• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hulajnogi na minuty. Ile zapłacimy za przejazd i jakiej firmie?

Krzysztof Koprowski
4 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rynek hulajnóg współdzielonych ulega wciąż dynamicznym zmianom. Warto sprawdzić cennik i obszar działania za każdym razem przed wynajęciem urządzenia. Rynek hulajnóg współdzielonych ulega wciąż dynamicznym zmianom. Warto sprawdzić cennik i obszar działania za każdym razem przed wynajęciem urządzenia.

Hulajnogi na minuty na stałe zagościły na trójmiejskich ulicach. Nie oznacza to jednak braku zmian - wciąż pojawiają się nowe firmy, inne zaś rezygnują z prowadzenia działalności w naszym regionie. Ciągłym zmianom ulegają także cenniki oraz obszary świadczenia usług. Sprawdzamy aktualną ofertę firm obecnych w Trójmieście.



Czy korzystasz z hulajnóg na minuty?

Obecnie na terenie Trójmiasta działa sześć firm wypożyczających hulajnogi na minuty:
  1. Tier
  2. Dott
  3. Bolt
  4. Lime
  5. Quick
  6. Qool

Z trójmiejskiego rynku wycofały się m.in. Blinkee (wcześniej oferująca również elektryczne skutery współdzielone) oraz Free Now (świadczy teraz usługi wynajmu hulajnóg we współpracy z innymi firmami).

Hulajnogi Bolt oraz nieobecne już w Trójmieście Blinkee i Free Now. Hulajnogi Bolt oraz nieobecne już w Trójmieście Blinkee i Free Now.

750 tys. zł kary dla operatora hulajnóg z Sopotu



Na ulicach Trójmiasta nie znajdziemy również hulajnóg Logo Sharing. Sopocka firma została niedawno ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na kwotę prawie 750 tys. zł za wprowadzenie klientów w błąd. Chodziło o zakres zakupu subskrypcji opisanych w aplikacji w taki sposób, że użytkownik mógł odnieść wrażenie, że jest to opłata jednorazowa. Klienci skarżyli się także na niemożność kontaktu z operatorem i trudności w anulowaniu niechcianego abonamentu.

Cennik opłat za wynajem hulajnóg na bazie informacji prezentowanych w aplikacjach operatorów. Cennik opłat za wynajem hulajnóg na bazie informacji prezentowanych w aplikacjach operatorów.

Międzynarodowe koncerny walczą o klienta w Trójmieście



Czterech pierwszych obecnych na trójmiejskim rynku operatorów to międzynarodowe koncerny, które świadczą swoje usługi również poza granicami naszego kraju. Quick oraz Qool to natomiast firmy lokalne z siedzibami w Gdyni.

Pod względem obszaru działania Tier i Dott są niekwestionowanymi liderami w naszej aglomeracji. Hulajnogami tych firm podróżować możemy:
  • od Redy przez całe Trójmiasto aż do Pruszcza Gdańskiego (Tier)
  • od Wejherowa przez całe Trójmiasto aż po Kolbudy i Łapino (Dott).

Hulajnogami Tier (nz.) oraz Dott można wybrać się na przejażdżkę poza granicę Trójmiasta. Ze względu na koszty takiej podróży warto wcześniej rozważyć wykupienie pakietu minut. Hulajnogami Tier (nz.) oraz Dott można wybrać się na przejażdżkę poza granicę Trójmiasta. Ze względu na koszty takiej podróży warto wcześniej rozważyć wykupienie pakietu minut.

Tier i Dott: albo opłata startowa, albo wyższa stawka za minutę



Warto zwrócić jednak uwagę, że firma Tier świadczy usługi na Górnym Tarasie niemal wyłącznie do granicy Obwodnicy Trójmiasta z wyjątkiem rozszerzenia granic o Kokoszki i Dąbrowę, podczas gdy hulajnogi Dott spotkamy także w Osowej i Rębiechowie (skąd jednak nie przejdziemy do innych dzielnic) oraz Chwarznie-Wiczlinie i Pustkach Cisowskich.

Ceny obu firm są porównywalne - w Dott minuta jest droższa (0,70 zł), lecz zniesiona jest opłata startowa za wypożyczenie. Tier oferuje natomiast tańszą stawkę minutową (0,59 zł), ale trzeba do niej doliczyć opłatę na start w wysokości 2,70 zł (można wykupić abonament w cenie 9,99 zł miesięcznie, który obniża opłatę startową do 0 zł).

Obu operatorów posiada w swojej ofercie specjalne pakiety minutowe, z których warto skorzystać przy dalszych i dłuższych podróżach.

Free Now z opcją wynajmu hulajnóg Tier oraz Dott



Hulajnogi Tier i Dott są również dostępne w aplikacji wspomnianej wcześniej firmy Free Now (znanej przede wszystkim z usług przewozu pasażerskiego). Free Now w ostatnim czasie regularnie organizuje promocje na wypożyczenie hulajnóg, więc można zaoszczędzić kilka złotych przy wyborze tej aplikacji zamiast podstawowych aplikacji Tier i Dott.

Hulajnogi Dott (nz.) oraz Tier można wypożyczyć także przez aplikację Free Now. Hulajnogi Dott (nz.) oraz Tier można wypożyczyć także przez aplikację Free Now.

Bolt: promocyjna najniższa stawka na rynku



Hulajnogi firmy Bolt obecnie są jedynie w Sopocie i Gdańsku, przy czym w Gdańsku zasięg działania ograniczony jest do Dolnego Tarasu, Piecek-Migowa, Siedlec oraz Chełmu.

W momencie pisania tego artykułu Bolt wprowadził promocyjną cenę przejazdu - 0,20 zł za minutę wynajmu. Wcześniej była to stawka na poziomie 0,50 zł za minutę. Nie ma też żadnych opłat startowych za odblokowanie urządzenia.

Ponadto w trakcie wymiany jest flota hulajnóg Bolt na mocniejsze i stabilniejsze konstrukcje, o nieco odmiennym kształcie kierownic i podestów.

Od lewej: najnowszy model hulajnogi Bolt, hulajnoga Tier oraz stary model hulajnogi Bolt. Od lewej: najnowszy model hulajnogi Bolt, hulajnoga Tier oraz stary model hulajnogi Bolt.

Lime: Opłata startowa z wliczonymi minutami na przejazd



Lime to marka należąca do Ubera, który podobnie jak Bolt i Free Now oferuje przewozy pasażerskie. W przypadku hulajnóg cennik na tle międzynarodowej konkurencji wydaje się mało atrakcyjny. Za uruchomienie urządzenia i zarazem trzy pierwsze minuty zapłacimy 3,99 zł, a koszt kolejnych minut to 0,69 zł.

Stawkę te można obniżyć abonamentem "Lime Prime" za 9,99 zł miesięcznie, który likwiduje opłatę startową oraz zawiera 25 proc. zniżki za koszt całego przejazdu (koszt minuty wynosi wówczas ok. 0,52 zł).

Hulajnogi Lime spotkamy we wszystkich miastach Trójmiasta. W Gdańsku zasięgiem objęta jest też znaczna część Górnego Tarasu, przy czym liczba dostępnych urządzeń jest tam symboliczna.

W Gdyni oprócz obszaru Śródmieścia oraz wzdłuż linii SKM z hulajnóg submarki Ubera skorzystamy na Witominie, w Wielkim Kacku oraz północnych dzielnicach, choć podobnie jak w Gdańsku liczba hulajnóg w tych częściach jest bardzo ograniczona.

Hulajnogi Lime, podobnie jak Bolt, są dodatkiem do podstawowej działalności właściciela (Ubera). Hulajnogi Lime, podobnie jak Bolt, są dodatkiem do podstawowej działalności właściciela (Ubera).

Quick i Qool, czyli hulajnogi na minuty z Gdyni



Quick i Qool wywodzą się z Gdyni. Co ciekawe, w obu firmach zasiada ten sam udziałowiec prywatny. W przypadku firmy Qool dodatkowo na liście wspólników spółki znajdziemy osobę, która wcześniej była członkiem zarządu Logo Sharing.

Quick nieobecny jest w centrum Gdańska i swoje usługi oferuje wyłącznie w dzielnicach Dolnego Tarasu oraz w części nadmorskiej Trójmiasta.

Jeszcze bardziej zawężony jest zasięg działania Qool - do obszaru Dolnego Sopotu oraz pasa nadmorskiego w Gdańsku wraz z Przymorzem Wielkim.

Quick nieobecny w centrum Gdańska



Quick informuje w aplikacji o opłacie startowej w wysokości 2,49 zł, choć w mediach społecznościowych reklamuje się obniżoną do odwołania opłatą 1,39 zł. Do tego należy doliczyć opłatę za każdą minutę w wysokości 0,69 zł.

Istnieje możliwość obniżenia tych opłat abonamentami dziennymi, tygodniowymi i miesięcznymi w kwocie odpowiednio 25, 79 i 199 zł.

Quick (nz.) i Qool to operatorzy, którzy jako jedyni nie świadczą usług w centrum Gdańska. Quick (nz.) i Qool to operatorzy, którzy jako jedyni nie świadczą usług w centrum Gdańska.

Qool: płatność punktami kupionymi za złotówki



W Qool rozliczanie odbywa się poprzez punkty według przelicznika 1 punkt - 1 zł, przy czym można wykupić większe pakiety punktów ze zniżkami np. 115 punktów za 100 zł.

Podstawowy cennik za wypożyczenie to 3 punkty opłaty startowej oraz 1 punkt za każdą minutę jazdy. Qool pozwala pozostawiać hulajnogi wyłącznie w tzw. spotach - wyznaczonych miejscach. W pozostałych miejscach naliczane są opłaty dodatkowe.

Zastanów się, zanim podasz dane głównej karty do konta


Jeżeli nie masz zaufania do firmy, korzystaj z kart przedpłaconych (wirtualnych) zamiast podstawowych przypisanych do głównego konta w banku. Jeżeli nie masz zaufania do firmy, korzystaj z kart przedpłaconych (wirtualnych) zamiast podstawowych przypisanych do głównego konta w banku.
Korzystanie z wielu usług - nie tylko związanych z hulajnogami - wiąże się często z obowiązkiem podawania danych karty płatniczej celem zakupu produktu lub abonamentu.

Przy dużej liczbie takich operacji może się zdarzyć, że zapomnimy o odłączeniu karty w nieużywanej usłudze lub zostaniemy nieoczekiwanie obciążeni opłatą za subskrypcję, której nie potrzebujemy.

Rozwiązaniem takiego problemu może być skorzystanie z kart przedpłaconych (najczęściej w formie kart wirtualnych) oferowanych przez banki oraz inne instytucje finansowe.

Karta przedpłacona działa na zasadzie specjalnego subkonta, które doładowujemy kwotą potrzebną w danej chwili. Kartę taką można w łatwy sposób zablokować i odblokować tylko na czas płatności.

W przeciwieństwie do karty podstawowej dla naszego konta bankowego z domyślnie ustawionymi wysokimi limitami płatności karta przedpłacona nie pozwoli na pobranie kwot ponad stan jej zasilania lub transakcja zostanie w całości odrzucona w przypadku blokady karty.

Opinie (289) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Osobiście polecam (4)

    prywatnie kupić,dla mnie święty spokój jest ważniejszy mimo jednorazowego większego wydatku na start od sprawdzania cenników,kar,opłat dodatkowych, gdzie mogę pojechać,gdzie nie wolno mi zostawić itp itd

    • 21 3

    • (2)

      Niby tak ale jak to zabezpieczysz przed kradzieżą? Przecięcie linki czy łańcucha to w tych czasach 30s. Na spacer można sobie pojechać, a spróbuj zostawić na godzinę pod sklepem.

      • 3 0

      • Dlatego roweru nie zabezpiecza się linką tylko zakłada blokadę na tylne koło.

        To coś w rodzaju obrotowej kłódki która zamyka się na obręczy tylnego koła jednocześnie będąc wewnątrz tylnego trójkąta ramy blokuje obrót koła.

        Żeby coś takiego przepiłować trzeba by z pół godziny - nawet ze szlifierki kątowej nie będzie wielkiego pożytku bo nie zmieści się ona ani między szprychami ani między koło a ramę.

        Niby rower z zablokowanym kołem da się nieść ale ktoś kto niesie rower nie będzie w stanie szybko biegać i łatwo się go dogoni.

        • 5 0

      • No właśnie. Macie jakieś pomysły?

        Dlaczego przynajmniej nie pomyśleli o jakiejś dziurze w ramię gdzie można włożyć stalową obręcz?

        • 1 0

    • Podpisuję się pod komentarzem.

      Oczywiście, trzeba w domu wygospodarować trochę miejsca, ale 8 godzin ładowania na dobę zamknie się w 2 złotych, a przy hulajnodze za 2 tysiące można przejechać i ze 30-40 km.
      Warto przestrzegać dobrych praktyk z jazdy rowerem i jazda jest w miarę bezpieczna.

      • 0 0

  • hulajnoga to zmora każdego pieszego (2)

    kolejna zmora po rowerach, ale te jakoś się ucywilizowały, mam wrażenie, oprócz tragarzy jedzenia

    • 19 3

    • podpisz się kierofczyk

      • 0 9

    • Rowerzyści nauczyli się jeździć po chodnikach

      Zresztą mało przyjemna jest szybką jazda rowerem po chodniku. Hulajnogą jeszcze gorsza, to mordęga ale tu mamy specyficzny profil "kierowcy"

      • 0 0

  • Jak widze, to je kope! (1)

    • 7 8

    • Po jakiemu to

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Hulajnogi elektryczne na wynajem zrewolucjonizowały transport w mieście na całym swiecie!!To najlepsze obecnie co mogło nas (2)

    W zasciankowym trójmiescie a w zasadzie Gdańsku zamiast roweru miejskiego powinny własnie powstac hulajnogi miejskie .Ale jak to zawsze w Gdańsku chodzi by zmarnowac miliony mieszkanców i potem ogłosic kolejną upadłosc roweru miejskiego albo podniesc tak stawki by był nieoplacalny jak obecnie nowa jego edycja!.!
    W ankiecie 60 zieje nienawiscia do hulajnogi to własnie te buraczki zblachosmrodów

    • 5 41

    • (1)

      Precz z hulajnogami. Tylko rowery

      • 1 3

      • Tylko jak się minąć. Już teraz na ścieżce trzeba bardzo uważać bo są bardzo wąskie. W dodatku łażą po nich piesi mimo że obok

        .. mają szeroki chodnik

        • 2 0

  • Jak to jest że pijane i naćpane dzieci (1)

    Jeżdżą od czwartku do niedzieli w okolicach stoczniowych imprez i nie ma tam ani jednego patrolu. Ledwo są wstanie stać na hulajce....

    • 19 3

    • To skandal. Po alkoholu tylko rower!

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Najbardziej śmieszne jest to ze obecnie hulajnogi Bolt sa tańsze niz komunikacja miejska!! (6)

    A rower miejski czeka praktycznie bankructwo !!Za które jak zawsze zapłacą mieszkańcy

    • 84 6

    • Dlatego bardziej się opłaca jeździć bez biletu

      • 12 2

    • Na krótkich trasach są tańsze.

      Na dłuższych już niekoniecznie

      • 9 0

    • Nie polecam bolta. Żerują na kara 200 zł, że niby odstawiasz nie w strefie. Gdzie jest stojak i stoją hulajnogi innych firm. Jak ktoś chce ryzykować utratę kasy to proszę bardzo, ale to zwykłe złodziejskie praktyki.

      • 6 2

    • Rower miejski to przy hulajnodze publicznej mercedes! (2)

      Bez porównania jazda. To raczej hulajkom spadną obroty na pysk

      • 1 3

      • Wazeliniarz jak widac nic cie nie uczyły ostatnie lata kompromitacji roweru miejskiego w Gdańsku (1)

        • 1 0

        • Który robił furorę wśród mieszkańców taka ze popularne stacje były wykupione a serwis nie nadążal

          • 1 1

  • Bolt

    Hulajnogi Bolt dostępne są i w Suwałkach autor jest nie do końca doinformowani

    • 2 3

  • Wyrzucic to z miasta (1)

    Kupa złomu zaśmieca miasto, brak jakiejkolwiek regulacji miejsc postojowych. Każdy usługodawca jest zobowiązany do świadczenia usług zgodnie z regulaminem i uzgodnieniami z urzedem miasta, w tym wypadku panuje totalna wolnoamerykanka - dość tego!

    • 22 7

    • Ta ale najpierw najwiekszego szkodnika miejskiego czyli blachosmrody!!

      • 4 2

  • darmowe odblokowanie tier (1)

    w tier jest odblokowanie za darmo, gdy ma się kartę mieszkańca

    • 4 2

    • Dyskryminacja nieposiadających takich kart jednym słowem.

      • 1 0

  • Tylko to parkowanie.

    Pół biedy na chodniku. Niestety nie raz parkują obok samochodu. Na mój już się przewróciła. Zgadnijcie co wyegzekwowaniem szkody

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane