• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hipermarket dokłada 35 mln zł do Węzła Karczemki i Trasy W-Z

Maciej Naskręt
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z i Węzeł Karczemki są finansowane nie tylko ze środków publicznych. Trasa W-Z i Węzeł Karczemki są finansowane nie tylko ze środków publicznych.

Do przebudowy Węzła Karczemki i budowy brakującego odcinka Trasy W-Z, 35 mln zł dorzuci spółka Auchan Polska, której sklep skorzysta na nowym układzie drogowym.



Czy właściciele nieruchomości powinni dokładać się do inwestycji drogowych?

W maju 2012 r., gdy zakończy się przebudowa Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska i budowa Trasy W-Z, centrum handlowe Auchan będzie najlepiej skomunikowanym obiektem handlowym w Trójmieście. Bezkolizyjny zjazd z obu kierunków Obwodnicy Trójmiasta, rondo "Szczęśliwa", a także wiadukt - nazwany przez internautów "okiem Saurona" - będą przyciągać klientów.

I dlatego choć gros pieniędzy na inwestycje (ok. 275 mln zł) pochodzi z budżetu miasta (Trasa W-Z), GDDKiA (Węzeł Karczemki) to właściciel centrum handlowego w Karczemkach za dogodny dojazd zapłaci co najmniej 35 mln zł.

Największą część tej kwoty - ponad 31 mln zł - firma Auchan Polska dołoży do budowę mini węzła ("trąbki") zaplanowanego na północ od Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja finansowana jest z budżetu GDDKiA i Unii Europejskiej. Koszt robót może wzrosnąć jeśli pojawią się trudności związane z niestabilnym gruntem. Inwestorem jest tam Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą firma Budimex.

Spółka Auchan Polska partycypuje też w sąsiedniej, miejskiej inwestycji - budowie brakującego odcinka Trasy W-Z w okolicach Kiełpinka. Ok. 10 lat temu Gdańsk zawarł umowę ze spółką w sprawie budowy nowego układu drogowego. Jednak dopiero porozumienie podpisane w listopadzie tego roku uściśliło kwotę - Auchan wyłoży 4,5 mln zł.

- W zamian zostaliśmy zobligowani do zapewnienia nieprzerwanego dostępu drogowego do rejonu centrum handlowo - usługowego Auchan od strony ul. Kartuskiej - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

- Nie jest to rekordowy zastrzyk pieniędzy w rozbudowę dróg. Ok. 60 mln zł wydaliśmy już na rozbudowę układu drogowego w Gliwicach. 40 mln zł kosztowała dwa lata temu budowa ulic dla naszych klientów w Kołbaskowie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan Polska S.A.

Nie wszystkie jednak inwestycje drogowe wokół obiektów handlowych mają scenariusz podobny do tego w Karczemkach. Przekonują się o tym choćby kierowcy z Osowy w Gdańsku. Przed czterema laty były prowadzone zaawansowane rozmowy z właścicielem centrum handlowego "Osowa" w sprawie rozbudowy układu drogowego w ciągu ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Planowano tam nawet wybudować tunel dla kierowców-klientów, by zlikwidować korki. Niestety rozmowy spełzły na niczym, a utrudnienia pozostały.

Dlaczego rozbudowa nie doszła do skutku? - Negocjacje były pierwotnie bardzo zaawansowane. Jednak zmiany właścicieli centrum handlowego "Osowa" - było w między czasie ich aż czterech - skomplikowała ten proces. Natomiast nowy właściciel nie był zainteresowany przebudową układu drogowego - wyjaśnia Andrzej Bojanowski.

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • dlaczego tylko 2 pasy? powinno byc minimum 3 pasy w jedna strone ! ale jak na polakow(bydlo) i tak za wiele!

    BOSZSZ- PL TO MASAKRA!

    • 0 0

  • co do centrum handlowego OSOWA

    wystarczy skrócić czas wyjazdu z centrum tak aby zniechęcic Klientów do odwiedzin a jak spadnie im sprzedaż to zapewne chętniej zainwestują w przebudowę i nie ma co się szczypać !!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane