• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • Znając życie najpierw powstaną te betonowe klocki a reszta w późniejszym czasie

    czyli bliżej nieokreślone nigdy

    • 6 3

  • Wygląda odlotowo!!!

    Ale nie wierzę że coś takiego może powstać w Gdyni. Zaraz wieśniaki oprotestują że za wysoko i powstaną wiejskie kurne chaty jak w Orłowie... Wiocha w mózgach jest najgorsza - nie do wyplenienia

    • 7 5

  • Final latwy do przewidzenia.....opoznienia i plajta wykonawcy! (3)

    Jak firma ktora dotychczas budowala kurniki ma pociagnac chyba najwieksza inwestycje tego typu w Polsce za 3 miliardy zlotych.....gdzie doswiadczenie.....zabezpieczenia finansowe? Interesuje sie develooperka ale firma jest malo znana nawet dla mnie!!!!!!!!!!

    • 5 7

    • (2)

      Wybacz, ale ta firma wybudowała ponad 3000 mieszkań i ma wyniki lepsze niż niejedna spolka giełdowa. Wystarczy poszukać informacji czasam poza swoim ograniczonym umysłem. To że budują w Redzie Rumi i Gdyni to ich swiadomy wybór. Są tam niekwestionowanym liderem. Poczytaj trochę o strategiach rynkowych. Semeko to Idealny przykład skutecznej strategii.

      • 1 1

      • Wlasciciela Semeko uprasza sie zeby nie wypowiadal sie we wlasnej sprawie! (1)

        • 1 1

        • właściciela konkurencji uprasza się żeby nie siał defetyzmu...oj boli sukces boli!!

          • 0 0

  • haha (2)

    Też uważam, że to krok milowy do całkowitego zakorkowania estakady.

    • 6 3

    • (1)

      Z czasem ludzie będą bardziej świadomi i eko - wielu przesiądzie się na komunikację miejską

      • 0 2

      • taaaaaa na metro i kolejke górską

        to nie w naszej mentalności aby jeździć komunikacją miejską

        • 1 0

  • Super

    Genialnie! Bardzo mi się podoba!

    • 6 5

  • TYLKO CWANIACZKI ZAROBIĄ

    Znając życie tylko cwaniaczki zarobią na tym. Prezesi PKP znaleźli frajerów do wybudowania a sami wzięli w łapę za kontrakt. W semeko też same cwaniaczki pracują i oszukują podwykonawców i biorą tylko w łapę.

    • 2 4

  • (3)

    Budyń aż wykipiał....

    • 7 6

    • Budyń z lewej kieszeni może Ci z 10 lepszych wizualizacji wyciągnąć (1)

      Na pochwały przyjdzie czas jak wybudują

      • 3 2

      • Pewnie już zamówił mieszkanko w Semeko

        • 1 4

    • Budyń to za pół roku otworzy tunel pod Martwą Wisłą

      a ty dalej będziesz się podniecać wizualizacjami takimi jak ta albo Polanki Redłowskiej.

      • 0 0

  • Wreszcie coś w centrum (2)

    Zapowiada się świetnie. Zwłaszcza, że obecnie mieszkanie w centrum Gdyni = wiekowa kamienica lub naście tysięcy za m2. Dobrze, że to SEMEKO, jest przynajmniej szansa, że nie poszaleją z cenami.

    • 5 2

    • Miejmy nadzieję, bo inaczej tak łatwo nie sprzedadzą

      • 0 0

    • torowisko zostaje, plac dla TIRów też

      więc na siłę i za karę kupiłbym tam mieszkanie

      • 1 0

  • wróćmy do

    gdyńskiej architektury, która tworzy to miasto a nie pseudo drapacze chmur jak sea towers , które szpeci miasto i zalewa je betonem. Kochajmy zieleń w mieście tak szybko znika!!!

    • 8 2

  • Wyzwanie

    SEMEKO to bardzo dobry deweloper, ale czy dadzą radę w tak dużej skali? Życzę powodzenia

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane