okolicach mola Południowego. Będą to litery z metalu wtopione w płaszczyznę chodnika.

Park Rady Europy: debata o miejscu



- Dzielnicowe inwestycje z pewnością podniosą jakość i komfort życia mieszkańców, a także pozytywnie wpłyną na wizerunek centrum miasta - nie pozostawia wątpliwości Joanna Zielińska, przewodnicząca rady miasta.

Miejsca

Opinie (328) 5 zablokowanych

  • Pomysł pijanego d**ila

    Ja rozumiem wiele ale polityki i sytemu wioski rybackiej Gdynia nie mogę pojąć.
    To co się wyprawia w centrum to jakiś koszmar !!!
    Likwidowane są wszystkie miejsca parkingowe. 10 Lutego bez opcji parkowania? Poje..... urzedasow ??,
    Firmy padają a tu ciagle pod górkę. Jeśli nawet ktoś ma lokal gastronomiczny i chce przetrwać z dostawami to gdzie ma zaparkować nawet na chwile auto do dostaw??? To tylko jeden przykład.
    Ale rozumiem. Jest budżet i trzeba go mądrze " rozpisać ".
    Kur..... no całe miasto rozj.... byle tylko robić mieszkańcom na złość i kasę przytulać.
    Ale żeby ludzie jeździli komunikacja to trzeba najpierw ja mieć.
    Powodzenia życzę w dostawie pizzy autobusem.

    • 19 1

  • Dzielmy według potrzeb mieszkańców

    Gdynia to nie tylko centrum, likwidujecie tereny zielone, betonujecie, a może zrobić normalną drogę dojazdową dla mieszkańców innych dzielnic Gdyni

    • 13 0

  • Kuriozalny ten teren jest na skwerze teraz :D (1)

    • 17 0

    • nic się nie zmieniło

      od....i tu mam problem, od ilu lat. W zasadzie po komunie przybyły tylko budy, które straszą. Ta fontanna to jakiś zabytek, że jeszcze stoi? Wygląda makabrycznie.

      • 4 0

  • Bardzo dobre zmiany (2)

    narzekają głównie mieszkańcy jakiś dziupli 100 km dalej.
    Po wybudowaniu spalarni w Gdańsku, większość zamożnych mieszkańców przeniesie się do Gdyni. Piękna zieleń, brak smrodu spalin, mnóstwo kafejek, alejek, restauracji to jest to.

    • 7 34

    • i co ci po tych "zamożnych mieszkańcach"

      Przeniosą się do getta dwóch ulic jakim staje się "centrum" Gdyni?
      Pozatym, zobaczysz ich podatki jak świnia gwiazdy. Dlatego sa zamożni, że sobie z tym "radzą".

      • 4 0

    • przeniosą się na Morską albo Hutniczą, "Piękna zieleń, brak smrodu spalin, mnóstwo kafejek, alejek, restauracji to jest to"

      • 4 0

  • To totalnie anachroniczna koncepcja rugowania ruchu samochodowego z centrum (16)

    Na swiecie odchodzi sie od tej przestarzalej ideologii na rzecz zrównoważonego ruchu ulicznego. Tyle ze to wymaga nakladow na infrastrukture, a znacznie prosciej jest powylaczac ulice z ruchu, zwężać ich szerokość, zamykać dostęp do parkingów miejskich zamiast inwestować w rozwój zielonych parkingów. Obecna ekipa odpowiadającą za infrastrukture miejską to ludzie, ktorzy mentalnie zatrzymali sie w rozwoju urbanistycznym lat 90ych. Pomijam juz wszechobecną tandetę materiałów i wykonania. Szkoda ponieważ polozenie Gdyni az zachęca do śmiałych, nowoczesnych projektow miejskich...

    • 65 15

    • można podziwiać zdolność do generowania argumentów na rzecz obniżania kosztów funkcjonowania miasta (8)

      przez wdrażanie programu stopniowego, konsekwentnego przekształcania miasta w miasto przyjazne bardziej ludziom niż samochodom. Jestem pod wrażeniem. Zielony parking to wytwór chorej wyobraźni: to jest pomysł urbanistów lat 1960-tych. Mamy już XXI wiek i pomysły nie tylko na telepracę ale także na postawienie na zdrowy, aktywny tryb życia w mieście, w którym stopniowo uwalnia się kolejne strefy miasta od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 6 10

      • Jaaaasssne chciales/las błysnąc ale nie wyszlo (7)

        gdynscy "urbanisci" ida po najmniejszej linii oporu, dezerterujac przed prawdziwymi wyzwaniami zrownowazonego miasta. Pomijam argument pandemiczny, choc i on przemawia za indywidualuzacja transportu miejskiego, ale nawet jesli nie, to gdzie sa wezly przesiadkowe? Poza tym z czego do czego sie przesiadac? No i te tak znienawidzone parkingi przesiadkowe? Infrastruktura miasta została oddana w rece przypadkowej, radosnej i koninkturalnej twórczości deweloperskiej.

        • 9 6

        • każda stacja SKM i PKM w Trójmieście jest węzłem przesiadkowym (4)

          • 3 9

          • Ile jest miejs parkingowych przy PKM Stadion, SKM Redłowo, SkM Uniwersytet Morski? (2)

            • 4 4

            • przy węzłach przesiadkowych powinny powstawać miejsca pracy i cele podróży a nie miejsca do parkowania samochodów (1)

              fachowo to się nazywa Transit Oriented Development. Kilka miejsc do wysadzania podróżnych wystarczy (kiss and ride). Ponadto ważne jest, by tam powstawały darmowe, monitorowane lub strzeżone miejsca do parkowania rowerów. Takie tam bywają, ale jest ich definitywnie za mało.

              • 3 5

              • wtedy nie są węzłami przesiadkowymi

                a końcowymi.

                • 3 3

          • Wzgórze, Redłowo, Gdynia Stocznia ...

            Przesiadka na drugą stronę peronu.

            • 3 3

        • Wyszło (1)

          W dodatku widać że gość wie o czym mówi w przeciwieństwie do januszowego kwiku o to że parkingi są płatne

          • 8 5

          • Sam sobie odpowiadasz hehehe:-)

            • 3 3

    • Ale tak się właśnie robi na całym świecie :) (4)

      A prym wiodą wielkie bogate miasta typu Londyn, Wiedeń czy Zurych. Ruch samochodowy musi być ograniczony do niezbędnego minimum a komunikacja musi działać niezawodnie

      • 9 6

      • od tego ze napiszesz "musi" nic nie nabierze siły sprawczej

        zwłaszcza w mieście gdzie głównym narzędziem modernizacji jest kubeł farby

        • 6 1

      • Podstawą jest zbiorkom, który w Polsce działa podobnie żle, lub bardzo żle. (2)

        • 6 1

        • podstawą piramidy zrównoważonej mobilności jest ruch pieszy (1)

          następnie innych niezmotoryzowanych (cyklistów, hulajnogowców etc,) a dopiero w następnej kolejności transport zbiorowy. Najlepszy jest transport szynowy: dlatego SKM powinna funkcjonować w takcie 5 minutowym w godzinach szczytu, po wymianie taboru na taki, w którym nie ma dziury między peronem a wagonem.

          • 4 6

          • mniej farmazonów, więcej praktyki opartej w realiach

            • 6 1

    • (1)

      oni mentalnie sie nigdzie nie zatrzymali. celowo to robia. najwazniejsze sa inwestycje z kasy miasta robione pod dewelopera po wczesniejszym uzgodnieniu i oplacie na konto zony siwego

      • 8 6

      • W to nie wnikam. Jesli tak jest to w normalnym kraju sprawa dla prokuratury.

        Poza tym to nie zmienia faktu, ze kroluje tandeta wykonania w oparciu o dziadowskie projekty.

        • 10 3

  • A dymisja Łucyka

    KIEDY???

    • 20 0

  • Stać na samochód, to i stać na płatne parkingi (6)

    autoryzowany serwis i paliwo, OC oraz AC.
    A jak nie chesz jechać autem do centrum, zamów taksówkę.

    • 8 36

    • (2)

      Mnie stac, tylko chodzi o to ze do centrum nie ma po co przyjezdzac, a jesli nawet musisz to zrobic to nie ma gdzie zaparkowac. O to w tym chodzi, nie mozesz tego zrozumiec?

      • 11 3

      • Nie chesz jechać swoim samochodem to weź (1)

        taksówkę. Parkować można na parkingach płatnych tylko że to kosztowne. Janusz z Monią przyzwyczajeni są do parkowania auta gdzie się da i za darmo. Za darmo jeszcze zaparkujesz w pobliżu Riviery.

        • 2 8

        • Jak w końcu będzie cię stać na samochód

          To zmadrzesz w końcu i zmienisz zdanie.

          • 4 1

    • A golasy

      Na krzywy ryj welocypedami po ścieżkach za cudze pieniądze.

      • 4 0

    • Kompleksy wychodzą

      Nie zazdrość tylko weź się do pracy

      • 8 0

    • Taki jesteś mądry? Zaraz będziesz płacić za wstęp na molo w Orłowie.

      Zobaczymy jak chętnie będziesz wyjmował z kieszeni.

      • 9 0

  • Ciekawe kto na to zadoopie

    Będzie chciał przyjechać jak wszystko pozamykają? Te zadufane ciołki z UM sądzą, że jak zapłacą za propagandę, że Gdynia jest the best, to będą tu walić piesze pielgrzymki, jak do Czestochowy. A to teraz jedynie atrakcje jak w Cepelii - skansen z lat 70- tych, z kmieciami w roku sołtysów.

    • 13 1

  • Jedyne inwestycje w Gdyni to betonowe donice i zmiana organizacji ruchu białą farbą (2)

    Czy jeżeli chodzi o rozwój to Gdynia miała gorszy okres w swojej krótkiej historii?

    • 40 3

    • nie

      • 8 0

    • Gdynia dopiero wchodzi na ścieżkę zrównoważonego rozwoju

      przestań pisać nieprawdę

      • 1 12

  • Nie kogoś kto mógłby zastąpić wypalonego szczurka?? (1)

    • 15 0

    • wszystko, nawet manekin z odzieżowego

      i tak nic nie robi

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane