• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hipermarket dokłada 35 mln zł do Węzła Karczemki i Trasy W-Z

Maciej Naskręt
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z i Węzeł Karczemki są finansowane nie tylko ze środków publicznych. Trasa W-Z i Węzeł Karczemki są finansowane nie tylko ze środków publicznych.

Do przebudowy Węzła Karczemki i budowy brakującego odcinka Trasy W-Z, 35 mln zł dorzuci spółka Auchan Polska, której sklep skorzysta na nowym układzie drogowym.



Czy właściciele nieruchomości powinni dokładać się do inwestycji drogowych?

W maju 2012 r., gdy zakończy się przebudowa Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska i budowa Trasy W-Z, centrum handlowe Auchan będzie najlepiej skomunikowanym obiektem handlowym w Trójmieście. Bezkolizyjny zjazd z obu kierunków Obwodnicy Trójmiasta, rondo "Szczęśliwa", a także wiadukt - nazwany przez internautów "okiem Saurona" - będą przyciągać klientów.

I dlatego choć gros pieniędzy na inwestycje (ok. 275 mln zł) pochodzi z budżetu miasta (Trasa W-Z), GDDKiA (Węzeł Karczemki) to właściciel centrum handlowego w Karczemkach za dogodny dojazd zapłaci co najmniej 35 mln zł.

Największą część tej kwoty - ponad 31 mln zł - firma Auchan Polska dołoży do budowę mini węzła ("trąbki") zaplanowanego na północ od Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja finansowana jest z budżetu GDDKiA i Unii Europejskiej. Koszt robót może wzrosnąć jeśli pojawią się trudności związane z niestabilnym gruntem. Inwestorem jest tam Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą firma Budimex.

Spółka Auchan Polska partycypuje też w sąsiedniej, miejskiej inwestycji - budowie brakującego odcinka Trasy W-Z w okolicach Kiełpinka. Ok. 10 lat temu Gdańsk zawarł umowę ze spółką w sprawie budowy nowego układu drogowego. Jednak dopiero porozumienie podpisane w listopadzie tego roku uściśliło kwotę - Auchan wyłoży 4,5 mln zł.

- W zamian zostaliśmy zobligowani do zapewnienia nieprzerwanego dostępu drogowego do rejonu centrum handlowo - usługowego Auchan od strony ul. Kartuskiej - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

- Nie jest to rekordowy zastrzyk pieniędzy w rozbudowę dróg. Ok. 60 mln zł wydaliśmy już na rozbudowę układu drogowego w Gliwicach. 40 mln zł kosztowała dwa lata temu budowa ulic dla naszych klientów w Kołbaskowie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan Polska S.A.

Nie wszystkie jednak inwestycje drogowe wokół obiektów handlowych mają scenariusz podobny do tego w Karczemkach. Przekonują się o tym choćby kierowcy z Osowy w Gdańsku. Przed czterema laty były prowadzone zaawansowane rozmowy z właścicielem centrum handlowego "Osowa" w sprawie rozbudowy układu drogowego w ciągu ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Planowano tam nawet wybudować tunel dla kierowców-klientów, by zlikwidować korki. Niestety rozmowy spełzły na niczym, a utrudnienia pozostały.

Dlaczego rozbudowa nie doszła do skutku? - Negocjacje były pierwotnie bardzo zaawansowane. Jednak zmiany właścicieli centrum handlowego "Osowa" - było w między czasie ich aż czterech - skomplikowała ten proces. Natomiast nowy właściciel nie był zainteresowany przebudową układu drogowego - wyjaśnia Andrzej Bojanowski.

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • (2)

    na Spacerowej nie poszło ponieważ...
    pierwotnie był warunek (rozbudowa bezkolizyjnego skrzyżowania z obwodnica)dofinansowana przez powstającego wtedy Geanta
    Ale budyń wziął do Francuzow koperte i powstaly zwykle swiatla.Budyń zarobimy w my stoimy w korkach na spacerowej.

    • 6 1

    • czy wiadomo ile było w kopercie? (1)

      • 2 1

      • nie ale Budyń podobno ma 5 mieszkań

        • 2 0

  • Infrastruktura

    Czy właściciele nieruchomości powinni dokładać się do inwestycji drogowych ?
    To chyba oczywiste!, szczególnie komercyjno - handlowych.
    Co więcej, najpierw układ komunikacyjny, a później nieruchomość.

    • 3 0

  • TYLKO KASA SIĘ LICZY

    "Natomiast nowy właściciel nie był zainteresowany przebudową układu drogowego " no to proponuję bojkot takiego nowego właściciela,w końcu centrów handlowych u nas sporo, jeżeli chce się robić kasę to może czas pomyśleć o tych,którzy tę kasę przynoszą !

    • 1 1

  • Węzła Karczemki to będzie komunikacyjny horror (1)

    co się okaże zaraz jak tylko ten węzeł skończą budować. Tak twierdzę, gdyż od samego początku pomysł budowy takiego giga skrzyżowania jest chybiony, o czym się wszyscy przekonamy już wkrótce to znaczy za .... 2 lata, chyba ???

    • 3 4

    • Proszę wyjmij główę z worka z budaprenem

      • 0 0

  • Łaski nie robią, skoro mieli zwolnienie od podatków, a pracownicy za dużo tam nie zarabiają (1)

    tak więc nie ma się czym chwalić.

    • 1 0

    • sza, nie pytać.

      • 1 0

  • Korki na osowej - proste rozwiązanie

    Należy wyłączyć światła na skrzyżowaniu spacerowahipermarket. Jeżeli nie będzie można wjechać i wyjechać do marketu w łatwy sposób wówczas spadnie liczba klientów. Wówczas hipermarket sam przybiegnie z kasą aby zrealizować tę inwestycję.

    • 10 0

  • A teraz przypomnijmy sobie ze Adamowicz podarował dawnemu Geantowi rezygnacje z obowiazku poszezenia drogi spacerowej w OSOWIE!! (5)

    Gdy było budowane centrum Osowa i hipermarket Grant a obecnie Real właściciel zobowiązał się w w umowie ze poszerzy ulice spacerową by nie było korków!!To był jeden z najważniejszych warunków które miał spełnić!!I tak by zrobił gdyby nie dziwna wręcz niewiarygodna łaskawość Budynie i jego urzędasów którzy podarowali mu wart wiele milionów prezent w takiej formie ze rezygnują z tego zapisu w umowie i właściciel który miał wtedy największe tłumy w markecie a autobusy były wypchane klientami .Nie musi inwestować w przebudowę drogi!! I pamiętajmy o tym na wyborach w Niedziele!!Bo te prezenty dla miliarderów to są właśnie z naszych podatków!!Obojętnie kogo by wybrali i tak gorzej już niż za Budynia być nie może!!!

    • 18 3

    • Nie pisz bzdur (1)

      rozbudowę węzła osowa zablokowała Gdynia.

      • 1 8

      • i tunel w Sopocie też

        oraz ustawę metropolitarną

        i beatyfikację Budynia ;)

        • 2 0

    • wtedy mógł sobie na to pozwolić, bo nie było wyborów, kto dziś o tym pamięta

      • 2 0

    • dlaczego ciągle ci się wydaje że poszerzanie ulic likwiduje korki? (1)

      poszerzanie ulic i budowa wielopoziomowych skrzyżowań tylko przesuwa korki w inne miejsce

      dlatego przy budowie węzła przy centrum Osowej ważniejsze było zadbanie, by zapewnić możliwość małego ruchu lokalnego w poprzek obwodnicy - przy pomocy kładki pieszo-rowerowej niż zabieranie kolejnego kawałka lasu w TPK.

      chyba że Twoim celem jest likwidacja parku oliwskiego i budowa na jego miejscu wielopoziomowego skrzyżowania z Grunwaldzką, które i tak po niedługim czasie okazałoby się niewystarczające dla narastającego ruchu

      Dla mieszkańców Osowej ważniejsza jest budowa kolei metropolitalnej, a nie poszerzanie Spacerowej

      miasto powinno być dla ludzi a nie głównie dla samochodów

      • 2 4

      • jakim kosztem zaledwie pare metrów na którym i tak niema dzrewek a lasów inas dostatek

        szkoda im było ostatniego remontu nawet na pobocze a otym ze sciezka rowerowa ciagnie sie do nikąd to tez jego zasługa pamietam jak budyń sie głupio tłumaczył ze droga rowerowa została pociagnieta tylko na zyczenie jednej rodziny przed parkiem.
        akurat ja stoje wkorkach autobusem albo ryzykuje rowerem
        bo obecnie przez las droga jest tak poryta traktorami ze mozna plywac w bagnie!

        • 2 0

  • Myślałem,że o Gdynie chodzi

    Że inwestor dołoży do węzła Wzgórze.Przecież przy Urzędzie Miasta ma powstać hipermarket.

    • 1 1

  • Nie kupuje w hipermarketach i nie bede głosował na budynia. (1)

    Skąd budyń ma sondaże że wygra w pierwszej turze? Przecie nie powiecie mi że wśród was jest więcej nardentali niż ludzi?

    • 8 1

    • CIESZĘ SIĘ ,ŻE FACET MYŚLISZ .

      • 0 0

  • A dlaczego developerzy nie dokladaja do nowo budowanych osiedli .... (4)

    zwlaszacza na poludniu Gdanska !!!! Korki totalne a wladze Gdanska nic nie widza i nie WYMAGAJA od nich inwestycji w tym kierunku !!!!!!

    • 13 0

    • dokladnie !!!!!! ida wybory ... wiec !!!!!! rozliczmy i dajmy szanse nowej krwi ... na pewno tylko na tym

      skorzystamy !!!!

      • 2 0

    • (1)

      Bata a kupiłaś tam mieszkanie?. Gdyby deweloperzy mieli dopłacać do dróg to twoje mieszkanie było by na pewno droższe. i dopłacałabyś dwa razy, w podatkach i w cenie mieszkania.. jakieś rozwiązanie to jest tylko czy dobre dla ciebie?

      • 0 3

      • Nie jest tak .... chodzi o cywilizowane dojazdy .. rozjady z osiedli itp. do drog miasta co

        kosztowo w calosci nie jest duza inwestycja ... dalej .. developerzy i tak na konkurencyjnym rynku nie mogliby podniesc cen .. mileliby najwyzej troche mniejszy od i tak duzego zysk .... gdyby miasto wprowadzilo taki obowiazek na pewno klient by nie poczul ... oczywiscie developerzy broniliby sie piszac tak jak ty .... ale w rzeczywistosci cen zostalyby bez zmian i musieliby pogodzic sie z tym ....
        A teraz to po prostu masakra ... dojazdy lepianki .. niszcza miejskie drogi przy dojazdach ... zadnych zasad ... bezpieczenstwa ... chodnikow dla pieszych itp. ....

        • 2 0

    • deweloper tóry ma 300% prowizji powinien tez budowac drogi dojazdowe!!

      Niesty obecnie dzieki PO jest tak ze buduje taki cwaniak betonowy kloc i niem doniego zadnej drogii do wjazdowej!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane