- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (106 opinii)
- 2 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (155 opinii)
- 3 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (125 opinii)
- 4 Dzielnica z ciekawą historią i starą wystawą (12 opinii)
- 5 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (214 opinii)
- 6 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (79 opinii)
Hipermarket dokłada 35 mln zł do Węzła Karczemki i Trasy W-Z
Do przebudowy Węzła Karczemki i budowy brakującego odcinka Trasy W-Z, 35 mln zł dorzuci spółka Auchan Polska, której sklep skorzysta na nowym układzie drogowym.
I dlatego choć gros pieniędzy na inwestycje (ok. 275 mln zł) pochodzi z budżetu miasta (Trasa W-Z), GDDKiA (Węzeł Karczemki) to właściciel centrum handlowego w Karczemkach za dogodny dojazd zapłaci co najmniej 35 mln zł.
Największą część tej kwoty - ponad 31 mln zł - firma Auchan Polska dołoży do budowę mini węzła ("trąbki") zaplanowanego na północ od Węzła Karczemki . Inwestycja finansowana jest z budżetu GDDKiA i Unii Europejskiej. Koszt robót może wzrosnąć jeśli pojawią się trudności związane z niestabilnym gruntem. Inwestorem jest tam Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą firma Budimex.
Spółka Auchan Polska partycypuje też w sąsiedniej, miejskiej inwestycji - budowie brakującego odcinka Trasy W-Z w okolicach Kiełpinka. Ok. 10 lat temu Gdańsk zawarł umowę ze spółką w sprawie budowy nowego układu drogowego. Jednak dopiero porozumienie podpisane w listopadzie tego roku uściśliło kwotę - Auchan wyłoży 4,5 mln zł.
- W zamian zostaliśmy zobligowani do zapewnienia nieprzerwanego dostępu drogowego do rejonu centrum handlowo - usługowego Auchan od strony ul. Kartuskiej - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
- Nie jest to rekordowy zastrzyk pieniędzy w rozbudowę dróg. Ok. 60 mln zł wydaliśmy już na rozbudowę układu drogowego w Gliwicach. 40 mln zł kosztowała dwa lata temu budowa ulic dla naszych klientów w Kołbaskowie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan Polska S.A.
Nie wszystkie jednak inwestycje drogowe wokół obiektów handlowych mają scenariusz podobny do tego w Karczemkach. Przekonują się o tym choćby kierowcy z Osowy w Gdańsku. Przed czterema laty były prowadzone zaawansowane rozmowy z właścicielem centrum handlowego "Osowa" w sprawie rozbudowy układu drogowego w ciągu ul. Spacerowej . Planowano tam nawet wybudować tunel dla kierowców-klientów, by zlikwidować korki. Niestety rozmowy spełzły na niczym, a utrudnienia pozostały.
Dlaczego rozbudowa nie doszła do skutku? - Negocjacje były pierwotnie bardzo zaawansowane. Jednak zmiany właścicieli centrum handlowego "Osowa" - było w między czasie ich aż czterech - skomplikowała ten proces. Natomiast nowy właściciel nie był zainteresowany przebudową układu drogowego - wyjaśnia Andrzej Bojanowski.
Miejsca
Opinie (186) 10 zablokowanych
-
2010-11-16 09:18
a czy nie było tak? (3)
Budowa dwukilometrowego odcinka Trasy W-Z pochłonie z miejskiej kasy 89 mln zł. 85 proc. tej kwoty dofinansuje Unia Europejska
Dwukrotnie więcej będzie kosztować przebudowa Węzła Karczemki. Pochłonie ona 186 mln zł z budżetu państwa- 2 1
-
2010-11-16 09:32
jak to możliwe ze 2 km drogi kosztuje 90 mln złotych ? (2)
z czego oni robia te drogi ze złota? a ludzie na chleb nie maja
- 2 2
-
2010-11-16 16:32
(1)
bo W-Z na tym odcinku ma kilka obiektów inżynierskich, które mają ogromny wpływ na cenę, dodatkowo jeszcze dochodzi konieczność wymiany gruntów i palowanie.
A poza tym 90 mln to i tak 60% ceny, która wynikała z kosztorysu inwestorskiego - jak nie wiesz to w celu wyprzedzenia kolejnego pytania podpowiem ci że kosztorys ten nie jest wymysłem inwestora, tylko elementem dokumentacji sporządzanej przez biuro projektowe, w opraciu m.in. o dokumentację budowlaną i scalone wskaźniki zamieszczane w publikatorach ogólnopolskich.- 0 0
-
2010-11-19 21:53
też w tym łapy maczałeś
- 0 0
-
2010-11-16 09:23
nie wypowiadam się póki nie poznam zdania galluxa
- 9 0
-
2010-11-16 09:26
a w Lidlu są hiszpańskie mandarynki za 2,99 zł :)
wiecie? ja nie wiedziałem
- 5 0
-
2010-11-16 09:26
moje zdanie jest takie... (1)
dobrze, niech coś robią
- 4 4
-
2010-11-16 13:33
Galux Ty się tak udzielasz na S24?
- 0 0
-
2010-11-16 09:40
Stary news
News jest co najmniej stary, licze ze informacje na trojmiasto beda bardziej aktualne
- 2 3
-
2010-11-16 09:41
Pięknie...
A w Rumii to nie było pieniędzy na wybudowanie kawałka drogi do Obwodowej w Redzie i rozładownie korków jakie się tworzą przy wyjeździe z Achuan w Rumii.
- 6 0
-
2010-11-16 09:41
Oszony dawać kasę na peryferiach trójmiasta!!! mieliście budować drogę i walicie w smoka
bajeranci
- 1 1
-
2010-11-16 09:46
Ktoś czyta te komentarze? Są beznadziejne...
...jak cały artykuł.
- 5 3
-
2010-11-16 09:46
Fajnie
gdyby jeszcze tak developerzy partycypowali w budowie dróg dojazdowych do osiedli , a nie nastawiają bloków np. koło Jabłoniowej , a droga jaka tam jest każdy kto choć raz jechał tym "oesem" wie o czym mówię . Miasto skoro nie ma tyle kasy żeby zrobić porządną infrastrukturę ,wyprzedając grunty powinno zastrzegać okey bierzesz ten teren ale budujesz kilometr czy dwa drogi ;-) ale po co ?? jak widzę jak nastawiają bloków gdzie popadnie a zapierniczasz po błocie do autobusu to mnie trzęsie :-(
- 10 0
-
2010-11-16 09:48
Łachy nie robią!!
To powinno być normalne, chcecie stawiać molocha, zróbcie porządny dojazd, podobnie z osiedlami.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.