• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie doczekają się świateł na niebezpiecznym skrzyżowaniu?

Michał Sielski
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Córka Wojciecha Rosińskiego omal nie zginęła na tym przejściu dla pieszych. Nie ona pierwsza. Dlatego gdynianin wraz z innymi mieszkańcami i Radą Dzielnicy Mały Kack walczą o sygnalizację świetlną. Córka Wojciecha Rosińskiego omal nie zginęła na tym przejściu dla pieszych. Nie ona pierwsza. Dlatego gdynianin wraz z innymi mieszkańcami i Radą Dzielnicy Mały Kack walczą o sygnalizację świetlną.

Na ul. Wielkopolskiej od 2004 roku było ponad tysiąc wypadków i kolizji. 17 osób zginęło, a 153 zostały ranne. Ostatnia z poszkodowanych to 21-latka, która właśnie wyszła ze szpitala. Jej ojciec zaproponował urzędnikom, że za darmo wykona projekt sygnalizacji świetlnej, która poprawiłaby bezpieczeństwo na feralnym skrzyżowaniu.



Czy na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z Łowicką powinna stanąć sygnalizacja świetlna?

W okolicy skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z Łowicką zobacz na mapie Gdyni są trzy szkoły i mnóstwo domów. Jest też przejście dla pieszych przez ruchliwą, dwupasmową w obu kierunkach ulicę. O dziwo, do dziś nie ma na nim sygnalizacji świetlnej.

- Pierwsze pisma z prośbą o instalację sygnalizacji mieszkańcy wysyłali do urzędników ponad 10 lat temu. Ile można słuchać, że w budżecie nie ma pieniędzy, że może za rok? Dlatego zadeklarowałem, że przygotuję kompletną dokumentację, projekt sygnalizacji świetlnej. Robię to zawodowo, więc nie będzie to jakiś rysunek, ale dokument, który za darmo przekażę miastu - mówi gdynianin, Wojciech Rosiński.

Skąd w nim taka determinacja? Właśnie odebrał ze szpitala swoją 21-letnią córkę, która przez osiem dni walczyła o życie. 31 stycznia przechodziła przez wspomniane przejście dla pieszych. Dwa samochody na prawym pasie zatrzymały się, by ją przepuścić, lewym jechał 20-latek w renault, który nie wyhamował. Efekt? stłuczenie pnia mózgu, obrzęk mózgu, popękany obojczyk, kłopoty z nerwami twarzy i mnóstwo mniejszych urazów.

Od 2004 roku w ciągu całej ul. Wielkopolskiej było 901 kolizji, 125 wypadków, w których zginęło 17 osób, a 153 zostały ranne. W tym czasie wprowadzono nowe oznakowanie, pojawił się fotoradar oraz patrole drogówki.

- Według policyjnych statystyk od postawienia fotoradaru nie doszło na tym odcinku do tragicznych wypadków, więc poprawa była spora. Aż do tego roku, kiedy zanotowaliśmy już dwa zdarzenia. Docelowo planujemy przebudowę skrzyżowania wraz z wyznaczeniem dodatkowych pasów do skrętów oraz zamontowaniem sygnalizacji - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Tylko, że to kolejne plany na przyszłość, o których mieszkańcy Małego Kacka słyszeli od lat. Dlatego teraz nie zamierzają odpuścić i domagają się konkretnych deklaracji. W czwartek spotykają się z wiceprezydentem Gdyni Bogusławem Stasiakiem, któremu chcą naświetlić problem. Bo wszystko jak zwykle rozbija się o to samo - pieniądze na inwestycję.

W tym roku w ciągu ul. Wielkopolskiej ruszyć ma także system sterowania ruchem Tristar, który jednak skrzyżowania z ul. Łowicką nie obejmie. Z prostej przyczyny - nie ma tam wciąż sygnalizacji świetlnej.

- Mimo tego system wpłynie na bezpieczeństwo także na tym odcinku. Inne światła będą tak ustawione, że spowolnią jazdę kierowców na całej długości jezdni. Będzie ona płynna, bo nie będzie opłacało się gnać, by nie "wypaść" z zielonej fali - przekonuje Maciej Karmoliński.

To jednak tylko pośrednie rozwiązanie problemu, bezpośrednim byłyby oczywiście światła na przejściu dla pieszych. Całkiem możliwe, że i one się pojawią, choć najwcześniej w drugiej połowie roku. Prace rozpoczną się dopiero po zakończeniu remontu ul. Morskiej oraz Chwarznieńskiej.

- Na ul. Morskiej dochodziło do większej ilości zdarzeń, więc ma ona priorytet. Nie możemy też zablokować kilku największych dróg w mieście jednocześnie. Obecnie trwają prace, w których udział bierze też policja, mające na celu określenie czy sygnalizacja bardziej potrzebna jest na skrzyżowaniu z ul. Łowicką czy Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Za miesiąc powinniśmy znać efekty, a na jednym z nich na pewno zamontowana zostanie w tym roku - kończy Maciej Karmoliński.

Opinie (278) 1 zablokowana

  • Dwa przepuściły, trzeci się nie zatrzymał.... może jednak to wina bezmózgiego kiwrowcy, a nie braku sygnalizacji? (1)

    • 14 0

    • Tego akurat pan Wnioskodawca nie chce chyba przyjac do wiadomosci.

      ale fakt faktem - sygnalizacja by tam sie przydala - ale oczywiscie nie sama - musi byc kompleksowa przebudowa skrzyzowania.
      Jak postawia sameswiatla bez zmian geometrii beda sie robily na Wielkopolskiej jeszcze wieksze korki niz teraz.

      • 2 0

  • zrobić pomiar odcinkowy

    od Wrocławskiej do Buraczanej i 90% kierowców dostanie mandaty...oto przyczyna...prędkość i głupota na drogach

    • 8 2

  • "Ile można słuchać, że w budżecie nie ma pieniędzy, że może za rok?"

    Zapamiętajcie! Kasy na bzdety nie ma i nie będzie! Wydaliśmy już 100 mln zł na lotnisko dla awionetek, musimy wrzucić jeszcze z 50! Potem co roku trzeba będzie pokrywać straty, pewnie dopłacać jakiemuś przewoźnikowi żeby w ogóle do Gdyni latał. Nie ma więc w budżecie kasy na popie*dółki takie jak światła, drogi osiedlowe, przekładany z roku na rok remont Morskiej czy naprawę estakady raz a dobrze! Miasto się sypie, ale muszę mieć lotnisko w Gdyni! AAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    • 16 4

  • (2)

    To jest idealna droga do zastosowania odcinkowego pomiaru prędkości, ale dalej w stronę Dąbrowy od tego przejścia przydałoby się zwiększenie dopuszczalnej prędkości do 70 km/h. Największym zagrożeniem na tej drodze są ,,kierowcy'' jadący z większymi prędkościami, powyżej 80 km/h, a nie jest ich tam mało.

    • 5 1

    • mało czyli co drugi

      • 0 0

    • liść na tablicę na jeden znak i sobie w d.. wsadź swój pomiar odcinkowy pajacu poza tym kto mi zabroni zatrzymać się na 10 sekund w zatoce przystankowej?

      • 0 0

  • Skrzyżowanie z Racławicką (10)

    Ile jeszcze osób musi odnieść obrażenia lub zginąć aby można było bezpiecznie korzystać z tego przejścia dla pieszych !!!??? Co na to umiłowany przez poddanych Jaśnie Pan Prezydent? Chyba ze sygnalizacja zmusiłaby Go do zwolnienia w drodze z/do domu. Cóż wszystkie zwierzęta są równe ale niektóre są równiejsze.

    • 8 2

    • Przez ostatnie 20 lat byla tam jedna kolizja i jeden wypadek smiertelny (9)

      Tak wiec o cyzm ty gadasz???

      Wypadek smiertelny mial miejsce w tym roku, w ostatnim dniu stycznia. Tak wiec do 30 stycznia 2013 r. bylo to jedno z najbezpieczniejszych skrzyzowan i przejsc w miescie Gdynia.

      • 2 6

      • Bzdura (8)

        Ja wiem o "cyzm gadam". Kilka lat temu zginęła tu matka mojego kolegi. Przechodzenie w tym miejscu to zawsze sport ekstremalny. A skoro już jesteśmy "na ty" to pewnie jesteś jednym z tych którzy pędzą w dół nie zdejmując nawet nogi z gazu na widok pieszych na przejściu. Tutaj przydał by się fotoradar.

        • 7 1

        • (7)

          fakt, że przejście jest nieciekawe, ale bez przesady, że "przechodzenie w tym miejscu to zawsze sport ekstremalny". Na Karwinach I są światła, więc co jakiś czas auta nie jadą, tylko jak ktoś nie może chwilę poczekać i musi wskoczyć przed jadące samochody (a często i pędzące niestety), to wtedy faktycznie robi się niebiepiecznie

          • 4 2

          • (6)

            Jak się jest młodym i sprawnym to może nie ma problemu.
            Proszę wziąć do ręki "kulę" i podpierając się nią popróbować tego "sportu".

            • 3 4

            • (5)

              jakiego sportu? Czekania aż auta przestaną jechać?

              • 1 3

              • Pieszy - niższy gatunek ? (4)

                W godzinach "szczytu" takich przerw w strumieniu samochodów prawie nie ma. Czekać trzeba kilka minut - a tymczasem autobusy ci uciekają ..

                • 3 1

              • W godzinach szczytu jasne że przerw nie ma bo..

                ... auta stoją w korku i wtedy można spokojnie przejść po przejściu pomiędzy stojącymi pojazdami. Osoba myśląca, odpowiedzialna wie że z domu trzeba wyjść trochę wcześniej, ażeby w razie stania na przejściu, bądź innych losowych czynników (np. oblodzony chodnik, zbyt szybki przyjazd busa) tak czy siak zdążyć na wybrany środek lokomocji ;]

                • 2 3

              • Pieszy - słabszy gatunek! (2)

                jak samochody 200m dalej stoją na światłach to są przerwy, światła tam są regularne, więc godziny nie mają nic do rzeczy, autobusy w godzinach szczytu jeżdżą co kilka minut... Ale pieszym nie chce się czekać na czerwonym świetle, nie chce się korzystać z kładek albo przejść podziemnych, nie chce się przeczekać najgorszej fali samochodów, aby tylko rwać do przodu najlepiej na krechę, ze słuchawkami w uszach i kapturem na głowie, bo przecież życie nie jest tak cenne, żeby na nie chociaż odrobinę uważać. Wielu kierowców to idioci i wielu pieszych niestety też.

                • 4 4

              • Chodziło mi o osoby starsze, niepełnosprawne, matki z wózkami (1)

                Dla takich osób sygnalizacja i zielone światło na przejściu jest niezbędne ale tego młody, sprawny i do tego kierowca super bolidu nie zrozumie. Czas więc skończyć ten wątek. Ale proszę pamiętać: młodość i sprawność nie jest wieczna. Pozdrawiam :)

                • 3 1

              • no to masz genialnie przebudowywane sygnalizacje w Gdyni gdzie czas zielonego jest tak krótki że czerwone zastaje starych ludzi na środku jezdni

                • 1 0

  • Światła nic nie pomogą (6)

    jak ktoś włazi pod koła.

    • 13 14

    • (1)

      A jak ma przejść na drugą stronę. Przecież nikt się nie zatrzyma.

      • 11 4

      • poczekać aż droga będzie wolna może

        • 2 6

    • a no i zakłada kaptur aby być niewidzialnym

      nie patrzy wówczas wogóle.

      • 2 1

    • Szczególnie światła przy szkołach są niebezpieczne

      Bo uczniowie, którzy są spóźnieni nie czekają na zielone tylko lecą na czerwonym.

      • 3 0

    • posadzić d*pę w samochód i pieprzyć farmazony (1)

      Jak często przechodzisz przez dwupasmówkę ? Jak stanie auto na pierwszym pasie widoczność jest żadna tak więc nie pier... tu bzdur!!! Ćwoku jeden !

      • 2 1

      • a pieszy rozumiem jest debilem i samobójcą który wchodzi sobie na jezdnię nie bacząc że może go pierdyknąć 1,5 tony stali no brawo komu się łatwiej ćwoku zatrzymać w razie czego samochodowi czy pieszemu?

        • 0 0

  • na światła nie ma ale 100 milionów na leczenie kompleksów Szczurka się znalazło

    i kolejne 10 milionów na szkaradztwo z kontenerów w centrum Gdyni

    • 13 2

  • Tak, doczekamy się... (1)

    ale PLANU spójnej sieci świateł na niebezpiecznych skrzyżowaniach, ogłaszanego hucznie przed kolejnymi wyborami.

    Miasto ma ważniejsze priorytety - cipliderki, infobox, lotnisko, arka, kolejna estakada rowerowa w idiotycznym miejscu, nowa siedziba UM itd.

    • 13 1

    • Droga Czerwona estakdą nad torami

      • 0 0

  • Ten fotoradar jest tam w bezsensownym miejscu

    Za daleko od przejścia. Po przejechaniu fotoradaru i tak wszyscy przyspieszają. Powinien byc ustawiony niżej po prostu.

    • 8 0

  • Przejście na łowickiej

    Zagrożenie stwarzają na tym skrzyżowaniu tworzą głównie samochody przejeżdżające przez Mały Kack ulica Halicka , Sandomierską i Łowicką na złamanie karku. Kierowcy później włączają się na skrzyżowaniu racławickiej z wielkopolską na zasadzie "a może się uda"

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane