- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (157 opinii)
- 2 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (154 opinie)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (58 opinii)
- 4 Jak król uciekł z Gdańska rybacką łódką (32 opinie)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (659 opinii)
- 6 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (60 opinii)
Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu . 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.
Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.
Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.
- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.
Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.
- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.
Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.
Zobacz też: Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (348) 7 zablokowanych
-
2015-01-08 19:06
Znając życie najpierw powstaną te betonowe klocki a reszta w późniejszym czasie
czyli bliżej nieokreślone nigdy
- 6 3
-
2015-01-08 19:24
Wygląda odlotowo!!!
Ale nie wierzę że coś takiego może powstać w Gdyni. Zaraz wieśniaki oprotestują że za wysoko i powstaną wiejskie kurne chaty jak w Orłowie... Wiocha w mózgach jest najgorsza - nie do wyplenienia
- 7 5
-
2015-01-08 19:27
Final latwy do przewidzenia.....opoznienia i plajta wykonawcy! (3)
Jak firma ktora dotychczas budowala kurniki ma pociagnac chyba najwieksza inwestycje tego typu w Polsce za 3 miliardy zlotych.....gdzie doswiadczenie.....zabezpieczenia finansowe? Interesuje sie develooperka ale firma jest malo znana nawet dla mnie!!!!!!!!!!
- 5 7
-
2015-01-08 23:12
(2)
Wybacz, ale ta firma wybudowała ponad 3000 mieszkań i ma wyniki lepsze niż niejedna spolka giełdowa. Wystarczy poszukać informacji czasam poza swoim ograniczonym umysłem. To że budują w Redzie Rumi i Gdyni to ich swiadomy wybór. Są tam niekwestionowanym liderem. Poczytaj trochę o strategiach rynkowych. Semeko to Idealny przykład skutecznej strategii.
- 1 1
-
2015-01-09 10:46
Wlasciciela Semeko uprasza sie zeby nie wypowiadal sie we wlasnej sprawie! (1)
- 1 1
-
2015-01-11 00:31
właściciela konkurencji uprasza się żeby nie siał defetyzmu...oj boli sukces boli!!
- 0 0
-
2015-01-08 19:33
haha (2)
Też uważam, że to krok milowy do całkowitego zakorkowania estakady.
- 6 3
-
2015-01-08 21:09
(1)
Z czasem ludzie będą bardziej świadomi i eko - wielu przesiądzie się na komunikację miejską
- 0 2
-
2015-01-09 13:41
taaaaaa na metro i kolejke górską
to nie w naszej mentalności aby jeździć komunikacją miejską
- 1 0
-
2015-01-08 19:54
Super
Genialnie! Bardzo mi się podoba!
- 6 5
-
2015-01-08 20:23
TYLKO CWANIACZKI ZAROBIĄ
Znając życie tylko cwaniaczki zarobią na tym. Prezesi PKP znaleźli frajerów do wybudowania a sami wzięli w łapę za kontrakt. W semeko też same cwaniaczki pracują i oszukują podwykonawców i biorą tylko w łapę.
- 2 4
-
2015-01-08 20:30
(3)
Budyń aż wykipiał....
- 7 6
-
2015-01-08 21:00
Budyń z lewej kieszeni może Ci z 10 lepszych wizualizacji wyciągnąć (1)
Na pochwały przyjdzie czas jak wybudują
- 3 2
-
2015-01-08 21:09
Pewnie już zamówił mieszkanko w Semeko
- 1 4
-
2015-01-09 14:16
Budyń to za pół roku otworzy tunel pod Martwą Wisłą
a ty dalej będziesz się podniecać wizualizacjami takimi jak ta albo Polanki Redłowskiej.
- 0 0
-
2015-01-08 21:02
Wreszcie coś w centrum (2)
Zapowiada się świetnie. Zwłaszcza, że obecnie mieszkanie w centrum Gdyni = wiekowa kamienica lub naście tysięcy za m2. Dobrze, że to SEMEKO, jest przynajmniej szansa, że nie poszaleją z cenami.
- 5 2
-
2015-01-08 21:10
Miejmy nadzieję, bo inaczej tak łatwo nie sprzedadzą
- 0 0
-
2015-01-09 13:42
torowisko zostaje, plac dla TIRów też
więc na siłę i za karę kupiłbym tam mieszkanie
- 1 0
-
2015-01-08 21:04
wróćmy do
gdyńskiej architektury, która tworzy to miasto a nie pseudo drapacze chmur jak sea towers , które szpeci miasto i zalewa je betonem. Kochajmy zieleń w mieście tak szybko znika!!!
- 8 2
-
2015-01-08 21:07
Wyzwanie
SEMEKO to bardzo dobry deweloper, ale czy dadzą radę w tak dużej skali? Życzę powodzenia
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.