• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów

Michał Sielski
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają. Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają.

Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.



Udzielasz odpowiedzi ankieterom?

Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni ZKM wykonuje co dwa lata. Ich efektem są nie tylko zmiany rozkładów jazdy, ale też nowe linie, których oczekują mieszkańcy. W tym roku zmiany wprowadzono jednak nie na podstawie ankiet, a obserwacji pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz sugestii kierowców i pasażerów. Dlaczego? Bo poprzednie badania zakończyły się klapą.

- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.

Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.

Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.

- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia będzie teraz próbować uzasadnić cięcia wydatków na komunikację miejską popierając je tezą "mniej znaczy lepiej". Tego w końcu oczekują mieszkańcy, którzy o wynikach ankiety z pewnością dowiedzą się w infoboxie.

    • 17 2

  • tabor (1)

    Tabor stary a i ekipa w zkm tez niskopodlogowa...

    • 30 15

    • jeśli szefostwo takie same jak w Gdańsku to faktycznie celne porównanie

      • 8 4

  • tlok i letnia temperatura

    przede wszystkim powinno być ustalone jaka temperatura powinna być w pojeżdzie, przecież nie potrzeba grzać na ponad 20 stopni, gdy jest plusowa temperatura, gdy to się zmieni mniej ludzi będzie chorować

    • 29 2

  • (1)

    "Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu"

    Co ma zawód albo wykształcenie do opinii o komunikacji? Stoczniowiec nie będzie narzekał na niepunktualność, a sprzedawca na niedogrzany autobus? Brakuje mi tu jeszcze orientacji seksualnej :-)

    • 37 9

    • Owszem ma

      Całkiem możliwe, że osoby bardziej wykształcone lub zajmujące stanowiska kierownicze będą rzadziej korzystać z transportu publicznego lub będą wobec tej formy przemieszczania bardziej krytyczni. Wówczas można podjąć szczególne działania by te właśnie osoby przekonać do autobusów i trolejbusów :)

      • 5 6

  • ALE Gdynia ma stary tabor o matko..............

    • 29 35

  • badania swoje - wyniki swoje...

    po co wydawać pieniądze skoro wyniki i tak nic nie zmienią - potrzebne są cięcia bo Gdynia nie ma pieniędzy to i opinie pasażerów nic nie dadzą...

    • 25 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane