Fakty i opinie

Jakie będzie Śródmieście Morskie Gdyni?


Gdyńskie Międzytorze, byłe tereny Stoczni Nauta i Dalmoru oraz nowa marina - ten obszar ma stworzyć nową, gdyńską dzielnicę: Śródmieście Morskie. Ile z planów wizjonerów uda się zrealizować i jak dużo czasu będzie potrzeba, by mieszkańcy Trójmiasta mogli zyskać atrakcyjne przestrzenie do mieszkania, odpoczynku i pracy?



Ostatnio pisaliśmy o wyborze inwestora gdyńskiego Międzytorza zobacz na mapie Gdyni. Inwestycji za ok. 700 mln euro dokona tam deweloper Semeko. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa, ale będzie też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa. Inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku, a ruszy już w 2017 roku. Przy dworcu PKP najpierw pojawią się lokale handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw.

- Jesteśmy świadkami narodzin nowej dzielnicy Gdyni - Śródmieścia Morskiego. Jest to niesamowity moment w historii, kiedy to tereny dotychczas wyłączone z życia miasta, zostają przez nie wchłonięte - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Nowa marina nie tylko dla żeglarzy



Z pewnością życiem powinna też tętnić nowa marina, którą miasto zaplanowało w Basenie Prezydenta. Jest to możliwe dzięki "uwolnieniu" terenów Dalmoru, co pozwoli wszystkim korzystać z większej części nadmorskich nabrzeży.

- Gdynia zyskuje powierzchnię o unikatowym położeniu. Na całym świecie tereny na styku lądu i wody usytuowane w miastach w znaczący sposób podnoszą jego atrakcyjność i stają się jego sercem odwiedzanym licznie przez mieszkańców i turystów - zauważa prezydent miasta Wojciech Szczurek.

Nowa marina ma być gotowa w 2017 roku. Do tego czasu powstaną trzy pomosty z miejscami do cumowania 120 jachtów i żaglówek. 80 proc. miejsc ma być wynajęta na stałe, reszta czekać będzie na gości.

Mieszkania i usługi zamiast stoczni i Dalmoru



Zmienią się też tereny po Dalmorze i Stoczni Nauta. Polski Holding Nieruchomości wraz ze spółką mLocum już rozpoczął prace, polegające na diametralnej zmianie nabrzeża niegdyś przemysłowego na nadmorską strefę prestiżu, z której miasto ma być dumne. Zabudowa ma tu rosnąć wraz z oddalaniem się od linii brzegowej.

W pierwszym etapie powstanie sześć budynków mieszkalnych oraz marina. Na 11,7 tys. m kw. zbudowanych zostanie ok. 170 mieszkań w czteropiętrowych budynkach z usługami na parterze. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Pierwsi mieszkańcy wprowadzą się rok później.

Zobacz śródmieście Gdyni z wysokości żurawia.

Opinie (362) 4 zablokowane

  • Może być pięknie, bo teraz to te tory są okropne. (9)

    • 101 35

    • beton,płoty, ochrona, hulajacy wiatr przemieszczający liście po betonowych placach

      będzie tak samo jak w okolicy szczy tałer.

      • 44 23

    • Powstanie kilka firemek (5)

      Call center, księgowość jakiegoś banku. .. nic polskiego, trzeba będzie tyrac na innych a do domu dojeżdżać do Redy, bo na mieszkanie w centrum nie będzie mnie stać

      • 40 13

      • W centrum to mieszkają najbogatsi. (1)

        A nie zwykły szary człowiek.

        • 12 7

        • widzę już Krauzego jak wiesza pranie na balkonie w szafie na rogu

          Władka i 10 lutego

          • 26 1

      • (1)

        Mieszkanie w centrum prawem, nie towarem!

        • 7 11

        • Dzięki... uśmiałem się do łez, komunisto.

          Każdy ma PRAWO mieszkać w centrum....Jeśli go na to STAĆ.

          To nie urząd miasta dyktuje ceny metra w centrum,tylko rynek,czyli LUDZIE chcą tyle mieć płacone, a inni chcą tyle zapłacić.

          • 24 4

      • Rusz szanowne cztery litery i szare komórki do pracy, uruchom firmę, to będzie coś polskiego

        • 0 0

    • Mnie przerażają te bary przed torami. To jest prawdziwa strefa prestiżu.

      • 22 2

    • Może być okropnie, bo teraz to te tory są piękne

      • 11 6

  • Na pewno wyjątkowe.

    Tak jak cała Gdynia. Pozdrawiam serdecznie w ten mroźny poranek.

    • 99 43

  • Beton, płoty, ochrona, hulający wiatr przemieszczający liście po betonowych placach będzie tak samo jak w okolicy szczy tałer. (6)

    • 70 54

    • d*pek

      d*pek wielkości mamuciej d... z g....m zamiast mózgu!

      • 6 12

    • Gdyńskie budki z hot-dogami oraz kloce na łoter froncie. (4)

      Dwa konkretne głosy od ludu, na temat gdyńskiego klimatu i urody miasta:

      1) Rozmawiam z młodą kobietą z Warszawy. Osoba nieprzeciętnie inteligentna, utalentowana, bywała w świecie. Do tego piękna i emanująca oryginalnym, wyrafinowanym, choć czasem prawdziwie ascetycznym dobrym gustem. Zna Gdynię, bo bywa tu służbowo przy okazji Festiwalu Filmowego. Wiecie, co powiedziała o Gdyni? "Nie lubię już tam jeździć bo zabrali te genialne hot-dogi przy pomniku harcerzy"... Słowo daję. I wcale mnie to nie dziwi. Manhattan ma swoich sprzedawców hot-dogów, w Brukseli przy budkach z lokalną budkową szamą tworzą się kolejki elegancko ubranych Belgów, stare targowiska budują klimat Rzymu. A Gdynia jest systematycznie prana z wszystkiego, co mogłoby tu zrodzić jakiś fajny klimat. Ech, te hot-dogi to były najlepsze w całej galaktyce - powinny były dostać dotacje z UM!
      2) Niedawno odwiedziła mnie kuzynka z południa Polski. Gust pewnie dość reprezentacyjny dla przeciętnego człowieka. Spacerując po Skwerze (chyba powinienem mówić po JPII) powiedziałem jej, machnąwszy ręką w stronę Dalmoru: "tam będzie wszystko nowe, tamte budynki zostaną wyburzone". Omiotła nadmorską część horyzontu wzrokiem, zatrzymała spojrzenie na tych nowych klockach obok si tałers i spytała: "te kwadraty?"... Potrzebny komentarz? Jak dla mnie, to si tałers jeszcze jakiś tam posępny klimat prezentuje. Do tego kwadratowego Mariotta zacząłem się jakoś przyzwyczajać - też pewnej oryginalności można się było w nim, wysilając dobrą wolę i pokłady sympatii dla Gdyni, dopatrzeć. Ale to średnie między nimi??? Dno, dno, gwóźdź do trumny :-( Odpowiedziałem ze wstydem:"Nie, to, to dopiero co zbudowali"... Może dziewczę ma niezbyt wyrafinowane gusta, ale myślę że reprezentuje opinię większości, a to baaardzo źle wróży przyszłości Gdyni. Gdynia za 30 lat będzie miała opinię miasta brzydkiego, niewartego odwiedzania, bez klimatu. Co za koszmarne osoby tak nad tym pracują?

      • 22 7

      • reprezentacyjny gust? (3)

        Chyba reprezentatywny panie płaczek.

        • 3 4

        • Tak, oczywiście - " reprezentatywny", geniuszu.

          I tak ze zdziwieniem patrzę, że tyle uwagi tu poświęciłem, żeby wyrazić opinię.
          A skąd Ci się wziął jakiś płaczek, żałosny dyskutancie? Niewiele miałeś do powiedzenia, mały człowieczku...

          • 5 2

        • Co za dno. Na dość długą, składnie i spójnie przedstawioną opinię

          jakaś... hm, osoba, odpowiada jedynie wynajdując jedno przejęzyczenie i próbując obrazić - zdyskredytować autora opinii. Takie zachowanie jest chyba rzeczywiście cechą charakterystyczną zwolenników szczurkowej Gdyni. A co do ludzi, którzy decydują o wyglądzie tego miasta, to uważam, że powinniśmy ich wygnać z Gdyni kijami. Jak najdalej i bez prawa powrotu. Najgorsze jest to, że szkody jakie czynią zostaną z tym miastem na dziesięciolecia.

          • 6 2

        • reprezentatywny

          Nie o pisownię teraz idzie ... typowy polaku, a chłopak ma rację, badziewie wybudowali straszne, a ten niby hotel to jak buda dla psa z czasów zeszłego wieku

          Tylko chwalić się lubią jakie to wspaniałe rzeczy budują, chyba oczu nie mają...

          • 1 0

  • Super, czekam kiedy wjedzie spychacz na międzytorze.... (2)

    • 43 20

    • Czekaj czekaj. (1)

      Lotnisko było budowane z myślą o warszawiakach którzy będą kupowali tam mieszkania. Wszystko co się robi w Gdyni to robi się dla bogaczy. Misski sadziły rajskie jabłobonie a dziś je się przesadza bo znów się coś buduje!

      • 10 2

      • a co mają budować w centrum? budynki socjalna czy osiedla cygańskie?
        jak coś jest nowe, ładne i w centrum to musi być drogie

        • 3 5

  • Te plany podkreślają głupotę UM Gdynia gdyż miasto chce wkroczyć na tereny będące (65)

    zapleczem portowym i przemysłowym. Zaorają i zniszczą to miasto. Brak przemysłu i portu doprowadzi do upadku Gdyni. Gdynianie muszą z czegoś żyć, bo brak pracy, mieszkańcy nie mogą żyć wyłącznie z usług i turystyki.

    • 158 85

    • (10)

      To obecnie na tych terenach, o których mowa w artykule, działa jakiś sensowny przemysł, który przynosi zyski miastu?

      • 54 18

      • pytanie powinno być inne. Czy kiedykolwiek istniał ? Nauta, tak Dalmor tak ale na międzytorzu nigdy.......... (9)

        • 36 5

        • (8)

          Oni myślą że multimedia i hurtownie kafelek w tych magazynach to przemysł.

          • 36 6

          • albo że syntezator Ivona da tyle miejsc pracy co Nauta. (7)

            • 15 4

            • (6)

              Ivonę robią w Gdańsku ;)

              • 8 5

              • a to ciekawe. zawsze myślałem, że siedzą w PPNT na Zwycięstwa. (3)

                • 6 4

              • Siedzieli (2)

                Czas przeszły.

                • 5 1

              • no skoro tak, to tylko wzmacnia moją tezę.

                • 3 0

              • to już po nich

                • 0 1

              • (1)

                ale wymyslili w Gdyni:P

                • 4 1

              • Firma się rozwineła to przyszedł czas przenieść się z przedmieść do centrum aglomeracji

                • 5 4

    • (37)

      Dalmor nie istnieje od iks lat. Nauta poszła na lepsze tereny. Więc co za problem żeby na tym syfie, bo inaczej nie można nazwać tych rozwalonych baraków i magazynów powstała nowa dzielnica. Mówicie że lepiej przemysł, ale kto ma go tam zbudować? Już nie bedziemy nigdy budować statków tak jak w latach 70/80, żółtki nas wygryźły z biznesu. Taka jest niestety prawda.

      • 44 14

      • a Gdansk wygryza z przeładunków masowych i Gdansk wygryza z kontenerow (35)

        wygryzie takze z wycieczkowcow, chociaz to akurat zaden pieniadz, Koniec portu Gdynia = koniec miasta Gdynia.

        Trzeba byc slepym glupcem zeby tego nie widziec.

        • 33 23

        • Trochę odleciałeś w stronę Kononowicza, który twierdził, że niczego nie będzie. (34)

          Port dalej będzie funkcjonował. Przecież są inne firmy, które mają statki i zajmują się sprawami morskimi. Tu chodzi bardziej o resztę terenów (po)przemysłowych, na które nie ma pomysłu pod względem produkcji. Z tym wygryzaniem przeładunków przez Gdańsk to żeś przesadził.

          • 24 15

          • skoro o Kononowczu,odpowiedz cynglu partryjny Samorzodnosci na konkretne pytania (33)

            Czy Gdynia utracila 50% rynku kontenerow po budowie DCT i odejsciu Maerska z Gdyni?

            Czy miasto robi wszystko, aby po likwidacji Dalmoru i Nauty wyrzucic takze z miasta swietnie prosperujacy terminal masowy?

            Czy miasto robi wszystko aby pozbawic port rezerwy terenowej na MIedzytorzu?

            Czy miasto robi wszystko aby wyrzucic portowa logistyke pod Kosakowo i dac kolejny zer deweloperom? Czy odleglosc zaplecza logistycznego od nabrzeza wplywa na konkurencyjnosc portu negatywnie?

            TAK czy NIE ???

            • 19 19

            • na miedztytorzu nigdy nic nie bylo (3)

              dalmor i naute zlikwidowal rzad, zostaly tereny ktore miasto chce ozywic wiec bardzo dobrze

              • 17 15

              • Dalmor został wyjęty z granic portu za sprawą działalności Szczurka. (2)

                Chodziło o to, aby przejąć wartoścviowe tereny portowe i oddać za bezcen deweloperom. Dziś w tym miejscy funkcjonowałby terminal portowy. Zamiast tego jest 150 metrowy pustostan, który nie daje żadnej pracy.

                Śmierć Gdyni będzie waszym dziełem, cyngle partyjne Samorządności.

                • 22 9

              • Tak, tak, wina Szczurka, Tuska i masonów. (1)

                • 9 8

              • Obróć rozmowę w absurd, jesli nie masz argumentów. Tak uczą na kursach propagandy. A Urząd Miasta stać na dobre kursy.

                • 12 3

            • Po pierwsze skieruj debatę na meritum, a nie obrażaj ludzi od "cyngli partyjnych". (13)

              Po drugie, rekordowy wynik BCT w Gdyni osiągnął w 2007 r. (493 860 TEU), 2010 - ponad 281 000 TEU, 2011 - 361 800 TEU, 2013- 394 478 TEU, 2014 - 475 275 TEU.
              Jak więc widzisz, w 2007 r. DCT się dopiero rozwijał, a BCT miał rekordowy wynik. Potem nastąpił spadek przez konkurencję z DCT, ale w 2014 r. BCT odbudował się w liczbie przeładunków i zbliżył do wyniku z 2007 r. przy jeszcze większej konkurencji, bo obok w Gdańsku przecież jest silny terminal kontenerowy.
              Odszedł Mearsk, przyszedł w 2010 r. Ocean Overseas Container Line. Rynek nie jest łatwy i ciągle się zmienia.

              • 11 12

              • (2)

                Podstawa ekonomii: celem przedsiębiorstwa jest zwiększanie udziału w rynku. Jaki procent rynku miała Gdynia w roku 2004, a jaki ma teraz?

                i dalej:

                Czy miasto robi wszystko żeby wyrzucic logistyke pod Kosakowo i dac kolejny łup deweloperom? Czy odleglosc zaplecza logistycznego od nabrzeza wplywa na konkurencyjnosc portu negatywnie?

                Czy Urząd Miasta działa w kierunku pozbawienia portu rezerwy terenowej na Międzytorzu?

                Czy Urząd Miasta działa w kierunku usunięcia z miasta bardzo dobrze funkcjonującego terminalu masowego?

                Jakie są perspektywy rozwojowe i konkurencyjne portu Gdynia w sytuacji skrajnego braku terenów przeładunkowcyh i składowych, dodatkowo jeszcze niszaczonego przez miasto, które na porcie wyrosło?

                Dlaczego w debacie publicznej widoczna jest wyłącznie pro-deweloperska propaganda miasta a nie ma miejsca na uczciowość i głosy branży portowej i TSL?

                I JESZCE: nie napisałem: "cynglu partyjny", napisałem - zgodnie z prawdą "cynglu partyjny Samorządności".

                • 15 7

              • Pisanie z Tobą to czysta przyjemność. Ja tobie dane, ty tylko stawiasz pytania bez faktów. (1)

                Tak się usztywniłeś w swoim stanowisku, że żadne racjonalne argumenty do ciebie nie trafiają, albo nie chcesz ich przyjąć.
                I jeszcze te twoje pouczające frazesy o ekonomii, niewnoszące nic do debaty. Jak byś jakieś prawdy objawione ciemnemu ludowi ogłaszał.
                A te przytyki polityczne tylko potwierdzają, że należysz do jakiejś partii, gdzie obowiązuje zbiorowe myślenie a nie rozum.

                • 7 5

              • nie odpowiadasz na merytoryczne argumenty,

                podważasz podstawy ekonomii
                i zaciekle starasz się mnie rozgryźć.

                Po objawach muszę cię zdiagnozować, jako cyngla partii Samorządność.

                Cóż z tego, ze jesteście boleśnie przewidywalni w swoim sekciarskim fanatyzmie, albo cynicznym koniunkturalizmie, skoro z takim budżetem na propagandę i tak szerokim wśród elit konsensusem rozebrania portu i sprzedaniu po cenie złomu jesteście skazani na "sukces". Nikt was w niszczeniu Gdyni nie zatrzyma. O zbyt wielką kasę chodzi.

                • 8 3

              • (9)

                To twoje "meritum" nie ma nic wspólnego z perspektywą rozwojową portu, zwłaszcza dotyczącą ograniczeń terytorialnych powodowanych wpychaniem się miasta na potencjalne tereny rozwojowe dla portu, w tym związane z jego możliwym przyszłym zapleczem logistycznym, nie mówiąc już o nabrzeżach portowych. Mieszkania i biura nie związane z gospodarką morską można zbudować prawie wszędzie, nie kolidując z interesem portu morskiego. A miasto Gdynia krótkowzrocznie i nieodpowiedzialnie pcha się na port, bo jakaż to jest atrakcja propagandowa - takie przyportowe tereny, nieprawdaż? Potem będzie dalsza presja, że dla tej nowej zabudowy sąsiadujący port jest zbyt uciążliwy itd. Od jakiegoś czasu wyraźnie widać, że miasto Gdynia stoi pijarem, napędzanym królującą ostatnio deweloperką i spekulacją potencjalnie atrakcyjnymi nieruchomościami, zwłaszcza gruntowymi.

                • 10 3

              • Cieszę, się "m", że jest ktoś trzeźwy w Gdyni (8)

                niestety obawiam się że samobójczy dil dawno został zrobiony i nic już portu nie uratuje.

                • 10 3

              • "m", że jest ktoś trzeźwy ?? (7)

                może i tak, ale nie pro-rozwojowy !! Do tego nie zna OTOCZENIA i na dodatek go lekceważy, a to sa największe błędy zaniechania. Takich ludzi w Gdyni powinno sie eksmitować, bo robią więcej złego niż dobrego nie tylko dla miasta, ale przede wszystkim dla Portu i Gospodarki Morskiej.

                Sa to zwykli rzemieślnicy, którzy coś tam poprawnie dłubią ale nie artyści z polotem i wizją?

                • 3 5

              • Boże! Daj Marychowi zdrową głowę i ludzi wokół niego, którzy mimo cierpienia zostaną przy nim w chorobie. (3)

                • 5 2

              • "m", jest trzeźwy ? (2)

                a Ty nie możesz dostać się (po ostatnich protestach -słuzby zdrowia) do psychiatry?

                Współczuje :((

                • 2 5

              • Marychu, jeśli sam sobie nie pomożesz, nikt inny tego nie zrobi. Naprawdę.

                • 3 3

              • Marych! A może byś tak wymienił na forum poglądy z Bezstronnym, również w sprawie tego zdrowia psychicznego? :))

                • 0 2

              • (2)

                "Dziękuję" ci "artysto z polotem i wizją" za chęć wyeksmitowania mnie. Zaczynam podejrzewać, że, oprócz miejskiego pijaru, łykasz jeszcze coś brzydkiego.

                • 2 3

              • ja wcale nie muszę łykać miejskiego PR, ponieważ mam krytyczne spojrzenie i zdrowy rozsądek (1)

                Wy tam w tym Porcie nie posiadacie ani jednego, ani drugiego, choć jesteście dobrymi rzemieślnikami, a to dzisiaj za mało :((

                Do tego podjudzasz tu małolatów i frustratów - walących bzdety w klawiatury. Trudno mi ocenić czy celowo, cze ze złości, że Tobie poprzez złe założenia bazowe i niewłaściwa analizę SWOT stałeś się bankrutem moralnym, na dodatek próbujesz swoimi błędami obciążać bogu ducha wnnych z UM.

                Uderz się w piersi i popatrz na siebie w lustro moze to na dzisiaj pomoże? Bo w dłuższym okresie czasu na pewno NIE !!!

                - jeśli ja to wiem, powinieneś wiedzieć i Ty, chyba, że jesteś aż tak b. zakłamany więc współczuje wszystkim.. wokoło :((.

                • 2 6

              • "m": "z powodu złej analizy SWOT stałeś się bankrutem moralnym" i jak sie z tym czujesz :P ;)

                Bezstronny odlatuje z Kosakowa na orbitę :)

                • 4 3

            • czytaj wiadomości ze zrozumieniem Gdynia utraciła 50% tylko od Maerska ale zastąpiła go innymi przewoźnikami (6)

              To dlaczego powiekszaja BCT i dokupuja nowe suwnice ?? żeby składować wiatr ???? Przestań szerzyć defetyzm zapisz się do PiS , Gdynia nie musi mieć wiekszego portu kontenerowego od gdańska potem co? wiekszy od rotteramu potem co największy na świecie ? niech tiry z kontenerami rozjeżdzają gdańsk

              • 5 8

              • jaki procent rynku kontenerów zajmowała Gdynia w roku 2014, a jaki zajmuje w 2014? (5)

                Jakie są perspektywy rozwojowe gdańskich terminali na tle możliwości rozbudowy DCT?

                • 6 0

              • chodzi oczywiście o relację 2004 do 2014 (4)

                • 0 0

              • Czowieku, motasz się sam w swoich teoriach. Odpocznij, bo za dużo komentarzy piszesz. (3)

                Już nie nadążasz z dyskusją.

                • 1 4

              • (2)

                Jaki procent rynku przeładunku kontenerów Gdynia utraciła od 2004 roku?

                Czy biorąc pod uwagę doniesienia o inwestycjach, będzie ten rynek tracić w dalszym ciągu?

                • 2 1

              • ale moze jednak warto mowic o wartosciach bezwzglednych (1)

                Jesli od 2004 r. wzrosl przeladunek, to czy jest wielka roznica, ze procentowo moze to byc mniej?

                Slyszales kiedys o firmach, ktore nie wytrzymaly wlasnego sukcesu? Co innego, jesli wprowadzono by serie inwestycji majacych zwiekszyc przeladunek. Czy port najpierw poprawil infrastrukture? Kolej, drogi? Powstaly jakies nowe? Czy porzadnie wyremontowano te istniejace?

                Jak wygladaloby zycie w Gdyni, gdyby Gdynia rozrosla sie do portu w Bremie czy Rotterdamie? Procz zapatrzenia w slupki trzeba jeszcze rozumiec, co to za soba niesie.

                Dodatkowo nie zawsze przeladunek 100 jednostek daje 100 zysku, a 200 jednostek 200. Moze sie okazac, w ktoryms momencie koszt obsluzenia dodatkowych zlecen jest wiekszy od zysku. Czy rozpatrywales to? Czy jedynie zaslepienie "rozwojem"?

                • 0 5

              • Gdynia traci i bedzie tracic udział w rynku i to jest istotne.

                Zdecyduj sie czy uznajesz ekonomie za instrument poznania bedacy wartosciowa plaszczyzna dyskusji czy nie. Jesli tak, zainteresuj sie tematem w choc minimalnym stopniu i przeczytaj ile miliardow (tak!) port wladowal w infrastrukture i co jest prblemem tego organizmu.

                Jesli nie, tworz swoje teorie i otworz cyrk albo fantazjuj.

                • 4 0

            • Przeładunki w Porcie Gdynia stale rosną (7)

              Od spadku w 2009 roku o, faktycznie, prawie połowę, do dziś się podwoiły i stale rosną. Więc o co chodzi?

              Zresztą 2013 rok był pod względem przeładunków największy w historii. To jest ten umierający port?

              • 4 5

              • nie chce mi sie powtarzać 2 razy tego samego o podstawach ekonomii (6)

                zajrzyj do wątku poniżej

                • 3 3

              • Haha, ty i te twoje podstawy ekonomii. Przestań obrażać inteligencję ludzi. (5)

                On do ciebie z konkretem, ty do niego z teorią ekonomiczną. CO to jest za argument??

                • 1 3

              • Każdy jest kowalem swego losu. (4)

                Ja będę się trzymał nauki, ty możesz wróżki czy propagandy. Rób co chcesz.

                • 2 1

              • Ekonomia NIE jest nauka scisla (3)

                Gdyby ekonomia BYLA nauka scisla kazdy kraj na swiecie rozwijalby sie wzorcowo.

                Zadna firma nie bankrutowalby.

                Ekonomia do nauka spoleczna silnie wykorzystajaca matematyke (statystyke, probabilistyke) przez co czesto wyglada, jakby byla nauka scisla. Nie jest.

                • 0 0

              • ze nie jest nauką ścisłą, nie znaczy że nie jest nauką. (2)

                jeśli odrzucasz ją jak instrument poznania twoja sprawa, tylko bądź łąskaw odpowiedzieć, czym jesli nie ekonomia proponujesz kierowac sie przy zarządzaniu gospodarką?

                fizyką kwantową?

                • 2 0

              • Logiką, będziemy kierować się logiką, a nie twoimi prawami ekonomii, które, nie daj Boże, podwarzamy. (1)

                Jesteś tak zaślepiony w swoich tezach, że aż ciężko będzie ciebie wyciągnąć z tego umysłowego zniewolenia.

                • 0 4

              • Cieszę się, że miłość bliźniego zachęca Cię do pracy nad moim umysłem, ale dziękuję - nie skorzystam.

                Do żadnej sekty się nie zapiszę :) Zgodnie z zasadami logiki formalnej możesz szukać błędów merytorycznych w moich wypowiedziach i sam (zgodnie z zasadami logiki formalnej) konstruować własne hipotezy.

                Jednak sama logika formalna nie jest narzędziem wystarczajacym ani do zoperowania wyrostka ani do reformy prawa karnego ani do zaprojektowania terminalu kontenerowego, bo

                chcesz tego czy nie,

                fenomenologia nauk humanistycznych, w tym ekonomi, jest w tym wypadku jedyną znaną drogą do racjonalnego rozwiązania postawionych problemów.

                • 0 0

      • a może stety?

        • 0 1

    • Jak nie ma chetnych na to zaplecze w sensie przemysłowym, to po co ma to stać.

      Dalmor już dawno nie żyje, w rybołówstwo dalekomorskie na taką skalę jak było kiedyś, nikt rozsądny się nie będzie bawił. Innych pomysłów na biznes "morski" tam nie ma. Dlatego Dalmor zajmuje się teraz rynkiem nieruchomości.

      • 12 8

    • Mogą. Dubaj i Monte Carlo może

      To i Gdynia również

      • 10 2

    • (6)

      te plany podkreslaja glupote sołtysa Gdyni, gdyz miasto chce wkroczyc na tereny bedace
      zapleczem rybackim. Zaoraja i zniszcza to miasto. Brak rybołówstwa doprowadzi do upadku Gdyni. Gdynianie musza z czegos zyc. bo brak pracy, Mieszkancy nie moga zyc wylacznie z przeładunku węgla

      • 6 9

      • czy mógłbyś łaskawie wskazać dowcipnisiu, jakie branże i jakie firmy (2)

        zastąpią te lekko licząc 20 tysięcy miejsc pracy które miasto utraci po likwidacji południowej części portu?

        • 5 3

        • czy moglbys wskazac zrodlo mowiace o 20 000 ludzi, ktorzy maja stracic prace (1)

          Na jakiej podstawie takie obliczenia.

          Pytam, bo nie wiem. Moze mi cos umknelo, ale bylem pewien, ze teren, o ktorym mowa jest aktualnie nieuzytkiem.

          • 4 2

          • terminale portowe nieużytkiem? ciekawe

            1. pracownicy terminali ok. 2000
            2. pracownicy firm agencyjnych, spedytorskich, kontrolnych, shipchandlerzy, firmy transportowe - nastepne 2000
            2b. Marynarze, mechanicy, piloci i zalogi holownikow 1000
            3. transport publiczny, sluzba zdrowia, urzedy i instytucje nadzorujace teren, sklepy i bary 1000
            4. podwykonawcy 1 i 2 - ok. 1000
            5. pochodne, bo ludzie maja rodziny i wysylaja dzieci np. na narty 500-1000

            Tyle przychodzi mi do głowy. Gość być może przesadził, ale czy Gdynia może sobie pozwolic na utratę 7-8 tysiecy miejsc pracy?

            Jakież to wspaniałe inwestycje przez osatatnie 20 lat przyniosły tyle etatów? Pewnych, nie zadnych smieciowek, w miare dobrze platnych i uczciwych?

            Nie liczę miejsc pracy utraconych w Dalmorze i Naucie, bo to przesądzone, byc moze autor 20 tysiecy ich takze wliczał, wtedy by sie zgadzało.

            • 4 0

      • Gdzie tam jest rybołówstwo w Gdyni?? Hel, Ustka, Darłowo, to rozumiem, że mogą się zajmować rybołówstwem. (2)

        Poza tym mamy spadek populacji dorsza w Bałtyku, a ty chcesz w porcie gdyńskim rozwijać biznes rybacki?
        Człowieku, wszędzie tylko wypisujesz w komentarzach brednie o upadku Gdyni.

        • 7 7

        • co arkowcu wstydzisz się że "twoje" miasto może stać się "wioską" rybacką? (1)

          • 3 9

          • omg i lepiej poczytać o gdańskich slumsach

            • 1 5

    • (1)

      Ja nie mogę, kolejny gderacz. I dla portu i dla przemysłu i dla waterfrontu miejsca nie zabraknie. Inwestujmy w usługi i turystykę ile się da. Nie samym portem człowiek żyje. Jeśli kogoś przeraża taka wizja to niech chociaż nie obrzydza tego innym. Podobna inwestycja powinna mieć miejsce dekadę temu, ale dobre i to...

      • 4 6

      • W jaki sposób Międzytorze jest tym całym łoterfrontem?

        Bo mnie się zdaje, że tam do morza jeszcze spory kawałek.

        • 3 3

    • żal komentować dyżurnych frustratów :))

      • 1 6

    • jakoś naniższe bezrobocie jest w Gdyni (1)

      widać, że mimo rządowych niszczeń gospodarki morskiej, mądry Szczurek jakoś sobie z tym nieźle radzi, A gdyby nie kłody pod jego nogi bylibyśmy najlepiej rozwijającym sie miastem nie tylko w Polsce!

      • 2 10

      • nie bez kozery powiem, ze na świecie!

        • 1 1

    • prawda

      • 0 0

    • Święta prawda

      • 0 0

  • Wszyscy inwestują w infrastrukturę kolejową... (21)

    U nas bezpowrotnie się ją niszczy. Za 10-20 lat okaże się, że transport drogowy z portu nie wyrabia i co wtedy? Wszyscy będą jechać Polską i Janka Wiśniewskiego TIRami i nawet TRISTAR nie da rady.

    • 89 21

    • wtedy port w gdyni się zamknie, a cały ruch przekieruje do dużo większego i lepiej skomunikowanego portu w Gdańsku (19)

      a w Gdyni zostanie tylko wizja i telewizja..Polsat

      • 32 8

      • tak wszyscy tu narzekacie (5)

        To jakim cudem obecna władza deklasuje przeciwników? 80 procent z was popiera zamykanie stoczni, upadek portów. Za to macie projekty i rysunki

        • 6 17

        • a dlaczego organizm karmi komórki rakowe, które go zabijają? (2)

          • 15 0

          • ... (1)

            Bo komórki rakowe to de facto komórki tegoż organizmu, w których został zaburzony mechanizm podziału.

            Słabe porównanie świadczące o braku podstawowej wiedzy.

            • 0 8

            • właśnie uważam że świetne.

              • 6 0

        • Bo to kraj lemingów,nie myślą logicznie tylko robią to co im karze no i oczywiście wszyscy wszystkiemu winni łącznie z kosmitami tylko nie rząd.

          • 4 3

        • Twoim zdaniem ratowanie stoczni i portów to pompowanie publicznych pieniędzy do tych zakładów?

          • 1 0

      • Podaj definicję co to znaczy "dużo większy" i "lepiej skomunikowany"? (12)

        Pustosłowie, żeby się tylko wypowiedzieć.

        • 9 13

        • "Pustosłowie, żeby się tylko wypowiedzieć." otóż to...ale o Twoim poście (11)

          spójrz proszę na mapę i do rocznika statystycznego - i wszystko jasne

          • 8 6

          • Poproszę o konkretne dane. (8)

            • 1 0

            • Dane za pierwsze półrocze 2014 - łączne przeładunki (7)

              Gdańsk 15,4 mln ton, Gdynia 9,5 mln ton. Linka nie wrzucam, bo ten upośledzony portal i tak ich nie parsuje.

              Co do skomunikowania to do niedawna lepsze było w Gdyni, z uwagi na dużo lepszą sieć kolejową, ale jak widać szczury pracują wytrwale nad zmianą stanu rzeczy...

              • 6 1

              • tak, Gdańsk jest pod względem dostępu i zaplecza w dużo lepszej syutacji (6)

                niestety miasto Gdynia zamiast pomagać, jeszcze pogarsza sytuację portu Gdynia.

                • 9 0

              • Tak się składa ze Port się rozbudowuje ale w zachodniej części. (5)

                Zmienia się charakter przeładunków to i Port się dostosowuje do zapotrzebowania.

                • 1 6

              • tak się składa, ze port zachodni po ukończeniu (4)

                nabrzeża zamykającego i terenów logistycznych wykorzystał ostatnią rezerwę terenową jaką posiadał, więc nie będzie się tam juz rozwijał.

                • 12 0

              • Będzie, będzie sie rozwijał (3)

                Mało masz terenow miedzy Cisowa i Pogórzem, Dębogórzem? Az do Rumi:)
                Wystarczy przedłużyć Wiśniewskiego i może Unruga , a do tego dołożyć OPAT i bedzie pieknie skomunikowany Port

                • 1 9

              • aaa, jesteśmy w domu - znowu przedstawiciel Urzędu Miasta (2)

                który nie wie (bo skąd, port zna z konferencji unijnych), ze usługi logistyczne oddalone od nabrzeża czynią porty kosztowo niekonkurencyjnymi.

                • 7 0

              • wcale ze nie z UMG :P (1)

                Nie jest az tak daleko...zreszta czesc usług logistycznych i innych działalności teraz pracujacych blizej portu tam by se spokojnie poradzilo i moglo sie skutecznie rozwijac... tak jak sie to dzieje chociaz na Hutniczej.
                Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma:) ...a Port albo nawet przemysl w Gdyni ma tylko ta opcje (ew. tereny po stoczni marynarki wojennej)
                Na terenie miedzytorza ktory chca zabudowac w UMG jest tylko jeden tor prowadzacy do dawnego dalmoru- wiec nie usuwaja sieci kolejowej w niewiadomo jakim stopniu...
                Teren pod inwestycje jest oddzielony od portu właśnie obszernym terenem PKP na którego terenie sa rozjazdy kolejowe a jedyne połączenie to Jana z Kolna(ulica centrum miasta) i potem Węglowa/Portowa...wiec niewiele łączy te teryny z portem
                Dodatkowo skomunikowanie terenów na zachód od portu pomogłoby odkorkować Kwiatkowskiego

                • 0 3

              • Masz, według mnie, sporo racji, głównie w sprawie możliwego kierunku rozwoju portu i poprawienia jego dostępności drogowej (o czym zresztą sam nieraz tu pisałem), co nie znaczy, że nie należy zabezpieczyć możliwości jego rozwoju po stronie południowej, na którą nie musi wpychać się miasto z budownictwem mieszkaniowo - biurowym. Jak na razie nie jest przesądzone, że port nie będzie budował też terminala na zatoce (niestety drogiego) i wtedy tereny obecnego torowiska i jego bezpośredniego otoczenia stanowiłyby jego logistyczne zaplecze.
                Zabudowa tzw. międzytorza mieszkaniówką spowoduje kolejną presję na zmniejszanie obszaru portu obciążającego komfort mieszkańców tego międzytorza itd.

                • 1 0

          • To jak tę informację o lepszym skomunikowaniu wyczytujesz z rocznika statystycznego? (1)

            • 1 0

            • Do portu w Gdańsku prowadzi,oprócz kolei,nowa trasa w kategorii drogi krajowej,oraz wkrótce otwarty zostanie tunel wiślany. Do portu w Gdyni,oprócz kolei z jednopoziomowymi skrzyżowaniami drogowymi, prowadzi wiecznie sypiąca się i zatłoczona,bo łącząca dwie połowy miasta estakada w kategorii drogi powiatowej.

              Nie jestem złośliwy, stwierdzam fakty. Uważam,że Gdynia powinna mieć tunel pod Pucką,początkowy odcinek OPAT w śladzie Północnej do Hutniczej,oraz Estakadę w kategorii drogi krajowej,jako przedłużenie DK20.

              Ale jest,jak jest,i trzeba to zmienić. Akurat tereny dalmorowskie to nie najgrubszy temat, gdzie jest Sea Towers,a gdzie BCT...

              • 2 1

    • dlatego wydaje sie 9mld zlotych na remont Warszawa - Gdynia

      Dlatego wlasnie remontowana jest linia koscierska, linia do portu Gdanskiego z Pruszcza i budowana PKM.

      Tak, na Pomorzu niszczy sie kolej.

      • 2 0

  • Morska Gdynia (15)

    Panie redaktorze dawniej Gdynia to było miasto ludzi morza - rybaków, marynarzy, stoczniowców, teraz miasto odwróciło się od morza. Dotyczy to też architektury, kiedyś Gdynia znana była jako "białe miasto" dzisiaj niechaj Pan popatrzy ohydne Sea Towers i inne dziwaczne budowle. Lepiej zamiast opowiadać dyrdymały niech władze miasta zbudują kanalizację w tych dzielnicach Gdyni gdzie jej nie ma. Dzisiaj Gdynia to miasto w większości ludzi biednych.

    • 126 31

    • (9)

      Odwróciła się od morza w architekturze, bo budynki nie są białe? No naprawdę trudno o lepszy żart z rana. To istnieje jakaś doktryna architektoniczna białe = morskie? :D

      • 13 40

      • (8)

        nie ma żadnych zasad w architekturze , białe nie znaczy morskie to oczywiste. tu chodzi o coś innego, w latach dwudziestych ubiegłego wieku kolor biały budynków
        Gdyni był standardem , nadawał charakter miastu. gdy wpływało sie do Gdyni to widać było kolorystykę budynków, widac było specyficzny inny od wszystkich charaktewr miasta. A to , że Gdynia odwróciła się od morza to fakt : nie ma stoczni Gdynia, nie ma Dalmoru, stocznia Nauta praktycznie nie istnieje, stocznia marynarki wojennej ledwie daje sobie radę a wszystko to przenosi się na miasto, na mieszkańców

        • 32 4

        • (4)

          W porządku. Tylko co to ma do lamentu, że "miasto odwróciło się od morza"? Chodziło mi o łączenie zupełnie dwóch niepołączonych spraw w jakimś zaklęciu.

          • 3 13

          • (3)

            to znaczy, ze nie chce sie wykorzystac szansy jaka jest polozenie na brzegu morza.

            • 13 1

            • (2)

              I znów: co to ma do "białej" architektury?!

              • 2 8

              • (1)

                czy wiesz co to jest co znaczy okreslenie ; habitat? to jest odpowiedz na twe watpliwosci

                • 3 1

              • To bardzo ciekawe, jak takie hasełko rzucone od czapy, które jest monstrualnie szerokim pojęciem, w dodatku nijak nie odnoszącym się do "białej" architektury i rzekomej utraconej razem z nią szansy w położeniu nad brzegiem morza, mogłoby być odpowiedzią?

                Chyba tylko na zasadzie "rzucę jakieś mądre hasło i wyjdzie na moje".

                • 3 10

        • Mówisz o tej Naucie co ma wielomilionowych kontraktów na kilka lat do przodu?

          • 3 3

        • (1)

          trzeba żyć przyszłością a nie przeszłością. A Gdynia niech sie buduje.

          • 2 8

          • a przyszłość można opierać na racjonalnych oczekiwaniach czy tak ja w Gdyni

            na chciejstwie i oszukwianiu ludzi?

            • 4 0

    • żałosne (1)

      śmiać mi się chce jak czytam taki głupot że "miasto odwróciło się od morza"
      Przecież nikt was tu nie trzyma...! haha sami krytycy jak zawsze a za 10-15 lat bedą szukać w tych ohydnych budynkach pracy....

      • 1 10

      • pewnie będą ale ilu z tysięcy portowców zdoła sie przekwalifikować na sprzątaczki to nie wiadomo.

        • 4 0

    • z Sea Towers to popieram, Mariott też ciemny i szary - beznadzieja, Centrum Kwiatkowskiego też nie zachwyca, skończyło się na Batorym który był fajnym pomysłem.
      Nie rozumiem dlaczego nie pielęgnuje się gdyńskiego charakteru architektury, nie trzeba być 'znawcą' żeby zobaczyć że idziemy w złą stronę

      • 3 0

    • ??

      Dawniej Gdynia bała miastem ? Chyba od niedawna jest miastem .

      • 0 0

    • i sledziem czuc

      • 1 0

  • Po co nam przemysł, zakłady pracy ważne że postawi się "szklane klocki". (10)

    Smutne, że znika przemysłowa część miasta...

    • 101 29

    • (1)

      O jakich zakładach mówisz? O Dalmorze który świecił triumfy przed rokiem 90? Czy o Naucie która przeniosła sie na tereny Stoczni Gdynia, zyskując tym bardzo dużo i z tego teraz ma lepsze kontrakty. Jak jesteś taki mądry to dlaczego nie kupiłeś tych terenów i nie zbudowałeś coś na miarę koreańskiego Ulsanu. Ty i tobie podobni potraficie tylko stękać i jęczeć. Już dawno na trójmiasto.pl powinna być wtyczka z loginem facebokowym, wtedy jak nie byłoby anonimowości, to komentarze byłyby mądrzejsze i wnoszące coś do dyskusji.

      • 13 19

      • nie byłoby anonimowości i nikt nieprawomyślny nie dostałby pracy w Gdyni

        marzenia ubeckiego dziecka: kazdego namierzyc i trzymac pod butem.

        • 13 8

    • Leć do Anglii gdzie w latach 80'ych w zasadzie zlikwidowano przestarzały przemysł na rzecz usług. (4)

      I powiedz im że się mylili.

      • 3 12

      • leć do Anglii i zobacz z czego Anglia żyje misiu. (2)

        Wielkiej głupoty trzeba, a by na małpę przenosić rozwiązania i wzorce z zupełnie innych realiów.

        • 13 1

        • To wyjaśnij mi z czego żyje jak nie z usług finansowych. (1)

          • 2 1

          • Gdynia też "żyje" z usług finansowych

            W Geobanie za 1,5-2k netto. Jakie miasto, takie usługi.

            • 11 2

      • i o zgrozo do dziś woduje się tam statki i okręty...
        ale ciemniaki ci Brytyjczycy
        nie wiedzą ze to się nie opłaca

        • 2 0

    • będzie praca...

      Ktoś te klocki stawia a to znaczy, że będzie dużo pracy. Skończą jedne budynki, zaczną budować drugie. Te twoje uproszczenia trafiają do większości ludzi, a ci je powielają dalej. Teraz proszę łapki w dół...

      • 1 1

    • Centrum to nie miejsce na przemysł (1)

      przemysł przenosi się na obrzeża miasta lub do dzielnic przemysłowych, a nie do centrum
      Śródmieście to miejsce dla mieszkańców, turystów - dla ludzi, wtedy tetni życiem i daje zarabiać i może być dumą mieszkańców,

      • 1 8

      • Oczywiście, że to nie miejsce na przemysł

        A te terminale masowe i nabrzeża to się gdzieś na Gdyni-Zachód upchnie! Wild Wild West tak się pieknie ostatnio rozwija. Stalin rzeki zawracał, Słońce Bulwaru morze jednym śmiałym pociągnieciem pióra do Wiczlina dociągnie!

        • 7 0

  • Moja opinia (22)

    Szczurek i jego dwór wykończyli Gdynię.
    Gdynia będzie wegetowała a bezrobotni będą upychani w dzielnicach.

    • 89 42

    • (3)

      współczuję ci zaściankowości

      • 5 9

      • zaściankowość - największy problem kraju, w którym 2 miliony obywateli został zmuszonych do emigracji (2)

        ale to nieważne. ważne są starbaksy i żeby było jak na zachodzie, a jak coś nie pasuje do zachodu to się postawi płot wokół tego i nie będzie się pokazywało w tv.

        będziemy sobie zyli złudzeniami. a jak ktoś będzie krytykował to się go nazwie hejterem, to dziś gorzej niż antysemita. z hejterami się nie rozmawia. są zaściankowi.

        • 11 4

        • kto ich zmusil? (1)

          Czy to niewolnicy, ktorzy nie potrafia sami zarzadzac swoim zyciem, ze ktos moze ich zmusic?

          Tak wybrali. Bieda byla zawsze. Nie zawsze jednak ludzie wyjezdzali. Emigranci wybrali lepsze (w ich mniemaniu) zycie w innym kraju. Kropka. Nic wiecej, nic mniej. Nikt nikogo nie zmuszal.

          Sam jestem aktualnie w Anglii. W Polsce mialem dobra prace i bardzo dobre zarobki. W UK jestem tymczasowo, aby zyskac odpowiednie doswiadczenie. Nikt mnie nie zmuszal. Sam cale zycie ciezko pracowalem na to, aby miec te forme wolnosci.

          • 2 4

          • Podoba mi się to ocenianie zjawisk globalnych przez pryzmat samego siebie.

            • 4 0

    • nie Szczurek stocznie zamykał tylko rzad! (15)

      a port Gdynia rozwiaja sie bardzo dobrze

      • 10 12

      • zapytaj portowców co myślą o polityce Szczurka wobec portu, cwaniaczku (12)

        • 14 3

        • (3)

          Tych co rano jadą spod Lęborka w skmce i palą fajki, piją Żubra i żrą paprykarz z puszki łapami?

          • 5 11

          • to gorsi ludzie prawda? szmaty niegodne życia, kaszubi (2)

            nie mają kasy w nieruchomościach, nie chodzili to trójki więc do podludzie. Pracują fizycznie - BUEEE! Ja jestem lepszy z południowej dzielnicy mam markowe ciuchu jeżdzę na narty w Dolomity.

            Gardzę tym motłochem. Ale jakby mnie ktoś nazwał rasistą, to podałbym do sądu. A stać mnie na dobrego adwokata.

            • 14 4

            • (1)

              Nikt nie powiedział że są gorsi, tylko co mają mieszkańcy kaszub do polityki Szczurka?

              • 3 10

              • ot zdolni Piarowcy pracują w Urzędzie Miasta

                Tak odwrócił kota ogonem, że na pytanie co inżynierowie, ekonomiści, prawnicy, menadżerowie, informatycy, technicy itd. z Obłuża, Oksywia, Pogórza, Chyloni, Cisowej mogliby wnieść merytorycznego do rozmowy o przyszłości portu,

                trzeba się tłumaczyć w kwestii higieny Kaszubów spod Lęborka.

                I nie było tematu, zadymienie włączone. Jest radość. Uśmiechnij się jesteś w Gdyni.

                • 14 2

        • drobni cwaniaczkowie i wichyciele (7)

          Bo kto spowodował straty poprzez blokowanie i strajk w Gdyni, aby rozinął sięDCT a BCT miał rekordowy wynik :))

          Szkoda, ze na tym forum tylu sklerotyków i mącicieli ?

          • 2 7

          • Maersk przeniósł się do DCT, bo DCT zaproponował korzystne stawki. Niektórzy twierdzą że dumpingowe. (6)

            A teraz Marych zawołaj Bezstronnego, wiemy, że jest gdzieś tam głęboko. Tęsknimy za nim. Pozwól mu przejąć kontrolę nad ciałem.

            • 7 1

            • Popieram opinię :)

              • 2 2

            • (4)

              Może wkrótce doczekamy się na forum wymiany myśli między Marychem i Bezstronnym :))

              • 2 1

              • (2)

                Taa, gdyby nie dumping DCT to statku typu triple-E cumowałyby pod samą estakadą, a co. Jak trza to i nich na wstecznym od Helu jadą...

                • 1 2

              • Zgadzam się z tym, że DCT oferuje Maerskowi też lepsze warunki obsługi pod względem parametrów wymaganych przez ich największe statki, co ułatwiły głównie warunki naturalne związane z usytuowaniem tego prywatnego terminala. Ponadto, Maersk posiadł praktycznie monopolistyczną pozycję w DCT, które jest skazane na jego dyktat.

                • 1 1

              • W czasach gdy to się działo Triple E cumujacych w Trójmieście nikt nie marzył.

                • 1 0

              • obawiam się że procesor mógłby tego nie strawić...

                • 1 0

      • jak trzeba zrobić sobie promocyjną fotkę to samorządności pełno a jak trzeba było ratować podstawę przemysłu to gdzie byliście?

        • 5 1

      • Na papierze

        • 0 0

    • Nie wiem jak z ekonomią, ale obawiam się, że Gdynia zostanie wykończona przez (1)

      A) zaszpecenie na śmierć
      B) za duże stężenie urzędastwa. Biznes tego nie lubi, ludzie twórczy tego nie lubią - kto tu zostanie? Już widzę, jak bogaci inwestorzy ustawiają się do gdyńskiego infoboksu by panienka z okienka wyjaśniła im jak cudnym miejscem jest Gdynia. To idiotyzm, jakich tu wiele. Albo to monstrum - PPNT... Ile Gdynia do tego dokłada i po co to jest? Na przestrzeni 100m kw operują tam dwie firmy ochroniarskie, które zostały przez kogoś stworzone wyłącznie po to by zasysać kasę od gdynian. Urzędasy - obniżajcie podatki i nie przeszkadzajcie - im Was mniej, tym lepiej - tak zrobicie klimat dla biznesu i twórczych ludzi.
      C) To lotnisko w Gdyni to obciach na całą Polskę i nie chcemy go tu! Nikt nie lubi hałasu. Koszmarnego, niepotrzebnego hałasu.

      • 9 2

      • to wszystko ważne rzeczy oczywiście, ale

        główną przyczyną upadku Gdyni jest samobójstwo ekonomiczne, polegające na rozmontowaniu i rozsprzedaniu wartości portowej miasta.

        • 8 1

  • Śmierć portu będzie śmiercią miasta. Nie ma od tego odwołania. (10)

    Choć na procesie zabijania wielu zarobi.

    • 98 24

    • (4)

      Jakiego portu?? Mówisz o Porcie Gdynia? To poczytaj prasę branżową, że port tetaz ma najlepsze lata, imwestuje na potęge. Zresztą chyba nie wiesz gdzie jest port w Gdyni. Tereny o których mówi artykuł nie leżą ma terenach portu.

      • 14 16

      • (1)

        gdyński port przy gdańskim to jak kosakowo przy rebiechowie.

        • 25 10

        • Racja

          Przeinwestowane w stosunku do możliwości i sztucznie pompowane jak przeładunki w DCT :)

          • 0 0

      • a jaką konkretnie?
        tę która zapycha się na sławnej kaczce?
        twoje zadęcie niemożliwa dostrzeżenie faktów że to port gdański ma perspektywy
        Gdynia się raczej zwija
        niestety

        • 2 0

      • Widzę że urząd już zatrudnił klakierów i wyśmiewaczy. No cóż dobre lata pójdą w zapomnienie. Szkoda Gdyni.

        • 0 1

    • Człowieku, ty nabijasz komentarze pod tym artykułem z tym samym tekstem "Port umrze". (3)

      Zastanawiam się tylko jaki masz w tym interes?

      • 11