• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hulajnogi na minuty. Ile zapłacimy za przejazd i jakiej firmie?

Krzysztof Koprowski
4 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rynek hulajnóg współdzielonych ulega wciąż dynamicznym zmianom. Warto sprawdzić cennik i obszar działania za każdym razem przed wynajęciem urządzenia. Rynek hulajnóg współdzielonych ulega wciąż dynamicznym zmianom. Warto sprawdzić cennik i obszar działania za każdym razem przed wynajęciem urządzenia.

Hulajnogi na minuty na stałe zagościły na trójmiejskich ulicach. Nie oznacza to jednak braku zmian - wciąż pojawiają się nowe firmy, inne zaś rezygnują z prowadzenia działalności w naszym regionie. Ciągłym zmianom ulegają także cenniki oraz obszary świadczenia usług. Sprawdzamy aktualną ofertę firm obecnych w Trójmieście.



Czy korzystasz z hulajnóg na minuty?

Obecnie na terenie Trójmiasta działa sześć firm wypożyczających hulajnogi na minuty:
  1. Tier
  2. Dott
  3. Bolt
  4. Lime
  5. Quick
  6. Qool

Z trójmiejskiego rynku wycofały się m.in. Blinkee (wcześniej oferująca również elektryczne skutery współdzielone) oraz Free Now (świadczy teraz usługi wynajmu hulajnóg we współpracy z innymi firmami).

Hulajnogi Bolt oraz nieobecne już w Trójmieście Blinkee i Free Now. Hulajnogi Bolt oraz nieobecne już w Trójmieście Blinkee i Free Now.

750 tys. zł kary dla operatora hulajnóg z Sopotu



Na ulicach Trójmiasta nie znajdziemy również hulajnóg Logo Sharing. Sopocka firma została niedawno ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na kwotę prawie 750 tys. zł za wprowadzenie klientów w błąd. Chodziło o zakres zakupu subskrypcji opisanych w aplikacji w taki sposób, że użytkownik mógł odnieść wrażenie, że jest to opłata jednorazowa. Klienci skarżyli się także na niemożność kontaktu z operatorem i trudności w anulowaniu niechcianego abonamentu.

Cennik opłat za wynajem hulajnóg na bazie informacji prezentowanych w aplikacjach operatorów. Cennik opłat za wynajem hulajnóg na bazie informacji prezentowanych w aplikacjach operatorów.

Międzynarodowe koncerny walczą o klienta w Trójmieście



Czterech pierwszych obecnych na trójmiejskim rynku operatorów to międzynarodowe koncerny, które świadczą swoje usługi również poza granicami naszego kraju. Quick oraz Qool to natomiast firmy lokalne z siedzibami w Gdyni.

Pod względem obszaru działania Tier i Dott są niekwestionowanymi liderami w naszej aglomeracji. Hulajnogami tych firm podróżować możemy:
  • od Redy przez całe Trójmiasto aż do Pruszcza Gdańskiego (Tier)
  • od Wejherowa przez całe Trójmiasto aż po Kolbudy i Łapino (Dott).

Hulajnogami Tier (nz.) oraz Dott można wybrać się na przejażdżkę poza granicę Trójmiasta. Ze względu na koszty takiej podróży warto wcześniej rozważyć wykupienie pakietu minut. Hulajnogami Tier (nz.) oraz Dott można wybrać się na przejażdżkę poza granicę Trójmiasta. Ze względu na koszty takiej podróży warto wcześniej rozważyć wykupienie pakietu minut.

Tier i Dott: albo opłata startowa, albo wyższa stawka za minutę



Warto zwrócić jednak uwagę, że firma Tier świadczy usługi na Górnym Tarasie niemal wyłącznie do granicy Obwodnicy Trójmiasta z wyjątkiem rozszerzenia granic o Kokoszki i Dąbrowę, podczas gdy hulajnogi Dott spotkamy także w Osowej i Rębiechowie (skąd jednak nie przejdziemy do innych dzielnic) oraz Chwarznie-Wiczlinie i Pustkach Cisowskich.

Ceny obu firm są porównywalne - w Dott minuta jest droższa (0,70 zł), lecz zniesiona jest opłata startowa za wypożyczenie. Tier oferuje natomiast tańszą stawkę minutową (0,59 zł), ale trzeba do niej doliczyć opłatę na start w wysokości 2,70 zł (można wykupić abonament w cenie 9,99 zł miesięcznie, który obniża opłatę startową do 0 zł).

Obu operatorów posiada w swojej ofercie specjalne pakiety minutowe, z których warto skorzystać przy dalszych i dłuższych podróżach.

Free Now z opcją wynajmu hulajnóg Tier oraz Dott



Hulajnogi Tier i Dott są również dostępne w aplikacji wspomnianej wcześniej firmy Free Now (znanej przede wszystkim z usług przewozu pasażerskiego). Free Now w ostatnim czasie regularnie organizuje promocje na wypożyczenie hulajnóg, więc można zaoszczędzić kilka złotych przy wyborze tej aplikacji zamiast podstawowych aplikacji Tier i Dott.

Hulajnogi Dott (nz.) oraz Tier można wypożyczyć także przez aplikację Free Now. Hulajnogi Dott (nz.) oraz Tier można wypożyczyć także przez aplikację Free Now.

Bolt: promocyjna najniższa stawka na rynku



Hulajnogi firmy Bolt obecnie są jedynie w Sopocie i Gdańsku, przy czym w Gdańsku zasięg działania ograniczony jest do Dolnego Tarasu, Piecek-Migowa, Siedlec oraz Chełmu.

W momencie pisania tego artykułu Bolt wprowadził promocyjną cenę przejazdu - 0,20 zł za minutę wynajmu. Wcześniej była to stawka na poziomie 0,50 zł za minutę. Nie ma też żadnych opłat startowych za odblokowanie urządzenia.

Ponadto w trakcie wymiany jest flota hulajnóg Bolt na mocniejsze i stabilniejsze konstrukcje, o nieco odmiennym kształcie kierownic i podestów.

Od lewej: najnowszy model hulajnogi Bolt, hulajnoga Tier oraz stary model hulajnogi Bolt. Od lewej: najnowszy model hulajnogi Bolt, hulajnoga Tier oraz stary model hulajnogi Bolt.

Lime: Opłata startowa z wliczonymi minutami na przejazd



Lime to marka należąca do Ubera, który podobnie jak Bolt i Free Now oferuje przewozy pasażerskie. W przypadku hulajnóg cennik na tle międzynarodowej konkurencji wydaje się mało atrakcyjny. Za uruchomienie urządzenia i zarazem trzy pierwsze minuty zapłacimy 3,99 zł, a koszt kolejnych minut to 0,69 zł.

Stawkę te można obniżyć abonamentem "Lime Prime" za 9,99 zł miesięcznie, który likwiduje opłatę startową oraz zawiera 25 proc. zniżki za koszt całego przejazdu (koszt minuty wynosi wówczas ok. 0,52 zł).

Hulajnogi Lime spotkamy we wszystkich miastach Trójmiasta. W Gdańsku zasięgiem objęta jest też znaczna część Górnego Tarasu, przy czym liczba dostępnych urządzeń jest tam symboliczna.

W Gdyni oprócz obszaru Śródmieścia oraz wzdłuż linii SKM z hulajnóg submarki Ubera skorzystamy na Witominie, w Wielkim Kacku oraz północnych dzielnicach, choć podobnie jak w Gdańsku liczba hulajnóg w tych częściach jest bardzo ograniczona.

Hulajnogi Lime, podobnie jak Bolt, są dodatkiem do podstawowej działalności właściciela (Ubera). Hulajnogi Lime, podobnie jak Bolt, są dodatkiem do podstawowej działalności właściciela (Ubera).

Quick i Qool, czyli hulajnogi na minuty z Gdyni



Quick i Qool wywodzą się z Gdyni. Co ciekawe, w obu firmach zasiada ten sam udziałowiec prywatny. W przypadku firmy Qool dodatkowo na liście wspólników spółki znajdziemy osobę, która wcześniej była członkiem zarządu Logo Sharing.

Quick nieobecny jest w centrum Gdańska i swoje usługi oferuje wyłącznie w dzielnicach Dolnego Tarasu oraz w części nadmorskiej Trójmiasta.

Jeszcze bardziej zawężony jest zasięg działania Qool - do obszaru Dolnego Sopotu oraz pasa nadmorskiego w Gdańsku wraz z Przymorzem Wielkim.

Quick nieobecny w centrum Gdańska



Quick informuje w aplikacji o opłacie startowej w wysokości 2,49 zł, choć w mediach społecznościowych reklamuje się obniżoną do odwołania opłatą 1,39 zł. Do tego należy doliczyć opłatę za każdą minutę w wysokości 0,69 zł.

Istnieje możliwość obniżenia tych opłat abonamentami dziennymi, tygodniowymi i miesięcznymi w kwocie odpowiednio 25, 79 i 199 zł.

Quick (nz.) i Qool to operatorzy, którzy jako jedyni nie świadczą usług w centrum Gdańska. Quick (nz.) i Qool to operatorzy, którzy jako jedyni nie świadczą usług w centrum Gdańska.

Qool: płatność punktami kupionymi za złotówki



W Qool rozliczanie odbywa się poprzez punkty według przelicznika 1 punkt - 1 zł, przy czym można wykupić większe pakiety punktów ze zniżkami np. 115 punktów za 100 zł.

Podstawowy cennik za wypożyczenie to 3 punkty opłaty startowej oraz 1 punkt za każdą minutę jazdy. Qool pozwala pozostawiać hulajnogi wyłącznie w tzw. spotach - wyznaczonych miejscach. W pozostałych miejscach naliczane są opłaty dodatkowe.

Zastanów się, zanim podasz dane głównej karty do konta


Jeżeli nie masz zaufania do firmy, korzystaj z kart przedpłaconych (wirtualnych) zamiast podstawowych przypisanych do głównego konta w banku. Jeżeli nie masz zaufania do firmy, korzystaj z kart przedpłaconych (wirtualnych) zamiast podstawowych przypisanych do głównego konta w banku.
Korzystanie z wielu usług - nie tylko związanych z hulajnogami - wiąże się często z obowiązkiem podawania danych karty płatniczej celem zakupu produktu lub abonamentu.

Przy dużej liczbie takich operacji może się zdarzyć, że zapomnimy o odłączeniu karty w nieużywanej usłudze lub zostaniemy nieoczekiwanie obciążeni opłatą za subskrypcję, której nie potrzebujemy.

Rozwiązaniem takiego problemu może być skorzystanie z kart przedpłaconych (najczęściej w formie kart wirtualnych) oferowanych przez banki oraz inne instytucje finansowe.

Karta przedpłacona działa na zasadzie specjalnego subkonta, które doładowujemy kwotą potrzebną w danej chwili. Kartę taką można w łatwy sposób zablokować i odblokować tylko na czas płatności.

W przeciwieństwie do karty podstawowej dla naszego konta bankowego z domyślnie ustawionymi wysokimi limitami płatności karta przedpłacona nie pozwoli na pobranie kwot ponad stan jej zasilania lub transakcja zostanie w całości odrzucona w przypadku blokady karty.

Opinie (289) 5 zablokowanych

  • Za drogo

    • 13 4

  • Te ceny z tyłka wyglądają jak te trupio-hulajnogi. DO 15min ten bolt ok, ale to krotka promocja. (1)

    To jest artykuł sponsorowany rozumiem dla bolta.

    • 13 3

    • bolt to akurat największy wałek, bo ci dowalą opłatę 200 zł za odstawienie poza ich strefą, która może być również w centrum miasta przy stojakach. Mode biznesowy polegający na oszukiwaniu.

      • 2 0

  • Hulajnogista (6)

    Pędzi taki czy owaki hulajnogista i zawsze trzeba mu ustępować miejsca. Kiedy ten koszmar wreszcie się skończy? Dlaczego piesi nie mają żadnych praw? Kto wymyślił to absurdalne jeżdżenie rowerami i hulajnogami po chodnikach?

    • 36 12

    • A po czym mają jeździć, przecież nie po jezdni? (4)

      Niestety ale ścieżek mamy za mało i są za wąskie. Kiedyś niekt nie pomyślał że tyle osób będzie miało rowery, hulajnogi i że pojawia się hulajnogi z wypożyczalni. Tak samo jak ulice były projektowane na kilkanaście razy mniej aut a teraz po kilka w rodzinie i miasto stoi w korku, o syfie i rozjeżdżonych chodnikach, trawnikach nie wspominając

      • 2 3

      • Mimo wszystko to nie jest powód (3)

        Aby pieszy na chodniku czuł się jak intruz i był zmuszany do skakania po płotach, bo komuś się przepisów zachciało łamać. Od zeszłego roku mamy regulacje, że chodnikiem można jechać zachowując prędkość pieszego, a nie wymuszając pierwszeństwo

        • 2 0

        • Prędkość pieszego to też niedookreślony zwrot, jeden maszeruje inny się wlecze (2)

          Poza tym bez sensu bo to nie jest nawet prędkość komfortowa dla rowerzysty i bezpieczeństwa bo jest za niska i by powodowała niepotrzebne manewry, gimnastykę. Prędkość powinna być rowerowa. To znaczy dojeżdżasz do pieszego i sprawnie zachowując dystans go mijasz. Sprawnie czyli z gazem tak samo jak auto ma mijać wolniejsze auto.

          • 2 2

          • (1)

            niestety chamstwo hulajnogistów i rowerzystów wobec pieszych objawia się coraz częściej

            • 1 1

            • niestety zdarzają się też chamscy piesi, coraz częściej

              • 2 0

    • Kiedy ten koszmar wreszcie się skończy...

      śmiechłem.

      Walka z hulajnogami jak reportaż z Buczy.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Pomysł sam w sobie bardzo fajny. (2)

    Sama korzystałam kilka razy i przyznam, że to fajna opcja. Problemem są, jak zawsze przy sharingu, ludzie. Użytkownicy ćwierć mózgi bez wyobraźni często psują ogólny obraz wszystkich korzystających.

    • 138 14

    • Koszt 1 min. za wypożyczenie hulajnogi w Sopocie ( Bolt) to 79 groszy , a nie jak się chwalą 20 groszy

      • 0 0

    • luknij przez windoł

      sharingu?!, wez ty sie trolu korporacyjny naucz, ze w Polsce, wciaz obowiazuje jezyk polski.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Czy Miasto panuje nad chaosem hulajnogowym?? (16)

    Można mnożyć plusy użytkowania hulajnog
    ale trzeba spojrzeć tez na liczne zagrożenia z nimi związane. Szybka jazda po chodniku, jazda po pasach, wjeżdżanie na "pałe" na skrzyżowanie, powroty na bani z imprezy na mieście, nierzadko po dwie osoby na jednym pojeździe. Najgorsze jest jednak zostawianie hulajnog, gdzie popadnie. Wzdłuż, wszez, na zieleńcach, na drogach rowerowych, chodnikach, a nawet na ulicy. Miasto nie widzi, że to jest duże zagrożenie dla pieszych czy rowerzystów. Lepiej udawać, że jest spoko bo ekologicznie. Tymczasem ktoś robi biznes, a Miasto, czyli mieszkańcy dopłacają do sprzątania tego biznesu. Coś jest nie tak.

    • 215 31

    • a tymczasem... (6)

      .... tylko wczoraj kierowcy samochodów zabili 11 osób w Polsce, 98 zostało przez nich kalekami do końca życia!

      o zostawianiu swoich pojazdów gdzie popadnie to już nie wspomnę bo tego nic nie przebije...
      podobnie jest z dopłacaniem do infrastruktury samochodowej...

      także zrewiduj co jest faktycznie zagrożeniem i uciążliwością dla miasta i mieszkańców bo bredzisz

      • 21 33

      • to że samochody tak robią nie znaczy że hulajnogi mogą człowieku i mówię to jako pieszy i rowerzysta. g*wniarze na hulajnogach doganiają juz w chamstwie i egoizmie kierowców.

        • 45 4

      • bo bredzisz

        Następny walczący o tolerancję. Ale tylko dla siebie.

        • 7 9

      • Po twoich wypocinach widać że właśnie ty ! bredzisz ! idź zmień leki albo lekarza bo ten cię oszukuje

        • 3 1

      • bredzisz to ty dzieciaku... (2)

        gdyby hulajnóg było tyle co samochodów ta podane przez ciebie dane dotyczące wypadków z udzialem samochodów należało by pomnożyć razy 100 odnośnie hulajnóg...

        • 7 2

        • Samochody smrodzą i zagracają miasto. Ale hulajnogi są niebezpieczne i powodują więcej wypadków na łebka (1)

          • 6 4

          • Bo przy tak wysokich opłatach za minutę każdy się spieszy.

            • 0 0

    • Miasto nie panuje nad chaosem blachosmrodód w miescie (1)

      • 11 14

      • Nic dziwnego skoro rozbiera się linie kolejowe po to by robić ścieżki rowerowe.

        • 3 0

    • Z domu lepiej nie wychodź. Życie jest niebezpieczne.

      • 4 11

    • Jak pokazuje rzeczywistość miasto nie panuje nad chaosem hulaj-złomowym w Gdańsku !

      To chyba wszyscy mieszkańcy widzą gołym okiem ale ci z Urzędu Miasta odpowiedzialni za ten stan rzeczy przymykają oczy bo dostają dolę pod stołem od właścicieli tego złomu na mieście w Gdańsku Sycylia ma się dobrze !

      • 10 2

    • Gdzie ten bałagan? (1)

      Wypadki? Marginalne więcej jest wypadków rowerowych. Jazda na bani? Skąd takie informacje z własnych obserwacji i badania trzeźwości na oko czy jakieś statystyki?

      • 1 8

      • Wypadki rowerowe? Gdzie są? Chyba w Wietnamie?

        Jeśli są to głównie dlatego że ryzykanci jechali jezdnią i jakiś ślepy lub nieuważny kierowca samochodu ich zaczepił. Lepiej 12-latek jeźdździ rowerem niż którykolwiek dorosły hulajnogą

        • 2 2

    • to miasto ma interweniować w przypadku jazdy po alkoholu, lub w 2 osoby?

      A nie od egzekwowania kodeksu drogowego jest policja?

      • 2 0

    • Weź z domu nie wychodź

      Bo się potkniesz o sznurówkę i będzie kłopot.

      • 2 0

    • Nonsens. Jeszcze bardziej na pałę jeżdżą zwykli rowerzyści - sam dziś prawie stałem się uczestnikiem wypadku bo dziewczyna na rowerze wyjechała zza rogu z impetem, w ogóle nie patrząc i nie zwalniając bo spieszyło się cielęcinie na zielone światło kawałek dalej. Gdzie też nie zwolniła zresztą tylko bezmyślnie wjechała na ulicę.

      Gdybym szedł nieco szybciej lub gdybym nie zatrzymał się parę minut wcześniej żeby na coś tam spojrzeć to spotkałbym się z tą babeczką centralnie na rogu - trzask prask, babeczka leży, ja pewnie też. Ciekawe kto miałby więcej stłuczeń albo i złamań?

      • 2 0

  • Motocyklista (5)

    Mam motocykl i też chciałbym nim jeździć chodnikiem. Można chodnikiem pędzić na rowerze, można i na hulajnodze, to dlaczego nie można motorem?

    • 23 8

    • Motor Panie ma inne zastosowanie (1)

      Też mam motor:-) oraz mocnego e-bajka i hulajkę. Każdy na różne okazje

      • 1 0

      • Ciekawy temat

        Pieszy - chodnik, Rower i Hulajnoga - ścieżka a jak nie ma to chodnik. Motocykl - powinny mieć wydzieloną część jezdni :) Bo trzeba przyznać że w kontakcie z samochodem motocyklista ma niewiele większe szanse od rowerzysty i kierowcy hulajnogi

        • 0 0

    • Motorem czy motocyklem? Motorocyklisto (1)

      • 0 0

      • Motor

        w tyłku.

        • 0 0

    • Nie można,

      a to że kolegy tak robiom, wcale nie znaczy, że można.

      • 0 0

  • Ja jestem motocyklistą (1)

    Jestem motocyklistą i też chciałbym tak jak ci na hulajnogach i rowerach poharcować sobie na chodniku. Niby dlaczego nie?

    • 11 8

    • Bo byście się jeszcze częściej

      zabijali.

      • 0 0

  • Kiedy srogie kary za pozostawianie tego złomu byle gdzie?

    • 21 6

  • Kiedy miasto zacznie zbierac fen zlom zastawiajacy przejscie doslownie wszedzie. Ostatnio na wiaducie Biskupia Gorka stalo twgo tyle ze sie przejsc nie dalo

    • 16 3

  • OC (3)

    Powinni mieć obowiązkowe oc , to uspokoi sytuację

    • 12 7

    • a ty zakaz chcwalenia sie głupota

      • 1 1

    • i zaczną zabijać jak ci z obowiązkowym OC ?

      • 0 2

    • Do niedawna OC na te pojazdy było obowiązkowe ponieważ były zaliczane do tej samej kategorii co motorower.
      I niczego to nie zmieniało.

      Nie było komu tego OC kontrolować, nawet gdy z daleka było widać że nie ma rejestracji, mimo że być powinna to nikomu się nie chciało zareagować. Dlatego wszyscy mieli w nosie prawo którego nie ma komu pilnować.
      Dla porównania Niemcy mieli takie same przepisy jak my i potrafili je egzekwować.

      A u nas ponieważ nie było komu to specjalnie wydzielili dla hulajnóg nową kategorię która nie musi mieć OC, rejestracji i na której nie trzeba kasku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane