- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (100 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (172 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (105 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (360 opinii)
Inżynier kolejnictwa: nie trzeba wycofywać tramwajów z al. Havla
- Zamiast wstrzymywać całkowicie ruch na al. Havla, można wprowadzić ruch jednotorowy, który stosuje się podczas remontów w innych miastach w Polsce - przekonuje Wojciech Trzciński, ekspert i inżynier kolejnictwa, w kontekście zapowiedzi wstrzymania w wakacje ruchu tramwajów na tej ulicy.
Po tej publikacji skontaktował się z nami inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński. Jak twierdzi, miasto nie musi w wakacje całkowicie wstrzymywać ruchu tramwajów na Havla.
Oto, jak tłumaczy proponowane przez siebie rozwiązanie:
1. W pierwszej fazie robót zamykamy istniejący tor prawy (patrząc w kierunku pętli Łostowice). Przed przystankiem Przemyska oraz przed przystankiem Płocka zabudowujemy tymczasową sygnalizację oraz rozjazdy nakładkowe, umożliwiające nam jazdę torem lewym i powrót na tor właściwy po minięciu miejsca robót (jazda jednotorowa na odcinku ok 350-400 m).
Na czym polega i jak funkcjonuje rozjazd nakładkowy? Wideo z 2015 r.
W tym czasie dokonujemy rozbiórki istniejącego toru prawego pomiędzy zabudowanymi rozjazdami nakładkowymi, zabudowę jego w nowym śladzie oraz wpinamy wszystkie możliwe rozjazdy i skrzyżowania.
Do tego możemy w śladzie starego toru prawego zabudować praktycznie cały tor sortujący. Po zakończeniu tych robót możemy przejść do fazy II.
2. W fazie II ruch prowadzimy nowym torem prawym, a zamykamy tor lewy. Rozbieramy ten tor i osadzamy w nowym śladzie wraz z dokończeniem budowy toru sortującego (brakujący odcinek, którego nie da się zabudować bez przesunięcia toru lewego wraz z jego wpięciem).
Takie fazowanie robót wydłuży prace maksymalnie o jeden miesiąc - we wrześniu ruch w komunikacji nie jest jeszcze tak wielki jak w październiku (kiedy na uczelnie wracają też studenci), a utrudnienia zmniejszy niebagatelnie.
Przy założeniu, że za tramwaje linii 7 i 4 kursowałyby dodatkowo autobusy jako wzmocnienie na trasie między dwiema pętlami (te linie należy skrócić na czas robót do pętli Chełm Witosa), a linie 2 i 6 wahadłowo będą poruszały się po remontowanym odcinku - utrudnienia będą praktycznie nieodczuwalne dla pasażerów.
Opinie (156) 5 zablokowanych
-
2022-05-10 08:29
(2)
Należy zdemontować tam tory i zrobić chodnik i drogę rowerową. To będzie z korzyścią dla sadełka.
- 4 6
-
2022-05-10 12:24
Dzień bez pieszego pasażera dniem straconym!
- 2 0
-
2022-05-10 08:32
Pasażerowie mogą się przejść z pętli na pętlę na Kartuskiej albo przy Forum.
- 2 1
-
2022-05-10 07:16
(8)
Miesiąc dłużej plys wyłączenia na czas budowy torów nakładkowych plus mniejsza częstotliwość i predkosc. Hmmm.
- 6 6
-
2022-05-10 12:21
Nakładki montuje się w jedną noc.
Ale skoro pracuje się tam od 8 do 15...
- 1 0
-
2022-05-10 11:08
rozjazd nakładkowy zakłada się w cztery godziny
- 3 0
-
2022-05-10 07:21
(2)
I właśnie przez mniejszą przepustowość tramwajów będzie mniej. Ale będą...
- 6 1
-
2022-05-10 08:05
Tam jeżdżą tramwaje 2, 3, 4, 6, 7 (1)
Będzie ich musiało być mniej i rzadziej na całych liniach, a nie tylko na Havla. Inaczej ci się zrobi korek tramwajowy od strony Chełmu.
- 2 4
-
2022-05-10 08:22
Mając krótszą trasę do obskoczenia tak czy siak potrzebujesz mniej pojazdów a ilość kursów pozostaje ta sama, to w czym problem?
- 5 0
-
2022-05-10 07:46
lepiej jechać wolno, czy wcale? (2)
- 8 0
-
2022-05-10 08:10
(1)
I ludzie zastanawiający się co będzie pierwsze. Zatramwaj czy tramwaj? Przystanki nie są są tych samych miejscach. Czestotliwosc tramwaju będzie mizerna.
- 1 4
-
2022-05-10 08:22
zostawiając tramwaje 2 i 6, ten będzie co 10 minut i ominie korek na Witosa i Havla
- 1 0
-
2022-05-10 11:54
Fecet sie nie zna ,Synalek Donalda jest kierownikiem od komunikacji wiec lepiej to wie fachowiec :)
Sprawdził sie na lotnisku i amber gold :)
- 6 1
-
2022-05-10 07:02
(9)
Jeśli mają zamknąć ruch, powinni wydłużyć wszystkie linie autobusowe przynajmniej do Śródmieścia np. 175, 155, 255, 295
- 35 5
-
2022-05-10 11:50
Do Gdyni od razu xd
- 1 0
-
2022-05-10 07:38
(5)
Nie mogą 255 bo obsługuje ja firma prywatna i trzeba by było dużo zmieniać. Moja propozycja to linie 155, 213 i 295 do Śródmieścia (155) bądź Chelmu Witosa (213, 295) że zwiększonymi częstotliwościami + calkowite zawieszenie linii 4 kosztem skierowania linii 9 pod Dworzec Pks lub uruchomienie osobnej linii autobusowej za tramwaj np. T2 T6
- 1 8
-
2022-05-10 08:01
a zdajesz sobie sprawe (2)
ze nie ma tyle taboru zeby 295 jeszcze bardziej zwiekszyc czestotliwosc np
- 5 1
-
2022-05-10 10:14
trzeba nie kasować czego popadnie i nie rozdawać ukrainie (1)
- 3 2
-
2022-05-10 11:03
wyborca Dauna?
- 2 1
-
2022-05-10 08:09
(1)
4 zawiesić? Widać że patrzysz tylko jako mieszkaniec Chełmu. Może dla Wrzeszcza Przymorza zostawić tylko 8?
- 4 0
-
2022-05-10 10:59
Dla ludzi z Chełmu 4 też jest potrzebna
- 2 0
-
2022-05-10 10:05
Też się nie da
- 1 0
-
2022-05-10 10:04
Ale poco zastępować tramwaj autobusem na ten czas zastapic tramwaj autobusem na stałe!!
A w miejscu torowiska zrobić buspasy!! szkorzystaja wszyscy i bedzie to kjosztowac 10razy mniej .Ale tu własnie oto chodzi władzom i urzednikom by zmarnowac jak najwiecej kasy i by komunikacja była beznadziejna do tego podniosa ceny biletów bo powiedze ze za wiele wydali
- 1 8
-
2022-05-10 11:29
Ten nowatorski pomysł jednotorowy
Może spowodować ze ktoś w urzędzie będzie pracował. Weto
- 5 0
-
2022-05-10 10:56
w końcu jakiś rozsądny głos
Brawo !!!
- 4 0
-
2022-05-10 10:45
(1)
Nie ma ruchu we wrześniu, a dzieciaki to kiedy niby rozpoczynają rok szkolny?? Ludzie do pracy też nie jeżdżą? Nie wiedziałam że przez trzy miesiące wszyscy mają wolne...
- 4 1
-
2022-05-10 10:54
nie zmienia to faktu, że statystycznie w zbiorkomie:
- w lipcu i sierpniu obłożenie kursów jest najniższe,
- w czerwcu i wrześniu zmniejsza się o populację studentów (którzy jadą w pojedyncze dni na sesję).
Więc to jedyny okres, gdzie skutki prac są najmniej odczuwalne (nikt nie mówi, że w ogóle nie odczuwalne bo tak się nie da, chyba, że podczas całkowitego lockdownu)- 1 0
-
2022-05-10 10:41
Sygnalizacja tymczasowa
nawet nie jest konieczna - można jeździć "na berło" jak w Poznaniu tymczasowo na Naramowickiej
- 4 0
-
2022-05-10 10:40
Nie chodzi o to aby roboty sprawniej szły. Chodzi o to aby upierdlić ludziom zycie.
- 5 0
-
2022-05-10 08:43
Inżynier kolejnictwa =/= ekspert (2)
Z całym szacunkiem, ale nazywanie Pana Wojciecha "ekspertem" to brak szacunku dla innych osób, które na kolei zjadły zęby (nie chodzi mi tutaj o nikogo konkretnego). Czy ten młody inżynier jest ekspertem? Najpierw polecam zapoznać się z jego dorobkiem naukowym.
Czy boli mnie to, że ktoś młody może być specjalistą? Absolutnie nie, ale warto odróżnić osobę, która "interesuje się tematem" od "eksperta/specjalisty".- 12 13
-
2022-05-10 08:54
(1)
a od kiedy na tytuł zawodowy wpływ ma dorobek naukowy? Zdaje się, że takie osoby ocenia się przez dorobek zawodowy. A nie jeden młody wchodzi i wiedzę ma większą (wiedzę, nie mylić z doświadczeniem) od tego starego.
- 6 1
-
2022-05-10 10:35
W sumie....
Dorobek zawodowy chyba też nie jest zbyt imponujący.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.