- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (20 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (78 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (235 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (133 opinie)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (49 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (35 opinii)
Jak pojedziemy komunikacją miejską przy węźle Śródmieście?
W ramach budowy Forum Gdańsk powstaje duży węzeł przesiadkowy. W czwartek ZTM przedstawił koncepcję organizacji ruchu komunikacji miejskiej w tym miejscu. Sprawdzamy, jak pasażerowie będą się tam poruszać i przesiadać wiosną 2018 r., gdy inwestycja zostanie oddana do użytku.
Węzeł ma w sposób znaczący odciążyć przystanki w rejonie dworca głównego PKP.
- Prognozujemy, że nowy węzeł przejmie 18 proc. dotychczasowego ruchu w transporcie publicznym na obszarze śródmieścia - mówi Sebastian Zomkowski, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy węzeł powstaje na nowym wiadukcie - znajdą się tam dwa perony tramwajowe - do jazdy w obu kierunkach - a także dwa perony autobusowe. Dodatkowo nowy węzeł będzie umożliwiał zawracanie autobusom. Ponadto do przystanku SKM będą prowadziły z peronów schody i windy.
Oprócz węzła przesiadkowego otwarty ma być też tunel pod ul. Okopową w rejonie Muzeum Narodowego. Ma on umożliwić przejście od ul. Toruńskiej do Forum Gdańsk przez peron SKM lub zachodni fragment ul. Okopowej. Na obiekcie skorzystają przede wszystkim pracownicy instytucji zlokalizowanych w tej części miasta.
Przy zejściu do tunelu od strony ul. Toruńskiej powstanie ponadto przystanek autobusowy, na którym zatrzymują się autobusy jadące od strony Oruni. Pasażerom umożliwi to przejście do SKM-ki i Forum Gdańsk.
Nadmieńmy, że jedną ze ścian tunelu stanowi elewacja Bastionu Kot. Został on wyeksponowany i oświetlony. Co dalej się z nim się stanie - na razie nie wiadomo. Pewnym jest za to, że niebawem ruszy przebudowa znajdującego się nad nim wiaduktu Biskupia Górka. Dalszy los historycznego obiektu zależy od konserwatora zabytków.
Nowa linia tramwajowa z Moreny na Stogi
Tramwaje przez Węzeł Śródmieście pojadą już pod koniec października 2017 r. By tak się stało, wykonawca musi wbudować w skrzyżowanie nowy rozjazd. Warto zaznaczyć, że po zakończeniu inwestycji nie zniknie przystanek przy ul. 3 Maja, który powstał na potrzeby przebudowy torowiska w rejonie ul. Rogaczewskiego.
- Zakładamy, że tramwaje linii 4 i 11 kursowały z Chełmu właśnie przez ul. 3 Maja. Mieszkańcy jadący z górnego tarasu miasta będą mieli dostęp do instytucji zlokalizowanych przy ul. 3 Maja - mówi Zomkowski.
Tramwaje nr 2, 7 i 6 pojadą według dawnych tras - przez Węzeł Śródmieście.
- Nowością natomiast ma być linia tramwajowa łącząca Morenę ze Stogami. Na razie nie mamy pomysłu na numer tej linii, ale pewnym jest, że taka linia zostanie uruchomiona. Pojazdy będą przejeżdżać właśnie przez Węzeł Śródmieście. Całość jednak ruszy po otwarciu torowiska w ciągu ulic: Nowej Warszawskiej i Nowej Bulońskiej - dodaje Zomkowski.
Autobusy na Węźle Śródmieście będą zawracać
Duże zmiany czekają miejskie linie autobusowe kursujące z centrum w kierunku południowych dzielnic Gdańska i do Pruszcza Gdańskiego. Wyjeżdżając z centrum będą one przejeżdżać przez Węzeł Śródmieście. Po zabraniu pasażerów pojazdy zawrócą i pojadą dotychczasową trasą. Autobusy, które będą wracać do centrum z południa Gdańska, nie będą już wjeżdżać na Węzeł Śródmieście - zatrzymają się na nowym przystanku na wysokości ul. Toruńskiej.
Zniknie przystanek autobusów podmiejskich przy dworcu
Po otwarciu Forum Gdańsk autobusy podmiejskie będą musiały zniknąć sprzed dworca - przystanek przy Hotelu Central zostanie zamieniony w prawoskręt w ul. Nowe Podwale Grodzkie. O tej ulicy pisaliśmy w czwartek bardzo szczegółowo.
Pojazdy komunikacji podmiejskiej zostaną przeniesione na kamienny fragment ul. Podwale Grodzkie - za bastion św. Elżbiety. Dodatkowo tego rodzaju autobusy będą zajeżdżać też na Węzeł Śródmieście kierując się w stronę Pruszcza Gdańskiego.
Opinie (221) ponad 20 zablokowanych
-
2017-09-29 09:43
Bardzo dobrze rozluźni się okolica Dworca Głównego na rzecz Węzła Śródmieście!!!
- 4 11
-
2017-09-29 09:39
To czekamy teraz na układ pieszy i rowerowy
będzie się z czego śmiać albo raczej..... płakać
- 7 1
-
2017-09-29 09:28
Efekt końcowy będzie taki że miasto (już ze swoich funduszy) będzie musiało za kilka lat cywilizować tą część miasta
- 12 1
-
2017-09-29 09:14
ten tramwaj musi mieć numer 0
dlatego, że nie ma możliwości skrętu torami z Nowych Ogrodów w kierunku Armii Krajowej. Tramwaj będzie musiał robić koło ( Nowe Ogry, Hucisko, Okopowa węzeł Śródmieście, 3 Maja i Hucisko a dalej jak 8 czy 9
- 4 4
-
2017-09-29 09:08
nie pojedziemy :(
nie pojedziemy, będziemy stać w mega korku
- 6 3
-
2017-09-29 08:53
szykuje się niezłe skrzyzowanie
toruńska, okopowa, trakt Wojciecha, tam było ciasno a teraz jeszcze dojdzie nowe podwale. Czy też przy wyjeździe z tunelu w kierunku Oruni będziemy z dwóch pasów wbijać się w jeden jak to kiedyś było bo do tego jeszcze dojdą boczne wjazdy i wyjazdy? W godzinach popołudniowych od opery będziemy stali ?
- 12 4
-
2017-09-29 08:51
Miało być pięknie a tu kolejna petla typu SIEDLCE
Kierowcy autobusów na SIEDLCACH tracą ok 8 min. na nawrotkę. Gdzie tu logika. Na tym węźle też tak będzie. 108 zamiast 12min. na chełm bedzie jechał 20min. 118,154,111,112,i całą resztę autobusów też to dotyczy. Ja chcę szybko dojechać z pracy do domu a nie krążyć mo pętlach. Pewnie przerwy posiłkowe kierowcom autobusów zabiorą, bo przy zachowaniu teraźniejszej częstotliwości kursowania autobusów gdzieś te 5-7min. musi się znaleźć. Nie popieram takich inwestycji w moim mieście.
- 21 10
-
2017-09-29 08:49
Przejście podziemne
Przejście podziemne Jak FRAG mógł do tego dopuścić?
Tunel samochodowy pod Forum szkoda ze jednopasmowy i nie puszczony wykopem PKP aż do Oruni
będzie wpuszczał spory ruch w nieprzygotowana Toruńską sprzyjać temu będzie również degradacja przejściami Podwala i likwidacja estakady
Czy o takie ożywienie dzielnicy chodziło- 10 5
-
2017-09-29 08:48
I pewnie żadnych parkingów i dodatkowych ulic.
To jest "gdański sposób"... czy osiedla, czy centrum - bezmyślnie, byle nachapać się : )
- 10 7
-
2017-09-29 06:15
Jeszcze tego kloca nie otworzyli a Trojmiasto (9)
Juz w ciagu dwoch dni dwa artykuly na glownej.
Jutro bedzie pewnie mapa ze sklepami- 91 20
-
2017-09-29 08:44
Nie interesuje to nie czytaj.
zrobiłeś coś ciekawego w 3mieście to opublikuj, może ktoś przeczyta. ;)
- 2 6
-
2017-09-29 06:48
(6)
A jak sobie to wyobrażasz? Teraz dużo się tam akurat dzieje o to tym piszą! Ciesz się, że chcą o tym informować, bo spodziewam się, ze gdyby było ero odzewu, to byście węszyli już teorie spiskowe!
- 3 16
-
2017-09-29 06:59
A mozesz mi pokazac tyle artykulow o innym CH? (5)
Mnie budowa CH w zaden sposob nie cieszy, wspolczuje Tobie
- 19 0
-
2017-09-29 07:22
Blagam (4)
A czy inne tak reorganzowały ruch? Tu będzie dużo zmian które odczują mam nadzieję pozytywnie wszystcy lub większość mieszkańców.
- 2 10
-
2017-09-29 07:30
Jakie to pozytywne zmiany? (3)
Kazde CH wywoluje zmiany w ruchu.
Caly wezel Karczemki byl pod Auchan
Wezel Slowackiego pod Ikea
Wiadukty Slowackiego pod GB.
Takze nie wciskaj kitu- 13 0
-
2017-09-29 07:48
(2)
Taaa, a ile było płaczu że galeria Metropolia zbije spokojną ulicę Kilińskiego, że zabytkową (!) tkankę Wrzeszcza się niszczy.
I co?
Na ulicy spokojniej niż kiedyś.- 1 12
-
2017-09-29 08:11
(1)
Bo to Nekropolia i mało kto chce tam łazić. A tkankę zabiła i tak klockowatością.
- 14 2
-
2017-09-29 08:43
ty sam jesteś klocek. Narzekasz i narzekasz.
Co z ty z nowogrodzkiej piszesz? Obatel?
- 2 6
-
2017-09-29 08:03
Nie, mapa ze sklepami bedzie w przyszłym tygodniu...
Jutro można się spodziewać szczegółowej analizy rozkładu drzwi przesuwanych i wycieraczek do butów na terenie Forum.
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.