- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (73 opinie)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (147 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (110 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Hipermarket dokłada 35 mln zł do Węzła Karczemki i Trasy W-Z
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Do przebudowy Węzła Karczemki i budowy brakującego odcinka Trasy W-Z, 35 mln zł dorzuci spółka Auchan Polska, której sklep skorzysta na nowym układzie drogowym.
I dlatego choć gros pieniędzy na inwestycje (ok. 275 mln zł) pochodzi z budżetu miasta (Trasa W-Z), GDDKiA (Węzeł Karczemki) to właściciel centrum handlowego w Karczemkach za dogodny dojazd zapłaci co najmniej 35 mln zł.
Największą część tej kwoty - ponad 31 mln zł - firma Auchan Polska dołoży do budowę mini węzła ("trąbki") zaplanowanego na północ od Węzła Karczemki . Inwestycja finansowana jest z budżetu GDDKiA i Unii Europejskiej. Koszt robót może wzrosnąć jeśli pojawią się trudności związane z niestabilnym gruntem. Inwestorem jest tam Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą firma Budimex.
Spółka Auchan Polska partycypuje też w sąsiedniej, miejskiej inwestycji - budowie brakującego odcinka Trasy W-Z w okolicach Kiełpinka. Ok. 10 lat temu Gdańsk zawarł umowę ze spółką w sprawie budowy nowego układu drogowego. Jednak dopiero porozumienie podpisane w listopadzie tego roku uściśliło kwotę - Auchan wyłoży 4,5 mln zł.
- W zamian zostaliśmy zobligowani do zapewnienia nieprzerwanego dostępu drogowego do rejonu centrum handlowo - usługowego Auchan od strony ul. Kartuskiej - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
- Nie jest to rekordowy zastrzyk pieniędzy w rozbudowę dróg. Ok. 60 mln zł wydaliśmy już na rozbudowę układu drogowego w Gliwicach. 40 mln zł kosztowała dwa lata temu budowa ulic dla naszych klientów w Kołbaskowie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan Polska S.A.
Nie wszystkie jednak inwestycje drogowe wokół obiektów handlowych mają scenariusz podobny do tego w Karczemkach. Przekonują się o tym choćby kierowcy z Osowy w Gdańsku. Przed czterema laty były prowadzone zaawansowane rozmowy z właścicielem centrum handlowego "Osowa" w sprawie rozbudowy układu drogowego w ciągu ul. Spacerowej . Planowano tam nawet wybudować tunel dla kierowców-klientów, by zlikwidować korki. Niestety rozmowy spełzły na niczym, a utrudnienia pozostały.
Dlaczego rozbudowa nie doszła do skutku? - Negocjacje były pierwotnie bardzo zaawansowane. Jednak zmiany właścicieli centrum handlowego "Osowa" - było w między czasie ich aż czterech - skomplikowała ten proces. Natomiast nowy właściciel nie był zainteresowany przebudową układu drogowego - wyjaśnia Andrzej Bojanowski.
Miejsca
Opinie (186) 10 zablokowanych
-
2010-11-17 00:11
dlaczego tylko 2 pasy? powinno byc minimum 3 pasy w jedna strone ! ale jak na polakow(bydlo) i tak za wiele!
BOSZSZ- PL TO MASAKRA!
- 0 0
-
2010-11-18 05:07
co do centrum handlowego OSOWA
wystarczy skrócić czas wyjazdu z centrum tak aby zniechęcic Klientów do odwiedzin a jak spadnie im sprzedaż to zapewne chętniej zainwestują w przebudowę i nie ma co się szczypać !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.