• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Głosuj na tor Formuły 1 w Gdyni!

Mariusz Kurzyk
4 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Możliwy przebieg ulicznego toru wyścigów Formuły 1 w Gdyni. Możliwy przebieg ulicznego toru wyścigów Formuły 1 w Gdyni.

Sprawa jest poważna. Gdynia ma szansę na to, aby powstał tam tor uliczny Formuły 1. Czy powstanie? Wszystko zależy od nas! Wyścigi organizować chce także Warszawa, Wrocław i Kraków.



Projekt takiego toru to wspólny pomysł LG i ekspertów z Formuły 1. Przedstawili oni cztery propozycje lokalizacji i urządzili plebiscyt. Każdy z internautów wchodząc na stronę projektu , będzie mógł głosować na jeden z nich. Na podstawie liczby głosów Formula One Group ogłosi oficjalną propozycję organizacji wyścigów F1 w Polsce. Głosować można do 31 lipca.

Gdynia została zakwalifikowana do plebiscytu ze względu na wyjątkowe walory turystyczne.

- Przy torach ulicznych widowiskowość to podstawa - mówi Bartosz Skwiercz z biura prasowego projektu TorFormuly1.pl. - Gdynia przyciąga do siebie turystów, ale przede wszystkim mieliśmy możliwość wytyczenia toru blisko morza. To było ważne kryterium, bo transmisja telewizyjna musi być widowiskowa.

Odpowiednia szerokość ulic, widowiskowość oraz umiejscowienie charakterystycznych budynków i atrakcji turystycznych - to podstawowe atuty miasta, w którym miałby powstać tor uliczny F1. Ostatnim, kluczowym kryterium, jest potencjał pod inwestycje konieczne do funkcjonowania toru (strefa serwisowa, centrum obsługi toru, trybuny dla publiczności).

Trasa o długości 4200 m została już wytyczona. Miałaby prowadzić przez centrum miasta i "zahaczać" o m.in. Sea Towers, Skwer Kościuszki, Muzeum Miasta Gdyni i Teatr Muzyczny. Eksperci zaproponowali, aby prosta startowa oraz aleja serwisowa i trybuna główna miałyby znaleźć się przy ulicy Władysława IV. W sumie trybuny mają pomieścić prawie 80 tys. widzów. Gdyński projekt został również przeanalizowany i poddany testom pod kątem osiąganych przez kierowców prędkości na poszczególnych odcinkach. Maksymalna prędkość bolidów na gdyńskim torze sięgałaby 295 km/godz., a czas jednego okrążenia oscylowałby wokół 1 min i 34 sek.

- Wierzymy, że Gdynia może być miastem, w którym pragnienia Polaków o organizacji Grand Prix Formuły 1 mogą się ziścić - twierdzi Robert Młodziński, architekt specjalizujący się w projektach torów wyścigowych.

Na czas wyścigu należałoby zamknąć dla ruchu ok. 100 ha miasta. Komunikacja mogłaby odbywać się tylko poprzez tymczasowe kładki. Cały przebieg toru powinien zostać obustronnie zabezpieczony bandami, a w przypadku szybszych prostych i okolic trybun - siatkami. Jak szacują eksperci, coroczne przygotowania miasta do imprezy, włącznie z budową trybun i barier ochronnych mogłoby zajmować od 4 do 8 tygodni. Niebagatelną sprawą jest koszt adaptacji miasta na potrzeby wyścigu Formuły 1. Włącznie z budową niezbędnej infrastruktury ma ona wynosić nie mniej jak 100 mln zł.

- Tego kapitału nie da się porównać z czymkolwiek - dodaje Bartosz Skwiercz. - Chcielibyśmy zapytać internautów, co sądzą o tym pomyśle i gdzie widzieliby tor F1. Pędzące bolidy ogląda 500 mln ludzi. Chodzi o to, aby to było widowiskowe, bo główną ideą jest promocja miasta.

Projekt toru F1 w Gdyni:
Długość toru: 4200 m
Miejsca siedzące: 79.000 widzów
Zmiany biegów na okrążenie: 75
Średni czas okrążenia 1 min i 34 sek
Max prędkość: 295 km/godz.
Min prędkość: 55 km/godz.

Opinie (341) 10 zablokowanych

  • kon by sie usmial...

    Robert Mlodzinski- architekt ,specjalizujacy sie w projektach torow ...a ktory to ten najbardziej znany tor ? i wogole ile ich powstalo ? ,bo ja projektuje kosmodromy i pojazdu ksiezycowe...

    • 0 3

  • NIE GLOSUJCIE!

    jezeli nie chcecie dostawac spamu od LG. takie glosowanie powinno byc robione na jakiejs niezalznej stronie gdzie nie bede dostawac glupich reklamowek

    • 2 1

  • Mam mieszane uczucia. Z jednej strony to dobra promocja dla miasta, z drugiej to kłopot dla mieszkańców. W dzień wyścigu część miasta będzie odcięta od reszty.

    • 1 1

  • durne łby

    tor F1 po jakiego grzyba????
    ulice wyremontujcie, Euro 2012 wszystkich przerasta, a teraz formula. no i kto tam bedzie chodził, zanim zbudujecie to kubica przestanie jezdzic i tyle. do tego infrastruktura , porzygotowanie zawodów to mega kasa i do tego mega korki przez tydzien jak beda zawody.
    jesli beda, bo torow na swicie jest duzo, a zawodów malo i niektore dostaja organizacje raz na 3-4 lata. pomysleliscie o tym? poza tym co roku zmieniane sa i tak juz surowe przepisy licencyjne i trzeba sprotac co raz to nowym wymaganiom. dodatkowo kogo bedzie stac na bilet, ktory na pewno nie bedzie kosztowal mniej ni 150-200 zlotych.
    pomysl do bani, postawmy na sport i to maqsowy i dla mlodziezy, bo F1 trudno w ogole porownac do sportu.

    • 2 6

  • żalosne, scieżki rowerowe robic do diabła!

    • 2 3

  • SZANOWNY Zarządzie Miasta! NA GŁOWĘ POUPADALIŚCIE??? (2)

    Na dworcu w Gdyni oprócz peronu SKM nie ma ŻADNEJ WINDY dla niepełnosprawnych! W wielu wydziałach Urzędu Miasta rozproszonych po różnych budynkach w róznych częściach miasta nie ma nawet podjazdów dla niepełnosprawnych! "Zielona linia" świateł gdy się jedzie do pracy - zapomnij! co chwile stop- ledwo ruszysz! A tyle pan prezydent Stępa obiecywał... Miejsc parkingowych w centrum ZERO!, Żadnego profesjonalnego naziemnego czy kilkupiętrowego parkingu! A! Jeszcze jedno! W 250 000-cznej Gdyni jest TYLKO JEDNO hospicjum dla umierających i ŻADNEGO domu opieki społecznej (jedyny taki ośrodek w Redłowie jest w likwidacji!!). W całej Gdyni jest JEDEN (1) żłobek!!! A Ty prezydencie ze swoją świtą igrzyska sobie ubzdurałeś?????

    • 6 6

    • nie wklejaj tego samego tekstu nrazy - już Tobie ktoś czytlenie odpowiedział, że dworzec jest PKP a nie UM Gdynia

      • 0 1

    • powtarzasz się, odstaw komputer

      Chyba masz chorą krew i słabe kości

      • 0 0

  • ale w tej Gdyni już kogoś nieźle wali po makówce (1)

    następne to:
    - rezerwowe lądowisko dla wahadłowców NASA
    - rezerwowy przylądek Canaveral w Babich Dołach
    - dolina krzemowa na Witominie
    - 20-pasmowa estakada Kwiatkowskiego /do nikąd/
    - rafineria na Obłużu
    - 100-piętrowe wieżowce na Kamiennej Górze
    - tunel na Hel
    - kolejka linowa z UM na Szczurodrom
    i co jeszcze do łba strzeli

    • 2 8

    • żeby ta wypowiedź byla chociaż merytoryczna to można by z nią polemizować, ale ...

      takie psykówki prowadzą do nikąd - gdybyśmy chcieli zniżyć się do Twojego poziomu to faktycznie moglibyśmy przegrać w tak erystycznej dyspucie bo widać, że jesteś niezły w pyskówkach

      • 3 0

  • gdynia to

    historia budowana na cinkciarzach, mafii taksówkarskiej, przemytnikach non-ironów.
    Wychodzi to na każdym kroku i fałszywie szczerzący ząbki prezydencik.
    Czy oni cokolwiek zdobyli uczciwie, teraz okradli Sopot.

    Teraz "spokojnie" dalej będziecie głosować na gdynie he he

    • 0 7

  • FORMULA 1

    JESTEM ZA FORMULA -FAJNIE BY BYLO ,CZAS OKAZE CO Z TEGO BEDZIE

    • 3 2

  • Panie redaktorze... (1)

    Robert Młodziński to 29-letni łódzki architekt. W 2001 roku wraz z małżonką Ewą obronił pracę dyplomową, której tematem był projekt toru wyścigowego Formuły 1 u zbiegu planowanego węzła autostrad A1 oraz A2 (w okolicach Strykowa, między miejscowościami Nowostawy Górne, Niesułkowem a Lipką). Praca została oceniona bardzo dobrze

    Żródło: http://www.wiadomosci24.pl/artykul/czy_formula_1_dotrze_pod_lodz_8327.html

    jak widać zwrot "specjalizujący się w projektach" jest mocno naciągany...czy każdy student co obroni pracę magisterską jest już specjalistą w dziedzinie o której pisał ???

    • 3 1

    • to była wspólna praca mgr z małżonką, którą wspólnie obronili?

      ciekawe jak to wyglądało.

      - Panie Robercie...? Co? Nic? Niech sobie Pan przypomni, na pewno Pan to wie!
      - Pani Ewo, a może Pani?
      - Ale... ale..
      - Wie Pani, nie chcielibyśmy tutaj wkraczać w Wasze sprawy osobiste, jednak...
      - Poproszę tory wyścigowe za 100!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane